Nieuw! Elke maand
15 Premium artikelen gratis.
Registreer nu of log in en lees voortaan elke maand 15 Premium artikelen gratis.
Dit is het laatste Premium artikel dat u gratis kunt lezen. Tijd voor een abonnement!
premium
Foto: Citroën

Citroën C5 Aircross zet in op comfort

18 APR 2017 Wouter Spanjaart | Autovisie

Nee, hydropneumatische vering keert niet terug. Desalniettemin moet de nieuwe Citroën C5 Aircross de meest comfortabele SUV op de markt worden volgens het merk. Vandaag is de auto officieel onthuld in Shanghai.

Plug-in hybride

De Citroën C5 Aircross komt er ook als plug-in hybride. Dat model wordt ook meteen de krachtigste productieauto die Citroën ooit gebouwd heeft. Hij krijgt een gecombineerd vermogen van 300 pk. Daarvan neemt de verbrandingsmotor ongeveer 200 pk’s op zijn rekening en de twee elektromotoren de rest. Dat betekent overigens ook dat hij er met vierwielaandrijving komt. Dat in tegenstelling tot zijn broers van Peugeot, de 3008 en 5008, die er alleen met voorwielaandrijving zijn.

Comfort

Waar veel merken graag benadrukken hoe dynamisch hun SUV wel niet is, gooit Citroën het over een andere boeg. De Citroën C5 Aircross moet namelijk de meest comfortabele SUV op de markt worden volgens de Fransen. Hydropneumatische vering is passé, maar toch heeft hij een andere veertechniek. Progressive Hydraulic Cushions noemt Citroën het, een veersysteem waarbij er twee hydraulische stops aan de schokdemper zijn toegevoegd. Eentje voor de ingaande slag en eentje voor de uitgaande demping. Citroën spreekt van het gevoel van een vliegend tapijt van weleer. De techniek debuteert weliswaar op de C5 Aircross, maar moet al snel beschikbaar worden op andere modellen.

LEES VERDER EN BEKIJK MEER FOTO'S OP AUTOVISIE.NL

Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
19.1 °C
WZW4
Beurs AEX
AEX 519.5
+ / - +0.02%