Zoeken
  Zoeken met  
12.3 °C
ONO2
 
files 110
78 km.
euro95
diesel
1,823
1,499
 
 
 
 
Exclusieve artikelen van de Telegraaf redactie
di 17 jul 2012, 10:49 0 reacties

Eerste testnotities BMW M6: KRACHTSEXPLOSIE

door Peter Hilhorst
De nieuwe BMW M6 is het heetste rij-ijzer dat M GmbH ooit heeft gesmeed… In rechte lijn dan. Hij knalt in 4,2 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h, twee tienden sneller dan de M5. De Cabrio staat nu bij de dealer, de Coupé in september.

De M6 is in grote lijnen een tweedeurs M5. Het elastiek van de katapult is hetzelfde als dat van de supersedan: een dubbel geblazen 4,4 liter V8 met 560 pk en 680 Nm. De achtcilinder is 53 pk sterker dan de krankzinnige V10 van zijn voorganger en dankzij de turbotechnologie (en start/stop) is hij 30 (!) procent zuiniger. Daardoor is de M6 een gigantische 35 mille goedkoper dan zijn voorganger, al blijft 153.250 euro een wagonlading geld voor een auto. De cabriolet is overigens een kleine tien mille duurder.

De vorige M6 was een grote meeslepende voorstelling met die hysterisch huilende V10 als middelpunt. De nieuwe is beheerster, kalmer en daagt minder uit. Minder dramatiek, meer mogelijkheden. Superbe cruisen, plat circuitwerk of kwajongensstreken als driften: hij kan het allemaal. Een M3 is geschikter voor hardcore stuurmanswerk. Laat dat duidelijk zijn, maar daar gaat het niet om. De M6 is vooral genieten van het beste wat BMW in dit genre te bieden heeft. Weelderige luxe en sportwagen verblekende prestaties.

PLUSPUNTEN
+ Intimiderend snel
+ Gek op overstuur
+ Allround

MINPUNTEN
- Zwaar
- V8 mist karakter
- Stuurt niet heel scherp

FOTO'S
Klik hier om het Blurb-fotoalbum te bekijken met de eerste livefoto's van de testrit met de BMW M6 Coupé. Lees donderdag 19 juli meer in Autovisie Magazine nummer 15 over deze auto.


Schrijf een reactie
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.