*

Zoeken
  Zoeken met  
zo 28 mrt 2010, 14:13 299

Bovag wil af van provinciale autobelasting

UTRECHT -  De Bovag roept een nieuw kabinet op de lasten voor de automobilist niet te verzwaren. De provinciale opcenten in de motorrijtuigenbelasting moeten daarom worden afgeschaft, stelt de brancheorganisatie zondag.

Foto: Dijkstra

Door de motorrijtuigenbelasting te ontdoen van de provinciale component kan de automobilist worden gecompenseerd voor de algehele verhoging van de wegenbelasting, meent de Bovag. Die belasting wordt de afgelopen jaren stapsgewijs verhoogd om de afbouw van de aanschafbelasting (bpm) te financieren.

Volgens de Bovag zijn de provinciale opcenten in de wegenbelasting oneerlijk. „De automobilist brengt een onevenredig hoog bedrag in het laatje van de provincie, dat in de algemene middelen verdwijnt”, aldus een woordvoerder. In 2009 leverde de motorrijtuigenbelasting de provincies in totaal 1,4 miljard euro op.

De belangenorganisatie wil dat er in de komende regeerperiode meer wordt geïnvesteerd in infrastructuur. De opbrengtsen van de autobelastingen, die door de Bovag op ruim 18 miljard euro per jaar worden geschat, zouden daarvoor in een speciaal infrastructuurfonds gestort moeten worden.


Weekendabonnement
Proefabonnement?

Volg ons ook op Facebook, Twitter en Hyves.

Autovisie voor autonieuws, testverslagen sinds 1956, evenementen, aankoopinformatie en nog veel meer.


 1 |  2 | Volgende
HUISREGELS
Voor reageren op artikelen bij telegraaf.nl en haar subsites gelden huisregels. Klik hier om die regels te lezen.
Wat er ook voor spannende verhalen worden verkocht, iedere keer weer verzinnen de overheidsknoeiers iets om weer meer geld van het volk te stelen. Elke discussie over dit onderwerp is zinloos. Helaas gaat men alleen voor geweld nog opzij.
Dolfo, Delft  | 00:27 | 31.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Als je in de afgelopen jaren een auto nieuw gekocht hebt wordt je dubbel genept: volledig BPM betaald en nu ook belasting verhoging om te compenseren. Structureel jaarlijks graaien levert kennelijk meer op dan eenmalig bij aanschaf.
john, amsterdam  | 12:54 | 30.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Sowieso die hele extra bestuurslaag wegdoen. Wie kan nu uitleggen wat die Provinciale Staten nu eigenlijk uitvoeren/ Veel declareren, mooi weer spelen van onze centen maar wat zie je nu daadwerkelijk voor handelingen daar vandaan komen? Maak het gemeentelijk apparaat maar groter. Daar heeft de burger veel meer belang bij.Doek die hele handel op en je zult zien wat voor een miljarden je vrij speelt aan uitgaven die nu nergens toe doen. Weg ermee.
Erik, Utrecht  | 23:48 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wie graait er nu niet je ziet het in alle lagen van de bevolking,te beginnen bij ministers,kamerleden,provincies en ga zo maar door.Mij is in het verleden voor gehouden.'die voor een dubbeltje geboren is ,wordt nooit een kwartje',daar zorgen regering en provincies wel voor
gerard, Doetinchem  | 18:26 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Die vier miljoen werknemers, die een baan hebben, op kosten van de belastingbetaler, kunnen toch niet in de WW, is veel te duur, voor de Staat.
Frank Klaassen, Lobith  | 15:05 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
EEN centraal punt om belasting te heffen en alle andere overheden worden daaruit betaald! De weging is dan ook uniform en de verdeling ook! Dan moeten de lagere overheden beter verantwoorde uitgaven doen om ze gefinancierd te krijgen!
Henk, Raalte  | 14:09 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
ik ken nog wel een aantal belastingen die beeindigd mogen worden wat mij betreft: successierecht, overdrachtsbelasting, precario, ozb, huurwaardeforfait, te veel om op te noemen
larsaussie, utrecht  | 14:02 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het hele belastingstelsel en met name van de auto is meer een graaistelsel geworden van enkele milieu en provinciale elitaire onbenullen, die hier elke rechtmatigheid en redelijkheid aan hun laars hebben gelapt.Het feit dat je over de BPM {24%}ook nog eens 19% BTW betaald betekent dat je belasting betaald over de belasting.Dit om de prijs zo hoog mogelijk te krijgen,immers het OV kan dan ook omhoog.Het OV is 2x zo duur in Nederland als in Duitsland hoezo geplukt en uitgeknepen.Massaal niet meer betalen komt eerst.
G Keizer, Apeldoorn  | 13:12 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
zonder blikken of blozen is mijn wegenbelasting 8 euro per maand omhoog het is pure DIEFSTAL als je ziet wat er in landje misgaat nederlanders ga voor het referendum laten we eens zelf beslissen we zijn genoeg belazerd en uit geknepen.
jp, sluiskil  | 13:11 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
alle bestuurslagen moeten verdwijnen zoals de provincie, waterschappen, en al deze onnodig in leven geroepen organisaties met een eigen bevoegdheid om belastingen te heffen met het daarbij behorende ambtenaren apparaat. met deze organisaties komen er weer een massa zakkenvullers die hierdoor een welverdienden baan krijgen.
spierts, bocholtz  | 13:01 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
weg met de provincies. Een op fluweel drijvende onnodige tussenlaag die heel goed aan zichzelf denkt en nauwelijks een substantiele bijdrage levert aan de samenleving. Direct een miljarenbesparing. Provinciale belangen bestaan niet.
jac, zuiderling  | 12:39 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Heel goede actie. Het is schandalig dat de automobilist moet bloeden om de algemene middelen te spekken. De Nederlandse autobelastingen zijn al zo exorbitant hoog.
E., Nederland.  | 12:33 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Helemaal mee eens, sterker we kunnen het hele provincie-bestuur en staten wel missen.
Jan , Rijssen  | 12:29 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De Provincies hebben de opcenten hard nodig om andere zaken voor de burgers gerealiseerd te krijgen. Parkeergeld is een Gemeentelijke aangelegenheid. Rekeningrijden is de eerlijkste oplossing, maar dan moeten de Provincies wel een deel van deze gelden ontvangen ter compensatie van de opcenten. Gebeurd dit niet,dan zijn alle burgers de klos, ook zij die geen auto bezitten en dus niet vervuilen.
a.couwenberg, breda  | 12:28 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ze blijven de belastingen verhogen, je houdt als burger bijna niets meer over, het frustrerende van alles is dat ze nooit genoeg hebben en de tekorten worden alleen maar hoger bij die Overheden. SCHADELIJK VOOR DE MOTIVATIE vd werkers EN uiteindelijk voor de ECONOMIE
Josh, Zoetermeer  | 12:21 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
We moeten nu al schandalig veel aan parkeerkosten betalen dus afschaffen dat wegenbelasting en BPM.
Realist, Rotterdam  | 11:56 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
MENSEN verkoop je auto net als ik ben je van alles af!!!
geek, sassenheim  | 11:48 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik betaal als autorijdende amsterdammer 3 dubbel op. Opcenten in de wegenbelasting, wegenbeheer bij 2(????) verschillende waterschappen omdat ik tussen 2 dijken woon en belasting over mijn benzine. Waar houdt het op en hoeveel heeft de provincie nodig om hun eigen gemaakte gaten te dichten? Je wordt er toch niet goed van hier in NL
belastinghater, Amsterdam  | 11:42 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Automobilisten zijn en blijven de melkkoe van de nederlandse regering. Het is voor mensen met een kleine beurs een goed plan, zodat de minder verdienende groeperingen in de samenleving o.a. gehandicapten, pensioengerechtigen etc. ook gebruik kunnen blijven maken van deze manier van vervoer!
Dowie, Feanwalden  | 11:26 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De BOVAG denkt helemaal niet aan de automobilist. Dat bleek wel bij het voorstel van rekening rijden. Burgers, die bijvoorbeeld in 2008 een auto hebben gekocht moesten de volle BPM betalen, nu men de BPM wilt verlagen zijn deze groep kopers de upe, want hun auto wordt bij inruil minder waard. Daarnaast wordt de wegenbelasting verhoogd omdat de BPM wordt verlaagd. In genoemd voorbeeld heeft de koper de volledige BPM betaald. De BOVAG denkt alleen maar aan zijn eigen belang.
van der Vlist, Waddinxveen  | 11:25 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Alsjeblieft de wegenbelasting niet afschaffen!!! Ik heb nl. helemaal geen auto en dan komt er na de afschaffing de provincie met de zgn. ingezetenenbelasting en dan kunnen de mensen die geen auto hebben en zo hun steentje bijdragen aan het milieu ook gaan meedokken. Want je weet het hier in Nederland inmiddels wel, schaf je een belastingsoort af dan krijg je er een andere onzinbelasting voor terug.
Henk, Haarlem  | 11:17 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Gelijk de Provincies afschaffen, dan hoef je het over de opcenten niet meer te hebben.
PaulO, Strijen  | 11:15 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Allemaal de auto een week laten staan maar hoe krijgen we dat voor elkaar als iemand een idee heeft hoe dat moet?? Ik ben de 1e die mee doet.Eens kijken hoe ze daar in Denhaag op reageren die dieven
Amstelvener, av  | 10:58 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Prima voorstel. We betaalden immers de BPM al een keer, dus wegenbelasting verhogen is dubbelop incasseren. En wat doet de provincie ( i.c.: Limburg ) voor haar aandeel? Onvoorstelbare wanprestaties, zoals met de Roertunnels, 2 winters op de N281 bij Heerlen, onzinnige rotondes etc. etc. Soms samen met Rijkswaterstaat (afbraak klaverblad omwille van het lege Avantis ); A2-farce Maastricht.
J.M. De Bruijn, Vijlen  | 10:43 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wegenbelasting is in de afgelopen jaren al lang en breed vervangen door parkeerbelasting. Je schrikt je rot als je bijhoudt hoeveel je per jaar voor parkeren betaalt..
Peter, Bovenkarspel  | 10:36 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
vergeet het maar,in nederland mag je maar 1 ding,en dat is betalen,betalen en nog eens betalen. diegene die denkt dat er eens iets goedkoper wordt is rijp voor het gekkenhuis.
frans, neede  | 10:35 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
de opcenten worden o.a. gebruikt voor de regionale omroepen die bogonnen zijn door hobbyïsten, deze omroepen mogen wat mij betrefd ook wel verdwijnen.
harrie, oss  | 10:19 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
OK, daar gaan we weer. De vervuiler betaald al meer dan genoeg. Het kwarte van Kok is daar een voorbeeld van. Elke liter brandstof kost daarom al ruim 11 eurocent extra. Als je meer kilometers maakt betaal je dus ook meer. En ook in de file waar de auto niet zo zuinig is. Een goede maatregel, maar laat het daar dan ook bij!
Ron, Emmen  | 10:08 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Mensen vullen jullie maar lekker alle enquête’s in, dan weten deze overheidsboeven precies hoeveel ze jullie nog uit jullie portemonnee kunnen stelen. naar de prullenbak met al die papieren.!!!
jac, M,tricht  | 09:55 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
goede zaak weg er mee.
theo, groesbeek  | 09:53 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
OK, ze willen de provinciale opslag bij wegenbelasting vervangen door een algehele verhoging van de wegenbelasting... Wat denkt BOVAG hiermee op te schieten?
Nog1, Leeuwarden  | 09:52 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Onbespreekbaar voor de politiek. Maar wel passend bij het feit dat het bezit van een auto volgens de politiek minder moet worden belast als het gebruik.
Illusie, Nieuw-Buinen  | 09:47 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Nee, dan Spanje, OOK een EU-land. Daar kennen ze geen BPM oid. Je betaald 16% BTW en that's it. O, ja, de wegenbelasting/houderschapsheffing. Dat is in Spanje een gemeentelijke bijdrage, Kost voor een gemiddelde auto ongeveer ¤100,=... PER JAAR!!!! Tel daar de benzineprijs bij op die gemiddeld 40-50 cent onder de Nederlandse ligt en verbaas je over de enorme bedragen die je als autobezitter in Nederland moet afdragen waarbij er geen verschil bestaat of je nou veel of weinig rijdt. Dat maakt niet uit, betalen zal je.
Leon, Bollenstreek NL / Altea ES  | 09:38 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
goed plan, het afschaffen van provinciale opcenten! ik betaal nu 44 euro meer per auto (1 auto van mij en 1 van mijn partner) omdat ik in almere ben gaan wonen! ik vind het echt belachelijk! hoge benzineprijzen, verzekeringen, wegenbelasting.. is het niet een keer genoeg?
Priscilla, Almere  | 09:19 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wetende dat we globaal net zoveel per liter benzine betalen als onze Duitse buren, maar dat daar de wegenbelasting al in de literprijs zit, is het niet meer dan terecht dat het wordt afgeschaft! Het is pure diefstal, net als de OZB en het z.g. kwartje van Kok!
Erik, Steenbergen  | 09:15 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Deze maatregelen zijn er om zoveel autos van de wegen af te houden en dus wederom het pvda onwaardig,ook weer een Bos maatregel.Goed van de BOVAG om voor de belangen van de weggebruikers op te komen.
margareta, maastricht  | 09:06 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
goh, en ik me maar druk maken over die 6 euro verzekering en belasting die je hier betaald voor je 125cc motor.....per jaar haha wat is holland toch een kut land!!!
arie, azie  | 09:02 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Stelen,stelen is wat die overheid goed kan, bezuinigen betekent bij mij minder uitgeven maar bij de overheid is dat belastingen verhogen en meer graaien.
po, bah  | 08:52 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Misschien een leuk nieuw idee voor Den Haag: Eigen autoforfait! Een toeslag op de auto omdat je geen huurauto hebt en niet van OV gebruik maakt. als je dan toch de automobilist arm rooft, dan kan dit er ook nog wel bij. Natuurlijk, ik heb een grote auto op LPG en betaal daarom ruim 140 euro per maand. BPM is al betaald. Geen probleem met een verhoging als ik de BPM kan terugvangen lijkt mij.
Bart, Heerhugowaard  | 08:41 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
en vlug ook wie denken ze wel wie ze zijn
john, den bosch  | 08:28 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Rare oproep van de Bovag. Belasting wordt geheven om de kosten te betalen. Wat moet de provincie niet meer doen om geld te bespraren zodat belastinggeld niet meer geïnd hoeft te worden. Van mij mogen ze de provincies opheffen (grote gemeenten). Misschien dat er dan wat minder belasting betaald hoeft te worden. Wij betalen zoveel belasting omdat we zoveel gedaan willen hebben. Noem dus eerst wat je niet meer gedaan wil hebben.
Harry, Maarn  | 08:20 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Prima voorstel van de Bovag. Overigens spreek ik niet meer van opcenten (dat was 30 jaar gelee zo), maar van provinciaal OPGELD. Dat bedrag is inmiddels bijna net zo hoog (zuid holland) als de 'gewone' wegenbelasting. Gewoon jatten van de burger en dat is funest voor de economie. Men schijnt in Den Haag nog steeds nmiet te begrijpen dat je de euro maar 1 x kunt uitgeven.
damme, den haag  | 08:13 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En de BPM wordt in de prijs van een tweedehands auto niet doorberekend? Denk eens na voor je reageert Pascal. Zonder BPM zou die auto een stuk goedkoper zijn, kun je een minder oude kopen.
Theo, Alphen  | 08:13 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Misschien is het een idee om telkens als we in een file terecht komen, een schadeclaim voor onze verloren tijd bij de staat in te dienen. Wij betalen met zijn allen heel veel geld om de wegen berijdbaar te houden, dus zou zo'n claim terecht zijn.
Daytona, Den Haag  | 08:08 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Die BPM hoeft helemaal niet afgeschaft te worden. WIe profiteert hier nou van, alleen de mensen met geld om een nieuwe wagen te kopen en de leaserijder. De meeste mensen kopen een 2ehands auto en daar is de BPM allang op betaald!
Pascal, Enkhuizen  | 07:59 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik ben het met de voorgaande mailer eens. De provinciale staten zijn een onnodige kostenverhogende instantie die wellichty noch in de middeleeuwen paste maar nu gewoon weg kunnen. Provinciale opcenten zijn ordinaire belastingen hiervoor en werken burgelijke ongehoorzaamheid versterken, zeker als je leest dat bij de achterlijke eventuele kilometerheffing er een nieuw soort belasting hiervoor in de plaats komt. Wie bedenkt er nou zo iets!
cees heystek, etten-leur  | 07:52 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik wordt gestoord van al de belasting aanslagen. Nog effies en we kunnen alleen nog wat aardappels eten, water drinken en ademhalen. Help! De teugels staan te strak! IK WIL LEVEN en niet geleefd worden!
raven, roekshaven  | 07:51 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
met de file,s van tegenwoordig zou je geld toe moeten krijgen om de verloren tijd die je doorbrengt in de file te vergoeden. mischien is het handig om vast een soort declaratie formulier te laten ontwikkelen?
Krohne, Heerhugowaard  | 07:44 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Grootste probleem om dit goede plan uit te voeren is dat de PVDA weer groeit in de peilingen.
amsterdammer, Amsterdam  | 07:41 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wat nou verhogen. Die bpm moet er gewoon af. Ipv dit te moeten aanvullen zouden we ook kunnen bepalen waar er in de uitgaven geknipt moet worden. Men heeft zich jaren rijk gerekent met illegale inkomsten (europa heeft nl al eens op de vingers getikt) en die hoeven wij niet te conpenseren.
Deze reactie is geplaatst vanuit de iPhone app van De Telegraaf
perplex, verbaasd  | 07:36 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Die BPM heb ik 9 jaar geleden al betaald. Nu weer via de wegen-belasting. Dubbelop & dat is eerlijk volgens onze bestuurders in Den Haag.
Hans, Hellevoetsluis  | 07:17 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
heel goed idee! maar dan ook goed doorpakken laten we gelijk de provincies ook maar opdoeken, het zijn anti-democratische bolwerken die gewoon weg moeten.
a, b  | 06:28 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het is beter om de provincies op te heffen of tot een klein aantal te beperken. Het is in veel gevallen een overbodige en veel geld kostende tussenlaag die ook nog eens snelle besluitvorming bemoeilijkt.
J. de ruiter, Utrecht  | 05:25 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Laten we met z'n allen van de uitkering leven.... Werken heeft geen nut meer ... meer dan de helft gaat naar belasting,belasting en nog eens belasting. HOE DRAMATISCH ALLEMAAL !!!
Wensy, HongKong  | 04:36 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Natuurlijk, de auto is al decenia lang de "melkkoe" van de overheid. Koop je een hybride of kleine zuinige auto dan kom je voor belasting voordeel in aanmerking. Maar door deze maatregel komen de inkomsten wegenbelastingen lager uit te vallen dan verwacht. Gevolg: heb je een grote bak, dan ben je de klos, zoals ik. Voor een SUV betaal zo'n 1200 Euro wb op jaarbasis.Je mag in Nl wel een SUV aanschaffen, belasting betalen, tanken, enz. maar er niet in rijden laat staan parkeren want dan ben je een uitgesproken ASO.
bert, lemmer  | 03:52 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Voorral weer op die graai partijen stemmen in juni,jullie leren het nooit,en maar klagen naderhand,eigen schuld dikke bult,stem wel op Geert en rij daarna op een Peerd en das niet verkeerd want ik heb geleerd. Amen.
Cowboy Johnny, Den Haag  | 02:56 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
In Nederland `verdien` je 400%, door zo hard te werken. Je krijgt 50% van de 100% die je uitgekeerd krijgt. Over de 50% die je krijgt betaal je 19% belasting over alles wat je aanschaft. tv auto enz. 6 % als je eten koopt. 75 % gaat dus naar. Nederland is rijk. Maar de staatsculd ondanks u 75% belasting bedraagt wel 20.000 euro per hoofd bewoner. Dat is 30 miljard gedeeld door.
Ik ga voor de prozac en wiet., Dan is er nog iets waar ik lol van heb en geniet.  | 01:54 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Kwartje van kok gewoon verrekenen met benzine geld? Eerste tien jaar geen verhoging van de prijs per liter... Veel kilometers is veel tanken dus ook meer betalen.. Niet rijden is niets betalen.. Is t allemaal zo moeilijk dan... In Duitsland wordt t voorbeeld toch al gegeven
Deze reactie is geplaatst vanuit de iPhone app van De Telegraaf
Remco Pardoel, Amsterdam  | 01:54 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Beste mensen, de heffingen in de benzineprijs stoppen kan niet want dan kost de benzine 3 euro. En dat valt op, dus kosten spreiden over diverse posten is beter en valt minder op. vraag dit maar eens aan een econoom. Wij domme Hollanders betalen toch wel. Hoe lang nog.?
rene, almere  | 01:48 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Gewoon benzine 3 euri per liter en diesel ook. Iedereen die dan op de weg zit, zal er ook wel wat te zoeken hebben!
Sjon, Adam  | 01:46 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De overheid gaat voor duurzaamheid en het besparen van het milieu. Wel, iedereen mag het weten. Ik rij een MB 320 CDI, gaat bij goed onderhoud 1 miljoen kilometers mee, duurzamer kan haast niet en wat betaal ik? Juist, de hoofdprijs en een Priusrijder of een ander gelijksoortig probleemgeval rijdt belastingvrij terwijl de fabricage daarvan het milieu compleet uitholt. Klopt dus niet. Hybride belastingvrij? Oke, maar dan ook de kwaliteitsvoertuigen boven de ± 80.000,00 euro vrijstellen.
P. Huizinga, Marum  | 01:20 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Nú staan we bekend als het enige land in de EU dat die idiote hoge BPM heeft, straks staan we bekend als het land dat de hoogste wegenbelasting per voertuig heft. Dus wat maakt het uit, trouwens waar hebben we Brussel voor, waar men streeft naar een eenheid. Maar nee.... Brussel laat de interne aangelegenheden ongemoeid, ofwel wie z'n burgers wil uitmelken heeft de vrije hand. En dan de grondwet, iedereen gelijke rechten, dus ook de rijders in grotere auto's gelijk de kleintjes.
Moneymaker, Marum  | 01:06 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Tja,,,dat wordt moeilijk burgers. Door ons faal en gedoogbeleid komen we steeds meer geld te kort in den Haag. Wij zetten de tering naar de nering pas strategisch in als ons eigen salaris in het gedrang komt! U hoeft dus niet op verlaging te rekenen sterker nog, als onze partijen CDA-PVDA weer van u weer terug mogen komen gaan onze 48 soorten belastingen met 17 omhoog en is ons probleem opgelost ! U bekijkt het maar, maar desondanks hoop ik van ganser harte dat u zorgvuldig gaat stemmen !? Volhouden hoor ?
Staatssecretaris van daadkracht, Overschie  | 00:34 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Heel het kabinet is oneerlijk, nooit eerlijk geweest ook. Vooral de Balkenende en Kok kabinetten munten uit in diefstal en bedrigerij. Met hulp van de VVD.
Snake, Zaanstad  | 00:14 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
In verschillende reacties lees ik dat men voorstelt om de belasting in de kilometerprijs te verrekenen. Dat wordt al jaren lang gedaan. De belasting is zelfs veel hoger dan de brandstofprijs. Op het moment betaalt men reeds per kilometer en hoe meer de auto verbruikt hoe meer men betaalt. De kilometerheffing is al lang een feit. Geen kastje voor nodig.
Hans Brinkers, Amsterdam  | 00:10 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Transporteurs en Exporteurs zijn de motor van onze economie. De overheid geeft lagere BPM maar neemt dubbel extra opcenten in de wegenbelasting, tzt tolpoortjes etc. Weg met een overheid die het belang van onze export niet in daden omzet. Geen woorden maar daden. Dus gauw een verstandig zakenkabinet die opkomt voor de belangen van werknemer en werkgever duus ook U.
Ruth Jacobus, Zwolle  | 00:08 | 29.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het meest eerlijke systeem blijft toch de kilometerheffing c.q. -beprijzing (niet te verwarren met spitsheffing o.i.d.)
Geert, Sleen  | 23:52 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Stop toch eens met dat eeuwige gezeur over het kwartje van Kok. Ik wordt misselijk van die personen die dit steeds weer aanhalen. Kok heeft niet de gelegenheid gehad om de tijdelijke maatregel op te heffen en zijn opvolgers (van diverse politieke pluimage) hadden hiertoe klaarblijkelijk geen behoefte.
Geert, Sleen  | 23:49 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ophouden met zeuren, zolang er nog 111 mln af kan voor Haiti is er geld genoeg. En alle autobezitters hebben daar graag aan mee willen betalen! En kom me niet aan met het argument dat dit er niets mee te maken heeft. Geld kun je maar 1 keer uitgeven dus wie bepalen de keuzes? Juist, de kiezer. Stem links en blijf de boter verder uitsmeren, het verdienen komt later wel...
Paul, Amsterdam  | 23:44 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
wat geweldig, eindelijk iemand die echt voor de automobilisten opkomt. wij in zeeuws-vl. hebben de auto hard nodig,bovendien ,als we hier weg willen betalen we tol, voor de schelde tunnel of de liefkenshoektunnel, weten jullie dat wel???? dus wij betalen alveel meer dan de gewone hollander.
Mevr. F. de Groot, terneuzen  | 23:42 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Weinig kans, de overheid graait waar zij graaien kan. Heeft niets te maken met waar het geld aan uitgegeven wordt of waar geen tegenprestatie voor bestaat. Diefstal dus. Van dit wanbestuur worden we vrees ik nooit verlost. Zo is er een waslijst aan idiote belastingen, die specifieke doelgroepen bestelen: overdrachtsbelasting, precariorecht, toeristenbelasting, honden- maar geen kattenbelasting, houderschapsbelasting, successierecht.
Paul, Almere  | 23:41 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Zowel Bovag als ANWB zijn volkomen onbetrouwbaar, want voorstander van de onzalige kilometerheffing, een ongelooflijke en oneerlijke lastenverzwaring voor degenen die per auto naar hun werk moeten of een oudere auto rijden! Om over het stasi-kastje maar te zwijgen!
D. van Mill, Sneek  | 23:29 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het wordt tijd dat de autobelastingen in lijn worden gebracht met de omliggende landen. Dus: afschaffen BPM en MRB en niet alleen de opcenten in de MRB.
Ari, Nijmegen  | 23:13 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik wil af van die hele wegenbelasting, dan heb ik eindelijk geld oom ook eens het OV te proberen.
erik de Ruijter, ijmuiden  | 23:00 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Bovendien heb ik nooit begrepen (wel tijdelijk ook het voordeel van gehad) dat bestelauto's GEEN provinciale opcenten betalen.
Jeroen, Amersfoort  | 22:59 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
T'is weer verkiezingstijd hoor, wordt je dood gegooid met oorstroop.
Anton, Groningen  | 22:52 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Motorrijtuigen belasting is ook zo oneerlijk hier. Als je een auto hebt en je gebruikt hem 1 jaar niet, dan moet je alsnog betalen. Zogenaamd voor wegen. Er gaat zo veel geld naar de schatkist, dat ze eigenlijk overal laminaat zouden moeten leggen. Nergens betaal je zo veel als in NL. Ik heb een auto van 1310kg, benzine en ik betaal nu 174(!) euro. Omhoog gegaan van 166 naar 174 euro. Schandalig.
emporio, rotterdam  | 22:45 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Auto´s vervuilen de lucht, maken lawaai, nemen te veel ruimte in, zijn lelijk, verpesten het straatbeeld ... en ze zijn nog gevaarlijk voor kinderen ook ! Al die overlast, mag daar een beetje financiele vergoeding voor gevraagd worden.
Ed, Zwolle  | 22:35 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wordt tijd dat de BOVAG eens met RAI gaat praten, want daar komen heel andere geluiden vandaan.
Noot46, Drempelcity (A.dam)  | 22:31 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Zeer goed plan en misschien kan de ANWB dit overnemen en ook voorleggen aan alle leden. Verder moet het nut van de provincies eens duidelijk ter discussie worden gesteld. Anders zijn ze in staat een andere belasting in te voeren om toch de inkomsten te behouden. Bezuinigen is er niet bij. Misschien moet eens heel kritisch gekeken worden naar de provincies.
Reint Huizenga, Slochteren  | 22:28 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Mooi is dat... Dus ik betaal voor mijn auto 2 keer BPM... Stelletje gore rovers daar in Den Haag!
Jan, groningen  | 22:21 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Om de bpm afschaffing te financieren, gaan mensen die nog nooit bpm hebben betaald ervoor opdraaien. Zorg eerst maar voor dag en nacht betaalbaar openbaar vervoer en betaalbare taxi's. Dan laat ik de auto wel staan.... Eerlijker zou zijn dat de auto's waarover al bpm is betaald om die te ontzien in de verhoging. Wegwerp/consumptie maatschappij, we gaan wel op vakantie met een 30jaar oude airbus of boeing, maar een nieuwe auto haalt de 10 jaar tegenwoordig niet meer. Ik rijd met een oude audi 90 (1986) 1op12, ik zoek eenzelfde auto van hetzelfde formaat, die dat haalt. Of updates voor wat nogsteeds een goede auto is, ik rij er 45000 per jaar mee......
Deze reactie is geplaatst vanuit de iPhone app van De Telegraaf
maartem, zoetermeer  | 22:20 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Particulieren die ook met het OV kunnen reizen, mogen wat mij betreft twee keer zoveel gaan betalen voor het bezit én gebruik van de auto. Minder auto's op de weg is de enige manier om milieuvervuiling en het fileprobleem daadwerkelijk aan te pakken. Maar geen politicus heeft het lef om de Heilige Koe snoeihard aan te pakken, want dat kost stemmen. Laf hoor!
Pieter, Amsterdam  | 22:18 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De hele wegenbelasting is een achterhaald systeem. Je betaalt voor het bezit van een auto. Ik kan garanderen dat afschaffing goed is voor de auto-industrie. Veel mensen gaan nu voor goedkope auto's die zuinig zijn, dit betekent minder BTW inkomsten en minder inkomsten uit accijnzen. Dus loopt de schatkist geld mis. Een tweede auto (tegenwoordig heel normaal) is bijna niet te doen door de hoge wegenbelasting. Dus afschaffen die hap!
E. Bakker, Groningen  | 22:13 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Als al de autobelasting gebuikt word voor wegen dan had Nederland al helemaal onder het Asfalt gelegen maar ze hebben jaarlijks vele miljarden nodig voorde zinloze oorlogen die de CDAers graag voeren Burger word toch eens wakker en zeg eens gedag tegen het CDA de grootste waardeloze partij.
inwoner , Krabbendijke Zeeland  | 22:13 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Deze regenten zijn de grootste graaiers, niks bezuinigen alleen maar verhogen.
kees, schiedam  | 22:01 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Tja,ook de regering doet aan graaien. Hier kost de benzine 1,52 euro per liter, ga ik hier direct de grens over, kost het 1,24 euro per liter. Om nog maar te zwijgen over de belachelijke autoprijzen. Dankzij de belasting betalen wij voor een auto van 20.000 euro ongeveer 4.000 euro meer dan in Spanje! Ga vooral zo door.
Kees, Roermond  | 21:58 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Mohammed Basri, Eindhoven | 20:50 | 28.03.10 Het is diefstal ja. Maar niet discriminatie. Want dan geef ik de regering gelijk,. V.W rijders zijn landsvervuilers. V.W rijd 1 op 3.Met een band slijtage van om de 1000 kilometer vernieuwing. Geef mij een trabant, WGB vrij, in de kofferruimte passen ook mijn boodschappen.
Mijn tiet is droog, Uit - Leeg gezogen.  | 21:49 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Een provinciale inwaoner belasting is ook veel eerlijker. Nu betalen alleen de eigenaren van auto's voor voorzieningen waar iedereen baar bij heeft. Laat die fietsers ook maar eens wat betalen voor bv de aanleg van fiestpaden.
Henk Moolenaar, Lisse  | 21:48 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
goed plan, Noord Holland had 3 weken geleden 1 miljard overtollige middelen die men bij het Ministerie van Financien heeft belegd. Hoe komt men aan 1 miljard overtollig???
Jan, Alphen  | 21:43 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
ja mijnheer eurlings, wanneer begin je eens met de A1 van eemnes naar hoevelaken te verbreden ??? zoals enige tijd geleden beloofd!! nu lekker demissionair veel beloven maar niks doen!!! dat is makkelijk en dan nog aan de kuierlatten trekken om met vriendin te genieten van de verdiende? centen in zijn 2e huis in frankrijk!!!
symen brown, baarn  | 21:41 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Lieve mensen, je kunt net zoveel zeggen en schrijven wat je wil, het helpt je geen barst. Je wordt aan alle kanten bestolen door de overheid. en zolang we alles blijven slikken zal er dus ook nooit iets veranderen. Alleen al dat kwartje van Kok, het zou toch maar tijdelijk zijn?
henk, zeewolde   | 21:38 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
iemand uit amsterdam stelt voor : gooi het op de benzineprijs! wel vandaag 28 maart 2010 a.d. grens van elten op ned grondgebied euro 95 : 1,55 .9 super 6 eurocent duurder : 1,61.9 in emmerich nog geen 10 km verder: euro 95: 1,40.9 en super 1,41.9 dus 1 eurocent duurder!! worden we in nederland nou bestolen door de shell en de bp of niet soms??? laten ze daar nu maar eens antwoord op geven!!!!
symen brown, baarn  | 21:35 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De bovag moet zich helemaal snel stil houden. Dat is een special interest group. Ze zijn ook voorstander van km heffing. Of andeere varianten. Mensen niet de schouders ophalen. Informeer uzelf een wat onze andere eu vrienden betalen voor de auto. Ik kan wel janken. Geen bpm. Brandatof goedkoper. Wegenbelasting deel maar door 10. Auto in Duitsland 200 per jaar. In NL 1500 euro.
Zigaloni, Enschede  | 21:34 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Helemaal mee eens....Belastingen moet voor iedereen gelijk zijn en niet per provincie verschillen. Ook wordt de auto al genoeg belast. door de regering. Het is geen eens een melkkoe meer moer auto rijden is net als boetes voor de regering een verkapt belasting. Waar zij weer met geld kunnen gooien naar onzinnige dingen.
Edwin, Purmeren  | 21:33 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Fred Fergusson, EINDHOVEN. Maar dan alleen rijden met je auto die geheel afbetaald is. Dan is Nederland in een keer af van file. En de vervuilingsuitstoot. Maar dat wilt de regering niet ,anders gaan ze 19% belasting centen missen per waarde auto. Daarom is het zo een zooitje op de snelweg en het spoor.
Mijn tiet wilt wel., Maar mijn uiers zijn uitgedroogd.  | 21:32 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
het laatje van de provoncie zit en zat zo vol dat ze miljoenen op een rekening hadden staan bij een bank in ijsland, waarover nu alle trammelant is. dit geld kwam uiteraard ook van de opcenten vd automobilisten. Inderdaad : WEG ERMEE !!!!!
SYMEN BROWN, baarn  | 21:27 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En nu eindelijk eens het Kwartje van Kok terug! Tijdelijk is tijdelijk, afspraak = afspraak!
Bloemenman1960, Hillegom  | 21:24 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Iedereen klaagt over de belastingen op het autorijden en dat het zo duur is. Toch blijft men rijden zelfs veel mensen met een minimaal inkomen terwijl zo omstreeks 1950 mensen met een redelijk inkomen zich geen auto konden permitteren. Wat is er dan zo mis gegaan met ons?
jan, deurne  | 21:23 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Beste mensen de regering kan niet meer zonder deze euro,s is toch niet moeilijk te snappen. ze hebben de grenzen wagenwijd open gezet voor alle gelukszoekers ter wereld. een groot deel van deze mensen krijgt een uitkering en werkt niet. waar moeten deze euros dan vandaan komen denkt u. en ze zitten al met een groot tekort om alles te betalen.
rob, linne  | 21:22 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
LEES: In de brandstof doen betekent halvering belastinginkomsten. Want wie is hier nou dom dom dom. De helft van de rijders gaat dan over de grens tanken !!!!!!!!!!!
Appie, Arnhem  | 21:15 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
en wie moet Griekenland en de rest dan redden? nee geen sprookjes ,we worden gewoon uitgemolken
ben al, blut  | 21:15 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
0.25 guldencent per liter betalen we al 25 jaar te veel. Dat was een tijdelijke oplossing voor het rijks tekort. Die 0.25 guldencent is nu echter opgenomen in het totale inkomsten geld van de regering. Teruggave over al die jaren ,wat echter wel beloofd was kunt u op u buik schrijven. 0.25 gulden cent tegen over de huidige koers = u betaald dus 1 euro teveel met daarover nog eens belasting . 0.25 guldencent x 19% belasting x 25 jaar + 25 jaar indexering opcenten + waardekoers verschil x verreden liters benz.
Mijn tiet wilt wel., Maar mijn uiers staan droog.  | 21:11 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Geloven jullie nu nog steeds in sprookjes? Denk ook maar eens aan het "tijdelijke" kwartje van Kok. Tijdelijk bij de rijksoverheid wil zeggen voor eeuwig. Geloof maar niet dat de provincie deze melkkoe de deur uit doet. Gemakkelijk "verdiend" toch!
Pietje, Puk  | 21:06 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Hou maar op, het helpt allemaal niets. Dit doodzieke land gaat ten onder aan belastingen. Ik wil niet oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid, maar word echt kots en kots misselijk van al dat geld wat wordt betaald aan belastingen en waarvan je bij voorbaat al weet dat het terecht komt bij allerlei ongein, behalve daar waar het hoort.
Renske, Hardenberg  | 21:00 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Afschaffen,meer als 30 jaar heeft de overheid wegenbelasting geind en niets aan de rijkswegen gedaan behalve in Den Haag. Zuiver discriminatie, dat moet ophouden.
Mohammed Basri, Eindhoven  | 20:50 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik heb een HARTSTIKKE GOED idee: Vervang de BMP & (provinciale) wegenbelasting door een systeem waarbij je gewoon betaalt per gereden kilometer !!!
Fred Fergusson, EINDHOVEN  | 20:47 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Beste boze mensen, Denk is aan de goede dingen die met uw opcenten worden gedaan: vergaderen, evalueren, subsidieregelingen bedenken en de voorwaarden daarvan opstellen, orientatie-uitjes voor bestuurders en ambtenaren regelen, teambuilden in werktijd,de sportdag natuurlijk, wachtgeldregelingen voor ex gedeputeerden en vooral: uitleggen in de huis-aan-huisblaadjes waar je allemaal mee bezig bent. Kop op boze burger, wees trots op uw bijdrage.
jako, bahamas  | 20:40 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
provinciale bestuurder ook de de straat op sturen,nietsnutters met vorstelijke salaris uit de wegenbelasting.Er zijn te veel machthebbers in nederland en die moet ook worden betaald voor niks doen.
Piet, nederland  | 20:33 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
waarom doen we niet net als de duitse regering,alles is daar eerlijk en duidelijk op orde hier in nederland zijn ze gek,snap er niks van. Ben een zzp er en snap ook niks van wat ik allemaal van belastingen moet betalen.Lijkt wel of ze de arme man gewoon arm willen houden?
rob, arnhem  | 20:32 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
en dan die zogenaamde schone autos die betalen niets dat moeten anderen betalen en die 45 km karetjes ook belasten invalide of niet dan bigint het een beetje eerlijk te worden.
jac, amsterdam  | 20:26 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ze zijn een beetje DOM go wie heeft dat ooit gezegt oww ja Maxima. Waarom dat moeilijke gedoe zelfs wij "de gewone man " kan het ook bedenken. GOOI HET IN DE BRANDSTOF PFPFPPPPFPFPFFPFP Degene die veel rijd betaald meer degene die weinig rijd betaald minder.Wel zo eerlijk. Waarom zou ik meer belasting moeten betalen als ik weinig rij
Amsterdammer, Amsterdam  | 20:26 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Hahaha, de Bovag zegt ook weer eens wat! De Bovag is een verlengstuk van de graaiende (r)overheid! Wanneer deze belasting(lees diefstal) wordt afgeschaft zal de provincie een nieuwe belasting bedenken die hun nog meer zal opleveren.De auto is een melkkoe en zal altijd een melkkoe blijven. De uitmolken burger zullen altijd blijven rijden ook al maakt de (r)overheid het nog zo duur en dat weten ze jammer genoeg. Steel niet, de overheid duldt geen concurrentie zeg ik dan maar weer!
Ben de PVver, Dr8888888  | 20:20 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De benzine in Nederland is het duurste van Europa, waarom de wegenbelasting niet in de benzine prijs verrekenen? Dat gebeurt in heel veel landen! waarom zijn wij altijd de lul hier, wanneer gaan we daar eens tegen protesteren, wat hier gebeurt zou eens in Frankrijk moeten gebeuren dan lig heel Frankrijk gelijk plat maar wij domme nederlanders pikken alles maar.
Ton, Rotterdam  | 20:19 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Loos alarm tegen mensen met stalen platen voor hun hersens. Leuke kreet maar de koe moet blijven betalen!
John, Gilze/ Rijen  | 20:17 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
We hebben voor alles een partij, maar waarom geen partij voor afschaffing de houderschapsbelasting. Ik werk al jaren in Duitsland, maar wat ik hier in Nederland per maand betaal, dat is een Duitser per jaar kwijt. Zou een politieke partij dit tij kunnen keren. De PVOB, Partij Voor Onredelijke Belasting, goed voor 80 zetels. Ik ga me voor bereiden.
Ton Aarts, Sittard  | 20:17 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
het lijkt mij een goed idee om de wegenbelasting helemaal af te schaffen,en het in de benzineprijs te verrekenen.
uitgemolken, utrecht  | 20:14 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
deze regering heeft een groot te kort dus moet jan met de korte achternaam ff zwaar schokken .
jan z, emmen  | 20:11 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Even rekenen, ik ga voor een nieuwe Fiat panda kijken, geen wegenbelasting geen BPM. Prijs van deze panda ¤ 233,- duurder als een zelfde panda met BPM en wegenbelasting. Let op! zelfde uitvoering volgens de dealer. ik vraag hij moet toch goedkoper zijn, Ja eigenlijk wel, maar de afschaffing van de BPM is onze winst dus auto's worden niet goedkoper zonder BPM let maar op. Nog net niet opgelicht.
Bertus, Oosterhout  | 20:08 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Net zolang blijven stelen totdat er van ons niet meer te stelen valt. Lang leve Afghanistan (en de armoe in eigen land)!!!
Jacques, Bussum  | 20:08 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
helemaal afschaffen die hap! Je betaald je scheel, maar ik rijdt wel me banden lek in die scheuren/gaten in de weg. Dramatisch!
Deze reactie is geplaatst vanuit de iPhone app van De Telegraaf
lenn, Scheveningen   | 20:04 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
de regering is al weg, nu nog de onredelijke wegenbelasting. Ik rijd zeer weinig en mijn auto staat altijd op eigen terrein en toch noet ik de volle poet betalen(A-Sociaal land).Het lijkt wel een bananenrepubliek.
Proauto, leeuwarden  | 20:01 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Belastingen afschaffen ,,huur verminderingen ,,erfrecht vrij ect ect vergeet het maar,daar zijn te veel zakkenvullers die dat geld denken nodig te hebben of zeker niet kunnen missen..wat een boeven bende daar boven in dan haag
beter, weten  | 19:57 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik word er zo boos van! We betalen allemaal veel teveel voor de auto. We worden uitgemolken! Rij al 40 jaar van kleins af aan naar de Veluwe via de A1. 40 jaar ligt nog steeds dezelfde 2baans weg, het is er drukker en drukker geworden. Nu weer pakken ze ons met de dieselprijs, dan hebben ze het pas nog in het hoofd gehaals, dat je moest betalen om in de file naar je werk te gaan.
Dave, Purmerend  | 19:54 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
misschien maar eens geheel van de wegenbelasting af? De gemeenten , provincies en de overheid stoppen vele miljarden in onderzoeken, onderzoeken en nog eens onderzoeken. Ze onderzoeken zelfs hoe je het snelst een schoenveter vast maakt. Laat ze daar maar eens op bezuinigen, dan kan de wegen belasting naar beneden.
Frank, Emmeloord  | 19:53 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Belasting in de brandstofprijs verwerken, ieder die veel gebruikt betaald daarnaar, ook degeen uit het buitenland dus, wel zo eerlijk en bespaart een hoop ambtenaren, GEWOON DOEN
Rob, Nederland  | 19:53 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Inderdaad, afschaffen die zooi. De provincies krijgen al een budget van de staat. Kan de Bovag ook met even de APK-keuring aankaarten, want ook dat is een wasse neus. Een auto is niet te keuren. Men zegt het zelf al bij de RDW "Het is maar een moment opname". Daarmee zeg je dus eigenlijk dat het niets waarborgd of niets zeggend is. Dus geldklopperij.
Ron, Purmerend  | 19:52 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
10 miljoen auto's over 25 jaar extra kosten 25 guldencent de liter om de economie uit het dal te brengen.( Was een tijdelijke economische oplossing om uit het regerings dal te komen) 25 jaar later betalen we nog steeds die 25 guldencent.25 guldencent omgerekend naar hedendaags is dat toch snel gerekend 1 euro extra per liter. Daarbovenop reken ze ook nog eens belasting over het al jaren lange "vrijwillige opgedwongen" bijdragen in benz belasting. De auto is een melkkoe, en de eigenaar is uitgemolken
Mijn tiet wilt wel,, Maar mijn uiers staan droog.  | 19:50 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Weg wegenbelasting ,net als in anderen landen in de benzine verwerken,wie rijd betaald, ook de vakantiegasten die kommen van overal ter wereld ,dat is pas eeerlijk ,is al duur genoeg het leven voor de mensen . Dus nieuwe regering en dan aan de slag met dit voorstel dat ik al een paar keer las. En ook van de renteaftrek voor huizen weg blijven van de gewonne gezinnen ,a.u.b
Fabienne, rRotterdam  | 19:48 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Gewoon benzineprijs aanpassen, maar dan wel aan Europese wetgeving. Dus één dezelfde benzineprijs voor HEEL Europa.Zal helaas niet gebeuren want dan moet de benzineprijs naar beneden en daar is elk kabinet erg bang voor.
Ronny, Soesterberg  | 19:40 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
WAAROM wordt die benzine steeds duurder???? kan iemand dat vertellen??? en waarom pikken wij dit... is toch niet normaal meer. en dat alleen in nederland, bahhhh
d, arnhem  | 19:39 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wat is hier nieuw aan, als ze het niet uit de WB halen dan jatten ze het wel ergens anders vandaan. Het enige wat er in Nederland moet gebeuren is bestuurslagen halveren en overheidsuitgaven halveren. Geef al die ambtenaren maar een uitkering, het is toch een mega bedrog aan verborgen werkloosheid.
Jannes, Hilversum  | 19:28 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wie denkt dat autobelastingen er zijn voor een eerlijke heffing voor het gebruik van de weg is nog nooit op de planeet Den Haag geweest. Autobelastingen dekken alle gaten in de algemene uitgaven.
gerard, amsterdam  | 19:19 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Helaas terug emigeerd naar nederland Wegens heiwee uit deutsland voorbeeld beziene 10 eurocent verschil met nl wegenbelasting voor opel zafira 18 121 euro per jaar vw golf 5 diesel per jaar 320 euro auto Verzekering blijft het zelfde Afval 100 euro per jaar Maar alles moet je scheiden geen woz maar grond belasting 800/2 400 euro het kan anders in nl ik word er moe van in nl
kees, marum  | 19:13 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De gemeentes zullen deze inkomsten nooit inleveren zonder deze ergens anders te verhalen, een ballonnetje van de bovag wat niet op zal gaan.
uncle bob, Den Haag  | 19:09 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Gewoon, een prijs voor benzine inclusief alle belastingen, eerlijker kan niet. Simpel en wie veel rijdt betaalt veel. Maar nee, altijd weer het ingewikkeld maken door allerlei regels en verordeningen. Zelfs de opcenten zijn niet overal gelijk.
P., Zuiddorpe  | 19:08 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Heel interessant dat dit de komende afbouw van de aanschafbelasting (bpm) wordt gefinancieerd. Maar hoe zit het met de mensen die deze bpm inmiddels hebben betaald bij de aanschaf van hun auto, deze zelfde auto nog steeds in hun bezit hebben en nu worden geconfronteerd met een opslag bij de verhoging van de wegenbelasting. Dit is dubbel betalen.
dubbel betalen, Rotterdam  | 19:05 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
alles in de benzine verwerken,net als andere landen,wie veel rijdt betaald meer. dit is het eerlijkste wat men kan doen,maar idereen die hier niet voor is ,doet het voor eigen belang,om er beter van te worden
bruno, brabant  | 19:01 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
nieuwe auto aangeschaft,een hoop bpm betaald,nu pakt de provinci me ook nog is met opcenten,zeg maar euro,s.om geleidelijk de bpm te verlagen,dit is een streek van de onderste plank,is dit nog eerlijk.dit is crimineel waar men niet voor gepakt wordt provinci.Mensen worden uitgemolken om naar hun werk te rijden,en worden zo weer extra gepakt??HEEFT HET NOG ZIN ANNO 2010 OM TE GAAN WERKEN??? ZO DENKEN 100000 DUIZENDEN MENSEN.
BRUNO, brabant  | 18:58 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Er is niet eens een BOVAG voor nodig om te bedenken dat opcenten gewoon zwaar discriminerende belasting heffing is waar maar een gedeelte van de provinciale bewoners voor zijn verplicht. Dit landje staat bol van discriminerende belastingen en de opcenten is er 1 van. Het is geheel onredelijk tov een inwoner die geen auto heeft maar wel profiteerd van provinciale voorzieningen welke worden gefinancierd uit de autobezit heffing. Het is veel eerlijker en sociaal dat men als inwonende voor de provincie betaald !
Gerjanne, Schiedam  | 18:56 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
er word zelfs geld van de wegenbelasting en opcenten gebruikt als ontwikkelings geld dus wat denkt u mensen dit geven ze niet zomaar terug .Als werkelijk al het geld gebruikt zou worden aan wegen dan hadden we gouden vangrails hier in het land.
piet , rotterdam  | 18:56 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
afschaffen provinciale autobelasting betekent minder inkomsten voor provincie. Gevolg: andere belasting. Was toch ook al sprake van bij kilometerheffing?!
Links of rechts om, betalen moet je toch  | 18:54 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Mensen , probeer toch positief te blijven..............De regering, provinciale staten,gemeenten etc. etc. bezorgen ons de X-FACTOR , dus wees blij en zing : betaal maar , betaal maar , betaal maar .... tia lala lala lala lala .................................................. ......
depri, haarlem  | 18:53 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Loze schreeuw! Als het van de wegenbelasting af gaat, komt het ergens anders weer bij. We moeten belasting betalen, accepteer dat eens.
Bart, NL  | 18:50 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wereldmacht Nederland, wereldkampioen ontwikkelingshulp met voormalig 4 voudig premier Balkenende die nog voor een 5e poging gaat ook.In dit knettergekke landje kan alles alleen het volk moet de rekening betalen tot je 67 jaar plan van Donner de man die zelf nog nooit fysieke arbeid heeft verricht.
Q, Q  | 18:50 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Nee hoor ze blijven ons uit melken. Het is en blijft een D..ven bende daar in Den Haag. Maar ik ga morgen gewoon weer naar mijn werk hoor,50km heen en 50km terug nu al bijna 34 jaar!!!!!!!!
Bor de Wolf, Het Enge Bos  | 18:48 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
voledig eens met bovag. Van mij mag een landelijke aktie komen waar we met zijn allen aan mee moeten doen. Maar zoals gewoonlijk is de nedelander geen protest mens we mopperen wel maar ondernemen geen aktie, jammer. en dat weten ze heel goed in den haag.
FLG, Gouda  | 18:48 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het gaat allemaal duurder worden, waar moeten die 29 mlrd anders vandaan komen maak je maar geen illusies, wie je ook kiest allemaal onbetrouwbaar wacht maar de verkiezing propaganda.
wimmie, zoetermeer  | 18:46 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik zou weer in Europa gaan geloven als er een keer een wegenbelasting voor de hele EU zou komen, zonder allerlei rare vignetten. Belasting betalen via de pomp in heel EU bijv. Helaas is zelfs dit al een gepasseerd station, want straks rijden alle auto's op stroom.
Menno, Arnhem  | 18:46 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Kunt u 1 nuttig ding bedenken van wat de provincie gedaan heeft..... Opheffen die ambtenaren zooi.
Jan, ESP  | 18:42 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
weet de bovag niet dat de verkiezingen nog moeten komen..of balken ze uit een of ander verkiezings programma...
wim, beek  | 18:42 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Schaf met de provinciale autobelasting ook het provinciaal bestuur af , hier komt toch niets goeds vandaan alleen maar opvreters en graaiers
alleen maar graaiers, A'dam  | 18:42 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wie eens gewend is om grof geld uit te geven zonder daar iets voor hoeven te doen, zal zeker niet bezuinigen op auto's, de melkkoe van Nederland.
Kok J, Hrln  | 18:35 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Nederland het Madurodam van Europa...en de vreemdste belastingen betalen we hier.
Re, Zwolle  | 18:33 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Terecht, via de auto en de vrachtwagen worden de eigenaren door de overheid ordinair bestolen. Maar tja, moet je maar niet links stemmen want daar zitten de zakkenvullers.
louis, venray  | 18:31 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Gewoon de wegenbelasting in de benzineprijs inbouwen. Dan betaald iedere automobilist, ook met buitenlands kenteken, naar evenredigheid van kilometers rijden. Kost ook niks extra om in te voeren. Maar de opbrengsten moeten wel apart voor de wegenbouw en onderhoud blijven.
Rob, Arnhem  | 18:29 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dit gaat dezelfde kant op als met het kwartje van kok.Een dief blijft een dief of hij nu Jan heet of Wouter.
Agnes, Schiedam  | 18:21 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Weg met de Provinciale Staten! Dan zijn er meer dingen verdwenen uit de VOC tijd die tegenwoordig niet meer van deze tijd zijn! En die Dijkgraven ook zo snel mogelijk weg, dat is ook zo iets uit het jaar van Floris en Sindela. Gelijk alle bezuinigen gehaald zonder de burger lastig te vallen met extra belastingen. Plus minder belastingen voor de burger is extra geld wat weer in de economie gepompd wordt door een positieve consument en dat is dan het einde van de crisis. Maarja, dat zeg ik............
Rene, Wassenaar  | 18:20 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Provincies opheffen dat geeft besparing. Wij zijn het Urk van Europa met TWAALF provincies. Kijk eens naar onze Europeese partners hoe groot daar de "provincies" zijn.
HvT, Hof van Twente  | 18:19 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Nog beter is het, gewoon de provicie´s in Nederland helemaal op te heffen! Europa wordt nu toch meer en meer door het Europarlement/Europaraad geregeerd dus kan de regering in Den Haag gewoon deze zijn orders volgen en uitvoeren via grotere gemeenten, verder regeren. Dat zou dus miljarden uitsparen aan onnodige provinciale onkosten! Trouwens, waarom moet dit kleine kikkerlandje zo onderverdeeld zijn in provicies? Hebben de `Heren`in Den Haag zo weinig kapaciteiten?
Aaron, Provincie vrij Nederland  | 18:19 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Hoe doen onze buurlanden het. Daar wordt geen BPM geheven en van provinciale opcenten heeft men daar nog nooit gehoord. Geeft onze overheid soms teveel uit of verspilt zij onze belastingcenten???
I. Deetje, De Lier  | 18:18 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Met alles wat de gemeente en provincie doen gaan ze het eerst brussel subsidie ophalen waarom zijn die opcenten dan nodig dat is pure diefstal
Jo, Heerlen  | 18:12 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Men kan die opcenten wel afschaffen ,maar dan komt er bij de gemeente wel weer een andere belasting bij.Arm word je toch wel gehouden.
Lucas Bols, Veluwe  | 18:10 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik stel voor de Bovag op te heffen. De autobedrijven betalen zich blauw aan contributie en dat moeten ze weer doorberekenen aan hun klanten.
Alex, Alkmaar  | 18:03 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
van mij mag dit zo blijven, ik heb 4 auto's en alle 4 zijn ze tussen de 26 en 30 jaar oud. dus ik betaal al geen cent belasting. ik heb geen zin om belasting te betalen voor de veelal slechte wegen in Nederland.
belastingvrij, door nederland  | 17:58 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De BPM wordt wel afgeschaft, maar geruisloos vervangen door een CO2 heffing dus compensatie via de wegenbelasting is niet meer nodig. De afschaffing was bedoeld als aanloop naar de km. heffing die ook al niet doorgaat. Dus direct de wegenbelasting weer omlaag cq.afschaffen.
Boschhoek, Almen  | 17:57 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
We betalen voor het hebben van een auto, al rij je niet één meter. In de gagare staan kost wegenbelasting, te zot voor woorden. Met kilometerheffing werd het bezit van een auto gratis. Maar daar waren we met z'n allen zo tegen ! Beetje dom afgeserveerd hoor, bedankt.
mieke, someren  | 17:55 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Helemaal mee eens. Van mij betreft alle provincies afschaffen. Zakkenvullers zijn ze. Nergens zo duur als in Nederland.
Teleurgesteld, Utrecht  | 17:54 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
bovag dit is een kosmetische strijd,het gevecht gaat om de afschaffing van de BVB..camieltje van het spionagekastje wil de privacy opheffen om ons helemaal uit te kunnen kleden..nu de km heffing niet door gaat..zullen we vele miljarden op benzine en wegenbelasting en dergelijke gaan betalen..de provincie stelt daarbij helemaaaal niets voor..zelfs de politieke kleur van het nieuwe kabinet zal minimaal verschillen..maar in de verkiezing zullen we gouden bergen aangeboden krijgen!!!!!!
bert jansen, leiden  | 17:54 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De provincies hebben dit geld gestald bij ICESAVE en zien dit waarschijnljk nooit weer terug! Goed koopmanschap noemt men dit? Er wordt al bijna niet meer over gesproken! Belachelijk en walgelijk slecht! De sukkels zijn héél veel geld kwijt geraakt! Laten we ze er nog even aan blijven herinneren a.u.b., hier in AMstelveen 80 miljoen meen ik, liever niet meer over praten, absurd!
JJR, Amstelveen  | 17:30 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dus autobezitters die GEEN nieuwe auto kunnen kopen met daarop BPM moeten opdraaien voor het wegvallen v.d. BPM?! En dat is niet oneerlijk?! Enig idee hoeveel NL's nimmer een nieuwe auto kunnen kopen of er eentje uit t buitenland kunnen importeren?! Die moeten dus als t ware de BPM gaan betalen van andermans nieuwe auto?! Dat bedrag verhaalt de overheid dus bij diegenen die altijd in een tweedehandje moeten blijven rijden vanwege geldgebrek! ONEERLIJK?
JRJ, DenHaag  | 17:28 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Er zijn veel te veel belastingen voor burgers aan leges, ontheffingen en vele ander vaak onnodige kosten, die weer door verschillende overheidsorganen met hun vele loketten en ontelbare formulieren per loket worden behandeld. Provincies en Waterschappen kunnen makkelijk worden opgeheven, dus ook de provinciale autobelasting.
John Plezier, Amsterdam  | 17:27 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Waarom niet gewoon: Weg met alle vaste belasting voor autogebruik. Alleen nog verrekenen in de brandstofprijs. Dat is eerlijk, zuiver en stimuleert het "vervuiler betaalt" idee. Nu betaalt iedereen en je weet maar nauwelijks waarvoor eigenlijk. Laat ze die provinciecenten maar verhalen op àlle inwoners van de provincie in plaats van één subgroepje.
J, D  | 17:26 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De proviniale opcenten zijn in ZH de afgelopen 2 jaren al meerdere malen verhoogd en ook de wegenbelasting zelf werd dit jaar nog eens verhoogd. Ondertussen betalen we ons blauw aan onderdelen en reparaties van schokbrekers, stuurinrichting, wielophanging en banden die we stuk rijden op slecht onderhouden wegen vol met slecht ontworpen en gevaarlijke verkeersdrempels. Aan de pomp betalen we belasting, zoals over genoemde onderdelen en reparaties, her en der parkeerbelasting en het gaat maar door. De auto, een melkkoe
JRJ, DenHaag  | 17:24 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Weg met alle belasting op mobiliteit die de werkelijke kosten te boven stijgt. Inclusief alle BPM, BTW etc. Dan wordt autorijden 2 tot 3 keer goedkoper en zijn alle kosten gedekt. Waar komt het geld vandaan vraagt u? Stop met alle subsidies op OV. Hoe vaak ziet u biet een (bijna) lege bus rijden?
Marc, Delden  | 17:23 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
We betalenveel te veel wegenbelasting. Eigenlijk een vreemde belasting want ook de wegen zijn met ons belastinggeld betaald. Er zal nooit iets veranderen in dit land. Uitzuigers zijn het die hier regeren. Het wordt tijd dat dit veranderd. Oh ja waarom betalen de zeer zuinige auto's geen wegenbelating?? Die houden bakken met geld over. Helaas kan ik die niet betalen!!
leroy, hhw  | 17:21 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Laten met het afschaffen van de POC ook meteen de provincie besturen afschaffen. Deze totaal overbodige laag bestuurders weet al jaren niet wat ze met de centen moeten doen dus zetten ze het maar op buitenlandse banken om het kwijt te raken (Icesave) Groningen 70 miljoen, Noord holland 200 miljoen enz., enz. Een bestuurslaag die door de tijd achterhaald is weg ermee. En snel graag!!!
JoJo Buitenzorg, Noordenveld  | 17:21 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De geldhonger van onze overheid, iedere overheid, is niet te stoppen. De overheid komt ALTIJD geld tekort. Per definitie dus. Dat komt doordat ambtenaren heel makkelijk geld uitgeven dat toch niet door hun verdiend is. Het zal nooit veranderen.
johan, uitgeest  | 17:19 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Provinciale Staten van Noord-Holland kan als eerste opgedoekt worden, gezien de vele miljoenen die ze overhadden hebben laten verdampen in IJsland. Die hele provincie apparaten gewoon afschaffen, kost vreselijk veel geld en geeft totaal geen rendement. Ik ben bang dat als de opcenten van de wegenbelasting afgaan, dat er dan een nog duurdere belasting uit voortkomt, want geld hebben onze regenten nooit genoeg.
Wil, kop van Noord-Holland  | 17:18 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het beste kun je maar gaan fietsen of lopen of achter de garaniums gaan zitten, want over al het andere moet je extra belasting betalen.
daan, papendrecht  | 17:17 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dieven dieven en nog eens dieven zijn het bij de overheid ze blijven stelen. En ik voorspel u dat er toch een keer een eind aan kom want ze kunnen niet blijven stelen van ons.
Bram, Vught  | 17:16 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De provincies teren op de provinciale opcenten,dus eerst de provincies opheffen. Iedere provincie is in feite een eigen koningkrijk met een eigen regering(provicialestaten),door deze laag op te heffen,is het begrotings te kort binnen 3jaar opgelost.Ook beschikken we over 26 !! waterschappen waarvan mistens de helft overbodig is!!
Ing .Jan, Hellendoorn  | 17:12 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Al de provinciale autobelasting weer op een rekening in Ijsland zetten en daar na kwijtraken en weer op nieuw de mensen uitbuiten en weer opnieuw het geld weggooien.
joop, rotterdam  | 17:03 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Als ik tank betaal ik veel belasting, als ik wil parkeren moet ik vaak betalen. Ik woon in het centrum dat kost een parkeervergunning. Betaal ¤ 198 per 3 maanden daarvan gaat ¤ 70 naar de provincie en zag dat er bij het zuiveringschap een heffing zit voor de wegen. Tientallen miljarden worden zo bij elkaar geschraapt en vele lokale, provinciale en snelwegen lijken op een gatenkaas. Ga zo door met stelen. Oja ik ging linksaf waar het niet mocht kost ¤ 150 also die ik ben.
hendrik, dordrecht  | 17:01 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het maakt niet uit, in dit meest belasting betalende land. komt er gewoon een ander provinciale vorm. Dus het wordt er meestal nog slechter op. Overigens pompt Nederland ook bijna het meeste geld van de burgers op de werlerd naar buitenland toe, waarvan we een groot deel nooit meer terug zien.
gijs, veluwe  | 16:58 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Alle (goede) voorstellen ten spijt; de overheid (Rijk, Prov.) zal altijd doorgaan met de automobilist financieel een poot uit te rukken. De benaming daarvoor mag nu en dan verschillen, het komt op hetzelfde neer. M.n. (maar niet uitsluitend) linkse partijen hebben iets tegen auto's (en dus de automobilist) Dat noemt zich progressief - vooruitstrevend??- Een ieder zou maar eens echt de auto laten staan..zou de economie helemaal ineenstorten. Wie gaat hier (het kaalplukken v.d. automob.) eens echt iets aan doen?
hjp, holten  | 16:53 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Provincies?? Hier in Drenthe is vorige week een PvdA gedupeerde opgestapt. Deze meneer heeft het gepresteerd om de reserves van deze Provincie te laten verdampen. Er is alleen nog een nood reserve!Het provinciehuis van Drenthe wordt momenteel verbouwd. De verbouwing bestaat uit een volledige renovatie van het interieur, vervanging van de installaties, verbetering van de isolatiewaarde van de gevels, invoering van duurzaamheidaspecten en vervanging van het meubilair.Allemaal onder de leiding van Jacques Tichelaar,PvA!
E. van de Sluis, Erica  | 16:48 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Onlangs is bij ons in de straat een stukje geasfalteerd en aan gestraat, dit kon echter alleen verwezenlijkt worden met een EU bijdrage. Dus conclusie het wgb geld wordt niet gebruikt ten behoeve van de wegen. Welke idioot verzint opcenten voor de provincie, inbaar via de wgb. Weg met al die provincie's. Die provincie's zijn alleen maar om elkaar zogenaamd werk te verschafen en dikke salarissen eruit te halen. Van kijk ons eens wat zijn we druk, tja waarmee eigenlijk !!
Henkie, bijna straatarm  | 16:47 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wat is dat voor een regeren van de regering maak jou probleem de provincie of de gemeeten jou probleem Wat is dat toch met al die belastingen gemeente provincie landelijk Wees eerlijk draai er niet om heen komt het dat het allemaal langs elkaar er beter op wil worden zonder dat het met elkaar in verbinding is zodat de lasten beter in de hand worden gehouden Want we weten waar dat toe leid zie de beurs waar we nu in de crises zitten Want zo kan de gewone man geen auto meer rijden Want het moet ook de crises betalen
Harry, Arnhem  | 16:46 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Goh,dus de Bovag wil een vrij grote inkomstenbron van de provincies opdrogen.M.a.w. ze willen de provincies liquideren.Dat maakt zo'n belangengroep dus niet uit.Vooral als je bedenkt dat door het niet doorgaan van de km-heffing,de wegenbelasting moet stijgen,zeker als de BPM wel afgeschaft moet worden i.v.m. EU-belastingwetgeving.Bovag heeft dus geen schijn van kans.
Dolf, Almere  | 16:44 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
18 miljard, en wat doen de provincialen er mee helemaal niets, lekker oppotten in reserve potjes.
peer, mokum  | 16:44 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
minimaal onderhoud aan de wegen die de provincie beheerd. dat is nu te zien ,na de winter dat de kwaliteit van de bestaande wegen wanhopig slecht is.mijnvraag is waar blijft al dat geld?
limbo, maastricht  | 16:42 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
auto's niet belasten. Niet korten op onderwijs of politie, belastingverlaging, investeren in de bouw, minder ambtenaren dus meer externe expertise inhuren. Het begint al aardig te lijken op de ideen van weggeefkabinet Wiegel van Agt die de staatsschuld historisch lieten oplopen met 100 %. Kunnen we daarna weer lekker schelden op links die een gat in de hand heeft.
eko noom, leeuwarden  | 16:40 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
koppel aan adres burger sofinummer(s) dus op 1 adres .alles dus zorg/huur /energie/uitkering/werk hoog inkomen minder toeslagen(bepaalde norm vaststellen) laag inkomen meer toeslagen.zieken en ouderen worden zo ontzien. maar met 3 inkomens in een huurhuis wordt maximum huur geheven. gaan ze vanzelf kopen of een duur huurhuis betrekken.blijven zitten kan ook tegen max huur. kan ook gelden voor zorg .energie et cetera!
vereniging verontruste burgers i.o, gameren  | 16:40 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Goed standpunt van de BOVAG, 100% mee eens.
Jos, Eindhoven  | 16:35 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De provinciale en gemeentelijke belastingen zijn de doodsteek voor de knip van de burger, hier lopen we op leeg, Evenals de waterschappen. Dat moet maar eens afgelopen zijn de lasten rijzen de pan uit ook als je geen auto heeft, En wat de Bovag wil is een goed plan. maar ja voor de schurken is de burger een goede melkkoe. Waar blijven de partijen die daar wat aan gaan doen, Echt doen niet beloven en dan niet doen.
Fred, poortland Rhoon  | 16:34 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wegenbelasting omhoog omdat de BPM gaat verdwijnen? Beetje vreemd. Voor de auto waar in nu in rijd heb ik namelijk al de volle mep BPM betaald. Moet ik dan extra veel wegenbelasting gaan betalen voor een auto die ik (mogelijk) in de toekomst ga kopen? Dacht het niet.
johan, amersfoort  | 16:33 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Vreemd. Ik moet meer motorrijtuigenbelasting gaan betalen omdat mijn buurman daarvan wordt vrijgesteld. Je staat in dit land toch nergens meer van te kijken. Ik betaal trouwens nu al meer aan motorrijtuigenbelasting dan aan brandstofkosten.
Hans, Son  | 16:33 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Gewoon bevriezen lijkt mij beter. Want de provincien willen naturlijk hiervoor een compensatie. Deze zal waarschijnlik bestaan uit een belasting voor elke inwoner van en provincie. Dus zal dit neerkomen op een bedrag van ong. 100 euro per bewoner. Hiermee gaat dus ook een niet-autobezitter veel zwaarder worden belast, terwijl zij helemaal geen gebruik maken van een auto.
john, apeldoorn  | 16:26 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wat mij het meest stoort is dat de belastingen per provincie verschillend zijn. Gaat helemaal nergens over! Eén belasting voor alle wegennetgebruikers in Nederland en het ministerie van V&W verdeelt dat over de provincies. Yes, provinciale overheden en apparaten; het mag een onsje minder!
Paul, Leidschendam  | 16:22 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Tsja, en ondanks het gigantisch bedrag dat we als automobilisten ophoesten heeft het wegennet de kwaliteit van een ontwikkelingsland gekregen. Gaten, losse stenen etc. Allen al in het dak (!!) van mijn auto zitten 6 deuken van stenen op het wegdek. Op mijn autodak ja, in een jaar tijd!
Ron, Almere  | 16:19 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dat kan de Bovag wel stellen, maar die opcenten moeten er toch komen voor de provincie dus verzinnen ze weer een andere heffing. Van pissebed in kakkebed.
Mw E C A pols, Amsterdam  | 16:19 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik betaalde bij het waterschap ook nogeens 19.55 euro het toch belachelijk dat dat ook zomaar kan De automobilisten betalen al genoeg
Bouman, Spijkenisse  | 16:17 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
bij mij is het met ¤11,00 om hoog gegaan van ¤31,00 dus ¤42,00 geworden per 3 mnd maar bij valt niks meer tehalen heb de auto maar vekocht dus provincie pech fietsen is goed koper wel uit kijken met de nieuwe PvdA straks fiets belasting betalen
ron, almere  | 16:09 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De rol van de Nederlandse burger is een simpele: je moet zo veel mogelijk van je geld afdragen aan den Haag en zijn grote groep vrienden en vriendinnen. Dat ben je braaf.
ben, dk  | 16:08 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Er kan aktie worden gevoerd door wie en door wat ook,de auto is en blijft een melkkoe!Wie er ook regeerd!Als dit zou lukken gooien ze wel wat anders omhoog!Voorbeeld:de zgn.millieuvriendelijke auto's zijn nu belastingvrij,maar ik betaal nu 14 euro in de maand meer motorrijtuigen belasting!Dus de staat leverd never nooit een cent in!Een sigaar uit eigen doos!En als er te veel groene auto's komen,verzinnen ze weer wat anders!
nico kauwenberg, drunen  | 16:07 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het kwartje van kok is in 1993 afgeschaft, toch blijft iedereen daar over zeuren. Negatieve zaken onthoudt men nu eenmaal beter dan positieve. De A2 is nu een nationale 6 baans racebaan, een miljardenproject, maar er staan nog steeds files. Korter dat wel maar breder. Meer asfalt helpt niets. Uiteindelijk moeten al die auto's de stad in of een wijk in met stoplichten.
theo, den bosch  | 16:06 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dat zijn de gelden die de provincies en gemeentes graag weggeven aan goede doelen in navolging van het kabinet. Ik noem hierbij Taiti als voorbeeld. Natuurlijk moet dat land gesteund worden, maar het hoeft niet dubbel op, zoals dat nu gebeurd is.
Noot46, Drempelcity (A.dam)  | 16:05 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De belastingdruk is in Nederland veel te hoog, onze overheid kan niet met geld omgaan en flikkert miljarden over de balk. Overheids organen als provincies zijn volkomen overbodig en nutteloos. Het beste zou zijn om deze geldverslindende gewoon op te doeken, dan zijn we ook van de opcenten af. Daarnaast is ruim 90 procent van alle ambtenaren overbodig, deze moeten ontslagen worden. Onzinnige wachtgeld regelingen moeten per direct stoppen. Salarissen die betaald worden van belastinggeld moeten per direct gelimiteerd
de Vries, Rotterdam  | 16:04 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Moeten ze eerst maar eens met Groen Links en de rest van de linker zijde van de politiek gaan praten. Die zien de auto alleen maar als melkkoe.
Noot46, Drempelcity (A.dam)  | 16:02 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Autobelasting zou juist flink omhoog moeten volgens het principe dat vervuiler betaalt. De schade die het autoverkeer toebrengt aan welzijn, milieu en veiligheid is enorm groot. De volgende regering moet er een speerpunt van maken om mensen van het idiote en ouwerwetse idee af te krijgen dat ze zichzelf alleen kunnen verplaatsen door in een metalen doosje van 1200 kilo te gaan zitten. Wat een belachelijk inefficiente manier van verplaatsen. N.B. Ik ben een hardwerkende Nederlander met een auto en een eigen zaak.
p van dam, arnhem  | 16:00 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Grijs rijden voor particulieren wordt ook afgeschaft, dat staat in de nieuwe voorstellen van links.
hans, arnhem  | 15:58 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het aardige bij het nog eens extra belasten van de auto door de Provincie is uiteraard het grandioze gedoe van de Provinciale kasbeheerders die vele tientallen miljoenen in de knip hebben en die dan bij Icesave parkeren zodat ze in het niet verdwijnen. Uiteraard zitten de verantwoordelijken nog steeds gewoon op het door ons betaalde pluche en overwegen nu allerlei extra heffingen om hun geknoei goed te maken.
Rottertje, Den Haag  | 15:58 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Hou t aub simpel en eenvpudig. Weg met de belastingen, weg met de kilometerheffing. Eerlijk en simpel in de brandstofprijs verwerken. Zo wordt degene die het meeste schade toebrengt en het meeste vervuild heel simpeltjes afgerekend op z'n daden. zo denk ik erover als PVV-stemmer die houdt van eerlijkheid en rechtvaardigheid
Gewoon al die belastingen afschaffen is beter, Gewoon alles in de brandstof verwerken, simpel eenvoudig en eerlijk vind PVV-stemmer  | 15:58 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Typisch voor Nederland! We bouwen een belasting af omdat hij niet deugt en veel te hoog is... En dat compenseren we - naar de kant van de ontvanger uiteraard - door een andere belasting te verhogen! En daarnaast mag dan een wat lagere overheid nog wat extra opcentjes over deze belasting bepalen. Het hele gedoe laat de kleinzieligheid van de Nederlandse overheid en de krankzinnige regelgeving uitstekend zien.
Rottertje, Den Haag  | 15:55 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
hahahaha als ik al die meningen lees iedereen weet wat er moet gebeuren maar niemand doet er wat aan ,dus kan je 3 dingen doen zorgen dat je in de politiek komt en je zakken vullen of je er zinloos tegen verzetten want waarschijnlijk sta je dan alleen op het binnenhof te demonstreren vanwege geen eenheid onder de mensen of zoals ik een oldtimer rijden geen kinderen en veel sparen en over 3 jaar emigreren naar azie en nooit meer werken ...
sjakie, den haag  | 15:52 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Volgens mij is jaren geleden de wegenbelasting/ motorrijtuigenbelasting veranderd in houderschapsbelasting.
Jan, Bussm  | 15:51 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Door de klimaathysterie van de linkse partijen zou het nooit weer koud worden in Nederland, iedereen schafte zich loungesetjes voor in de tuin aan, want we zouden voortdurend Franse temperaturen krijgen. Het Zoab is niet berekend op langdurige vorst. Nu zie je maar wat er van de klimaathysterie terecht komt.Daar moeten we ook nog eens miljarden per jaar aan betalen.
dirk, drachten  | 15:49 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Miljoenen aan belastingcenten zijn op IJsland verdampt. Maar gelukkig hebben we de kentekenscanner. Inderdaad snap ik ook niet hoe het kan dat wanneer je al BPM hebt betaald je ook nog eens compensatie voor de afschaffing hiervan via de wegenbelasting moet betalen. Dat is dubbelop. Deze toeslag zou alleen voor auto's moeten gelden die al van de verlaagde BPM profiteren.
Bert, Valkenswaard  | 15:48 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Een geweldig plan, of het ook uitvoerbaar is? De provincies hebben lang geleden al ontdekt dat het opcentengedoe een geweldige manier is om de burger nog verder uit te persen. ALLE belastingen lokaal regionaal als waterschappen polderlasten en ga zo maar door moeten allenmaal in een landelijke belasting, samen met inkomstenbelasting geregeld worden. Pas dan heb je als burger overzicht en geloof me dat totaalbedrag zou wel eens tot een groot landelijk oproer kunnen leiden.
Jan van Gent, Zutphen  | 15:48 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
In 1997 betaalde ik voor mijn kadet 40 GULDEN per drie maanden,nu betaal je in verhouding 105 voor een auto met soortgelijk gewicht dat is 105x2,20= 231 GULDEN. het salaris daar in tegen is geen millimeter meer als je de berekening maakt sinds de invoering van de euro. Dit systeem van burger arm houden is al verzonnen in de jaren dertig en nog steeds is er niks veranderd. Geen berlijnse muur meer maar wel een denkbeeldige tussen de nederlandse grens en de rest van europa eerlijker word het nooit!
armlastige zonder auto, heerhugowaard  | 15:42 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
ik kan nu al voorspellen dat de verhoging van de wegenbelasting niet wordt teruggedraaid en dat de provinciale opcenten evenmin worden afgeschaft.
kritische lezer, amsterdam  | 15:41 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Een schot in de roos. Al decennia lang worden automobilisten dor staat en provincie bestolen; 1,4 miljard aan provin-ciale opcenten en ruim 18 MILJARD aan landelijke belastingen en accijnzen. Nog geen 5 miljard gaat naar wegen en openbaar vervoer. De rest gaat het grote zwarte gat in van de algemene middelen en wordt besteed aan linkse hobbies. Autobelastingen dienen aan automobilisten ten goede te komen. Stop de gelegaliseerde diefstal
Hans Grashoff, Islantilla  | 15:40 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
als we deze belasting afschaffen komt er een nieuwe belasting bij of de bestaande belastingen worden verhoogd , er wordt toch betaald door de burgers en die centen moeten er komen om de provincialen een extra bonus te geven van 750.000 euro of meer per jaar enne water brand niet hoor zoals de anwb of wil doen geloven
ron, vlaardingen  | 15:38 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
we wonen nu belgië ¤ 116 per jaar wegenbelasting moest voor dezelde auto ¤ 125 per maand betalen en geen BPM betalen en zelfs kan je nog korting krijgen van wel 35% op een nieuwe auto en de wegen zijn het zelfde met gaten in de weg maar wel goedkoper
Raatjes, Wortel (België)  | 15:36 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Hoe je het draait of keert, belasting zullen we moeten blijven betalen. BPM weg, wegenbelasting omhoog en zo gaan we maar door, 1 pot nat
Taxi, Den Haag  | 15:35 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Bovag is de bond van garagehouders,niet van de automobilisten.Omdat reparaties uitgest-eld worden door de burgers,hebben garages het moeilijk,en leven ze hoofdzakelijk van de APK,die veel ,äfkeur"oplevert.Ziehier het licht waarin deze actie moet worden gezien.Net als de ANWB, een wolf in schaapskleren.Initiatief is leuk,maar letop.
P.Karremans., Eindhoven  | 15:32 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik heb onlangs een nieuwe auto gekocht en moest 15000 Euro aan BPM afdragen. Nu moet ik meebetalen aan de financiering om BPM af te bouwen onder de noemer provinciale opcenten. Beetje dubbelop nietwaar ? Nederlandse overheden zijn en blijven roversbendes. De BOVAG heeft helemaal gelijk.
Arnold, NL  | 15:30 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ook het tijdelijke kwartje van kok wordt nooit meer afgeschaft. De belofte dat het tijdelijk zou zijn was ook weer gelogen. Het is zuur en blijft zuur. Alleen over de grens kun je nog zoet vinden wat je in dit land echt kunt vergeten dankzij onze graaiende roverheid.
jan, amsterdam  | 15:29 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Belasting straft altijd! Kilometer-vergoedingen zijn alsmaar minder geworden,ga je dan dichter bij werk wonen,zit je weer in een dure provincie,betaal je weer meer,zit geen beleid in,alleen maar de groep pakken die meeste oplevert,geen democratie,maar overheids-piraterij!
Edwin Landzaad, DEN HAAG  | 15:27 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het smerige is dat de wegenbelasting omhoog gaat om de bpm afschaffing te kunnen betalen. Dit is onzin!! Er is een CO2-heffing voor de bpm in de plaats gekomen!! Dat vertellen ze je niet maar zoals de bpm ieder jaar omlaag gaat,gaat de CO2-heffing gaat ieder jaar omhoog. Zo heb je dus auto's die normaal 6500,- bpm kosten, nu 6000,- CO2-heffing moeten betalen. Alleen op kleine, zuinige auto's kost het (bijna) niets. Ze strooien je zand in de ogen!!
Ruud, En maar betalen Land  | 15:27 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Zie hier de provincies opdoeken en volledig afschaffen. Besparing 1,4 miljard plus de salarissen van de politici en bestuurders en we lopen binnen.
Ed, Almere  | 15:26 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Eens dat het weg moet gaan van de motorrijtuigenbelasting en dat het geld ergens anders vandaan moet komen. Iedereen die roept dat de provincies moeten worden opgeheven moet maar eens vertellen hoe de taken die de provincies nu, grotendeels achter de schermen, uitvoeren dan moeten worden uitgevoerd.Allemaal geleuter van mensen die nooit op de provinciale sites en leest de stukken. Ze kunnen overigens wel sommige zaken afschaffen.
Johan, L.  | 15:26 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Men zou op z'n minst kunnen beginnen om het voor alle provincies gelijk te trekken, uiteraard de laagste als uitgangspunt. Heb dat verschil sowieso nooit begrepen. Riekt naar rechtsongelijkheid in deze DEMOCRATIE.....
Lifeartist, Marum  | 15:24 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
kan iemand mij uitleggen daar het rekening rijden van de baan is wij alwel een verhoogde aanslag wegenbelasting krijgen
wout, leiden  | 15:22 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Of ik het nu in de linkerzak, rechterzak of kontzak stop, op de een of andere manier weten ze het er toch uit te "stelen" Nergens wordt er zoveel "onterecht" betaald als in ons "PARADIJSJE"
Rene, Zwolle  | 15:22 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Opheffen de provincies. Ze dienen er alleen voor om uitgerangeerde politicie een goede baan te bezorgen. Verder geen enkele waarde voor dorpen en steden. Veel zaken kunnen beter centraal geregeld worden. Woon in een gebied waar 3 provincies elkaar raken, zorgt voor veel vertraging bij projecten en veel langs elkaar heen werken.
Eric, Mijdrecht  | 15:21 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Er kunnen geen belastingen worden afgeschaft.We krijgen immers de rekening van het multiculti gebeuren nog gepresenteerd alsook de kosten van de schijnbaar ontembare instroom. Dus er staat ons zeker onder cohen nog wat te wachten.
jan, deurne  | 15:21 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Eerst Motorrijbelasting dan Houderschapbelasting en weer Motorrijbelasting hoe krijg je het voor elkaar die waanzin,alleen maar om meer geld binnen te krijgen.Ging dit nu maar eigenlijk naar het doel waarvoor dit in het leven geroepen is dan hadden we nu niet zoveel files en stress. Wie wordt er eens een keer echt wakker om de infrastructuur aan te pakken. Het levert in ieder geval genoeg werkgelegenheid met zich mee.
GK, Delft  | 15:20 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Niet alleen weg met de provinciale belastingen. In het kader van de GROTE BEZUINIGING zou ik zeggen: Weg met al die Provincies. Nog 1x een gemeentelijke herindeling en daarna opheffen die hap samen met de waterschappen en deze onderbrengen in 5 nieuwe logische REGIO's in Nederland. En dan meteen de reorganisatie van de politie en nog een paar zaken meenemen. Oh ja: en het ambtenarenapparaat met 25% afslanken. Voordat NL een tweede Griekenland wordt...
Oma weet het beter, Sexbierum  | 15:19 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik wil best WEGENbelasting betalen als die dan ook gebruikt wordt voor onderhoud en verbetering van de WEGEN en niet voor het generaal pardon of om afrikaanse dictators te spekken.
p.precies, den haag  | 15:17 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Belasting afschaffen of terug krijgen, dat geloofd toch geen mens. Weet je nog? Het kwartje van Kok als tijdelijke maatregel. Nooit ook maar 1 cent van terug gezien. Zo wordt je belazerd.
frans, eindhoven  | 15:17 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Een kabinet oproepen om een belasting af te schaffen is hetzelfde als een poging doen om water te laten branden.
Bert, Terneuzen  | 15:15 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
kunnen we niet allemaal onze inkomsten aftaan aan de regering en maandelijks een toelage krijgen (commune)? dan zijn we van alle belastingen en uitknijpen af.Wat overblijft kan naar ontwikkellings landen gaan,en een auto per gezin per 10 jaar.
Geintjehaha, DH  | 15:14 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En dan gewoon eens duurzaam asfalt gebruiken wat tegen een stootje kan, zodat de wegen en fietspaden geen gatenkaas worden en er enorme bedragen mee gemoeid zijn om eea weer te herstellen.
maaike, utrecht  | 15:14 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Oneerlijk is dat de automobilist die de BPM al heeft betaald opdraait voor de afschaffing van de BPM.Mensen die een nieuwe auto kunnen kopen worden daardoor bevoordeeld ten koste van mensen die nauwelijks een gebruikte auto kunnen kopen, laat staan rijden om je brood er mee te verdienen.
ad, deurne  | 15:12 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wat is het nut überhaupt van een provincie en provinciebestuur? Het is zeer geldverslindend! Een proefschrift hierover is als eens onder het tapijt geveegd! Als ik kijk naar mijn woonplaats: wat is de toegevoegde waarde van de provincie voor mijn dorp? Ik ben 49 jaar maar ik ben er nog niet achter...
Jan, Borne  | 15:09 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
linksom, rechtsom, betalen zullen we. redelijk of onredelijk.
john, sneek  | 15:08 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Provincies zijn een onnodige extra ( en dus dure) bestuurslaag waar ook redelijk wat zakkenvullers zitten. Dit is een van de makkelijkste bezuinigingen. Hallo politiek ?
Peter, Oud Beijerland  | 15:06 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik weet een veel betere oplossing - Weg met de provincies. Het is een bestuurslaag die absoluut geen waarde toevoegt. Als we dat doen, kan de belasting nog veel verder naar beneden.
Nico Scheepmaker, Zwolle  | 15:06 | 28.03.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
 1 |  2 | Volgende
MEMBER OF INTERNATIONAL JURY:
car_of_the_year
engine_of_the_year
Autovisie 10 ligt nu in de winkel!
Bestel het magazine nu online of
neem een abonnement op Autovisie