Dat blijkt uit onderzoek van de Wageningse wetenschapper Martinette Streppel. Zij onderzocht wat de gevolgen zijn van maximaal 20 gram alcohol per dag (2 glazen) op de levensverwachting. Uit deze zogenoemde Zutphen-studie komt naar voren dat de consumptie van twee glazen wijn, bier of ander alcoholhoudend drankje de levensverwachting verlengt met ruim twee jaar in vergelijking met geheelonthouders. Bij mensen die meer dan deze hoeveelheid per dag drinken, gaat de levensverwachting iets omlaag. Een kleine hoeveelheid alcohol per dag is het gezondst.
© 1996-2012 Telegraaf Media Nederland | Landelijke Media B.V., Amsterdam.
Alle rechten voorbehouden.
e-mail: redactie-i@telegraaf.nl
Privacy | Disclaimer
Telfort Sim Only
Hete Huisvrouwen
Erotische webwinkel
Simpel Sim Only Abonnement
Nu bij neckermann.com
Autoverzekering
Win en verras iemand
Boek je zomervakantie
Last minute Gambia
Spectaculinair genieten
Nu € 4 korting op
Winterbanden