*

Zoeken
  Zoeken met  
wo 25 mei 2011, 20:01 878

Einde aan fiscaal voordeel zuinige auto

DEN HAAG -  De fiscale voordelen bij de aanschaf en het gebruik van zuinige auto's zullen hoogstwaarschijnlijk verdwijnen. Het kabinet bespreekt volgende week een voorstel hiervoor van staatssecretaris Frans Weekers (Financiën).

Foto: ANP

Ingewijden hebben berichtgeving daarover woensdagavond van RTL/Nieuws bevestigd. Nu betaalt een bestuurder van een zuinige auto geen aanschafbelasting en minder wegenbelasting dan gebruikelijk. Met de fiscale voordelen wilde de overheid het aantal zuinige auto's op de weg flink vergroten.

Dat loopt zo goed, dat de regeling te duur wordt voor de overheid. Vanaf 2013 verdwijnt de vrijstelling voor de aanschafbelasting. Een jaar later geldt dat ook voor het voordeel bij de wegenbelasting.

Voor zeer schone auto's, zoals een elektrische die minder dan 50 milligram CO2 uitstoot, blijft een vrijstelling van wegenbelasting.

Een woordvoerder van Milieudefensie noemde het voorstel van Weekers woensdagavond in een reactie bizar. Volgens hem was het fiscale voordeel voor schone auto's nog de enige „succesformule” die over was om de CO2-uitstoot te verlagen. Hij wijst op het niet doorgaan van de kilometerheffing, de aanleg van meer asfalt en bezuinigingen op openbaar vervoer. „Dit is geen geloofwaardig beleid meer.” Met een hogere belasting op vieze auto's, zouden volgens Milieudefensie de voordelen voor schonere voertuigen betaald kunnen worden.

Bovag, de brancheorganisatie van autohandelaren, wil pas reageren als Weekers zijn volledige plan naar buiten brengt. Al noemde een woordvoerder de informatie die woensdag naar buiten sijpelde onwaarschijnlijk: „Wij hebben geen enkele aanwijzing dat de fiscale voordelen volledig worden geschrapt.”

Reageren niet mogelijk.

Weekendabonnement
Proefabonnement?

Volg ons ook op Facebook, Twitter en Hyves.

Autovisie voor autonieuws, testverslagen sinds 1956, evenementen, aankoopinformatie en nog veel meer.


 1 |  2 |  3 |  4 | Volgende
HUISREGELS
Voor reageren op artikelen bij telegraaf.nl en haar subsites gelden huisregels. Klik hier om die regels te lezen.
Het is toch niet te geloven koop net een nieuw polo blue motion die is straks geen cent meer waard kunnen we geen handtekeningen actie beginnen M.V.G Marco
marco, "s-Gravenzande  | 09:00 | 02.06.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het doel ervan is om meer mensen over te halen schone auto's te rijden. Zie het als een koting, 2 halen, 1 betalen. Nu gaan ze de reden van de aankoop stopzetten. 2 jaar geleden was ik te laat met de slooppremie,(ging ook te goed) nu ga ik dit wederom mislopen. Daardoor rij ik helaas nog steeds in mijn 20 jaar oude, benzine sluipende vervuilende auto! Als ze het handhafen, rij ik straks in een zuinige auto's waar ik best wat voor wil betalen.
Gerard, Gouda  | 11:43 | 31.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Men wil af van de veel-brandstof-gebruikende en milieu-vervuilende auto. Dus subsidie. Heel juist. Maar zodra het te veel kost, draai de kraan dicht, en dan ben je weer terug bij af. Zo kom je toch nooit ergens. Waar gaan al die bezuinigingen naar toe als je subsidies op dat soort goede doelen ook al stopt. Bezuinigingen moeten ergens aan besteedt worden, liefst aan iets goeds. En dit lijkt me toch wel een goed doel daarvoor.
Ton Reus, Oosterblokker  | 21:27 | 30.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Mooi zo dat dit wordt afgeschaft. Al dat gesubsidieer werkt alleen fraude in de hand. Het is nog maar de vraag of die zuinige auto's wel echt zo zuinig zijn. Ik lees bij ANWB en anderen dat die zuinigheid minstens 30% wordt overdreven. En bovendien: wie graag zuing rijdt kan nog steeds de zuinigste auto kiezen. Alleen betaalt hij wat meer. So what? Hij gebruikt toch ook de wegen? En zijn BPM voordeel kost anderen alleen maar meer geld.
Annemiek, Nederland  | 13:11 | 30.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het was voorspelbaar dat hierin gesneden zal worden. Wellicht is het mogelijk om de regeling van "schone" auto's marktconform aan te passen. MAW: ieder jaar de CO2 grens een beetje aanpassen (verlagen), bv 1-2 gram/jaar. Dan weet je waar je aan toe bent.
Martin, Hoevelaken  | 12:08 | 30.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ja ik weet dat niet al het geld naar de weggen gaan maar dat je geen wegenbelasting moet betalen is toch van de knotse, de wegen moeten toch onderhouden worden, of je nou schoon rijd of niet, als je schoon rijd rij je toch al zuiniger.
jan, dronten  | 07:36 | 30.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Waarom zoude zij nog voordeel hebben? Wij hebben een schone G3 installatie in onze auto en moeten ook betalen. daarbij is het gas zo verschrikkelijk duur geworden dat we geen voordeel meer hebben.We kunnen dus net zo goed ook een vervuilende auto gaan rijden. Misschien dat we dat ook maar eens gaan doe. Scheelt veel wegenbelasting.
eerlijke brabander, Drunen  | 16:25 | 29.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Kan iemand mij de logica vertellen waarom oude rokende en slurpende oldtimers geen wegenbelasting hoeven te betalen? Ik rij in een superschone en superzuinige lupo en moet straks wel wegenbelasting betaling in 2014 als het doorgaat. Mijn neef heeft zo'n 1700kg wegende 30 jaar oude oldtimer gekocht en hoeft tevens 2 jaar niet voor de APK. De logica ontbreekt hier totaal!
Frank, Zwolle  | 11:57 | 29.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik heb wel het gevoel belazerd te zijn. Ik maak bij lange na niet de kilometers om voordelig diesel te rijden. Ik wil best wegenbelasing betalen maar van 0,0 naar 84,- Euro per maand is een veel te forse dreun...
D. Siegersma, Franeker  | 11:08 | 29.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dit is simpelweg een belastingverhoging. Kan niet anders concluderen dan dat het Kabinet de autobezitter pakt!
jaap, amsterdam  | 11:23 | 28.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
He he heeft wel erg lang geduurd Beste mensen de opzet hiervan is dat het goed is voor ons milieu! Daarnaast heeft diegene ook nog een keer een fiscaal voordeel.Op dit moment is er alleen sprake van persoonlijk gewin. Immers, als ik de hele dag ingehaald wordt door hybride honda's en toyota's die dan inderdaad 1 op 8 rijden (om over de uitstoot maar te zwijgen) heeft dit niets te maken met het doel waarvoor deze subsidie is bedacht! Ik ga straks weer met mijn jeep grand cherokee naar het hockeyveld. Rijdt heerlijk!
Paul mokum, Amsterdam  | 08:45 | 28.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
hoe zit het met de provinciale opcenten ? deze zou door vervallen wegenbelasting een andere belasting introduceren weet u nog. even duiden. de gemeenten en provincies krijgen minder uit het algemeenfonds. nu dus de wegenbelasting weer terugkomt vangen de provincies weer opcenten. dus is de bezuiniging daar weer teniet gedaan. gemeenten krijgen geen compensatie dus die verhogen hun belastingen wel. henk en ingrid zijn dus dubbel de sigaar!
vereniging verontruste burgers, zaltbommel  | 08:17 | 28.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Een fraai staaltje van onbehoorlijk bestuur waarmee veel mensen gedupeerd worden. Gemaakte afspraken blijken dus niets waard bij de deze regering
Rob, Heemskerk  | 07:52 | 28.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Erg doorzichtig van, de ons zelf gekozen regering/kabinet om deze voordelen als het een succes is (voor de Henken en Ingrids) af te schaffen. Laten wij deze volksduitenkloppers hierop afstraffen, niet alleen bij de volgende verkiezingen, maar ook nu, d.m.v. email-protesten en meer. Wie heeft er suggesties die echt werken???
Jan Jaap, Nederland  | 19:09 | 27.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het nieuws is naar buiten gebracht door een TV-zender. Dat noemt men bewust lekken door dit kabinet. Ze peilen daarmee de reacties en anticiperen daarop. We hebben een rechtse regering gekozen en reken maar dat de gewone man de dupe wordt. En Wilders is gewoon een zeer rechtse VVD-er, die volledig opgaat in haat jegens Moslims. Verwacht daar maar geen enkele steun van. Ik heb vorig jaar een kleine zuinige auto gekocht. Die investering zou zich wel terug verdienen, dacht ik. Mooi niet dus!
Brulaap, Groningen  | 13:53 | 27.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Weer genaaid door de regering. Eerst lokken ze je een zuinige auto met fiscaal voordeel in om vervolgens tot de conclusie te komen dat het te duur wordt. Van de goedkope auto's zou het fiscaal voordeel worden gefinancieerd uit de slurptax van de duurdere modellen. En nu? een duurder leasecontract vanwege de hogere kosten van de leasemaatschap. Kan ik vanwege de te verwachtte hogere maandtermijn onder mijn contract uit??
K. de Reus, Spijkenisse  | 09:45 | 27.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Was ook de meest idiote regeling. LPG hebben ze de nek omgedraaid.Oldtimers die CO2 uitbraken vrijstelling gegeven Belasting voor gewone auto's met 1/3 omhoog. Hebben het gelag betaald. Gaat dit nu weer omlaag???? Zeker weten van niet. Kassa! Met deze subsidie waarschijnlijk het meest een tweede auto gekocht door mensen die het toch wel konden betalen.Effect is dus geweest meer auto's op de weg.En waarom wachten met afschaffen?? Per direct! P.S. Maak subsidies eens inkomens afhamkelijk. Heeft J.L er ook wat aan
AN, Apeldoorn  | 08:53 | 27.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Zijn jullie nou zo dom of ik zo slim. Het genoten voordeel van een BPM vrijstelling blijft. Voor een prius is dat al gauw zo'n meer dan 10.000 euro. Dus dat heb je al in de zak. Als de MRB voordeel verdwijnt, betaal je net als ieder ander dezelfde MRB voor een benzineauto en is er dus niets aan de hand, je rijdt zelfs nog zuinig ook. Je krijgt zelfs een hogere inruil omdat nieuwe (zuinige) auto's ook BPM moet betalen en daarmee duurder zijn. Dus het kan zelfs een voordeel opleveren bij inruil.
Prius-rijder (en ook Volvo XC90 voor fun km's), Belastingparadijs  | 06:56 | 27.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
en ook dit besluit wordt gedoogd door Wilders. Hoelang gaat het duren voordat zijn stemmers doorkrijgen dat deze vent gewoon een echte vvd-er is. Hij praat alleen maar over de islam over de rest hoor je 'm niet. Deze 'man van het volk' valt wederom door de mand want het zijn gewone burgers die hier de dupe van worden. De rijke stinkerds hebben van deze maatregel geen hinder. Die rijden rond in een grote dure bak die ze hebben betaald van een extra hypotheek op hun grote dure villa. Een aftrekbare hypotheek.
Hans, Mierlo  | 06:07 | 27.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Iedereen lacht me uit als ik bij de grote auto's zweer, oftewel het maatje A8 en nu blijkt dat me idee ervan nog niet eens zo slecht, ge wordt toch wel gebeten, dan maar het goed dan, niet?
Rv, R  | 00:40 | 27.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Indien de PVV dit gaat "gedogen" is mijn stem en van vele anderen in mijn omgeving exit !!
WILLEM, Etten-Leur  | 00:10 | 27.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Tja als je een electrische Auto kan kopen ? die zijn erg duur ! Dan betaal je geen wegenbelasting , en ook geen accijnzen ! Wat gaan ze dan weer verzinnen in den Haag !!! Energie belasting omhoog ? al heb je geen auto , en ga je altijd op de fiets kan je ook nog mee betalen !!! Ach ze verzinnen toch wel weer iets om hun top salarissen te spekken , Nederland is een veel te klein land met , veel te veel top inkomens , aanpakken die Top inkomens , en bijbaantje's verbieden van kamerleden ! die verdienen toch al genoeg !
John, Kortgene  | 21:35 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Met de APK streng toezien op CO2 van kleine auto's , zonder wegenbelasting ! Motoren slijten en blijven niet schoon ! Maar Jan met de Pet , die geen nieuwe auto kan kopen was toch al de sigaar . Zware vieze auto's boven de 1000 kilo veel meer wegenbelasting laten betalen! Hoe meer gewicht des te meer vervuiling . Ook zware oldtimers gewoon wegenbelasting laten betalen . Dit was gewoon te voorzien , dat het zou stoppen ! dan komen ze in den Haag weer eens Geld tekort ! De Auto is toch altijd al melkkoe in Nederland
John, Kortgene  | 20:46 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Mensen u moet niet zeuren. Iedereen kan er voordeel uittrekken. Dat u niet doet/wilt is het tweede. Maar gaan dan niet mensen afzeiken die er wel gebruik van maken! Oneerlijke concurrentie vind ik helemaal nergens op slaan, zoiets heet gezonde ondernemerschap.
Henk, Vriezenveen  | 20:13 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Gerechtigheid, dat de huidige oneerlijke regeling op de helling gaat. Waarom moet een gedeelte van de automobilisten wel wegenbelasting betalen en de zogenaamde schone auto's niet, terwijl ook zij gebruik maken van de autowegen en ook voor hen worden nieuwe wegen aangelegd. In theorie zullen er wel schone auto's zijn maar in de praktijk zijn de auto's helemaal niet zo schoon, aldusw deskundigen in Duitsland en Belgie. Volksverlakkerij is het en niets anders.
van der Vlist., Waddinxveen.  | 19:27 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
het gaat ook niet meer om de schone lucht maar om de centen zodat ze meer kunnen geven aan eu landen laat de nederlander mkaar betalen
f de bruin, amsterdam  | 18:11 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Deze regering is niet meer te vertrouwen.Heb toevallig maandag een nieuwe A-label besteld vanwege deze voordelen.Nou ik heb vanmorgen de auto maar laten annuleren.Het is tijd dat PVV hier actie onderneemt.
klaas, delft  | 17:34 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Groot gelijk.Het was een dure en druppel op een gloeiende plaat. Terwijl ik weinig rij, betaal ik wel 82Euro wegenbelasting per maand.Was een zonderlinge actie van het vorige kabinet.
vandervelden, denHaag  | 17:03 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het zou volksverlakkerij zijn als de fiscale voordelen worden afgeschaft
R. Bijlsma, Sprang-Cap[elle  | 17:00 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Vind dit niet meer dan normaal we moeten allemaal wegenbelasting betalen en dan is het niet eerlijk voor de mensen die het wel elke maand moeten ophoesten. Dit had ik al voorzien je zag opeens heel veel energiezuinige auto,s rijden lekker goedkoop toch? Daarom vind ik het terecht dat dit oneerlijk gedoe wordt beëindigt. Niet mopperen we hebben lang genoeg van het vóórdeel geprofiteerd.
M., Breezand  | 16:47 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Stop al die belastingen nou gewoon in de benzineprijs. Dan betaalt degene die veel verstookt dus het meeste. En wie wil sparen en dus vaker de fiets neemt, die heeft profijt. Dat is eerlijk. Het is al met al onbegrijpelijk waarom auto's en benzine zoveel duurder zijn in NL dan in ons omringende landen. Ons overheidsapparaat is te duur. De belastingen hier zijn te hoog. Dat gaat vroeg of laat fout.
van dijk, rotterdam  | 16:24 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dat was toch te verwachten. Ze laten je er eerst intuinen, net als het grijze kenteken. Achteraf ben je de sigaar.
Steer, Altea  | 16:18 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
wordt nu ook de slurptax afgeschaft? Want doe was er om niet zuinig rijden te ontmoedigen. Of beter gezegd om de gemiste inkomsten in bpm te compenseren. Maar dat zal wel net zo als met het kwartje van kok gaan.....
pietje puk, tilburg  | 16:11 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Rijk Nederland rijdt niet in deze belastingvoordeel wagentjes. Die rijden in brandstof slurpende SUV's. Dus de VVD pakt weer Jan Modaal en dubbel Jan Modaal i.p.v. de Quote 500 die ordinair BV Nederland leeg slurpen en graaien. En de PVV die gedoogd vrolijk verder. Ze zijn erger dan Links.
Adrie, Laren  | 15:34 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Iedereen verklaarde mij voor gek toen ik een dikke SUV (tweedehands) kocht omdat dat tegenwoordig een aso bak zou zijn. Maar na een frontale aanrijding met een vrachtwagen en totaal geen "lichamelijke" schade denken ze er ineens anders over. Je kan wel zo'n kleine en zuinige auto hebben, die natuurlijk ook erg rekening houdt met fietsers e.d., maar er wordt niet meer gedacht aan de bestuurders van de auto's met die plastic "binnen"-bumpers en kreukel zones. Ik heb geen airback, maar nog wel mijn knieen......
Rene, nu Noorwegen  | 15:32 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Er natuurlijk flink niet onterecht gemopperd op deze rechtse regering.Maar !!!!.De geldverslindende linkse hobbies bestaan nog steeds.Die kan men niet afschaffen dan valt binnen de kortst mogelijke keren deze regering.Dus daar moet dus nog steeds belasting geld voor worden gejat.Wat maakt het verder uit of je links of rechts om wordt geplukt.De burger betaald het gelach.
IJ.Plokker, Dordrecht  | 15:19 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het zat eraan te komen maar toch jammer dat we al die moeite hebben genomen om een energie zuinige auto te kopen en daarna weer lekker verder worden gestraft. Auto's laten betalen naar vervuiling die ze veroorzaken is een veel betere oplossing.
Rik, Wijchen  | 15:14 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Beste mensen laten we niet naar elkaar gaan wijzen. In Duitsland en Frankrijk bv is de brandstof goedkoper en daar zit de wegenbelasting al in. Daar betaald men echt naar gebruik. Ook de nieuwprijs van auto's is vaak goedkoper. Hier in Nederland is het nooit of of maar altijd en en.
DOLFO, DELFT  | 15:08 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Terecht. De rekening zal toch betaald moeten worden. Uiteindelijk gaat alleen de zon voor niks op.
Deze reactie is geplaatst vanuit de iPhone app van De Telegraaf
Tina, Amersfoort  | 14:54 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dus het milieu telt toch niet zo zwaar in Nederland als het niks in de schatkist brengt Dus de lucht mag weer vervuild worden daar was het toch voor bedoeld?
Henk, Dordrecht  | 14:52 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ben ik blij dat ik net een nieuwe Peugeot 206+ gekocht heb voor maar 9216,00. Niks geen diesel en straks geen hoge wegenbelasting en dus gemakkerlijker in te ruilen. De verkoper waarschuwde al dat men die eco-dieseltjes straks aan de straatstenen niet meer kwijt kan.
Piet, Rotterdam  | 14:32 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En waar blijft nu de ANWB? Of een schadeclaim voor een ieder die een auto heeft gekocht en dacht daarmee goedkoper uit te zijn? Zo'n schadeclaim tegen de regering zou niet misstaan. Ben benieuwd of er een advocaat is die dit aandurft.
Cozy, Deventer  | 14:20 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Mensen mensen mensen ... allemaal maar klagen klagen klagen en toen? Allemaal maken we ons schuldig aan gemakzucht bijvoorbeeld bij deze vraag: Laten we allemaal een week de auto staan en gaan met OV? Antwoord (van meeste mensen): Dat kan niet want dan kom ik niet op mijn werk...pfffff triest triest triest dus wie houdt nu wie voor de gek?
Kwiebus, Apeldoorn  | 14:17 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De Bovag had in commentaar dat er automerken zijn die er optimaal van profiteren zo als Fiat en VW en bijvoorbeeld Peugeot niet, en dat is niet eerlijk! Is dat niet gewoon gezond ondernemerschap
Ed Pikaar, leiden  | 14:12 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
ja hoor eerst wordt het door je strot geduwd ,en nu weer terug ,die multi culti is ons ook door de strot geduwd stuur die ook allemaal maar terug maar dat zal wel niet gebeuren,dat zou nog een veel grotere besparing opleveren ,we hebben weer een draaikonten kabinet ,
marcela, arnhem  | 14:10 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En voor de mensen die reeds zo'n auto gekocht hebben. Jullie behouden het belangrijkste voordeel en dat is dat jullie geen BPM hebben hoeven betalen. Dus je gaat op een gegeven moment alleen weer wegenbelasting betalen. En nu maar hopen dat je geen diesel hebt gekocht.
Rob, Amsterdam  | 13:52 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ha, ha, nu rijden er hele volksstammen in een levensgevaarlijk koekblik (Aygo, C1, Polo, 107, enz.) om maar lekker goedkoop te kunnen rijden. Als je een ongeluk krijgt hoef je geen houten kist uit te zoeken. Ze kunnen je meteen in je belastingvrije bakkie in de grond laten zakken. En nu mag je straks toch lekker belasting betalen! Betaald je leven riskeren! Geef maar maar lekker veel blik en belasting betalen. Mijn leven is meer waard dan geld en leer nou eens mensen, de NL overheid is niet te vertrouwen!
Mike, Den Haag  | 13:50 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Meer dan terecht dat hier een einde aankomt. Deze zogenaamd zuinige auto's rijden het asfalt ook kapot dus waarom zouden zij hier niet voor hoeven te betalen. En met zogenaamd zuinig bedoel ik dat ee aantal maatregelen om de auto zuinig te laten rijden uitgeschakeld kunnen worden. En e.e.a. zal ook afhangen van de chauffeur. Ook deze subsidie heeft de markt verziekt. Nu nog een einde aan voordelen voor Electrisch en Hybride auto's!
Rob, Amsterdam  | 13:49 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Auto,s ouder als 25 Jaar ook laten betalen. Dit zijn grote vervuilers. Rijd er maar eens achter.
Eric, Tilburg  | 13:30 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
dat de accijns op brandstof niet zal stijgen!natuurlijk niet. gaan we massaal met jerrycan's over de grens.nu al is nederland een van de duurste van de wereld met de benzine. ook al wordt de euro duurder de dollar goedkoper,dus ook de olie goedkoper! dan nog wordt de benzine prijs niet lager .ja 2 weken terug olieprijs 10 dollar eraf .benzine prijs 0,015 cent!
gazalo, breda  | 13:11 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Natuurlijk, pas in 2013, moeten eerst nog witte voetjes halen/houden als kabinet. Waarom niet gewoon per 1 september of 1 januari 2012 ! Maatregelen nemen zo moeilijk ?
kees, maastricht  | 13:06 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wat zijn dit voor praktijden,kwartje van Kok nooit terug gehad,Grijs kenteken de nek om gedraaid, en nu dit weer. Eerst lekker maken en dan weer alles terug draaien. Maar niet de bonus van de hoge heren aanpakken.
Hans, Utrecht  | 12:49 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het is toch niet meer als normaal dat er voor elke auto wegenbelasting wordt betaald dat schonere auto's een vordeeltje krijgen kan ik begrijpen maar geen BPM en Wegenbelasting Het is van de Gekken we rijden allemaal op de zelfde weg die onderhoude moet worden
N.H.van der Groef, Dirksland  | 12:48 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Volkomen terecht. Zij maken net zo goed gebruik van het wegennet. Ik zie geen enkele reden dat ik met mijn schone opel die achterlijke kleine shit auto's die man onwaardig zijn zou moeten subsidiëren.
Wim, Twente  | 12:45 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En ja hoor er zit weer zo'n koekenbakker die het wiel opnieuw gaat uitvinden. Er is hem denkelijk wel het een en ander beloofd als hij die maatregel weer kan intrekken. Daarom ga je gewoon alles verloochenen en je eigen landgenoten belazeren. Wat er ok gebeuren moet het geld zal altijd uit je zakken worden geklopt. Is het niet door de een dan wel door een ander. We blijven gewoon goedgelovig en laten ons telkens weer beduvelen.
M. de Jong, Ridderkerk  | 12:45 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
ik vind dit waardeloos, iemand die auto wil rijden betaald ook maar gewoon. en als je het niet meer kunt betalen ga je maar op de fiets en anders lopen, want die zuinige auto zijn alleen geschikt voor korte afstanden,
van bergen, tynaarlo  | 12:43 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dit was natuurlijk te verwachten.Ik schafte Seat-Ibizaecn.aan.Mijn leeftijd 78 jaren,mijn pensioen bevroren,vond deze aanschaf dus gezien mijn inkomstendaling en milieusparend verantwoord.Betreffende dealer te Arnhem waarschuwde mij echter terdege.Bij aanschaf maakte hij mij er op attent dar e.e.a. mogelijk niet van blijvende aard zou zijn dus een zeer eerlijke voorlichting. Het blijft natuurlijk triest dat de regering een zoet appeltje heeft voorgehouden,welke uiteindelijk een zuur exemplaar gaat worden.Weekend ab
B.E.van Ooijen, Arnhem  | 12:42 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Zo zie je nu maar weer dat het alleen maar om de knikkers gaat en niet om het milieu ,en zo worden wij burgers weer een oor aan genaaid door onze overheid.
Bloemhof, Kampen  | 12:35 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Zoals altijd wordt het eerst door je strot geduwd en vervolgens wordt het weer afgeschaft door de regering.
Gerard, den haag  | 12:35 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En terecht want waarvoor zou je in vredsnaam die voordelen hebben. Ik heb ook een zuinige auto VW passaat volle tank goed voor 1300 km. Dus begrijp ik niet waarom iemand met zo.n elektrisch onding waar je geen afstanden mee kan rijden korting moet krijgen geen, laat staan geen wegenbelasting betalen. Belachelijk.
Reneetje, Zandvoort  | 12:35 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Belooft is belooft, zo ben ik opgevoed. Maar Den Haag denk daar anders over. Voorheen had ik een auto met grijs kenteken, dat ging voor particulieren van de baan. Dus ik een andere auto kopen waarvoor je geen belasting hoeft te betalen. Word nu voor de 2x bedonderd door Den Haag. En hoezo subsudie, als je geen belasting betaald?? Subsudie is dat er een bijdrag krijg, maar deze heb ik nooit ontvangen. Dus door wie word ik gesubdieerd. Het is gaatweer om geld binnen te halen want griekenland gaat ons een vermogen koste
bri, holland  | 12:34 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Hahaha, ik wist dit al voordat deze regeling in het leven werd geroepen, maar toen werd ik door mijn omstanders uitgemaakt voor zwartdenker haha! Gelukkig bliijf ik lekker rondrijden in mn dikke BMW, en lach ik om die ecologische boodschappenwagentjes, als jullie zuinig willen rijden mogen jullie met jullie ecoautos wel een lift in mn kofferbak, slaap lekker aan de nederlanders die denken dat je van de overheid iets krijgt.
Randy, roermond  | 12:31 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De ecologie verliest weer van de economie zoals te doen gebruikelijk :-(
H.Ruberg, Den Haag  | 12:26 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Straks mag ik nog mijn slooppremie terugbetalen dmv een aanslag vd belastingdienst!! ze moeten toch wat verzinnen om hun bonussen te behouden
Tamara, Amsterdam  | 12:26 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Laten we gaan bezuinigen op het koningshuis Laat die maar eens belasting gaan betalen. Dan kunnen wij vast wel ons fiscaal voordeel behouden
carinqua, geldermalsen  | 12:13 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Beetje vreemd. Eerst kopen de mensen een goedkoop autootje voor het milieu...En nu gaan ze piepen omdat het geld gaat kosten. Hypocriet! Het blijft ondanks dat u nu net als iedereen wegenbelasting gaat betalen, een schone auto. U betaalt wegenbelasting voor onderhoud en aanleg van nwe wegen waar u ook gebruik van maakt. Het was een stom belastingvoordeel. Niet goed over nagedacht.
Ollie, Rotterdam  | 12:10 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik wordt een beetje moe van die linkse 'zie hoe rechts met de gewone man uitperst' opmerkingen. Dit komt omdat links beleid een gatenkaas heeft achtergelaten die geen financiele crisis kon verdragen. Die troep moet nu opgeruimt worden met draconische en impopulaire maatregelen om die etterende wonden van de sneeuwschuiver te laten genezen.
Henk, Lelystad  | 12:07 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Die BPM maatregelen gelden alleen voor truttenschuddertjes. Ik wil een fatsoenlijke bolide. Waar ik prima uren in kan autorijden zonder er gebroken uit te komen. Dan maar wat meer betalen. Die mensen die een goedkope auto hebben gekocht krijgen er straks ook minder voor terug.
Jan, Rotterdam  | 12:04 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Leuk voor diegenen die een dieseltje hebben gekocht, ipv van geen, betalen ze nu 3 keer zo veel wegenbelasting. De overheid als volksvijand nummer 1.
Louis, Venray  | 12:01 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Geweldig, die 'betrouwbare' overheid. Het wordt hoog tijd dat we massaal de straat op gaan.
boze burger, amsterdam  | 12:01 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het is ongelofelijk. Krijg ik volgende week m'n superzuinige en superschone Twingo dieseltje, gekocht vanwege die regelingen, trekken die zakkenvullers het weer in. Gloeiendegloeiende. Ik koop hierna zo'n grote oude bak voor 500,- die niet schoon is. Als ik genaaid word wil ik zoenen ook.
Hans, Dronten  | 11:59 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Misschien kunnen ze belasting heffen op het in en uit ademen van de burgers. Dan laten ze ons tenminste letterlijk stikken.Daarna wel de belastingen verhogen anders zijn er te weining inkomsten!!Dieven zijn en blijven het..
bezorgde betaler, belastinghel  | 11:56 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
We moeten de Grieken betalen. Worden autos van 25 jaar en ouder nu ook belast. Is wel zo eerlijk. Kul argument van de Bovag dat Peugeot zo weinig verkoopt, zij kunnen toch ook zuinige motoren gaan gebruiken. VVD laat zich van z'n meest onbetrouwbare zijde zien. Het woord is aan Wilders
Hypo, Hellevoetsluis  | 11:44 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Had iemand wat anders verwacht ? Burgers zijn melkoeien voor de regering . Eerst lokken ze de mensen en dan slaan ze toe in andere noemen ze dat maffia .
Deze reactie is geplaatst vanuit de iPhone app van De Telegraaf
Roy, Oeffelt  | 11:43 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Stop dus ook met elektrisch rijden als dit straks weer een succes word ben je daarna alles weer kwijt. De burgers blijven toch het klootjes volk pas als je bij een bank werk word je pas voor vol aangezien deze mogen nooit ten onder gaan. Ik hoopte met VVD betershap nou dit is dus ook al weer van korte duur. Laten we ophouden met reacties naar Den Haag Wedden dat dit Helpt Maar dat doen we niet en daar profiteren de mensen in Regering van lekker het geld van de accijnsen naar griekenland en naar de banken.
woute, heemskerk  | 11:34 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ha ha die lieden met zo'n sneue VW polo diesel met 75pk moeten hier mee blijven rijden tot hun dood. Er is namelijk niemand die dat gebakje straks wil hebben.
JKL Doetsar, Nijmegen  | 11:34 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De wegenbelasting wordt voornamelijk in stand gehouden als extra inkomsten voor de provincies,zo hoeft de staat minder bij te dragen aan die provincies en kan die centen weer gebruiken om b.v. een nutteloze extra JSF zonder chauffeur aan te schaffen en zo weer te knuffelen met de USA om weer een plaatsje in de G20 te krijgen. LPG G3 rijders zijn hier al de jaren de dupe van terwijl ze de schoonste auto's rijden.
Groen, Breda  | 11:32 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Is eindelijk een maatregel van een kabinetje gelukt (en dit is zeldzaam !!! ) gaan ze het afschaffen. Bizar !!
H.van de Camp, Amstelveen  | 11:30 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
omdat tanken al lang niet meer leuk is heb ik besloten een zuinige auto aan te schaffen.De keus is gevallen op een Opel corsa ecoflex omdat dit de enige is waar drie zonen achterin kunnen.de inkt van mijn handtekening op het koopcontract is nog niet droog of Ali Baba en zijn 40000 rovers uit Den Haag hebben weer wat bedacht. Als straks blijkt dat de belasting voor dieselauto's weer op het oude niveau komt dan kan en wil ik niet meer investeren in een benzine auto. Kom ik dan in aanmerking voor subsidie???
F. Keizers, Haaksbergen  | 11:27 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
1 europa 1 regel sluit denhaag en maak alle regels en belastingen in europa gelijk,of maak de accijns op tabak drank pretparken en alles wat leuk en lekker is duurder
ronald , peize  | 11:27 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Mede mogelijk gemaakt door de inbreng van de RAI en de Bovag. Wat nou milieu daar hebben deze organisaties dus duidelijk lak aan.
wf, dh  | 11:24 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
bewijs dat de politiek/het kabinet zich op de korte termijn richt. De -vermindering van -CO2 uitstoot, waar het allemaal om begonnen is, interessert dit kabinet dus geen lor! Dat probleem verschuiven we dus wel naar de generatie na ons! Maar het kabinet/Kamp zegt bij de pensioenproblematiek wel dat we dat niet naar de volgende generatie mogen doorschuiven. Dus: politiek=onbetrouwbaar!
Menno, te Winkel  | 11:24 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wegenbelasting bestaat niet. Het is motorrijtuigenbelasting. Al heb je het hele jaar door je wagen in de garage staan, betaal je omdat je eigenaar bent van een wagen. Die MRB is vervallen als je een zuinige wagen kocht. Een waardering, een kado, omdat je zo verstandig was om aan het milieu te denken. Het kado wordt weer terug gevorderd. Ik moet wel weer aan de vliegtax denken.
Maarten, Voorne Putten  | 11:23 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De regeling is niet te duur, ze hebben minder inkomsten... En dat wil de overheid niet. Daarom is diefstal ook illegaal, de overheid dult geen concurrentie! Eindelijk een regeling die wel werkt, was een PvdA idee, en dan wordt hij afgeschaft door de VVD. Hoe zou dat toch komen. De echte problemen durven ze niet aan te pakken, dan maar goede regelingen afschaffen en terugdraaien!
Middenman, Utrecht  | 11:22 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Jammer, dat de burger weer te maken krijgt met misleiding door de overheid. Immers veel mensen hebben specifiek door dit voordeel een dergelijke, vaak wat duurdere, auto aangeschaft. En weer zijn w er dus weer ingetrapt.
Nol, Dordrecht  | 11:21 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
dan zal de snelheid van hen ook wel zakken
J - Hakze, Langezwaag  | 11:17 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Vieze auto's bestaan niet. Vuile auto's wel, maar daar is een wasstraat goed voor. "Vieze" praktijken van de milieubeweging en hun invloedssfeer bestaan echter wél
R. van Zon, Nunspeet  | 11:15 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wat denk je wat die zuinige auto`s straks dan waard zijn,ik denk dat er geen hond tegenaan zijkt.
T.P., DELFT  | 11:15 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
zo zie je maar weer, het gaat helemaal niet om een beter en schoner milieu. Het gaat alleen om geld. Wat vinden de linkse partijen hier van??? OK, want nog meer geld beschikbaar voor onze geliefde allochtonen, 3e wereld en EU????
hts, utrecht  | 11:12 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het is net als zuinig aan doen met elektra, gas enz. NIET DOEN!! Als dat de schatkist te weinig oplevert dan wordt het duurder, dus NIET DOEN!
Hans, Amersfoort  | 11:09 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dat de regeling niet lang stand zou houden, was vooraf voorspelbaar. Immers, het gemis aan belastinginkomsten had toch op de een of andere wijze teruggehaald moeten worden bij de burgers. M.a.w. een sigaar uit eigen doos! Het zou naar alle kopers van de zuinige dieselauto's wel billijk zijn om voor deze auto's het wegenbelastingtarief toe te passen als de zelfde auto's met benzine brandstof.
Ron, Holtum  | 11:07 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Kost teveel zeggen ze, maar wel miljoenen uitgeven aan de JSF?!? mensen, hoe lang accepteren we dat nu nog.
Hans, Amersfoort  | 11:07 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dat werd tijd ook! Die linksgroenige idiotie heeft wel lang genoeg geduurd. Bovendien was het pure discriminatie t.o.v. andere autokopers/bezitters.
Joep, Den Haag  | 11:06 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Lekker is dat, heb ik net een maand een auto zonder wegenbelasting en nu al wordt het weer terug gedraaid!!! Voel me eerlijk gezegd wel een beetje genaaid!!!!!
Jarno, ALkmaaar  | 11:05 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Rij al jaren lpg van 34 euro cent naar 70 eu dubbel in 4 jaar ,maar het kan nog uit, hoelang nog uitzuigers brrrrrrrrrrrr
Gerda, Almeren  | 11:04 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Veel beloven en weinig geven doet gekken in vreugde leven. Echt Hollands, het wordt steeds erger.
repelsteeltje, Grote Bos  | 11:03 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Gelijk hebben ze, moet je eens kijken wat de verwerking en de fabricage kosten zijn van die Honda's en ander accu auto, recyle die rommel maar eens, je zal zien dat die ouwe diesel auto's bij lange na niet zoveel vervuilen. Wat denken die leaserijders nou. Geiten wollen besluiten worden teruggedraaid. Heel goed, alle subsidies afschaffen, er moet gewerkt worden, hup zeurpieten.
Snabbeltje , Olie boren op de wadden  | 11:00 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ja, dat dit zou gebeuren dat vermoedde ik reeds
pieter, leiden  | 10:59 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
iedereen had dit kunnen zien aankomen,voor die gene die dit niet hebben kunnen vermoeden,weltrusten
a, hoogvliet  | 10:59 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Voor wat de milieueffecten betreft, kan ik me een lagere heffing nog wel voorstellen. Voor wat betreft de wegenbelasting niet. De wegen worden door alle automobilisten gebruikt, dus moeten ook allen betalen.
Don. Duijvelaar, Zoetermeer  | 10:59 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het hele gedoe met CO2 is een grote leugen. Wanneer komt NL een keer in opstand tegen deze vunzige manier van extra geld aftroggelen bij de burger. Eerst betaal je voor je brandstof daarna betaal je nu ook (extra) voor de uitstoot. CO2 is een schoon gas en heeft werkelijk niets te maken met broeikas of climate change. Het is al vaker bewezen dat eerst de temp. stijgt en daarna de CO2 volgt. Maar hier hebben de politici geen oren naar. Dus betalen of er tegen in gaan.
Jan, Heiloo  | 10:56 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Een voorbeeldje uit een ander artikel.Chevrolet Camaro Covertible kost nieuw in Amerika 30.000 dollar omgerekend ruim 21.000 euro.Hier in Nederland precies dezelfde auto 90.000 euro door allerlei belastingen.De Amerikaanse regering loopt gewoon te kwijlen bij dit soort prijzen.
Rick, Halfweg  | 10:54 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
dit hadden de mensen kunnen weten"belastingverlaging is altijd tijdelijk,en tijdelijke belasting verhoging is altijd"
Am Goossens, Noord w hout  | 10:54 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik hoorde ook al dat de gasprijs per 1 juli tussen de 15 en 20 procent omhoog gaat, alles blijft duurder worden, ik zou ook niets weten wat nu eens goedkoper word.
peterB, Amsterdam  | 10:53 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
prima actie van de overheid. De lage CO2 uitstoot die fabrikanten pretenderen is gemeten in geconditioneerde omstandigeheden (test omgeveing etc)niet op de openbare weg met rijgedrag van gemiddelde rijder. Dit betekend in de praktijk dat autos vaak helemaal niet veel schoner zijn dan "gewone" auto's. Finacieel voordeel vanuit overheid is dus niet aan de orde lijkt mij. Is meer een middel geweest om auto industrie weer een beetje uit slop te halen en dat is gelukt lijkt mij. Dan kan u de geld kraan weer dicht.
S.R, ZTM  | 10:53 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
laten ze die ouwe bakken maar van de weg halen.....ik vind een auto van 5 jaar of ouder rijp voor de sloop man, die ouwe bakken moeten meer betalen
Ferry L., Hoogezand  | 10:51 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Triest dat dit weer op deze manier gaat. Eerst lekker maken en vervolgens achterlangs naaien. En wij met ons geldt de Grieken maar lekker op hun 50e met pensioen laten gaan. Leuker kunnen we het niet maken, ...... Geen wonder dat mensen gaan emigreren met zo'n onbetrouwbare volksvertegenwoordiging. En kom mij niet aan met je hebt zelf gestemd, Want wat je ook stemt je wordt altijd bedonderd.
Johan, Amersfoort  | 10:51 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het terugdraaien van het fiscaal voordeel was van deze rechtse regering wel te verwachten. Maar de rechtsen zullen zoals gebruikelijk de linksen daar wel weer de schuld van geven.
Kees, Rotterdam  | 10:50 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
kan iemand mij misschien uitleggen waar dit allemaal op slaat.... Wanneer worden we nou is wakker in NL. Zullen we nou is een keer beginnen met geen geld meer te pompen in ontwikkelingshulp, landen die failliet gaan, assielzoekerscentra, uitkeringen en dergelijke onzin....
r.k, rotterdam  | 10:49 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Toch raar dat die 'knappe koppen' in de regering dat ze nooit bij de logische gevolgen van die regeling hebben stilgestaan. Ik ben het helemaal mee eens met diegene die zegt dat de regeling moet blijven bestaan en dat ze dan de vervuilende, benzineslurpende auto's maar extra moeten belasten. Dit mag niet de zoveelste beslissing zijn ten koste van het miilieu!!!
astrid, hilversum  | 10:47 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Eindelijk gaat elke automobilist weer wegenbelasting betalen. Elke automobilist is verantwoordelijk voor het onderhoud van het wegdek. Het belasting voordeel is betaald van de andere weggebruikers en dat is straks gelukkig gelijk getrokken.
TH&DC, HOUTEN (UTR)  | 10:47 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Verwijderd, Verwijderd  | 10:44 | 26.05.11
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk
beste mensen, als de regering een voordeel aangeeft kun je op de vingers na tellen dat het bij succes weer wordt ingetrokken, hoe vaak moet je dat nog geloven je wordt toch elke keer weer bedonderd.
appeldoorn, hfd  | 10:41 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik heb mijn Hummer al besteld!
EvdBerg, Maarssen  | 10:41 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dat roep ik al een half jaar: wedden dat al die voordeeltjes er straks af gaan als het gros zo'n lekker goedkoop autotje heeft? En ja hoor, ze kunnen straks allemaal weer BPM en wegenbelasting betalen. Met als zoethoudertje dat de accijns op brandstof niet zal stijgen! Wat zijn ze toch voorspelbaar daar in Den Haag.
Dré, Breda  | 10:39 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wat een geneuzel weer. MRB betaal je omdat je een motorvoertuig op naam hebt en niet omdat je gebruik maakt van de wegen. De verplichting tot het betalen van motorrijtuigenbelasting geldt vanaf het moment dat het motorvoertuig op naam staat. Het is dus niet van belang of er feitelijk van de weg gebruik gemaakt wordt.
Anne, Almere  | 10:38 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik lees een hoop reacties, A of B labels waar gaat het over. Ik rij sinds jaar en dag Op LPG ( G3 ) super schoon. De lpg prijs in ruim een jaar met 100% gestegen. Wegenbelastig absurd hoog. Waar staat wegenbelasting voor? 10% word er maar daadwerkelijk voor gebruikt de rest is voor het vullen van de schatkist. De rijken worden rijker de arme mensen armer. Dat wil zeggen mensen die geen A label auto kunnen betalen,mee aan de wegen belasting van de rijken. Ik zou zeggen gelijke monniken gelijke kappen.
Eduard de la Motte, Almelo  | 10:35 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
maarja voor mij wordt het waarschijnlijk alleen maar duurder, ook al rijdt ik in een LPG auto die schoner zijn dan autos op benzine of diesel. maar voor een clio betaal ik gewoon bijna 200 euro wegenbelasting omdat de LPG zo goedkoop is.. clio op benzine kost +- 70 euro... raar hoor maar we moeten wel schoner rijden. ik heb nu eenmaal geen geld voor een toyota prius. het beleid van schonere autos is gewoon onzin.. anders zouden lpg rijders ook niet zo gepest worden. een trein is ook schoon maar duur in kaartjes..
ratje, weesp  | 10:33 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
He jammer weer een mogelijkheid weg om wat zuiniger te leven... We moeten maar snel en doeltreffend bezuiningen op de overheidsuitgaven om ervoor te zorgen dar 'rupsje nooitgenoeg' het met minder kan doen en de burgers ontlast kunnen worden.
Edje, Alphen a/d Rijn  | 10:33 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Verstandig voorstel! Waarom zou dit eeuwig moeten duren.
Erik, Nijmegen  | 10:31 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Zou goede sier zijn (voor zoverre je van "sier" kunt spreken bij de overheid) als ze de nu bestaande goedkope dieselaars over 2 jaar wanneer de MRB teruggeschroefd zou worden, compenseren met bijv. 50% MRB. Maarrr, dit zal ook wel weer ijdele hoop zijn. Er wordt weleens vergeten dat de onderhoudskosten voor deze zuinige dieseltjes hoger liggen omdat er door de lage uitstoot onderdelen worden gemonteerd zoals een zgn. EGR klep die de uitstoot moeten verlagen maar wel snel kapot gaan.... en behoorlijk duur zijn.
Cor, Rotterdam  | 10:30 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Europa heeft geld nodig voor Griekenland, Spanje, Portugal en Ierland en het moet ergens vandaan komen. daarom zijn wij weer de klos omdat we alles maar pikken. en dat weet den haag.
m.l.kleywegt, rockanje  | 10:28 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ja lieve mensen dat krijg je er nu van! Jullie wilden je geliefde Hypotheekrenteaftrek (HRA) niet inleveren dus nu wordt je dan maar gepakt via jullie auto. Linksom of rechtsom het geld voor de crisis halen ze wel binnen...
Joop, Alicante, Spanje  | 10:21 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Tja mensen dat was te verwachten. Het gaat namelijk maar om 1 ding en dat is het geld en niks milieu. de BTW zal ook nog verhoogd gaan worden. de energie belasting omhoog enz. We gaan eraan en de grieken lachen zich rot
hoe ver kunnen we nog zakken, denhaag  | 10:20 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Gaat die geitenwollen sok van milieudefensie meebetalen aan mijn nieuwe 'groene' auto? Ik heb namenlijk niet het geld om een dergelijke auto aan te schaffen!
Deze reactie is geplaatst vanuit de iPhone app van De Telegraaf
Henk, Utrecht  | 10:19 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dames en Heren van Milleudefensie. Oudere auto,s zwaarder belasten? Dus de lasten komen op de schouders van hen die zich geen nieuw auto kunnen veroorloven. Foei jullie moesten je schamen. Lage uitstoot van Co2 kan ook wettelijk worden geregeld en dan betaald iedereen die van de weg gebruikt maakt mee aan de slijtage van het wegdek. Zo verdeel je op een eerlijke manier de kosten van het in Nederland toch al prijzige Auto rijden.
R.H.J, Heerlen  | 10:17 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Poen, poen, poen.... daar is 't allemaal om te doen Dat het om 't milieu zou gaan is een fabeltje Nederland wordt toch eens wakker!! Zie eens een keer in dat we al jarenlang belazerd, bedrogen en uitgezogen worden door de (R)Overheid !!
Andre, Nixland  | 10:14 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De Wegenbelasting helemaal afschaffen.De wegenbelasting aanpassen aan de brandstof.Hoe meer je rijdt hoe meer je betaald.Dat geouwehoer over fiscale voordelen voor een zuinige auto daar heb ik nog nooit in geloofd. Ik rij zelf in een dikke vette amerikaan en lach me rot.Ik rij goedkoper dan die zgn zuinige autootjes.
Firebird, Heemskerk  | 10:13 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Hoezo subsidie? Als je geen belasting hoeft te betalen op energie zuinige auto's is dit geen subsidie.
johan, Dordrecht  | 10:13 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Als de bureaus die dit hebben uitgedacht niet verwacht hadden dat het zo'n succes zou worden, dan zijn het maar amateurs. Hallo! We zijn Nederlanders, als we ergens niet voor hoeven te betalen hebben we daar veel voor over! Zelfs al moeten we onze kolkende benzineslurper inruilen tegen een kleine Japanner die niet vooruit te branden is. Kunnen we gelijk met z'n allen elkaar voor de gek houden dat we zoveel om het milieu geven.
Bart, Tilburg  | 10:12 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Goed idee, maar de vrijstelling van wegenbelasting voor old-timers moet dan ook veranderen: van 25 naar 50 jaar.
Arie de Jongh, Klaaswaal  | 10:11 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Sorry, graag uitleg. Stroom komt uit centrale welke gestookd wordt op gas, kolen, olie of andere brandstof, bij meer elek.auto's moeten die centrales harder gestookd worden, hoezo minder vervuiling. Op jaar afrekening staat ook zo'n mooie regel bij groene stroom geen CO2 belasting. Maar als ik dat neem, wordt er dan een aparte kabel van de centrale naar mijn huis gelegd. Anders heb ik grijze stroom voor de prijs van groen. Grijze en groene stroom door een kabel garandeerd niet dat ik groene stroom krijg.
Jan, Bussum  | 10:11 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Volgens mij gebruiken deze automobilisten ook volop de wegen, dus gewoon wegenbelasting betalen, wat een onzin zeg, vanaf dag één belachelijke regeling geweest.
Yvonne , Rotterdam  | 10:11 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En ja hoor! ik ben genaaid waar ik bij sta. Eerst aantrekkelijk maken met allerlei voordelen en nu ik blut ben mij weer autobelasting laten betalen! Stelletje schurken zijn het in Den Haag!!!
F, A  | 10:09 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het land krijgt de regering die het verdient. Wij moeten het blijkbaar doen met een boekhouderskabinet. Bezuinigen zonder enkele visie en beleid, waarbij de zwaarste lasten bij onze sociaal behoeftigen wordt gelegd (sociale werkvoorziening, jong gehandicapten, ouderen). Bovenmodaal en de witte-boorden criminelen blijven stelselmatig buiten schot. Is het nu zo moeilijk om het broodnodige groen beleid te koppelen aan noodzakelijke bezuinigingen ?
Boskabouter, Veenendaal  | 10:05 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Voor al de mensen die hier weer links de schuld geven van alles; dit is waar jullie op gestemd hebben, rechtse beslissing dus. Bedankt sukkels!
Deze reactie is geplaatst vanuit de iPhone app van De Telegraaf
jon, almere  | 10:04 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
het ging toch om het mileu? dus iedereen die zo'n zuinige diesel heeft gaat een hoop wegenbelasting betalen. ik rij zelf met een 6 cil diesel euro 4 norm supper schoon je ruikt zelfs geen diesellucht als je met je neus bij de uitlaat ruikt maar je betaalt je wel scheel aan de belasting daar kies ik bewust voor . maar die mensen met die wb vrije auto's zijn echt genaait hoor gr
rottweiler, alphen a/d rijn  | 10:04 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Hartelijk bedankt BOVAG, RAI en AUTOVISIE door jullie lobby zijn wij dit voordeel weer kwijt, zoals jullie jaren geleden ons de APK hebben aangenaaid blijkt de methode nog steeds te werken
Herman, Twenterand  | 10:02 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Verbied gewoon slurpers. Dus alle benzineauto's die meer dan 1:15 gebruiken en diesels die meer dan 1:20 gebruiken niet meer op de weg!
Joost, Enschede  | 10:02 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Als het afschaffen van het verlaagde BPM tarrief op zeer zuinige auto's inhoudt dat rekeningrijden van de baan is dan ben ik een groot voorstander. Want laten we nou eens goed nagaan. Wat hebben we liever? Een spionagekastje in de auto die alles bijhoud (verkeerde straat in gereden, paar km te hard gereden, etc.) of dat er BPM wordt geheven op zeer zuinige auto's.
michael, nijmegen  | 09:58 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het is niet meer dan normaal dat we wegenbelasting betalen als we gebruik maken van de weg. Ook een zuinige auto doet de weg slijten.
K.Ouvreter, Muntendam  | 09:57 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Allemaal onzin, gewoon melken en graaien onder het mom van groen, de vervuiling van een auto is maar een paar procent van alle vervuiling in ons land, de meeste auto s zijn al schoon en zuinig, auto s die op accu s rijden zijn ook vervuilend, ten eerste de acu s om ze te vernietigen als ze niet meer werken ten tweede ook de stroom die word opgewekt in een centrale om de accu s te laden, alle energie die je ergens instopt kost energie behalve wind en zonne energie, maar die hebben relatief een laag rendement.
peterB, Amsterdam  | 09:56 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Iedereen kan weer lekker zijn frustraties kwijt over de overheid, over leaserijders. Ik hoop dat het oplucht. Mensen, niet teveel zeuren, als je je auto niet kan betalen rij je te groot. Autorijden is nou eenmaal duur, leer er mee leven.
Man, Frl  | 09:56 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Voordeel voor de mensen die zich een nieuwe en schonere auto kunnen veroorloven is niet eerlijk tegenover de mensen die dit niet kunnen. Terecht dus dat het wordt afgeschaft.
Joekel, Amsterdam  | 09:55 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dat hele milieu verhaal klopt van geen kant. We laten ons gewoon hersenspoelen. Een volk dat jarenlang bedrogen wordt, gaat de leugens vanzelf geloven. Mensen, als je het kunt betalen, koop gewoon een mooie comfortabele en liefst zo milieu onvriendelijke bak, want u doet uzelf tekort als u het niet doet. Gewoon genieten van het leven, en het milieu? SO WHAT!!
D, Enschede  | 09:51 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En terrecht, in de autobranche is er niemand die iets verdiend aan die kleine, onveilige "milieuvriendelijke" troep. De overheid loopt bpm en wegenbelasting mis die ze ergenst anders weer moeten terug halen. En daarbij is de auto geeneens de grote vervuiler, de laatste 20 jaar zijn ze 90% schoner geworden. Kan je van de gemiddelde fabriek en het gemiddelde zee- of binnenvaartschip niet zeggen. Maar ja, makkelijke slachtoffer he. De automobilist, al 30 jaar lang de prostituee van de milieumaffia.....
Ben, Breda  | 09:49 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Bezuinigen moet volgens de VVD dus halen waar het zit.Mensen die veelrijden dus ook laten betalen.Dus de auto met zware motoren extra belasting invoeren en niet te weinig, want die hebben het geld dus daar is het te halen.Tip voor de VVD mensen belasten naar rato bv:wegbelasting niet per auto maar in de brandstof,dus meer rijden meer schade aan de weg.Meer rijden of minder iedereen betaal naar de gereden kilometers.
w.martens, roosendaal  | 09:40 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
voor de zoveelste keer genaaid door je eigen regering. Iedereen weer. Om stokpaardjes van politici te betalen. Wanneer gaan wij eens de straat op en kiezen een eigen regering die wel doet wat wij willen op een eerlijke manier? Of bestaat dat niet: is dat een sprookje? Groeten
Don, Enkhuizen  | 09:39 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En wie gaan er dadelijk in al die gebruikte hybride rommel rijden als ze uit de lease komen en de markt in moeten? Ze zijn nu al bijna niet te slijten aan de particulier. Laat staan als dit de enige "interessante" leaseauto blijft en deze bij bosjes beschikbaar komen. Gaat u in een elektrische grote golfcar rijden met 180.000 km op de teller met het risico een nieuw accupack te moeten kopen? Rij nu maar gewoon wat je leuk vind en betaal die belasting. Heb je tenminste nog plezier van je geld!
Hans, Dordrecht  | 09:35 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik rijd maar 2.000 km per jaar. Gooit 180g lood per kilometer eruit. Een zuinigere auto gooit mischien maar 100g lood per kilometer eruit, maar die rijden dan 20.000 a 30.000 km per jaar. Hoor ik dan niet degene te zijn die belastingvrij rijd?
ilko, utercht  | 09:34 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ja Dames en heren ,daar komt ie weer,waar hebben we met zijn allen op gestemd???? En er komt nu nog veel meer aan,dat beloofd wat,of niet?Kom op ,waarblijven we met zijn allen???
Ina, Ergens in dit land.  | 09:32 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wat mij betreft gaat deze actie per direct in. Deze auto's nemen toch ook ruimte in op de weg, staan ook in de file en zijn vaak ook nog eens spuuglelijk. Ik betaal bijna 1800 euro wegenbelasting per jaar en er is ruim 13.000 euro BPM afgetikt voor een diesel met roetfilter van de nieuwste generatie. Laat dat bedrag dan eens fijn minder worden. Als er minder Toyota Aygo, Prius, Skoda Labia, Opel Fragila enz. rondrijden gaat het straatbeeld er ook nog eens op vooruit.
Richard, H.  | 09:29 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Krijgen we dan ook de normale wegenbelasting tarieven weer terug. Die van mij stijgt n.l bijna per kwartaal om die milieuhobby's te financieren. Ik verwacht vanaf 2014 weer een aanzienlijke korting op de acceptgiro te zien. Og leeft ik nu nog steeds in dromeland i.p.v. het onbetrouwbare uitzuigende Nederland?
Ik ben elke vorm van regering, helemaal zat aan het worden  | 09:28 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Graag ook even een herinvoering van de wegenbelasting voor die ouwe roestbakken met die stomme oldtime-regeling van 25 jaar. Echte oldtimers zijn anno 2011 ook 50 jaar..........................ik heb zelf een nieuwe auto, mensen met een oude vervuiler moeten gewoon meer betalen gaan straks, dat is logisch. LANG LEVE DE AANKOMENDE KILOMETERHEFFING
Ferry L., Hoogezand  | 09:28 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Aan de ene kant wordt de ongelijkheid weer rechtgetrokken,de helft van de straat betaalt wel-en de andere helft geen wegenbelasting,de verhalen dat men zo´n auto voor het milieu heeft aangeschaft is lulkoek,het is alleen om het geldelijk voordeel gedaan.Aan de andere kant komt hier weer pijnlijk naar voren dat de overheid niet is te vertrouwen,alle subsidie b.v.voor zonnepanelen werd ook te duur en dan nu de auto.
Truus, Rotjeknor  | 09:27 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
'Dat loopt zo goed, dat de regeling te duur wordt voor de overheid.' er is maar 1 reden en dat is dat ze er te weinig mee verdienen! Grote geld klopperij dit land. Een audi r8 spydet kost in NL 230.000 euro. In usa kost die zelfde auto 180.000 dollar( wat zo'n 130.000 euro is. Welkom in het land waar alles uit gemolken word
Deze reactie is geplaatst vanuit de iPhone app van De Telegraaf
miki, andijk  | 09:19 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik wist dat er een addertje onder het gras zat,want het was toch duidelijk dat je alsnog belasting moet gaan betalen straks voor de al aangeschafte auto!Maar ja,degenen die al een auto hebben gekocht BPM vrij,die hebben nu wel een goedkope auto! Ben blij dat ik die nieuwe auto niet heb gekocht!En weet je,straks als iedereen een auto gaat kopen van 25 jaar oud(belastingvrij),dan komt er ook spontaan de afschaffing van die regeling!Want het immigranten moeten toch betaald worden!
Max, Tegelen  | 09:18 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Er zit nog veel meer achter. De zuinige auto's zorgen voor minder inkomsten aan accijns. Daar zit deze regering natuurlijk niet op te wachten. De regeling heeft uitstekend gewerkt. Mensen zijn zuiniger auto's gaan kopen. Tegelijkertijd stimuleert een dergelijke regeling de autofabrikanten om met zuiniger modellen te komen.
Democraat, Amsterdam  | 09:18 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dit is de kans. Laten we de wegen belasting moderniseren en de vervuiler betaald. Laat de BPM belasting afhangen van de hoeveelheid CO2 uitstoot maar dan wel de totale uitstoot van productie tot sloop van een auto. Als dan ook de wegen belasting zoals in duitsland bij de benzine en diesel zit worden zuipschuiten extra gestraft en auto die 1:30 lopen bevoordeeld.
Arie, Almere  | 09:17 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
haha, ben ik dan toch helderziend. Dit had ik al voorspeld. Kijk maar eens naar het verleden: Oldtimerregeling kost te veel, grijs kenteken voor particulier kost te veel enz enz. Als er te veel burgers voordeel van hebben kost het geld en dus wordt het afgeschaft. Geldt ook voor dit weer: De regering heeft het milieu heel hoog in het vaandel zolang het maar geen geld kost. Ben het helemaal met de regering eens: we kunnen beter ons geld in het buitenland uitdelen.
hardwerkende burger, maastricht  | 09:16 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Gewoon IEDEREEN moet betalen ! Waarom de EEN wel en de andere niet!
Hans, Heteren  | 09:15 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dit is nederland,ze kunnen zich nergens aan houden ,draaien alles weer terug .Er komt weer eens niet genoeg geld binnen,want dat Afghanistan en Irak en Libie kosten heeeeeeeeeeeel veel per dag maar daar hoor je ze niet over ,en daar gaat het grootste deel naar toe .
erontrusteH'berg, H'berg  | 09:14 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik begrijp het wel en ben er zelfs wel blij mee. Ik kan geen nieuwe auto betalen.Helaas. Moet wel belasting betalen, uiteindelijk steeds meer als dit zou zou blijven om de niet belastingbetalende rijder zijn geld toch op te hoesten. Want denk maar niet dat als deze regel zou blijven dat Den haag niet toch aan de centjes komt. Overigens rij ik gas, maar wordt daar niet voor beloond. En in 5 jaar tijd is die prijs ook verdubbeld.
maaike, nl  | 09:14 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De kleine man met zijn tweedehands auto betaald nu de kapitaalkrachtige koper van een nieuwe zuinige auto.Te zot voor woorden. Milieurakkers met hun gesubsidieerde stichtingen moeten maar een baan zoeken.
viktorio, beek  | 09:14 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
dit grapje hebben ze al eerder uitgehaald .herinnerd u de regulerende energie heffing nog op uw gas en electra.daaruit zou de subsidies voor isoleren oude huizen betaald worden .ik had zon oud huis heb toen meteen alles laten isoleren en dikke 5000 gulden ontvangen .want ik zag de bui wel hangen .2jaar later subsidies weg belasting is gebleven .sterker nog die maakt nu ong 40% van uw energie rekening uit .dat was toen paars die het bedacht en weer afschafte
mario, Eindhoven  | 09:14 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
waardeloos,net een nieuwe "zuinige"auto aangeschaft,daar gaat je voordeel weer!
cnossen, sneek  | 09:13 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
nou daar zit je dan... in je lelijke Prius of te kleine fiat hahahahahaha Let op: Binnenkort zijn de grote auto's weer TOP...... lach me ziek om de politiek.
marjanne, apeldoorn  | 09:11 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
We rijden toch allemaal op 's heren wegen laten we dan ook allen een bijdrage leveren.
D.B., Velp  | 09:11 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
We kennen een paar jaar labels op auto's voor het millieu. Ik rijd in een B label diesel met katalisator, roetfilter ik rijd zuiniger dan sommige hybrides. Betaal net zoveel wegenbelasting als een oud roet uitstotend orgel uit 1990. Het woord geloofwaardig en politiek gaan eenmaal niet samen. Nu al die mensen voor het millieu zo'n A label hebben aangeschaft worden die nu effe genaaid. Wanneer komt er een eerlijke regeling die echt gestaffeld is naarmate de uitstoot. Stoppen met dat alles of niks gedoe.
Ivan, Bergschenhoek  | 09:08 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En.... waarschijnlijk gaat dan ook de accijns op de benzine weer omhoog! Want we moeten de burger wel straff..eeeh.. STIMULEREN om schoon te blijven rijden he! MAAR er is nog hoop.. wie weet wordt de accijns niet verhoogd!! Als we namelijk de BTW verhogen pakken we al op ALLE fronten en heeft het beessie een andere naam!
Gerrit, Rotterdam  | 09:08 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Prima! Al die milieusubsidies afschaffen en zo snel mogelijk! En ook die milieuclubjes kunnen wel worden opgeheven! Dat gedoe over duurzaamheid kost belachelijk veel geld en levert bijna niets op!
Ik, Hier  | 09:05 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het gaat de regering niet om groen, alleen maar om geld!! Maar goed, wegenbelasting mag best betaald worden. Al die leaserijders in die hybrides gebruiken die auto's onrendabel, veel snelweg kilometers, auto's verbruiken daarbij veel brandstof, maar de berijder betaald geen wegenbelasting én lage bijtelling, terwijl ik, als particulier dat wel moet doen voor mijn redelijk efficiente, maar 5 jaar oude diesel! Belachelijk. Dat ze dan in de file aan de kant gaan en plaats maken voor de mensen die wel belasting betalen!
Dirk, Weert  | 09:05 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
een auoto is en blijft een MELK KOE
piet , amsterdam  | 09:04 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
fiscaal voordelig ,dat is even en gelijk weer over balkenende heeft nederland heeeel goedkoop verkocht aan de EU wij hebben niets meer te vertellen in dit land en het word nog veel erger,geert doe hier wat aan wanneer komen wij in nederland ook is massaal in opstand
gerard, rotterdam  | 09:04 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Hadden we dit vroeger ook niet met gas? Eerst het gebruik van het, schone, gas stimuleren en, nadat iedereen er op overgestapt is, er belasting over gaan heffen. Er is niets verandert in NL na al die jaren!
Jacques, Bussum  | 09:04 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Waarom ineens weer hogere belasting op niet-schone auto's? Mijn diesel van 5 jaar oud is niet schoon, 5 jaar geleden, volgens die normen wel! Als ik die auto nu inruil ga ik al huilen van de inruilwaarde, laat staan als ze straks ook nog eens extra belast worden! Laat dit alleen gelden voor nieuw te kopen auto's! De oudere auto's ruimen zichzelf door leeftijd en schades wel op.
Dirk, Weert  | 09:02 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Prima Het is toch belachelijk er zou meer naar verbrandings rendement gekeken moeten worden. Als je kijkt wat de milieu belasting is van auto's blijkt dat een Hummer schoner is dan een Prius dit van de wieg tot het graf van een auto. Verder vraag ik me af wat de uitstoot is van elektriciteit centrales om de stroom te leveren voor de elektrische auto en praat maar even niet over hoeveel centrales nodig zijn en of dit kerncentrales moeten zijn omdat kolen en aardgas centrales gebruik maken van fossiele brandstoffen.
A. Werner, Almere  | 09:02 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Volkomen terecht! Iedereen moet betalen, leegtrekken moeten ze die leaserijders. Nou nog zogen dat ze 5000 verwijderingsbijdrage gaan betalen als ze die rijdende accu's gaan inruilen.
Klaas An, Purmerend  | 09:01 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Waarom wordt deze waanzien niet eerder gestopt. Dit is toch veel te laat. De gemeenschap schiet er honderden miljoenen per jaar bij in en de gemiddelde burger kan compenseren voor de profiterende hippe autorijders.
Antje, Almere  | 09:01 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Iedereen die niet compleet wereldvreemd is kon dit zien aankomen. En terecht ook nog een keer, waarom zou iemand met een iets oudere auto die 1 op 20 loopt de volle mep bpm en mrb moeten ophoesten terwijl iemand met een Toyota Prutbus gratis rond mag rijden. Dus jammer jongens, sinterklaastijd is voorbij, alhoewel het belachelijk is dat ze het eerst met een hoop bombarie invoeren en nu terug draaien omdat het te duur is.
Hans, IJsselstein  | 09:01 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Hebben we in de gaten dat door dit kabinet alles wat succesvol is en moeizaam is ogebouwd razendsnel wordt afgebroken? DE vastgoed mag gelukkig nog steeds door zwendelen de bonussen worden maar niet in toom gehouden maar zuinige autovoordelen gaan in de kast. Goh, waar zouden de prioriteiten liggen van dit kabinet?
wim, apeldoorn  | 09:00 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
ik heb een Pontiac Firebird uit 1979, 6.6 liter, 2 gaspotten van 80 liter per stuk in de kofferbak en ik betaal geen wegenbelasting en heb een oldtimer verzekering. óók héél goedkoop rijden zo.
Ton, Scheveningen  | 08:59 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Mensen we zijn toe aan een nieuwe Regering
Yes we can, Den Haag  | 08:59 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het ging toch om het MILIEU, stelletje groot graaiers, ben blij dat ik niet meer in NL woon
Marianne, Hongarije  | 08:57 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ach kunnen ze die regel van auto's ouder dan 25 jaar belasting vrij ook wel weer invoeren. Nu stopt dit bij auto's tot en bouwjaar 1986 en das heel jammer, want nederlanders hebben een hekel aan belasting betalen, gaat alleen maar op aan ambtenaren die rare beslissingen nemen. succes er mee;
robke, sevenum  | 08:56 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Begrijpelijk, maar zuur voor diegene die er op vertrouwden goedkoper uit te zijn. Stop deze wegenbelasting nu eindelijk eens in de benzineprijs (vervuiler betaald), dit is het eerlijkst, en dan kunnen al die fotoauto's, ambtenaren om dit geld te kanaliseren, en administratie voor dit instituut verdwijnen. Dat is pas echt bezuinigen!
Melchior, Heemstede  | 08:56 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Als ze dit doen, wil ik graag weten of de wegenbelasting voor mij als dieselrijder minder wordt. Sinds die leuke actie is mijn belasting van 89 naar 119 euro gestegen. Ik heb dit dus mee moeten financieren en als het te duur wordt voor de regering kan ik sterllen dat dit ook voor mijn van toepassing is. Stelletje hypocrieten daar in Den Haag. Van de ene pikken en aan de anderen geven voor de mooie sier. Laten ze duidelijk zijn en niet van de ene op de andere dag weer qlles wijzigen. We worden er dol van!
widebrow, Venlo  | 08:54 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
1+1=2 Zo simpel was dat te verwachten.
L, Kudelstaart  | 08:52 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ja hoor er zijn weer es een heleboel nederlanders de klos. Heb je net een nieuwe auto op basis van vertrouwen in een regeling (of hij moet zelfs nog afgeleverd worden) en je staat alweer op het verkeerde been net als bij het grijze kenteken en de weduwendekking (25 verplicht premie afdragen en als je 50+ bent heb je dankzij ene Wim Kok de vuile dief) niks en kun je je niet meer verzekeren ook als WAO'er
de Grote dieven, Den Haag  | 08:52 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Schaf dure lampen aan zet de kachel een graadje lager, doe als je het koud krijgt een extra trui aan want we moeten energie zuinig gaan leven. Waarom????????????Om deze auto te laten rijden? Krijgen deze auto's andere energie als wij thuis? Geen wegen belasting, ze belasten de wegen net als iedere andere auto.
joke, de haag  | 08:52 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Terecht, die zuinige auto`s maken net zoals andere auto`s gebruik van het wegennet dus moeten ze wegenbelasting betalen. Het was natuurlijk te verwachten dat er een keer een omslagpunt kwam. Als je dat niet zag ben je redelijk naief. Voordelige auto`s zijn altijd nog voordeliger uit bij de pomp.
Meijer, Zoetermeer  | 08:51 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Bovag heeft de volledige Nederlandse boterberg op zijn hoofd. Het is juist de Bovag en de Rai welke hebben geklaagd dat de handel en de overheid veel geld mislopen. Kleine auto's leveren kleine marges en daar zit de autohandel niet op te wachten. Het toont maar weer dat de overheid, wie er ook zit, steeds meer een onbetrouwbare partij in de samenleving is. Je zal maar net je VW Polo met 1.2 tdi diesel gekocht hebben. Kan je in 2014 mooi dubbele wegenbelasting gaan betalen voor je diesel. En niemand wil hem overnemen.
Hans, Dordrecht  | 08:51 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het milleu is een melkkoe van welke regering ook. Er wordt je een deal aangeboden en na bepaalde tijd gaat de regering eenzijdig deze deal weer verbreken. Zal in het echte bedrijfsleven niet kunnen, maar omdat de regering uit criminelen bestaat, die de bevolking van alle kanten het geld uit de portemonee steelt, mogen zij dit ongestraft doen. En dan de mond vol hebben van andere landen en mensenrechten. Hoezo rechten.
Gerard, Neede  | 08:50 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik wist het, op het moment dat de VVD het min of meer voor het zeggen kreeg wist ik het al.
Wang li, Zoetermeer  | 08:49 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Bos geeft geld aan banken om hun speculatie gat te dichten en wij - het Nederlandse volk - mag die rekening betalen. Vervolgens vertrekt Bos om "persoonlijke" redenen naar een vet betaalde baan (hij gaat er dus op vooruit) en alle andere Nederlanders zuchten nu onder het juk der bezuinigingen en gaan er op alle mogelijke manieren op achteruit. En dat pikken we allemaal..... We verdienen dus niet beter!
Alfred Pleiter, Delft  | 08:47 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Mooi iedereen weer belastingbetalen dan hoef misschien van minder bezuinigd te worden op echt belangrijkere dingen bv zorg kinderopvang en nog veeeeel meer schaf ook gelijk de 14% en 20% van de leaserijder af auto rijden kost geld klaar.
R Bakker, gouda  | 08:46 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Hoezo heeft Nederland een langdurig beleid? dit is toch opportunisme. Absoluut dom en niet te begrijpen; Den Haag praat over een subsidie terwijl dit een belasting betreft die niet geïnd word. De BPM (alleen in NL) was al diefstal van de automobilist. Wrang is wel dat de miljarden die we Grieken geven weggegooid is en daar hoor je Weekers niet over.
Peter de Beterweter, Slaapstad  | 08:44 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
We moeten zeker die 48 miljoen die ze aan Eindhoven geven voor PSV bijbetalen met ons allen.
Strak, Strakkerak  | 08:44 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
auto van 25 jaar oud kopen rookt en stinkt als een gek maar betaal nog steeds geen wegenbelasting. en dat is wel eerlijk volgens de anwb en groenlinks.
g links, amsterdam  | 08:44 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik dacht dat het goed was voor het mileu te besparen maar het mileu mag toch niets kosten waarom maken ze zich dan druk om het regewoud
Jaapio, Ottersum  | 08:43 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Als ik de overheid was, zou ik iedereen met een mondkapje op laten lopen en zo de hoeveelheid onzuivere lucht die men uitademt laten meten. Hoe onzuierder de lucht, hoe hoger de milieuverontreinigings-belasting (mooi scrabbelwoord trouwens). Let maar op, dat gaat heeeeeeel veel geld opleveren voor onze gelegaliseerde staatscriminelen in Den Haag.
Erik, Amsterdam  | 08:42 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
boeven zijn het van de ergste soort ,had je maar meer op wilders moeten stemmen ,dan had die het voor het zeggen alle landen met schuld worden geholpen alle buitenlanders mogen binnen komen kost bakken met geld ,als ze er zelf maar beter van worden wanneer komen wij in opstand,zoals al die buitenlanders die hebben ballen ,kun je van het kabinet niet zeggen ,mietjes
marcela, arnhem  | 08:41 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Er mag harder worden gereden en er zijn meer wegen gekomen. Die kosten mogen niet alleen op de schouders komen van de autobezitters die geen nieuwe 'schone' auto's kunnen betalen.
Frafra, Tilburg  | 08:41 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Waarom geen subsidie op elektrische fietsen? Die dingen kosten tenslotte ook ruim 2000 euro. Ik denk dat veel mensen die de auto gebruiken voor korte afstanden woon-werkverkeer best zo'n fiets zouden willen als deze beter betaalbaar was. Nu zijn de autoverkopen alleen maar gestegen vanwege die subsidies. En o ja: wordt de verhoging van de wegenbelasting ook teruggedraaid?
Fietser, Zuiden des lands  | 08:40 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dit kon tich ook niet uitblijven mensen, denk toch eens na. De regering wil ons echt niet matsen met zo'n te mooie regeling, nee, zoals altijd willen zij de goedgelovigen er in luizen. Let maar op, er wordt zodadelijk gewoon weer door iedereen wegenbelasting betaald, want ja ook die zuinige auto's belasten de weg, ze rijden er toch op. Hoe moeten we anders onderhoud aan de weg doen en nieuwe wegen bouwen wanneer er geen geld binnenkomt om dit te realiseren. Wake up
hellevoet/winterswijk, winterswijk  | 08:40 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De doelstellingen voor het aantal nieuwe groene auto's in Nederland waren al lang bereikt. Het is niet meer dan normaal dat het nu wordt afgeschaft. Nu nog de subsidie op 'groene' stroom afschaffen want dat is ordinaire Franse kernenergie.
Heintje, Leiden  | 08:39 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
en dit hier in nederland,heeft de buik vol van andere landen,zelf zijn ze nog erger. met z,n allen naar den haag,nederlanders worden nog erger behandeld dan vroeger de slaven.
brutus, brabant  | 08:39 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Subsidie is iets voor rijken mensen, die het geld kunnen missen om iets duurs aan te schaffen maar dan ook nog eens geld daar voor terug krijgen, op het moment dat de gewone burger er gebruik van kan maken omdat ze eindelijk genoeg GESPAARD hebben wordt het meestal weer afgeschaft, dat is subsidie. Iemand die het hier niet mee eens is? Ik hoor het graag.
Igor, Uden  | 08:39 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wij willen geen groene wereld, wij willen een volle schatkist! Het was toch op je klompen aan te voelen dat dit geld zou gaan kosten en teruggedraaid zou worden? Het bewijs is daar; deze actie slaat aan, er wordt goed gebruik van gemaakt en vervolgens wordt je weer de dupe. Massaal weer aan de normale auto gaan.
Fred, Harderwijk  | 08:39 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Terecht wij houden bij ons bedrijf bij wat het brandstof verbruik is. wat valt op??? dat al die priusjes onderaan bungelen hij is zuinig en schoon in de stad. Op de snelweg lijkt mij niet...gaat hij over op benzine...en heeft hij aardig wat extra gewicht aan batterijen te slepen. iig bij ons zie je duidelijk dat die hybrides niet zo "schoon" zijn als je zou denken.
Dennis, Zoetermeer  | 08:38 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Als kerngezonde NL-burger zou ik kunnen denken om een scootmobiel te kopen. Uiteraard de stoere en fietssnelle uitvoering. Opladen en verzekeren kost hooguit E 150 per jaar. Scootmobiel in alle winkels welkom. Kan thuis of in de schuur staan. Heeft spiegels, verlichting en richtingaanwijzer. Spandoek achterop: "Met openbaar vervoer en huurauto achter de hand voor verre afstanden is het over met de prive-melkkoe van de Staat".
V.E.C.O.A.R. NIJHUIS, ERGENS TER WERELD  | 08:37 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dit is toch niet verassend? Dit doet de overheid al decennia lang. Eerst de mensen lekker maken met torenhoge subsidies en als genoeg mensen er gebruik maken, draaien we de regeling terug. Daarom rij ik ook gewoon in een grote auto en geen (met alle respect)milieuvriendelijk hondenhokje. Overal waar het stickertje milieu op zit, kost de burger vroeg of laat heel veel geld. Als het ze zo te doen is om het milieu, laten ze die producten dan goedkoper maken, dan gaan de mensen het wel kopen of gebruiken.
Erik, Amsterdam  | 08:37 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Eigenlijk zou iedereen wegenbelasting moeten betalen. Zoals voetgangers en fietsers, bromfietsers, die laatste hebben tegenwoordig al de zelfde rechten als automobilisten. Maar niet de zelfde plichten. En dan het fenomeen, drempels die aan worden gelegd, alleen voor kinderen en voetgangers, ze zijn zeer slecht voor de auto,s, maar worden wel door de autobezitter bekostigd, en ze liggen niet alleen op woonerven. Je komt ze tegenwoordig ook tegen op provinciale wegen, en industriezones. Alles duurder voor iedereen
Gert, Katwijk ZH  | 08:37 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
grrr.....eerst het debacle van een arrogante ANWB bij de kilometerheffing, nu een vreemd soort gedrevenheid van de ANWB top om enkel nog elektrisch rijden te stimuleren....wedden dat de ANWB straks ook nog pro-Kernenergie is? Nee beste ANWB, jullie laten je oren wel heel erg hangen naar de wensen van de regering om te bezuinigen, en de BOVAG garages die balen van weinig werk en lage marges door energiezuinige auto's....ANWB...#FAIL!!!
Ans, 'sGravenhage  | 08:36 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Electrische auto's worden straks onbetaalbaar. Kritisch ja! Hoeveel electriciteitscentrales moeten daarvoor gebouwd worden? Is de aanvoer van electriciteit gegarandeerd? Gaat men dat ook in de huishoudelijke portemonnee voelen?
Econoom, Amsterdam  | 08:36 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wij hebben destijds een auto met G3 gekocht. Dit zou ook goedkoper zijn. Helaas is ook het gas behoorlijk duurder geworden. Tel daar de extra wegenbelasting bij op en je moet al heel wat kilometers rijden wil het nog voordelig zijn. We worden door het kabinet helemaal kaal geplukt. Alle voordelen worden ons ontnomen. Hebben ze geld nodig dan verhogen ze gewoon de accijnzen.
eerlijke brabander, Drunen  | 08:35 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Schaf dan ook het hypoteek voordeel van de miljonairs af! Het is van de zotte dat die 50%/70% terug krijgen van een geleend bedrag wat ze ook gewoon kontant hadden kunnen betalen. Huizen boven de 800.000,- geen hypoteek aftrek meer! Maar dat zijn VRINDJES, VVD'rs (en gedoog partner CDA!!!) dus en dat gaat dus niet door.
Rene, Wassenær  | 08:32 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Volkomen terecht,het is toch belachelijk dat bepaalde groepen geen wegenbelasting betalen, terwijl ze er toch ook gebruik van maken.
Amanda, Amsterdam  | 08:27 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ach ja, dan wordt mijn volgende auto gewoon weer een oldtimer. Geen aanschafbelasting, geen wegenbelasting en goedkope LPG installaties. Niet groen, maar daar heb ik geen C1 voor gekocht natuurlijk
Edwin, Bodegraven  | 08:27 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik heb rijd niet in zo'n auto en het hoeft van mij eigenlijk ook niet, maar het zou wel erg asociaal zijn als dit kabinet gaat stoppen met dit fiscale voordeel! Het is namelijk de boel bedonderen en belazeren als ze dit zouden doen. Ze kunnen beter het hypotheek voordeel schrappen voor huizen boven de 700.000,- en niet overgaan tot aanschaf van de JSF à 8,5 miljard met een service probleem à 900 miljoen per jaar. Misschien ook de bonussen bij DNB, Prorail en de NS (zijn nml. halve ambtenaren!) schrappen?
Rene, Wassenær  | 08:22 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
ik heb het vanaf het begin al gezegd .de overheid is niet te vertrouwen .let maar op diegene die nu geen wegenbelasting betalen betalen dadelijk de volle mep.ik heb zon eco diesel aangeschaft ,zou normaal gen diesel rijden gezien de kilometers die ik rijd.zou dan dadelijk van 0 euro ineens 246 euro per 3 maanden gaan betalen .Dus inruilen in 2013 en weer naar een vuile snelle benzine is de enige oplossing voor me .iets wat ik niet van plan was.
mario, Eindhoven  | 08:22 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dat zou het eerste goede besluit zijn van dit kabinet! Ga weer bijna VVD stemmen. Nu nog de schalen verlagen voor de zwaardere auto's naar het niveau van 2006!
Rene, Amsterdam  | 08:19 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Gauw die suffe hybrid weer de deur uit, welkome dikke V8. Als de regering al niet om het milieu geeft, waarom ik dan wel... Als ik dan toch al betalen moet, dan wil ik ook genieten en dan met volle teugen. Laten ze dan vooral het woord milieu nooooooit meer gebruiken daar in Den Haag. Ik heb onze ministers ook nooit het goede voorbeeld zien geven, hun dienst auto's zijn ook nog steeds dikke BWM's, Mercedes e.d.
Alex, Leiden  | 08:19 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
groot gelijk! Kijk, dat je al voordelig rijdt is prachtig, maar dat je helemaal geen wegenbelasting moet betalen vind ik ronduit belachelijk! Je rijdt toch ook op het wegennet en die moet onderhouden worden! En zoals we weten kost dat meer dan genoeg. Het werd hoog tijd!
Nelski, alkmaar  | 08:19 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ja wat anders? We leven in Nederland, duurzaamheid wordt afgestraft, om een pluspuntje te ontvangen moet je daarvoor naar Duitsland, Engeland of Frankrijk om de rest niet te vergeten. Nederland is en blijft helaas altijd een uitzondering! Daarom heb ik ook besloten om te emigreren en NOOIT meer terug te komen.
jan, weg hier  | 08:18 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Mooi zo, heb het altijd al oneerlijk gevonden. Waarom zou je volledig vrijgesteld worden van bpm en wegenbelasting? Een zuinige auto stoot toch altijd wel wat uit? En vaak zijn ze nog behoorlijk aan het gewicht ook. Waarom zouden ze dan beel wegenbelasting moeten betalen? Een flinke korting OK, prima, maar volledige vrijstelling is belachelijk.
LS, Amsterdam  | 08:16 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ook zuinige auto's maken gebruik van de weg dus moeten ook maar wegen belasting betalen voor het gebruik van die weg, slijtage wordt ook veroorzaakt door die auto's
c michielse, Oosterhout  | 08:16 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Kilometerijden, betaaldt iedereen wat ie rijd, of bij de brandstof in, het is toch europa 1?? nederland is het enigste land met wegenbelasting, het is toch te gek voor woorden, laat ze nou maar eens wat terug geven.
Frits, friesland  | 08:14 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Eindelijk!, werd het betalen voor een ander wel zat. Ja elke drie maanden ging mijn wegenbelasting omhoog...
harry, den haag  | 08:13 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wat ook vergeten wordt en wat tevens een grote (emotionele) aanchaf reden vooreen auto is, is dat het terugdraaien van deze regeling de zuinige auto minder populair maakt en dan is met met het beleid in het algemeen weer terug bij af en het maken van beleid heeft de nederlandse belastingbetalen en voornamelijk de autorijder al meer dan 1 miljard euro gekost. Dit korte termijn beleid (2-4jaren) doet meer kwaad dan goed en op lange termijn levert het ook og eens geen geld op. Onbegrijpelijk!
Eric, rijswijk  | 08:13 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dat krijg je als je je laat ringeloren door mooie praatjesmakers dat was te verwachtten de dealers zijn het overschot van nieuwe autos kwijt en jullie zitten met de rekening en dat de millieu maffia zich nu roert was ook te verwachtten die moeten nu nieuwe sprookjes gaan uitvinden
Jo, Heerlen  | 08:12 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Tja, dat krijg met rechtse graai cultuur van hun, dit is een kabinet voor kort zichte mensen. Jammer dat er nog steeds zoveel in trappen in die leugens van die rechtse kliek. Echt een kabinet om de wereld zo snel mogelijk kapot te maken. Alleen jammer dat mensen die nog voor een toekomst kiezen ook te dupe worden van dit kabinet.
Johan, G  | 08:12 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
mijnheer Weekers is naar mijn mening nu verantwoordelijk voor het milieu. Deze beslissing van hem zal inhouden dat bijna niemand meer in zo n milieuvriendelijke auto zal rijden. En de politiek, dus mijnheer Weekers interesseert zich dus totaal niet voor het milieu. Fijn voor de volgende generatie, nu merk je al in de grote stad dat er veel milieuverontreiniging is. Er zijn hier veel onderzoeken naar gedaan wat voor effect dat heeft op je gezondheid en dat niet al te best. Menssen die in de stad levenleven 5jr korter.
natuurliefhebber, rotterdam  | 08:08 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
dan rij ik nog tot 2014 alto
hiezke, maastricht   | 08:06 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het zal wel weer zo uitpakken dat de man met het mindere geld het gelag moet gaan betalen,omdat deze niet zo'n( nieuwe )dure auto aan kunnen schaffen.
Henk, Den Bosch  | 08:03 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Je kon erop wachten...
Jan Patatteke, Vlaanderen   | 08:02 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Terecht! De auto's van tegenwoordig zijn al veel schoner, daar staat niemand bij stil! Men doet het voorkomen of "normale" auto's vervuilend zijn, maar dat is lang zo erg niet meer. Daarbij de gebruikers van "schone" auto's gebruiken ook de wegen dus moeten die ook betalen, heel normaal. En wat betreft"schone" auto's da's een truukje van de fabrikanten bij het testen. Enne Elektrische auto's, waarvan zijn al die accu's gemaakt dan? ook het ontzorgen daarvan is niet milieu vriendelijk !!
MJ, GA  | 08:00 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De regering verliest dubbel bij deze constructie en dat zal de reden zijn om ze deze af te schaffen. Minder inkomsten vanwege het fiscaal voordeel, en de zuinige auto heeft minder benzine nodig dus zal je minder vaak tanken en dan lopen ze de accijnzen mis. Tja, en als het dan om geld gaat is zuinigheid en het klimaat probleem ineens niet meer belangrijk.
Daytona, Den Haag  | 07:59 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dat kon je toch gelijk al op tien vingers natellen dat het weer verdwijnt zodra het goed loopt!
Petra, Zaandam  | 07:59 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het wordt tijd voor emigreren.
Rene, heemskerk  | 07:56 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Bijdehande Nederlanders koop een autoped dan kan je op de stoep,Achterlijke klaagmuren bah wat een volk die bijdehande Hollanders,Met hun zuinigheid die nergens op slaat, Zuinigrijden doe je op de stoep dus! En geef nu dit Kabinet niet de schuld van dit feestje nee dat is de erfenis van die linkse hobby clubjes geweest. Die nu met kromme tenen zich kapot lachen om deze bezuinigingen die dit Kabinet erdoor moet jagen dankzij hun geklooi en miskleunen uit het verleden us geef niet Rutte de schuld maar die Linkse club
Link he?, Urk  | 07:55 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ronduit belachelijk. De burger wil een behoorlijke steen bijdragen, terwijl de overheid dit doodleuk afbreekt. Een absurd plan dat meteen de shredder in kan. Dan moet de regering de kapitaalinjectie bij de ABNAMRO- en ING-bank maar stop zetten(=het doorlopende krediet door Wouter Bos gecreëerd van ons belastinggeld). Dan is het niet nodig de rest van de aangekondigde bezuinigingen (o.a. openbaar vervoer) door te voeren.
Willem, Den Haag  | 07:54 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ze hebben veel centjes nodig voor griekenland en daar moet de nederlandse burger voor opdraaien . Alleen het gegraai door de bovenlaag van de samenleving houden ze in stand want dat treft hun zelf . Ons sociale stelsel wordt helemaal afgebroken om de grieken een relaxed leventje te laten leven
petronel, tilburg  | 07:52 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
HALLOOO MENSEN, dit hadden jullie allang moeten verwachten, dat dit zal gebeuren, daarom heb ik gewoon een nieuwe auto gekocht, Eco2 en ik betaal gewoon de wegenbelasting.
Mensje, Amsterdam  | 07:51 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
BPM-vrij prima. Maar ik vond wb-vrij oneerlijk. WB is belasting omdat men gebruik maakt van de wegen. Dus ook die super zuinige autootjes. Nog erger: die maakten meer gebruik van de wegen, omdat ze zo goedkoop zijn. En onze wb maar stijgen. Het moest ergens vandaan komen toch? Ik ben in ieder geval blij dat het voordeel van de wb eraf gaat. Gelijke monniken, gelijke kappen!
Blondt, mw. Blondt  | 07:47 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Natuurlijk draait alles om geld. Euro is de enige eenheid om iets uit te drukken. En heel goed van dit kabinet om de betuttelende (Postbus 51 spotjes) en andere milieuonzin af te schaffen, geinstroduceerd door de PvdA onnozelen zoals mevr. J. Cramer. De enige auto zonder CO2 uitstoor heeft een kernreactor, en geen batterypack.
Ronnie, Helmond  | 07:47 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
iedereen moet betalen
henk, zierikzee  | 07:46 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En tegenstanders van deze regeling. Jullie kunnen zeiken wat jullie willen. Als jullie met die dure co2 uitstotende monsters een greintje verkeersfatsoen hadden, zou ik met men Fiat Evo met gemak 1 op 29 halen. Maar zit ip op de rechter baan te genieten met mijn cruisecontrol op 78 km/u krijg ik seinende, claxonerende en middelvingeropstekende hufters achter me die vinden dat ik ook 130 km/u moet gaan rijden. Maar goed. Algemeen bekend. Het gaat niet om het milieu maar om de centen.
Sam, Rijswijk  | 07:45 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Nou, lekker dan. Kan de Civic hybrid en de 107 eindelijk weer plaats maken voor twee mooie Benzen van voor ’86. Groot, luxe en blijven lekker belastingvrij. Gastank erin en klaar. Wan beleid is ook beleid. Goed gedaan Den Haag.
KiX, Echt  | 07:44 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
als u een product koopt waar voor men reclame maakt op de tv,wat het ook is,dan weet u van te voren dat men u een poot uit draait.list leugens en bedrog.alles wat rijd,rijd op rubber,accu,s.kunstof...smeer olie en brandstof.u zit u zelf nu uit te voeteren,en niet het kabinet.mijn stoere Rus rijd mij overal naar toe.wordt voor dat merk reclame gemaakt?weinig
Lada, den helder  | 07:43 | 26.05.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
 1 |  2 |  3 |  4 | Volgende
MEMBER OF INTERNATIONAL JURY:
car_of_the_year
engine_of_the_year
Autovisie 10 ligt nu in de winkel!
Bestel het magazine nu online of
neem een abonnement op Autovisie