De Telegraaf
Zoeken
  Zoeken met  
 
12 °C
ZW 3
 
files 0
0 km.


 
 

SNELNIEUWS

Zaterdag 21 november
Gerelateerde artikelen
Pechtold heeft geen spijt
D66-leider Alexander Pechtold heeft...
Peiling: D66 zakt iets terug
De winst van D66 loopt iets...
'Linkse elite intimideert de kiezers'
De kiezer wordt geïntimideerd...
za 07 nov 2009, 10:04 | 501 reacties | lees voor

Wilders: D66 heeft alles volstrekt aan ons te danken

Jaap Folkerts en Paul Jansen
DEN HAAG -  Soms speelt Geert Wilders toneel. Dan doet hij of hij kwaad is, over dingen die door zijn politieke tegenstanders over hem worden gezegd en geschreven. Dan veert hij op, verheft zijn stem en dient zijn opponenten met hapklare brokken van repliek. En schuilt er achter de frons dikwijls een tevreden lachje. Maar vandaag niet.

Foto: ANP

Vandaag is de PVV-leider echt in alle staten. Eigenlijk de hele week al. Hij voelt zich gepakt: door PvdA-minister Eberhard van der Laan (Integratie), die hem en zijn partij een gevaar voor de rechtsstaat noemt. Door nog een andere PvdA-minister, Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken), die de PVV onder de loep laat nemen door vermeend vooringenomen onderzoekers. En door D66-leider Alexander Pechtold, die het etiket extreemrechts en racist op hem en zijn achterban plakt.

Het zijn oude tactieken, weet Wilders. Links doet pogingen om de PVV te diskwalificeren nu de jonge partij op inhoud onverslaanbaar lijkt. Hij noemt de PvdA "een partij die verschrompelt tot een garnaal", een partij die nog geen begin van een antwoord heeft op de multiculturele samenleving, op integratie. "Ze zijn in paniek. De reflex is nog steeds: ontkennen en verketteren. Van der Laan is daar een exponent van."

Voor D66 ligt dat anders. De club van Pechtold - die vandaag in Breda congresseert - is de tegenpool van de PVV en even succesvol in de peilingen. Volgens de democraten komt dat door hun verstandige politiek en de kwaliteiten van Pechtold. Maar Wilders meent dat die partij alleen door de PVV uit het rijk der politieke doden is opgestaan. "D66 heeft alles volstrekt aan ons te danken."

Pechtold is toch gewoon een goede politicus?

"Ik vind Pechtold een hele gladde politicus."

Hoezo glad?

"Nou, hij is zo'n Teflon-buikspreekpop. Je ziet hem bewegen, hij praat, alsof iemand een hand achter hem heeft die hem beweegt. Ondertussen zegt hij eigenlijk zo weinig. Glad en glibberig. Ik vind D66 echt het ergste wat er is, nog erger dan GroenLinks. En dat zegt heel wat."

Maar waarom is D66 dan zo erg?

"Het is van alles wat. D66 heeft nooit heldere standpunten. Ik heb er helemaal niets mee. Maar Pechtold is succesvol, dat geef ik toe. Dus in die zin is hij geen slechte politicus."

Toch zegt u: ze hebben hun succes aan ons te danken.

"Zonder de PVV had D66 nog op drie zetels gestaan. Ze zijn groot geworden door het verzet tegen ons. Daarom is Pechtold ook altijd haantje de voorste als er kritiek op ons kan worden geleverd. De PVV voedt hem, wij zijn z'n voedsel."

U heeft zich deze week anders ook behoorlijk kunnen profileren door u tegen D66 af te zetten. U noemde Pechtold samen met Van der Laan politieke handlangers van Mohammed Bouyeri, de moordenaar van Theo van Gogh.

"Ik ben niet als eerste naar buiten gegaan om ze een draai om de oren te geven. Zij hebben een keiharde aanval onder de gordel uitgevoerd. Dan is het mijn plicht op te komen voor al die PVV-kiezers."

Heeft u niet onbedoeld meegewerkt aan de grote Pechtold-show, in de aanloop naar zijn partijcongres?

"Luister, er zijn gewoon grenzen. Hij spreekt niet alleen mij aan, maar ook al die mensen die op de PVV stemmen. Als je het gemiddelde van de peilingen neemt, gaat dat om 1,5 tot 2 miljoen mensen. Die krijgen allemaal een snauw voor de kop omdat ze door de ene malloot racist worden genoemd en door de andere malloot een gevaar voor de rechtsstaat. Dan zijn ze wat mij betreft politieke handlangers van Mohammed Bouyeri.

Waarom?

"Omdat ze opnieuw zo'n sfeer creëren. Moet je je voorstellen dat een labiel persoon eerst hoort dat wetenschappers ons in de extreemrechtse hoek drukken, dan een Kamerlid en dan een minister. Dat is nogal wat. Het is ongekend dat een minister zegt dat een politieke tegenstander een gevaar voor de rechtsstaat is. Daardoor ben je medeverantwoordelijk voor een sfeer die kan leiden tot haat en geweld. Wat ze mij verwijten, doen ze zelf."

Het hele interview is te lezen in De Telegraaf van zaterdag.

Plaats op:      Facebook    Plaats op eKudos    Plaats op MSN reporter    Plaats op Delicious    Plaats op Twitter

 1 | 2 | 3 | Volgende
HUISREGELS
Voor reageren op artikelen bij telegraaf.nl en haar subsites gelden huisregels. Klik hier om die regels te lezen.
Pechold, is een meedraaier, heeft te lang in leiden gewerkt, kon er niets van, leiden was blij dat die weg was.Hij gebruikt Wilders om stemmen te winnen, jammer genoeg trappen een hoop dertigers er in....Wat hem de nek breekt als de aow gelijk wordt ingesteld, en dat die geen rekening houdt met de ouderen die al jaren werken en op raken, een strebertje,laten we hopen dat die het niet red!!!! Anders zijn we de klos.
vogelenzang, leiden | 08:33 | 09.11.09

2 miljoen mensen hebben het ligt gezien, (in Wilders) 15 miljoen zitten nog in het donker. Pechteld wil de aow onmiddelijk verhogen, en tevens de huizen van ouderen aanpakken omdat die goedkoop hebben kunnen kopen, daarna de erfenis van ouderen aanpakken omdat nu de eerste grote generatie leeft die gaat erven. Aldus Pechteld in Buitenhof 1 nov.
mdb, musselkanaal | 20:01 | 08.11.09

laat pechtold mij maar een rasist noemen om dat ik op de pvv zal stemmen maar d66 in een kabinet is een ondergang voor nederland laat dat wel wezen dan worden we nog verder uitgekleed als dat er nu al gebeurt pechtold is gewoon een gevaarlijk persoon
p, v | 19:36 | 08.11.09

Wilders biedt oplossingen die leiden tot discriminatie. Hoe wil hij de hoofddoektaks handhaven? Moet iedereen een bewijsje meedragen dat er belasting is betaald? Geldt het ook voor niet-gelovigen en dragers van petjes, mutsen en sjaals? Gaat de politie dit controleren? 'Zo mevrouwtje, u heeft uw haar bedekt. Dat mag zomaar niet. Mag ik uw belastingkaartje even zien?' Krijg je dan ook net als bij de APK een herinnering in de bus?
jan1234, Assen | 13:54 | 08.11.09

Pechthold is van huis uit een jojo en D66 is al sinds de oprichting een jojo,ze hebben elkaar dus leuk gevonden veel geschreeuw maar weinig wol..D66 is net als een dieet vandaag 5 kg erbijmorgen 9 kg eraf. lees; voor Kg,kiezers.
Tom, Mokum | 11:35 | 08.11.09

van wilders komt er toch niets terecht, alleen een grote mond. hij zal ook zijn kiezers negeren. gaat hem alleen om stemmen.hij heeft een hoge dunk vanzichzelf, hij zal neerkijken op zijn kiezers en volk. ik geloof pas iets als ik het zie, en niet als ik het hoor.
hans, utrecht | 10:51 | 08.11.09

Pechtholt is gewoon pvda,en maakt meteen weer de zelfde fout door niet over de immigratie en integratie te praten,daar is het menigeen juist om te doen.
anne, amstelveen | 10:30 | 08.11.09

Ieder mens mag zijn of haar eigen mening, geloof enof ideologie hebben en iedereen mag daar over praten, je mag er naar luisteren, maar je kunt en mag niet dwingen om jouw mening, geloof enof ideologie een ander op te leggen. Maar erover praten moet kunnen na dit leven zie je van zelf wel wat de echte waarheid is.
Nuchterheid, Nederland | 09:57 | 08.11.09

Pechthold doet precies wat de huidige linkse partijen momenteel doen,de mensen willen gewoon geen verandering.
Ed, Almere | 09:52 | 08.11.09

In Nederland zou elke dag het kerstgevoel moeten zijn van elkander helpen, vrede hebben met elkaar. Je kunt jezelf als volk groot hierdoor maken, natuurlijk speelt bij alles nuchterheid een belangrijke rol. Je hoef jezelf niet te kort te doen, maar wat je missen kan geeft dat aan een ander die het wel gebruiken kan. Het geluk zit um in het geven en niet in jezelf vet mesten.
Nuchterheid, Nederland | 09:50 | 08.11.09

Het zou mooi zijn als iedereen je beste vriend kon zijn, maar in de praktijk ligt dat anders omdat ieder mens een ander mening, geloof of ideologie over iets kan hebben. En toch moet men respect voor elkander hebben, moeten er algemene richtlijnen zijn waar iedereen zich aan te houden heeft. Leven en laten leven want u vind het ook niet leuk als iemand u naar het leven staat.
Nuchterheid, Nederland | 09:40 | 08.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Willem II, Tilburg | 09:40 | 08.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

Geschiedenis herhaalt zich. Toen met Pim Fortuyn waren het: Melkert, Rozenmuller, de Graaf en Balkenende. Nu zijn het: v/d Laan, Pechthold en Halsema die maling hebben aan bijna 2 miljoen mensen, die het huidige beleid meer dan zat zijn. Balkenende heeft het nu te druk met Brussel, dus blijft oppervlakkig.
Pete, Arnhem | 09:38 | 08.11.09

Heer Wilders, steek dit in uw zak en zie er het voordeel van in: u bent niet meer te stoppen, wie er ook van u gebruik maakt of u zwart wil maken...
Tell me, when | 09:33 | 08.11.09

Ieder bedrijf heeft een dag in het jaar dat het de deuren sluit om de inventaris op te maken, zodat het alles op een rijtje kan zetten en het de overzicht krijgt over de plus en min kanten van het bedrijf. Zo zou BV Nederland ook één keer in het jaar de grenzen sluiten om de inventaris op te maken om de overzicht te behouden van wat er loopt en wat er niet loopt.
Nuchterheid, Nederland | 09:16 | 08.11.09

Wilders heeft gelijk,Pechtold komt nooit met eigen standpunten,hij breek alleen af,maar komt zelf nooit met iets,zoals d66 altijd heeft gedaan
Kees, Gllze | 09:08 | 08.11.09

Die journalist houdt zich in dit interview mooi van de domme maar het is wel allemaal waar wat Wilders zegt. Pechtold komt nooit eens met eigen ideeën. Hij reageert alleen maar.Je hoort en ziet hem alleen wanneer andere politici een onderwerp aan de kaak stellen. Dan is hij opeens verontwaardigd of boos of wat dan ook.Maar uiot zichzelf komt hij nooit met een onderwerp.
josine willems, geleen | 08:44 | 08.11.09

D66 zal niet populair worden, want iedereen die nu beweert dat het nog zo kan in nederland met moslims hand in hand gaat zettels verliezen, niemand wil meer met deze mensen leven in nederland niemand. Zij lachen zich dood om ons,omdat mensen als Pechtold nog steeds de deur open laten voor hun om alles over te nemen.
Brandon, Amsterdam | 08:02 | 08.11.09

Er is inmiddels aangifte wegens smaad tegen Pechtold gedaan. Van mij had dat niet gehoeven, maar het is wel een sfeer die is geschapen door de vervolging van Wilders. Met de kleine Nederlandse politieke marges kun je eigenlijk per definitie onmogelijk extreem zijn als je tien Kamerzetels en een veelvoud aan sympathisanten onder het electoraat hebt. Ik vind het allemaal kleinzielig en marginaal, terwijl de problemen telkens maar blijven liggen.
s.b, Zwolle | 07:53 | 08.11.09

Uiteraard mag je als parlementariër kritiek uiten. Dat is ieders goed recht!!!! Maar demoniseren heeft ons, nog niet zo lang geleden geleerd, dat dit tot zeer ernstige gevolgen kan leiden!! Bij Pim Fortuyn en Vincent van Gogh ging het hierdoor eveneens totaal mis!!!! Hoe zouden pechthold en van der laan zich voelen, indien door hun doen wederom iemand onschuldig wordt vermoord??? Hadden we dat dan toch niet strafbaar moeten stellen???
P.W. du Mosch, Woerden | 05:01 | 08.11.09

De voedingsbodem voor de PVV en D66 zijn exact dezelfde, namelijk een enorme haat van de bevolking tegen de gevestigde partijen die geen antwoord hebben op de enorme problemen waarvoor Nederland zich gesteld ziet en waarvoor de gevestigde orde ook nog eens zelf verantwoordeljk is. Die problemen zijn de ongelimiteerde massa-immigratie, de criminalitiet, de groeiende armoede en een regering die lak heeft aan het eigen volk en liever sinterklaas speelt in EU en Afrika.
John Zoetebier, Wellington | 03:06 | 08.11.09

Mee eens! Laat D66 maar eens nadenken over samen regeren met de PVV. Ik ben van mening dat dan het volk wordt gerespecteerd.
Peter de Beterweter, Slaapstad | 02:55 | 08.11.09

Ik ken helemaal niemand die op D66 stemt. Maar ik heb dan ook alleen maar mensen met een gezond verstand in mijn kennissenkring. Ik kan niet wachten tot de volgende verkiezingen.
piet, rotterdam | 01:57 | 08.11.09

Wat doe je als je inhoudsloos bent en niets kan inbrengen tegen D66? Claimen dat succes van een ander partij(D66) aan jou te danken is.
anti-wilders, Rotterdam | 01:21 | 08.11.09

D66 is een partij wat nog nooit iets gepresteerd heeft,deze partij heeft geen inhoud,geen mandaad,maar gebakken lucht.Met Pechtold aan het roer doet het mij meer aan een papegaaien partij denken.Wel kan Pechtold vijf kwartier in een uur praten en dan weten de mensen vaak niet waar die het over heeft.Met deze onzin papegaai wilWilders zeker geen debat.
hollander, nederland | 01:05 | 08.11.09

Ik ga er van uit dat gezond verstand zal winnen, Pechtholt(grapje) heeft al jaren niets uitgevoerd maar het is altijd makkelijk over de rug van een ander omhoog klimmen.zo gezond verstand zal winnen zo vriend wilders ook jij heb nog een lange weg te gaan, maar moeilijk moet het niet zijn zoveel gezond verstand zit er niet in dit kabinet.
Ron, Gorinchem | 00:59 | 08.11.09

Ik denk dat het intervieuw met Wilders (Tel.5/11) letterlijk opgeschreven is. Waarom dan:"....,daarom schieten ze onder de gordel"?Is niet terug te lezen maar wel:"....een keiharde aanval onder de gordel".Waarom dan:"....meer zorgen om mijn veiligheid"?Is niet terug te lezen maar wel,na de moord op van Gogh,realiseert hij zich dat het hem altijd kan gebeuren."Ik maak mij meer zorgen".Alsof hij alleen aan zijn eigen veiligheid denkt!Ben geen fan, maar dit is zijn tekst verdraaien.
Margje, Zandvoort | 23:57 | 07.11.09

Hoe zou het toch komen dat iedereen graag wil stemmen op een partij die tegen Wilders is? Ik stem op Groen Links, das ook tegen Wilders.
H. Kaag, Nieuw Vennep | 23:54 | 07.11.09

Wilders een gevaar voor onze democratie.
J. Eijkelboom, Drachten | 21:49 | 07.11.09

Laat Pechthold in zijn waarde maar stem gewoon op de PVV. Dat heeft meerwaarde. Doordenkertje.
anti D66, den haag | 21:32 | 07.11.09

Stem maar vooral op een persoon die zijn tegenstanders kwalificeert als buikspreekpop en knettergek. Wat een kwaliteiten en een inhoud heeft die GW zeg. Pure vrijheid van meningsuiting en voorstander van het vrije woord. Het zijn ook geen beledigingen van hem hoor, ook al kan hij zich niet beroepen op enig wetenschappelijk onderzoek zoals Pechtold dat wel kan.
Alexander, voorburg | 20:55 | 07.11.09

Meneer Pechtold blijft u vooral brullen!Dat komt alleen de pvv ten goed.Ik zou zeggen: Vooral door gaan.Gelukkig mogen we snel naar de stembus.Kunnen de graaiende nietsnutten eindelijk voorgoed naar huis. Wat een genot....Haha volgens mij kan jij niet lezen, want het is Wilders die juist toegeeft dat D66 groot is geworden dankzij zijn gebruld, dus Wilders blijft doorgaan waar je mee bezig bent. zo wordt D66 alleen maar groter.
pro-d66 familie in, Nederland | 20:52 | 07.11.09

De volgende partijen moeten het land leiden:CDA,D66,Groenlinks en VVD.Als dit gebeurt dan komt ook een einde aan alle problemen,we hebben dan zogenaamde helden als wilders niet nodig in de politiek.
Anja., Leiden | 20:37 | 07.11.09

Ook al word de d66 de grootste partij, wat dan nog. Zij doen het zelfde als de sp.Ze durven toch niet te regeren, ze laten de pijp voorbij gaan. En gaan verder met blazen als een wilde kat aan de zijlijn. hahaha!! Wat een stelletje zielepoten zeg.
mispoes, rotjeknor | 20:36 | 07.11.09

Meneer Pechtold blijft u vooral brullen!Dat komt alleen de pvv ten goed.Ik zou zeggen: Vooral door gaan.Gelukkig mogen we snel naar de stembus.Kunnen de graaiende nietsnutten eindelijk voorgoed naar huis. Wat een genot.
Mispoes, Rotjeknor | 20:28 | 07.11.09

Ik ben het absoluut met Wildes eens maar ik vind wel dat Wilders eindelijk eens in debat moet gaan.Ik heb op hem gestemd vorige keer en had verwacht dat hij discussie zou aangaan.Maar zijn uitspraken zijn wat het volk denkt maar ik wil wel een discussie zien.Als er voor de verkiezingen geen echte debatten worden gehouden waar hij alles uitlegt hoe hij alles anders denkt aan te pakken,als die debatten er niet komen en hij gaat ze uit de weg,dan stem ik op een andere partij!Dus Geert:Ga in debat!Eens moet het toch!!
Max, Tegelen | 20:24 | 07.11.09

Als we ons allemaal bekeren en christen worden dan zijn we van die tweedracht af en is er eenheid in het land. Gaan we met z'n allen God loven en hebben we elkaar lief en helpen we elkaar, maar ja, dat wilt ook weer niet iedereen want een ieder wilt toch in zijn of haar eigen geloof geloven en gaat men toch claimen op vrijheid van geloofsovertuiging. Dus laat ook een ander in zijn waarde die niet in jouw geloof wilt geloven.
Nuchterheid, Nederland | 20:19 | 07.11.09

Lang Leve D66
pro-d66 familie in, Nederland | 20:08 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
PVV'er, In hart en nieren | 20:08 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

Luister, er zijn gewoon grenzen zegt de heer Wilders, maar hij is juist die deze grenzen regelmatig overschrijdt. De pot verwijt de ketel dat hij wit ziet !!
Leen, Barendrecht | 20:00 | 07.11.09

Racisme, hebzucht en egoïsme heet het kwaad, alle politieke partijen die daar aan mee doen zijn slecht bezig. Onderscheid in functie moet er zijn, want hoe hoger functie je hebt hoe meer verantwoordelijkheid je hebten mensen die grove fouten maken moeten vertrekken zonder een gouden handdruk, laten ze maar een ww uitkering aanvragen.
Nuchterheid, Nederland | 19:58 | 07.11.09

Heeft Pechtold zelf wel is andere ideeen .?Hij heeft het inderdaad enkelt maar over Wilders, maar zelf oplossingen hebben voor de grote problemen hoor ik deze linkse meneer niet over .Net als begin jaren 80', toen had je ook zo'n spontane meneer. (Jan Terlouw, dacht ik ) Die toen weer net zo snel van het D66' toneel verdween , ik zie dit met Pechtold hetzelfde gebeuren . Het gaat namelijk ook nergens over, Meneer Pechtold .
Koos Stuc, R,dam | 19:51 | 07.11.09

Pechvogel met zijn gebakken lucht mag van mij opzouten samen met het CDA, PVDA, CU, VVD, GL, SP. Je moet toch wel een GELUIDSWAL voor je kop hebben om nog te gaan stemmen op al die partijen die Wilders de grond in willen boren. Wilders heeft weer gelijk! God wat heeft hij toch veel gelijk. Geert is niet tegen geïntegreerde moslims maar tegen fundamentalistische islam aanhangers die niets bijdrage aan ons land, profiteren van een uitkering en niet willen integreren. Wijze mensen stemmen daarom PVV.
Realist, Rotterdam | 19:46 | 07.11.09

Jammer dat hier wel gereageerd mag worden terwijl bij het bij het artikel over Pechtold niet mag! Ik stem zelf nog linkser maar ik bewonder Pechtold om zijn uitspraken. Laat Wilders maar eens in debat gaan want dat vermijdt ie jaren! Erg laf!
Paul, Krommenie | 19:43 | 07.11.09

Wilders is een huilebalk, die niet tegen kan om de klappen terug te krijgen die hij als eerste heeft uitgedeeld.Wilders beweerd dat zijn partij democratische is, omdat PVV democratische gekozen is.Nou, nou, omdat PVV democratische gekozen is , maakt het PVV nog niet democratische, want als PVV Wilders democratische is, dan weet PVV Wilders, dat tegengas van andere partijen krijgen, dat, dat alles met democratisch te maken heeft.
pechtold mijn stem heb je., Rotterdam | 19:41 | 07.11.09

de veag is maar wat is links en rechts in de politiek. Een ding is zeker. Pechtold is verkeerd bezig. De fouten liggen niet bij de PVV of de winst bij D66, maar de andere partijen doen gewoon niks, of hebben ze misschien geen antwoord. Dat er een grote omwenteling komt bij de gemeenteraadsverkiezingen is zeker. VVD en PVDA en CDA verliezen zeker 30 % van hun stemmen.
ed, doetinchem | 19:40 | 07.11.09

De PVV heeft er na vandaag zeker weer 10000 stemmen door de uitspraken van Pech on hold, en de verplichte reacties van hun leden. Nuchterheid Nederland had duidelijk weer te veel gezopen met al die pvda onzin die hij uit kraamt.
Ab, Rotterdam | 19:25 | 07.11.09

Als al die klagers nu eens zelf een deel van hun vrije tijd gaan besteden aan het beter te doen: gewoon met de gemeenteraadsverkiezingen meedoen! Democratie is: meebeslissen en niet mee kankeren! Laat zien dant je het beter doet dan degenen die er nu in hun vrije tijd het beste van proberen te maken.Elke gemeente zit nu te springen om weer goede bestuurders na 3 maart 2010.
koen, ede | 19:18 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
r, Adam | 19:17 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Haverkamp, Gieten | 19:09 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

Het is ook net een papagaai die Pechtold!Hij doe precies dat waar hij Wilders van beschuldigd,de mensen bang maken om niet op Wilders te stemmen.Hij vertel er alleen niet bij dat alles dan bij het oude blijft,met D66 geen vernieuwing in de politiek maar gewoon blijven pappen en nat houden op het oude niveau.Pechtold is heel hard blazan en weinig wind,hopelijk gaan de mensen het ibzien.
Ger, Schiedam | 19:09 | 07.11.09

Deze uitspraak klopt niet van dhr. Wilders, want D'66 heeft zijn succes aan zichzelf te danken en hoezo door de PVV? Heeft de PVV campagne gelopen en reclame voor D'66 gemaakt voor hun gedachtengoed? Het is een logische zaak dat de mensen die achter D'66 gaan het niet eens zijn met de gedachtengoed van de PVV.
Nuchterheid, Nederland | 19:01 | 07.11.09

De PVV heeft veel aan de moslims te danken, dankzij hen hebben de kamerleden van de PVV een vette salaris. Als er geen moslims en niet westerse immigranten in Nederland waren had de PVV ook niet bestaan. Dus wat zegt de kamerleden van de PVV dan tegen de moslims en de niet westerse immigranten? Dank jullie wel voor jullie aanwezigheid want dankzij jullie hebben wij nu een vette salaris en nu het volk nog.
Nuchterheid, Nederland | 18:46 | 07.11.09

rs zaandam.Veel kletsen kun je. Lees eerst maar eens het partijprogram van de PVV.En zet dan je ractie.
jos, eindhoven | 18:46 | 07.11.09

Die pechtold irriteert me zo mateloos dat ik voortaan altijd maar PVV ga stemmen.
G. B. H. Himmlermann, Aerdenhout | 18:46 | 07.11.09

pechtold verteld gewoon de waarheid, en daar kan wilders niet tegen, vind het niet gek ken wilders nu wel langer dan vandaag. Hij kan beter kinderen voor kinderen gaan kijken.
hahahahaha grappig, helmond | 18:41 | 07.11.09

Om het nu nog maar eens helder te zeggen :Wilders erkent met deze uitspraak van hem dat hijzelf de groei van de beide tegengestelde polen (PVV en D'66) heeft veroorzaakt en erkent hiermee dat hijzelf de oorzaak is van deze groeiende polarisatie.
ede, groningen | 18:41 | 07.11.09

Ik begrijp iets niet van de PVV, ze zijn tegen niet westerse immigranten, d.w.z. mensen met een donkere huidskleur toch? Hoe zit het dan met westerse immigranten, want de PVV is toch ook tegen Europa? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Nuchterheid, Nederland | 18:40 | 07.11.09

Op dit moment heeft d66 de beste standpunten, en logisch dat deze partij de allergrootste word. Een duidelijke partij met glasheldere punten. Kijk maar eens op de site!
d66 d66 d66 d66 de grootste, amsterdam | 18:39 | 07.11.09

De PVV is populair door zijn uitspraken tegen de marokkaanse Nederlander en de niet westerse immigranten. En welke mensen kunnen zich daar in thuis voelen? Juist rechts extremistische mensen en de PVV is toch tegen extremisten of hebben ze het alleen over moslim extremisten. Een extremist is een extremist uit welke hoek of stroming hij of zij ook mag komen.
Nuchterheid, Nederland | 18:37 | 07.11.09

aan de reactie's te zien is het even schrikken voor de aanhangers van pvv dat d66 groeit naar de allergrootste partij van nederland en pvv groeit langzamerhand naar het allerkleinste en die partij bestaat over 2 jaar zoiezo niet meer.
pechtold voor minsterpresident, heerhugowaard | 18:37 | 07.11.09

Misschien omdat je wel lid van D66 kan worden en niet van de PVV?
Nico, Dordrecht | 18:36 | 07.11.09

PVV is een eenmans partij, jammer, PVV kan door zichzelf open te stellen voor leden nog groter worden. PVV moet zich tegen iedere godsdienst keren met middeleeuwse of barbaarse stellingen. De Islam is helaas niet de enige, wel de meest bekende en met de meeste fanatieke aanhang. Ook bepalen moslims op veel plaatsen in NL het straatbeeld en NL wordt overspoeld met deze mensen. PVV is helaas de enige die hiertegen stelling neemt.
GVS, Amsterdam | 18:35 | 07.11.09

D66 heeft duidelijke punten en is rechtvaarig. d66 word de allergrootste partij van nederland
d66 er, eindhoven | 18:34 | 07.11.09

ja dat kopt het is een gladde ,en ook stiekem maar ja wij stemmen op de pvv
john, den bosch | 18:33 | 07.11.09

Het lijkt erop dat we geen eigen mening mogen hebben over dhr. Wilders en zijn partij de PVV, dat we alleen maar ja en amen tegen hun moeten zeggen. Ieder mens vindt vrijheid belangrijk, geen één mens wilt onderdrukt worden, maar als niemand iets tegen dhr. Wilders en zijn partij de PVV mag inbrengen of daar zijn mening over mag geven, hoevel inhoud heeft dan de V van vrijheid van de PVV?
Nuchterheid, Nederland | 18:26 | 07.11.09

Ik hoor steeds meer mensen om me heen die Wilders gaan stemmen. Heel goed, dit is de straf voor alle andere waardeloze partijen zoals D66 en de VVD.
Larry, Den Haag | 18:10 | 07.11.09

Hebben de politieke partijen die momenteel aan de macht zijn wel eens goed naar ""Opsporing verzocht"" gekeken!Dan begrijpen ze gelijk het probleem.Maar deze en voorgaande regering denkt dat om de problemen te laten verdwijnen in Nederland,een keertje met je rode glimmende schoentjes je hakjes tegen elkaar laten klikken genoeg is.
rob.kl, gouda | 18:04 | 07.11.09

Ik dek dat Wilders zijn achterban onderschat. Die is vele malen groter da hij denk en dat zal tijdens de komende verkiezingen blijken.Wat de Nederlander niet moet vergeten is het feit dat de Wilders stemmers vroeger PVDA stemde en toen waren ze wel goed genoeg?
Daytona, Den Haag | 18:03 | 07.11.09

Pech is on hold, van der Laan gaat de laan uit. De oude politiek is geen enkele verkiezing's afspraak nagekomen, dus ze klaar om met pensioen te gaan, geen wachtgeld.
Ab, Rotterdam | 18:02 | 07.11.09

Het blijft wachten op ienamd die doet wat het volk wil , niet wat ze zelf willen.
mb, nz | 17:51 | 07.11.09

PVV is groot geworden dankzij de moslims, de Marokkanen hier in Nederland en dit weet Wilders ook, daarom heeft Wilders het altijd over de Moslims dit en moslims dat (Fitna).Wilders en zijn partij is inhoudsloos, zolang Wilders praat over moslims heeft hij iets, anders heeft hij niets.Als alle moslims hier in Nederland zich zullen gedragen! dan heeft Wilders niets, dan is de vraag welke bevolkingsgroep is dan het volgende.
Sabrina. V, ook in Rotterdam | 17:48 | 07.11.09

Het klopt wel een beetje. D'66 met Pechtold zijn echter een inhoudsloze partij.Het lijkt wel of Pechtold een persoonlijke grief tegen Geert Wilders heeft. Hij probeert alle uitspraken van Geert te verdraaien en hem ook volkomen onterecht weg te zetten als extreem rechts. Dat is Geert helemaal niet. Geert noemt oplossingen, Alexander Pechtold daarentegen niet al denkt hij van wel. Linkse elite sluit opzettelijk de ogen voor alle problemen, maar de werkende mensen in Nederland zoeken toch iemand die voor hen opkomt.
Marien, Nijmegen | 17:47 | 07.11.09

pechthold is een glibberig mannetje die handig gebruik maakt van dt stemming rondom wilders.Ik ga op wilders stemmen en ik ben beslist geen rascist en extreem rechts. Ik ben de wantoestanden in dit land beu, en voornamelijk de politieke partijen die verdere afbraak voorstaan zoals d66, cda,cu,pvda etc
jan, eindhoven | 17:44 | 07.11.09

Het is jammer om te zien dat Pechtold zijn daadwerkelijke niveau laat zien door de uitspraken die hij doet. Totaal geen gezonde discussie maar een bizarre aanval op Wilders om D66 zijn regeerbeleid te verdoezelen. Zij zijn medeverantwoordlijk voor de misstanden die er nu zijn in bijvoorbeeld: zorg, onderwijs, integratie etc. Ook was D66 in het verleden van de partij bij het demoniseren van Pim Fortuyn en heeft kennelijk niet geleerd van het verleden.
Steven, Amsterdam | 17:43 | 07.11.09

Wilders heeft een mening ja en wat voor een? Als ik zeg dat alle Nederlanders gevaarlijk zijn heb ik ook een mening niet zo moeilijk hoor.Wauw nu heb ik een mening.Maar is dit een goede mening? Hij geeft geen oplossingen we zitten in een crisis en hij probeert een tweede crisis te creeeren door een tweedeling te maken in NL.
Dees, Amsterdam | 17:40 | 07.11.09

Wilders is heel goed in demoniseren, eerst kamt hij iedereen die moslims is over één kam, dan kam hij iedereen die niet eens met hem is al een linkse elite.D66 heeft helemaal niets aan PVV te danken, D66 heeft zijn zetels te danken, omdat Pechtold heeft iets gedaan wat Balkenende en Bos niet het lef had om te doen, WAT?! het beestje bij zijn naam noemen en dan het gevecht aangaan met het beestje.
Sabrina. V, ook in Rotterdam | 17:39 | 07.11.09

Ik wilde eerst D66 stemmen, maar ik vind Pechthold een beetje achterb.ks doen.Mijn sympathie gaat nu uit naar de PVV, want ik realiseer mij dat ik niet alles hoeft te accepteren wat linkse regeringen doen.Alles wordt duurder en nu ook nog eens langer doorwerken tot 67, alleen door het financiele beleid van de regering.
Kees van den T., Tiel | 17:38 | 07.11.09

De groei van de PVV komt omdat mensen bang zijn geworden hij heeft genoeg op ze ingepraat en ze geloven het ook nog.Als de PVV aan de macht komt is het gedaan met de Nederlandse economie.Wie wil er nou zaken doen met iemand die anderen uikafert en als minder maakt..
Do, Rotterdam | 17:37 | 07.11.09

Of je het nu wel of niet met Wilders eens bent, het feit blijft dat Pechtold, Van der Laan en Ter Horst een klimaat scheppen als in de dagen van Fortuyn. En iedereen weet hoe dat is afgelopen en welke beweegredenen Volkert van der G. tijdens de rechtzaak opgaf. Ik houd dus b.g. drietal persoonlijk verantwoordelijk als Wilders of welk PVVlid dan ook iets overkomt.
Ga aan, Het werk | 17:36 | 07.11.09

Heb het licht gezien! Heb ooit op deze inhoudsloze partij gestemd, dat is nu def. voorbij. Ben helemaal overstag naar de PVV.
Maarten , Zeist | 17:35 | 07.11.09

pechtold zal nooi zo groot worden als wilders.ahahahahah er komen elke dag nieuwe bij!!GEERT GO GO JE KAN HET!!
claire, rijswijk | 17:34 | 07.11.09

Goed gezien van Geert, de pratende pop van D66 gaan wij nooit vertrouwen!Onbetrouwbaar en glad, die Pechtold!
the man from rotterdam, rotterdam | 17:34 | 07.11.09

Met Wilders gehuild maakt hij D66 alleen maar groter, waarom! want nu weet iedereen achter wie en welke partij ze moeten gaan staan, als ze tegen Wilders en niet met Wilders eens zijn.Pechtold is de enige die heet beestje Wilders bij de naam noemt.Andere partijen zijn bang voor aanval en voor zetel verliest, vandaar dat veel partijen Wilders ging nadoen, D66 is het enigste partij die zichzelf is gebleven.Mijn stem is voor D66.
Sabrina. V, ook in Rotterdam | 17:34 | 07.11.09

Andere partijen zijn niet bezig de moslims overal de schuld van te geven.Wilders wil de islam weg hebben. Daarvoor hoef ik niet naar zijn website om dat te lezen of te horen.Er zijn genoeg aangiftes tegen hem.Was er in het verre verleden niet nog een iemand die een bepaalde godsdienst niet zag zitten? Jodendom?
Es, Amsterdam | 17:32 | 07.11.09

gejank weer van Wilders. Wild scheldt anderen uit, en sluit voortdurend mensen uit maar o jee als men iets zegt wat hem niet aanstaat, dan is het gelijk terroriseren en demoniseren. Zijn argument dat ie tegen de Islam is, maar niet tegen moslims is onzin. Wat zijn christenen zonder het christendom en de bijbel?. Precies !! Wie is een Nederlander als Nederland opdoekt? snapt u nu wel, Wild is vol met bla bla bla
madman, rotterdam | 17:32 | 07.11.09

GW maakt fouten en foutjes, maar verwoordt in de basis datgene waar rechtgeaarde hardwerkende Nederlanders het hartgrondig mee eens zijn. Stop met het leegroven van de portemonnee van de werkers en het verkwanselen van dat geld aan onzinnige linkse hobby's en snoepsidietrekkers. Geef Nederland terug aan de Nederlanders. En daar mogen ook goed bedoelende nieuwkomers tussen zitten. Dat zijn dan wel diegene die zich aanpassen aan de normen en waarden die hier gelden. Net zoals dat in andere immigratielanden zoals Canada en Australië gaat.
Floris, Amsterdam | 17:32 | 07.11.09

wil die flapdrol mij uitmaken als ultra rechts en racist, ik voel me zeer aangesproken door de heer pechtold. wie haat zaait zal haat (zetels) oogsten.
liza, breda | 17:31 | 07.11.09

De partij van kereltje Pechtold bestaat alleen bij de gratie van de PVV. D66 heeft nog nooit iets bereikt. Een van hun "kroonjuwelen", de gekozen burgemeester, ging door het putje en wat gebeurde even daarna met Thom de Graaf? Juist. Hij werd benoemd - NIET GEKOZEN - als burgemeester. Tot zover de "principes" van D66. Pechtold is een gluiperd van het zuiverste water. Hij gaat ons land verlaten als de PVV de grootste partij wordt. Nou Pechtold, ik zou zeggen, begin alvast je koffers maar te pakken.
Ruud, Haamstede | 17:30 | 07.11.09

We gaan weer naar de verkiezingen. Ik zie een parallel met Pim Fortuin. Vreselijk hoe dat toen ging (met name die vermaledijde Ad Melkert). Ayaan Hirsi Ali schrijft op dit moment een boek over dit soort zaken. Het is weer hetzelfde liedje. Een reden te meer om op Geert Wilders te stemmen lijkt mij.
Piet, Breda | 17:29 | 07.11.09

Ik zie de reacties van alle PVVers inclusief die van Wilders hier, als de laatste stuiptrekkingen van PVVWilders.
tmariat, rotterdam | 17:29 | 07.11.09

de pvda is een gevaar voorde samenleving ik als pvda -er zal er nooir meer op stemmen .leve wilders
hans s, rotterdam | 17:28 | 07.11.09

Mijn hele familie en ik en vele vrienden stemde op D66 maar nu de waarheid als extreem wordt beschouwd trekken we met z,n alle in en gaan we voor PVV.
van de Beek, Barneveld  | 17:26 | 07.11.09

Als Wilders de succes van D66 aan hem te danken is, dan betekent dit, dat er veel mensen zijn opgestaan en zijn begonnen zicht tegen het gedraag van Wilders uit te spreken en dat doen ze door op D66 stemmen.Als ik Wilders was, zal ik beginnen achter mijn oor te krabben en begin mijn zelf af te vragen wat ik verkeer doet, want er zijn even veel mensen voor jou als tegen jou en dan hebt ik het nog niet over de andere partijen.
cdakierzerdieantipvvis, nederland | 17:25 | 07.11.09

Wilders is een huilebalk, die niet tegen kan om de klappen terug te krijgen die hij als eerste heeft uitgedeeld.Wilders beweerd dat zijn partij democratische is, omdat PVV democratische gekozen is.Nou, nou, omdat PVV democratische gekozen is , maakt het PVV nog niet democratische, want als PVV Wilders democratische is, dan weet PVV Wilders, dat tegengas van andere partijen krijgen, dat, dat alles met democratisch te maken heeft.
pechtold mijn stem heb je., Rotterdam | 17:25 | 07.11.09

En PVV de 9 zetels partij in de Tweede Kamer, heeft alles wat ze nu zijn en hebben bereikt zoals die fantasie 28 zetels in de peilingen enzovoort, te danken aan het woord moslims Islam en zijn Fitna, voor het rest PVV is inhoudsloos, vandaar alles wat Wilders te zeggen heeft, gebruikt hij het woord MOSLIMS, want hij weet dat hij en zijn partij veel danken hebben aan het woord Moslims.
H. Pre..., r ij s w ij k | 17:25 | 07.11.09

Als Wilders de succes van D66 aan hem wil koppelen, dan moet Wilders ook begrijpen hoeveel mensen tegen hem zijn, en dat zijn vanuit de D66 oogpunt bijna evenveel als die, die voor PVV zijn en dan hebt ik nog niet over de mensen die achter CDA, GroenLinks, SP, PVDA staan, want die moeten ook niets van Wilders, anders waren ze allemaal nu PVVers.Wilders heeft meer mensen tegen hem dan met hem en het worden er steeds meer tegen hem.
H. Pre..., r ij s w ij k | 17:24 | 07.11.09

Werkloze peter en logisch zoals altijd, hier aanwezig om hun rechtse extreem extremist gif te spuiten.PVV Wilders heeft alles wat ze zijn en betekent aan de moslims Marokkanen te danken, als alle moslims Marokkanen die hier in Nederland wonen helemaal niets meer doet, dan heeft PVV helemaal geen poot meer om erop te staan.En PVV heeft zijn bestaan ook te danken aan het kwart (25%) PVVers die toegeven rechtser dan rechts te zijn.
die weten ze wel, r ij s w ij k | 17:24 | 07.11.09

Ach ja Wilders, als hij geen vijanden meer heeft dan stort zijn kaartenhuis volledig in elkaar. Zonder Moslims, of zonder zijn eeuwige gezeur over links blijft er weinig meer over van deze onbehouwen volksmenner. Geen oplossingen, geen visie, geen kwaliteiten.
Gert, Haarlem | 17:23 | 07.11.09

Wilders heeft in deze gelijk.Pechtold neemt in werkelijk belangrijke kwesties geen heldere standpunten in en komt op mij over als een (te)handige communicator .Een gladde politicus die met de voor hem voordelige winden meewaait. Té onbetrouwbaar om mijn stem ooit te krijgen. Een bezorgde toeschouwer.
e.p.balledux, gerona | 17:23 | 07.11.09

na Pim fortuin, een man die durfde te spreken wat hem dwars zat hier in het zogenaamde Nederland waar criminaliteit gewoon is geworden en soms nog word beloond ook .wat hij helaas met de dood moest bekopen .nu hebben we gelukkig Geert Wilders eindelijk iemand die ze mond durft open te doen tegen die kwallen die zich niet wilt aanpassen in dit zo vroeger heerlijke landje helaas hebben een man nodig om hier wat aan te doen .Geert ik blijf je steunen word maar de grootste partij . misschien word er dan weer geluisterd
ton b, rotterdam | 17:22 | 07.11.09

Wat loop dat bange mannetje weer te janken. D66 heeft alles volstrekt aan de PVV te danken? Ja hoor. En de geallieerden hadden zeker alles aan de Duitsers te danken.
Hans, Amsterdam | 17:21 | 07.11.09

Naar mijn mening is de hele politiek verzuurt, net zoals onze samenleving. Het gaat niet om het feit dat er nieuwe Nederlanders binnengekomen zijn, maar om de overlast die bepaald groepen veroorzaken. Daar heb ik mijn buik van vol. Als homo en autochtoon ben ik in mijn eigen wijk (Zuilen) een vreemde geworden. Daar moet men wat aan doen, en meeschreeuwen met de grote horde dat alle moslims niet deugen, is kort door de bocht en gevaarlijk. Net zo gevaarlijk als Pechtold die doet alsof er niks aan de hand is.
Michiel, Utrecht | 17:19 | 07.11.09

Goed zo Pechtold!jij ben gewoon een slime nederlander.en een persoon dat je goed in de geschidenis goed gestudeerd.en die zulke mensen heeft nederlandas nodig voor de toekomst.
Delia, assen | 17:14 | 07.11.09

wat is D66 wie is pechthold is dat geen groen kaboutertje dat uit de grond komt kruipen en niet weet wat er in Nederland aan de had is een beetje dom.
piet, den Haag | 17:11 | 07.11.09

Wilders, ga dan eens een keer openbaar met Pechtolt in debat.Dat heb je nog altijd geweigerd!!!!!!!!Kunnen we een afspraak maken? Zoniet, hang dan niet de stoere bink od de gebeten hond uit.
Jos van Vleuten, Utrecht | 17:10 | 07.11.09

We weten allemaal nog hoe het Pim Fortuin is vergaan en nu met de verkiezingen voor de deur moet de PVV eraan geloven.Ik ben het helemaal niet met alles eens maar Politicie doe nou eens je werk waar wij jullie ruimschoots voor betalen en hou op met het verkwisten van ons belastinggeld.ga aan het werk waarvoor jullie betaald wordenen hou op met dat schooltje spelen.
leo, arnhem | 17:08 | 07.11.09

Heel links is pissig omdat Wilders wél de moed heeft om alles te zeggen waar de schoen nou écht wringt en dat doet zeer!! Geert je wint er alleen maar zetels door bij !!!
Elisabeth, Den Haag | 17:05 | 07.11.09

Alexander lef?Kom nou!Hij verdraait de feiten,evenals de woorden van wilders;dat is geen lef,maar domheid!D66 presteert niets,heeft dat nooit gedaan en zal dat ook nooit gaan doen.Behalve Wilders bashen.Nu,als dat je leven inhoud geeft,ben je arm!Zielige Alexander!Want als de Pvv niet bestond,was D66 al lang exit geweest!
hertje, Oss | 17:05 | 07.11.09

Pechthold is een van de grootste gladjanissen die de Nederlandse politiek heeft.En dat is schandalig.Hij presteerd niks en heeft alleen maar een grote mond en veel kritiek. Je zou maar lid zijn van D66 !!
Nederlander, Deventer | 17:04 | 07.11.09

beste nederlanders we vergeten wat wij stemmen en wij betalen belasting .hiermee wil ik zeggen dat deze regering en pechtold worden betaald door ons , zijn wij de baas ? deze regering is ook niet door ons gekozen niemand wilde deze samenstelling nu hoor ik daar niks meer over !!dus maw ministers en pechtold graag je mond houden over extreem en doe je werk eens goed pak die banken aan het woord zeg het al CREDIET crisis !!!!
chris, dordrecht | 17:01 | 07.11.09

Hieronder wordt de vergelijking tussen Wilders en Fortuin gemaakt. Wilders heeft heel weinig van Fortuin. Foortuin was een zeer intelligente man met een volledige politieke agenda, met heldere ideeen over binnenlands bestuur, een visie op Islam en genuanceerde opvattingen over vreemdelingenbeleid. En hij ging in debat. Wilders roept allerlei dingen en is dan gekwetst als mensen iets terugzeggen. Wilders wordt niet gedemoniseerd. wilders demoniseert!
Oprechts, Apeldoorn | 17:00 | 07.11.09

Fijn om te weten waar D66 zijn winst aan te danken heeft.Als Geert een vent is gunt hijPechtold zijn winst ook.Ik trek ook een conclusie : Het voortdurend groter worden van de tegenstellingen binnen de Nederlandse samenleving,tussen nederlanders onderling en tussen nederlanders en allochtonen, het groeiende onderlinge wantrouwen en het ondermijnen van de sociale samenhang is ook aan Geert Wilders te danken. Nogmaals bedankt Geert.
ede, groningen | 17:00 | 07.11.09

Daar je kunt zeggen dat Wilders extreem rechts is, neigt naar racisme en alle moslims Nederland uit wil hebben, net zoals Hitler de Joden in de Tweede Wereldoorlog, is het inderdaad zo dat D'66 deze uitspraken dankzij de PVV kon doen, dus alleen deze uitspraak "D'66 heeft alles aan ons te danken" klopt in dit geval.
Luuk Buursen, Heeze | 16:55 | 07.11.09

Helaas is in dit land een Geert Wilders hard nodig, zonder hem en wat tegenwicht zou Nederland nog meer verloederen.En hier helpt de linkse kerk flink aan mee, alles moet maar getolereerd worden.De islam is wereldwijd aan het toenemen, we worden steeds meer vreemdeling in eigen land.Daarnaast worden de vreemdelingen volledig in de watten gelegd, en tja de kosten?Die woren wel weer verhaald op de hardwerkende arbeider die overal de dupe van wordt.Nederland is stervende mede door de linkse bacterie!
antilinks, Kampen | 16:51 | 07.11.09

Je hebt groot gelijk Geert,hij is glad en glibberig,ze hebben nog in één van die vorige kabinetten gezeten, daar zaten ze in als een vijfde rad aan een wagen,en nu een grote muil,opzouten.
Klaas, Peize | 16:48 | 07.11.09

Pechtold is inderdaad heel eng, een uitgesproken non-identity. Bij D66 weet je precies het hoe en waarom van verval Nederlandse normen en waarden. Ik ben er eigenlijk niet voor om anderen op woorden te vangen, maar gezien gevaar van Pechtold cs. is het prima zaak dat er rechtzaak tegen hem wordt aangesopannen.
Nederland Loyaal, Mokum | 16:46 | 07.11.09

Wat een ellende die PVV, alleen maar om zich heen slaan en afgeven op die "linkse kliek" klint zoals Hitler de joden demoniseerde. Maar zonder "linkse kliek" hadden al die PVV stmmers geen 2 vakanties, geen plasma TV, geen inkomen wat tot de hoogste ter wereld behoord. Dan was Nederland waar dhr Wilders zo trots op is (en ik trouwens ook) een staat zoals Albanie. Het is makkelijk te schoppen tegen het verleden kom nu eens met een standpumt voor de toekomst met visie, ik heb het nog niet van de PVV gehoord......
RS, Zaandam | 16:39 | 07.11.09

Pechtold snapt dus niet WAAROM WE WILDERS WILLEN: 1.we worden financieel uitgezogen, 2.overspoeld door buitenlanders die op onze kosten alles gratis krijgen, 3.afbraak van zorg-& pensioen-stelsels, 4.privatisering, 5.we betalen ons rot aan de E.U. en aan ontwikkelingshulp, 6.Onze oma's en opa's moeten doorsloven tot 67/70 en daarna schooien bij de voedselbank, 7.we worden belazerd met een nep-referendum, onveilige wijken, 8.ENZ!
p.precies, den haag | 16:32 | 07.11.09

Helaas zal PVV niet eens in de coalitie komen als ze niet meteen meer dan 50% van de stemmen krijgen. Hoe ziek kan nederland nog meer zijn met dergelijk systeem.
Tom, Soest | 16:27 | 07.11.09

Nederland gaat steeds verder richting 2 kampen, Pechtold en Wilders doen beide net zo goed hun best hierbij, alleen ben ik niet vergeten wat een rommel D66 heeft gemaakt in de vorige regering, maar duidelijk vergeten veel Nederlands heel snel^^
Robin, Eindhoven | 16:25 | 07.11.09

ik voel me zwaar beledigd door dhr.pechtold.
wolf, den haag | 16:24 | 07.11.09

als er een prijs gegeven wordt voor de meest huicheachtige politicus dan wint Pechtold hem met grote voorsprong,maar ze zijn als de dood voor de nieuwe verkiezingen, dus hebben links en D66 oude trucs van stal gehaald, denk maar aan Fortuyn toen was het Melkert en de Graaf en nu PVDA-top en D66, alsof D66 wat bereikt hebt in vorige kabinetten.
hennie visser, hoofddorp | 16:23 | 07.11.09

Onzinnige uitspraken van Pechvogel om Wilders te demoniseren veeg ik aan mijn broek af! Wilders is eerlijk en windt er geen doekjes om. Ach, dat D66 zieltjes probeert weg te halen bij de PVV is een lachertje en een regelrechte leugen. Ik voorspel dat Wilders de meeste zetels gaat halen bij de verkiezingen in 2011. Dat mensen nog steeds niet door hebben dat het gevaar altijd van links komt is mij een raadsel. Ik stem ook PVV en voel me geen racist. Ik voel de bui al hangen. Sharia en democratie gaan niet samen!!!!!!!!
PARAGNOST, AMSTERDAM | 16:23 | 07.11.09

Dat geblondeerde mannetje mag alles zeggen, maar als er wat over hem gezegd wordt dan is hij beledigd.
Helena, Lelystad | 16:23 | 07.11.09

Uit angst word er steeds tegen Wilders aangeschopt elke x dat hij voor raccist word uitgemaakt voel ik me ook aangesproken door die persoon mijn reactie hierop is dat ik juist handel om straks op Wilders te stemmen dat hele stel wat er nu zit is NIET voor mij bezig zelf nemen ze 30% salarisverhoging en ik mag blij zijn als ik niet word ontslagen over salarisverhoging maar niet te spreken hoezo (volks)vertegenwordigers mij vertegenwordigen ze niet hoor!
Willem, . | 16:22 | 07.11.09

Pechtold, wat heb jij in godsnaam al gepresteerd in je politieke carriere, behalve dan de hypocriete poging om baby's met pampers ook stemrecht te geven? Pechtold is Wilders volstrekt onterecht aan het demoniseren en hier moet de minister van binnenlandse zaken een onderzoek naar starten, net zoals er nu ook loopt tegen Wilders. Maar ja, deze mevrouw is ultralinks, pro-Islam, georienteerd en van PvdA-allure, dus ze zal haar linkse vriendjes wel gaan beschermen. VERKIEZINGEN, NU, MET OF ZONDER BALKENENDE!
Rik, Eindhoven | 16:22 | 07.11.09

Wilders scheldt zo graag mensen uit voor lafaard. Als Pechtold Wilders niet extreem rechts zou durven te noemen zou Wilders Pechtold vast een lafaard gevonden hebben.
henk, schiedam | 16:22 | 07.11.09

Het lijkt wel of iedereen alleen maar zit te wachten op de verkiezingen. Ondertussen loopt het kabinet te bakkelijen met elkaar en zit omaatje nog steeds de hele dag in een vieze luier. Het hele kabinet moet zich doodschamen. Stelletje Goddelozen. Ga eens puinruimen. Of moet het volgende kabinet jullie teringzooi opruimen? Schaam jullie!
Albert, Spanje | 16:21 | 07.11.09

Ik lees dat sommigen weer beginnen over de Nederlandse identiteit. Wat is dat dan? Als ik een Amsterdammer hoor praten over Friezen of Limbrugers dan staan mijn haren recht overeind. Als ik Limburgers en Brabanders hoor praten over die Hollanders, dan weet ik weer genoeg. En wat is dan de Nederlandse identitiet: zeiken over anderen!
Belgje, Vlaanderen | 16:20 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
john, zaandam | 16:18 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
wilderstemmer, teraar | 16:18 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

Pechtold is een bijzonder leugenachtig mannetje. Nu weer noemt hij Wilders racistisch, omdat hij een bepaald geloof stelselmatig in de hoek zou zetten. Een geloof heeft niets, maar dan ook niets met een ras te maken. Een ras kun je aanduiden door middel van DNA, met religie lijkt me dat lastig. Overigens misbruikt hij weer een uitspraak die zou zijn gedaan op een bijeenkomst van de PVV over afgehakte neuzen. Wat mij betreft zet de PVV nu frontaal de aanval in op deze demoniserende demagoog.
Peter, Almere | 16:17 | 07.11.09

als wilders ooit nog aan de macht zou komen kan ik beter in Duitsland gaan wonen, ik snap echt niet hoe nederland zo diep kan zinken om op deze onintelligente partij te kunnen stemmen, er zit totaal geen inhoud in deze man en het gaat er bij hem alleen maar om dat hij in de publiciteit komt, en de islam bekritiseert ik kan het verkeerd hebben maar is dit het gene waar iedere nederlander zo op zit te wachten?
Lucas, Heiloo | 16:16 | 07.11.09

Pechtold geef je eigen visie is je bent net een buiksprekerspop.... jammer voor van Mierlo en D66 kiezers deze charlatan is op eigen gewin uit ik haak af
Klein snorretje, Heerlen | 16:15 | 07.11.09

Sjaak, Den Helder | 14:29 | 07.11.09 D66 is, met o.a. Pechtold, uit het kabinet Balkenende II gestapt. Dat gaat wel een stapje verder dan het indienen van kansloze moties waarin hoofddoekjes moeten worden verboden, maar keppeltjes moeten kunnen of waarin letterlijk teksten voorkomen als "linkse hobby's" en dus nooit op steun van anderen kunnen rekenen.
Dimple, Rotterdam | 16:13 | 07.11.09

De problemen die Wilders steeds aanhaalt zijn niet geheel onterecht, vandaar zijn aanhang. Mensen zijn niet dom en weten dat die problemen, en met name hier in amsterdam, al meer dan 20 jaar spelen. En "IJzeren Guusje" weet dat als geen ander want zij was destijds wethouder hier. Dus pak dat nou eerst eens serieus aan. De kiezer bepaalt straks gewoon zelf.
Woodrow Bob, A | 16:11 | 07.11.09

wilders bestrijden zou het beste kunnen gebeuren door het oplossen van de giga problemen die hij benoemt en zijn opposanten noooooit ontkennen!!! laten ze daar hun energie insteken i.p.v. al dat theoretisch gekissebis
maaike, geldrop | 16:06 | 07.11.09

Pechtold is een ongeloofwaardig persoon, heeft al moeite mijn zichzelf, vandaar dat hij al het geld "gejat" met die sanering in Leiden in haarimplantaten heeft gezet.Eidele idioot, die graaien tot een kunst heeft verheven
kees, amsterdam | 16:03 | 07.11.09

Ik stem op Pechtold! Hahaha, D66 wordt de grootste partij van het land!
nick, breda | 16:02 | 07.11.09

Schreeuwen kunnen ze wel maar daden ho maarwat zegt Willem Alexander die garnaal(nederland) is naar de klote door dat tuig zakkenvullers in de regering. regeren kunnen ze niet maar iemand onderuit halen bang bang voor Geert. Geert jij kunt op mij rekenen.
JanE, Drenthe | 15:57 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Rob, Arnhem | 15:55 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Robert, Rotterdam | 15:52 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

wat kost het eigenlijk deze samenleving om het gezeik van deze persoon steeds aan te horen elke dag 10 personen een wereld reis aanbieden om tot rust te komen is goedkoper.
mvg, amsterdam | 15:51 | 07.11.09

De tegenstanders van de PVV moeten eens inhoudelijk reageren. Het blijft bij DOM,BLOND,RACIST,STAATSGEVAARLIJK. Maar zijn toch ook wel belangrijke argumenten om er tegen te zijn??? Kom op, wees eens creatief, bedenk zelfs eens wat.Het hoeft niet juist te zijn, dat is het bovenstaande ook niet. Toe links en extreem links even de intellectueel spelen doet Pechtold ook, schelden doet niet zeer.
Dijkstra, Rotterdam | 15:51 | 07.11.09

De tweede kamer is de grootste soap van Nederland. Leuker dan ONM en GTST. En dat is ook juist het beroerde ervan.
Henk, Heerenveen | 15:50 | 07.11.09

Ik ben heel erg blij dat de zeer controversiele denkbeelden van Wilders heel helder worden benoemt. Hij wordt gedwongen echte standpunten in te nemen en hierover in debat te gaan. Helaas vind je niets inhoudelijks terug in het gepubliceerde intervieuw. Dat is kenmerkend en bekend zijn tactiek is anderen beschuldigen en zelf slachtoffer te spelen. Harde en lege woorden naar moslims en z.g. linkse politicie maar zelf niets bijdragen aan enige inhoud.
henk, Leiden | 15:49 | 07.11.09

weet U dhr pech wel wat rassisten zijn,volgens mij geeft U het voorbeeld..Al heel wat jaren mag niemand van nederlandse geboren afkomst, de rood wit blauwe vlag dragen,discriminatie zegt men,waarom mag er op een wit ty-shirt met zwarte letters wel<black power> staan,mogen turken,marokanen wel hun vlag dragen van het moederland..en word er een partij die voor ons opkomt, gediscrimineerd.Wilt U nu ook, over onze rug, een wit voetje halen bij de EU top, om straks daar, die ene baan te krijgen..
maryt, tholen | 15:49 | 07.11.09

D66 is groot geworden dankzij de PVVDe PVV is groot geworden dankzij D66Denk daar maar eens over na...
Peter, Houten | 15:49 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
PEP, Amsterdam | 15:49 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

Heb PECHTOLD eens gezien in Eén Vandaag bij de verkiezing van politicus van het jaar in Den Haag. Na afloop (buiten de camera's) kroop hij bijna in het gat van Wouter Bos om zo bij hem in het gevlij te komen. Tekenend voor Alexander. GEWOON EEN GLUIPERD!! Overigens heeft D66 als regeringspartij NOOIT IETS GOEDS GEBRACHT!!
Jantje SLUW, Den Haag | 15:48 | 07.11.09

Het blijft een veilingmeester die Pechtold, alles is te koop voor de hoogste bieder. Gymnasium gevolgd (diploma??)Gestudeerd voor antiek verkoper met een feestprogramma.Ook Dr. die Pechtold, een geweldige autoverkoper. Maar onvoorwaardelijk de man voor semi- intellectueel Nederland.Blij dat daar een partij voor is.Daar hebben ze bij een fatsoenlijke partij gelukkig geen hinder meer van.
Dijkstra, Rotterdam | 15:42 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
nuchter, adam | 15:37 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

In de jaren '70 stopte Willem Drees bij de PvdA, dat zooitje kon van hem de pot op. Dat deed hij uit onvrede over de in zijn ogen steeds radicalere en onrealistische koers van de PvdA onder invloed van Nieuw Links.Pechhond met zijn pluchemakkers zijn als de dood dat ze straks een trap onder hun zitvlees krijgen. Het is een ideeloze kip.Het gebroken geweertje is door neef Koenders verstopt sinds hij daar in Afrika geld mag uitgeven nu moet plotseling ook het leger daar naar toe??? Wat een lullen met vingers.
Harry, Honda | 15:37 | 07.11.09

Alle antiWilders en antiPVV stemmers adviseer ik dringend even een bezoekje te brengen aan de internetsite van de PVV.Je ziet dan zélf hoe ongelooflijk je uit je nek zit te l'llen als je mee gaat met de bewering van "leider" Pechtold betreffende racisme van de PVV. De enige die een vorm van racisme hanteert is Pechtold zélf ,door miljoenen mensen als "gevaarlijk" weg te zetten. Gevaarlijk, haha, ja, voor ZIJN plucheontvangsten!!!!
Echte Nederlander, Echte Hema met Hollandse worst. | 15:31 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Marky, Arnhem | 15:30 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

Pechtold is niet alleen een glibberige buikspreekpop maar ook een gladjanus.Hij lift mee met de linkse partijen met name de pvda die in de peilingen enorm verlies lijdt en bang zijn geworden voor de alsmaar groeiende aanhang van Wilders PVV. .Hij vergeet echter dat hij als minister tijdens het vorige Balkenende-kabinet totaal niets van gebakken heeft.
Dolf, Rotterdam | 15:29 | 07.11.09

wilders is een kanjer en pechvogel slaat de plank mis . ik hoop dat wilders heel veel stemmen krijgt hij verdient het .
j w , diemen | 15:27 | 07.11.09

Calimero Geert iedereen afzeiken en als er iemand is die Geert aanpakt dan zeurt meneer van zeschilderen mij af als extrimist hij moet niet zeuren maar een groote kerel zijn want iemand die critiek heeft kan ook wat terug vewachten
martin, groningen | 15:27 | 07.11.09

succes van CDA en Bakellende ook dank aan komst van Pim. Gewoon profiteren zonder prestaties.
jan, Tiel | 15:24 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
ANTI, Brabant | 15:24 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

Toch zal nuchterheid de overhand hebben en zodra er verkiezingen komen gaan wij naar de stembus voor onze nieuwe president. Go Wilders Go. Ook hier het noorden des lands we kennen niet zonder hem.Sinds deze week ben ik (s)links af.
jan1234,, assen | 15:22 | 07.11.09

Stemmers op Pechtold moeten zich goed realiseren, dat hun stem dan een stem vóór deze regering is. Dan komt de pvda weer vorstelijk op het pluche, Turkije bij Europa, kortom álles wat links nu doet, blijft dan onveranderd. Het is een samenspelletje. Pechtold speelt de populaire jongen om zijn vriendjes gewoon op het pluche te houden. Trap er niet in, stemmers van Nederland!!!Bedenk ook, dat d'66 een groot voorstander is van aow op 67!
Niet Zo Gekke Henkie, Leiden | 15:20 | 07.11.09

Ja hoor Wilders. Lekker stoer doen met 8 beveiligers om je heen en alsof de PVV ooit wat heeft laten zien. Enkel blabla. PVV stemmers: dit gaat o zo tegenvallen.
John, Wateringen | 15:17 | 07.11.09

Ben eindelijk wakker geworden, voor mij nooit meer links, maar zal alles doen om Wilders te helpen.
jan1234,, assen | 15:17 | 07.11.09

Van der Laan wil geen onderzoek laten verrichtten naar de kosten van de immigratie over de jaren heen, maar ter Horst heeft wel een nep onderzoek laten verrichtten , door drie linkse wetenschappers , of Geert Wilders extreem rechts is.Als de linkse kerk , opkomen voor vrijheid en democratie en tegen verhoging van de AOW leeftijd , extreem rechts vind, dan ben ik kennelijk extreem rechts , volgens de linkse elite.
Frans, Amsterdam | 15:17 | 07.11.09

Natuurlijk neemt Alexander Pechtold zijn woorden niet terug. Zonder Wilders was de pragmatische en opportunistische spookpartij D'66 allang ter ziele geweest! D'66 is de laatste paar jaar niets anders dan een soort anti-PVV. :-(
Hans Ruberg, Den Haag | 15:15 | 07.11.09

Wilders heeft voor 100% gelijk,het gedonder over en weer moet nou maar eens ophouden de wilders stemmers zullen nou echt niet gaan stemmen op D66 en al zeker niet op de PVDA of de CDA. De PVV stemmers staan voor een Nederland voor de nederlanders,de buitenlandse mensen die nu hier zijn en die zich aanpassen aan de nederlandse gebruiken en wetten zijn welkom, maar de mensen die hier naar toe komen om alleen maar te profiteren en niet om ons land op te bouwendie horen hier niet thuis.Hiervoor staat de PVV. Simpel!!!!
N.Loontjens, Maastricht | 15:15 | 07.11.09

En dat zegd hij, hij is zelf glad, glibberig en niet betrouwbaar.
C.L, L,stad | 15:13 | 07.11.09

Kom eens kijken in Den Haag naar deze twee kemphanen. Ze staan namelijk regelmatig samen een biertje te drinken op het binnenhof en plein. Wilders moet zich niet zo aanstellen en Pechtold ook niet want achter de schermen kunnen ze prima met elkaar door een deur.
Cees Kwast , Rijswjk | 15:13 | 07.11.09

Van Pechtold kun je van alles verwachten maar van v.d Laan had ik meer verwacht.Afzijdigheid van zulke uitspraken.De PvdA verliest hierdoor nog meer zetels en die verdwijnen automatisch naar D66.Dus de PvdAheeft geen last van de PVV,maar van D66.Domme zet PvdA!Pechtold lift alleen mee op hetsucces van de PVV.Dus Guusje geen onderzoekjes meer met de uitspraken van v.d Laan daarna.En geloof mij de PVV stemmers blijven nuzeer zeker want half Nederland is weg gezetals Extreem en dat zijn ze niet.
Bertus, Den Haag | 15:12 | 07.11.09

Hoe kan een normaal volwassen weldenken mens in vredesnaam iets in Pechtold zien. Dat is voor mij 1 van de grootste raadsel van deze eeuw. Het 'niets', het 'lege', het 'theedrinken', het 'ik ben een lafaard zonder ballen' straalt van die man af. Er zit toch echt helemaal niets in die vent behalve de enorme drang om maar intelligent over te komen. Het is een grote clown.
Jan, Leiden | 15:10 | 07.11.09

Pechtold kan geen besluiten nemen want hij durft geen premer te worden. Hij kan alleen maar mekkeren op Wilders. Hij is eerste klas gluiperig element en stemmertjes trekker. Het is een viezerik van het hoogste niveau.
Rob, Den haag | 15:07 | 07.11.09

Geert ik ben het helmaal met je eens, Pechtold is een vazal van de zittende partijen die schakelen hem in om kritiek te geven op jouw en blijven daarom buiten schot vooral het cda is daar goed in, ik zal nooit maar dan ook nooit op D66 stemmen want dan veranderd er in dit land totaal niets, dat kun je ook zien aan hun beleids program, het is een voortzetting van kosten verhogende uitgaven, Geert, de PVV blijft onze stem houden wij willen een ander nederland
Henk aan de Leye, Helvoirt | 15:07 | 07.11.09

Als je toch besluit om je stem aan die Pechtold te geven ben je rijp voor dagbehandeling. Er is toch geen mens op de wereld die echt serieus iets in die vent ziet. Het is met stip de grootste wezel in de NL politiek. We hebben een Thatcher nodig of een Bush. Iemand met ballen die knopen durft door te hakken en heilige huisje durft om te gooien. Niet die gruwelijk enge Pechtold.
Nancy, Haarlem | 15:06 | 07.11.09

Geert heeft 100% gelijk, Pechotold is een zwammert zonder woorden.
Jonny, GOOR | 15:06 | 07.11.09

Och, och, de partijen D'66, PvdA en CDA slaan helemaal op tilt als er nu verkiezingen zouden zijn!Veel mensen lachen zich een bult om de uitspraken van deze partijen! Hoezo extreem rechts? Racistisch? Echt niet! Loze termen! De PVV is niets van dit alles: jullie slaan de plank mis! Stelletje populisten en regenten. Het volk is niet dom (meer)en ruim drie en half miljoen PVV-stemmers laat zich niet bepalen en beïnvloeden. Basta!
S. Abbema, Sneek | 15:05 | 07.11.09

Waarom krijg ik toch altijd de kriebels en de koude rillingen van afschuw als ik Pechtold hoor of zie. De man komt zo ongelooflijk gekunsteld onecht over. Het is de Judas van de NL politiek.
Jan Jaap, Amstelveen (voormalig D666'er) | 15:04 | 07.11.09

Als de ogen de spiegels van de ziel zijn. Weet ik wel hoe met Pechtold zijn ziel gesteld is. De man heeft de starende ogen van eeh haai. Vandaag de grote Pechtoldshow dus Jaws versie ?
EdM, Rdam | 15:03 | 07.11.09

Als Pechtold en anderen mogen zeggen dat Wilders extreem rechts is en ondemocratisch mag ik dan ook zeggen dat alle aahangers van D66 en de PvdA achterbakse egoistisch ondemocratische types zijn die alleen hun eigen belang nastreven. NIet omdat ze daar echt bewust voor kiezen maar omdat ze gewoon niet meer verstand hebben. Vrijheid van meningsuiting toch?
Butthead, Volendam | 15:03 | 07.11.09

Telkens all er maar weer eens ergens een burgemeester of wethouder en dergelijk, in den lande, in opspraak raakt, is het 9 van de 10 keer een PvdA partijlid. Ik denk dat de PvdA zelf eens schoon schip moet maken met zijn corrupte en egoïstische achterban en leiders. Kijk naar de balk in je eigen ogen voordat je naar de splinter in andermans ogen kijkt.
Sint Joris, St. Willebrord | 15:02 | 07.11.09

Wilders heeft tenminste een mening of je het er nu mee eens bent of niet. Pechtholt heeft nog nooit iets bereikt ook niet als minister, heeft geen mening, is een echte meeloper alleen een hoop blablabla....Hij is niet te vergelijken met van Mierlo dat was tenminste een persoonlijkheid.
van der Laan, Den Haag | 15:01 | 07.11.09

Typisch weer dat arrogant gedrag van die linkse wezels. Als je tegen mij ingaat wordt ik boos en pak ik je. Wat is het toch een intolerant naar soort mensen. Pechtold, Cohen, Guusje ter Horst en brrrrrrr... Van der Laan. Je moet er toch niet aan denken dat dit soort aan de macht komt. De onechtheid, gemaaktheid en het zelfbelang druipt er van af. Geef mij Geert Wilders dan maar. Eerlijk oprecht en recht op zijn doel af. Gewoon zoals het hoort.
Peter Jan, Utrecht | 15:00 | 07.11.09

Ik moet steeds weer hard lachen om Nederland.Wilders is DE redder, 'Links' de boef, en de allochtonen hebben het steeds weer gedaan.En het komt allemaal door de regering...Dames en heren, ú maakt met elkaar Nederland steeds onaangenamer.Ik ben erg blij dat ik niet meer in Nederland woon, hier in Duitsland gaat men over het algemeen nog normaal met elkaar om.Veel sterkte straks, met Wilders als premier.....
JP, Berlijn | 15:00 | 07.11.09

Op 6 mei 2002 had je Melkert (PVDA), de Graaf (D66) en Rosenmuller (GL). De democratie werd letterlijk in het hart geraakt en neergeknald. Vandaag heb je ter Horst en v.d. Laan (PVDA), Pechtold (D66) en Halsema (GL). Nederland loopt vandaag opnieuw de kans dat de democratie wederom in het hart wordt geraakt en neergeknald. Triest dat zo'n vreselijke zwarte bladzijde in geschiedenis op de vooravond van herhaling staat.
willem, emmen | 14:59 | 07.11.09

Als een politicus de PVV eens goed van repliek zou dienen en een goed alternatief zou bieden, dan had die mijn stem. Maar het tegenspel van Pechtold is kinderachtig. D66 is niets, nooit iets geweest en zal ook nooit iets worden. Na iedere zetelwinst vallen ze altijd weer door de mand en worden ze bij de volgende verkiezingen weer weggevaagd.
JW, IJmuiden | 14:57 | 07.11.09

Pechtold is met stip de meest griezelige volledige nietszeggende politicus die we hebben. Kijk es goed naar z'n oogopslag en z'n gelaatsuitdrukking. De lafheid en vooral de ultieme wens om als 'intellectueel' te worden gezien ten koste van alles druipt van die man af. Deze Pechtold is HET voorbeeld van de failliete NL politiek. Vreselijk griezelige man.
Henk, Purmerend | 14:57 | 07.11.09

Wilders heeft aanhangers omdat hij inspeelt op angst en Pechtold heeft aamnhangers omdat hij inspeelt op redelijkheid.Ik wou dat politici eens gingen nadenken over oplossingen van maatschappelijke vraagstukken in plaats van het spelen van onnozele politieke spelletjes.
paul, voorburg | 14:54 | 07.11.09

Wanner houden ze nou eens op met modder en stront te gooien naar elkaar,en beginnen deze dwazen eens eindelijk met het werk waar ze voor gekozen zijn,maar daar hebben ze waarschijlijk de capaciteiten niet voor en moet alles met een grote bek en elkaar voor facist en voor meer van dat fraais uit te maken het zijn onbenullen en zullen het ook wel blijven,maar willen nu eens de echte leiders eens een keer opstaan.
jan d., weet het niet meer | 14:53 | 07.11.09

Wilders is een huilebalk. De pot verwijt de ketel. Zijn n demogagie kan net zo goed tot gevolg hebben dat een gek Pechtold een kopje kleiner maakt. En dat is niet denkbeeldig als je de gemiddelde reacties ziet van PVV sympathisanten op de onderbuiksite Elsevier.nl. Ook Pechtold moet kunnen zeggen wat hij wil. Lijkt erop dat Wilders door zijn jarenlange isolement getraumatiseerd is geraakt. Dat is triest, maar ook gevaarlijk. PVV aanhangers: kijk naar je kinderen en gun hun een samenleving zonder haat!
Marco Evers, Amsterdam | 14:51 | 07.11.09

Hij heeft wel een punt met Guusje terhorst Die wil naar de Wilders partij onderzoek doen omdat het staatsgevaarlijk kan zijn als partij Maar wat doet ze aan de economie graaiers die allemaal uit de VVD komen Want die zijn zeker staatsgevaarlijk in economie een macht wat voor een invloed had het in die regeringen waar ze in zaten En wat ze de mens land aangedaan hebben Ja je word dood gegooid voor voedsel hulp gemaakte pakketjes in supermarkten in kerken Wat doet de regering mensen uithuizen plaatsen en vvd laat zitte
Alie, Nijmegen  | 14:48 | 07.11.09

Wees gerust ik stem niet op links maar rechts van het midden. Dus op Wilders.
David, Nw.Lekkerland | 14:47 | 07.11.09

De PVDA ´ers, die straks hun zetel verliezen, duiken weer op bij D66, waar ze weer plaats nemen op het pluche. Je denkt toch niet dat Wouter zijn fractieleden in de steek laat als hij zelf in het bedrijfsleven doorgaat? Pechtold is een marionet en dat is ie. Alleen zitten ze dan in de oppositie. Nou en? Ze zitten goed en het volk kan de pot op. Wilders moet de kar gaan trekken omdat de andere partijen het verrotten. Rutte daargelaten.
Albert, Spanje | 14:45 | 07.11.09

Wilders bazuint rond, dat zijn kiezers nu ook extreemrechts en staatsgevaarlijk zijn.Die kiezers moeten alleen door krijgen wie Wilders werkelijk is en Pechthold helpt ze een handje. D66 is gegroeid door Pechthold. PVV draagt hier slechts aan bij door inhoudsloos optreden. Wilders moet het debat aangaan, dat Pechthold en vd Laan willen, maar goed weerwoord heeft hij niet. Brullen en hard weglopen is Wilders' stijl. Pechthold heeft lef.
Ollie, Nederland | 14:45 | 07.11.09

nou hij heeft toch gelijk.d66 is toch groot geworden door geert dank zij geert hebben ze nu eindelijk zeteltjes gekregen.wat ik pechtold zeer kwalijk neem is dat de mensen die op geert stemmen ook rascisties is en dat ben ik dus niet. wie normaal doet heb ik niets op tegen maar het gaat om die loezers die niet willen.
ria, delft | 14:43 | 07.11.09

Ik heb Pechthold de laatste tijd een beetje gevolgd met de kamer debatten, dient van alles in en is overal tegen, maar als het puntje bij paaltje komt dan stemt hij toch met het kabinet mee.Maar over Wilders heeft hij ineens een duidelijke mening is ook makkelijk, je moet meehuilen met de wolven in het bos, want je weet nooit of dat zich later uitbetaald.
Jan, Dordrecht | 14:42 | 07.11.09

Alles gaat daar die kamer gewoon z`n gangetje. Ik vraag me werkelijk af wat zijn dit voor een soort mensen. Is dit de wijsheid van vandaag. Elkaar een beetje zitten te beschimpen - zo kinderen dat ook doen. Het is misschien spijtig voor de gladde Hr. Pechtolt, Wilders komt toch wat serieuzer over.
Grimberg, Enschede | 14:41 | 07.11.09

G.Wilders moet eerst maar eens mee doen aan de discussie en debatten in Nederland en niet met die rechtse Amerikanen die hem sponseren die zijn het met hem eens en dat is makkelijk praten.Zijn volgelingen mogen zogenaamd niet zeggen wat ze denken maar ik hoor en zie niets anders dan schelden op de linksen nu ook op D66. benieuwd wie volgd
anette, ermelo | 14:40 | 07.11.09

Pechtold. Whoehahaha! Wat een pleefiguur is die man. Wilders heeft gelijk. Zonder PVV zou D66 (die club zonder politieke agenda en met NUL wapenfeiten) nu op 1 zetel staan.
M, Rotterdam | 14:39 | 07.11.09

In de peilingen wordt de PVV 3 x zo groot. D66 wordt echter ruim 8 x zo groot. Lijkt me toch duidelijk dat D66 het veel beter doet dan Wilders. Alle geschreeuwe van de PVV-ers helpt allemaal niks, uiteindelijk zal de PVV nooit regeren, maar altijd vanuit de oppositie blijven schelden dat het allemaal schande is, dat iedereen knettergek is en dat de linkse elite het allemaal fout doet. Maar een discussie zal Wilders nooit aangaan, want dat verliest hij. Laffe man.
Jozef, Utrecht | 14:39 | 07.11.09

Ik zag laatst bij P&W, 1 staatssecretaris en een minister van de PVDA en Brinkman van de PVV, wat een verschil van ondervragen is dat zeg, de PVV'er werd totaal de grond ingeboord en de 2 van de PVDA werden helemaal gepamperd, bijv. ze konden hun standpunten uitleggen zonder onderbroken te worden voor hatelijke vragen.Ik kan me voorstellen dat Wilders geen debat wil met zulke vooringenomen personen.
Jan, Dordrecht | 14:38 | 07.11.09

juist het is pechtold die haat zaait.
een pvvertje, oudbeyerland | 14:34 | 07.11.09

D66 is zo langzamerhand over haar hoogtepunt heen. Zie het zeer zwakke optreden van Pechtold laatst bij DWDD, waarbij zelfs Jan Mulder liet blijken dat kaereltje een PVV obsessie heeft.
Rene Peters, Nijmegen | 14:33 | 07.11.09

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het helemaal eens ben met Geert Wilders. D66 is op zich een nette partij, maar Pechtold is inderdaad een glibberd; het ziet er niet authentiek uit. Pechtold is een wolf in schaapskleren: prachtige oneliners terwijl Wilders gewoon rechtstreeks durft te zeggen aar het op staat. Ik neig - juist vanwege de uitspraken van PEchtold - nog meer naar de PVV
Jefferey, Badhoevedorp | 14:33 | 07.11.09

Een ding moet ik Wilder meegeven: hij is erg goed in marketing. Een aanzienlijke MINDERHEID in NL loopt nu met hem weg. Terwijl hij, als je naar de feiten kijkt, toch echt niet erg consequent is. In dit geval: waarom kankeren op uitspraken van Pechtold? Die heeft toch ook het zo heilige recht van vrije meningsuiting? Maar nu gaat Wilders Pechtold demoniseren. Het trieste is dat de MINDERHEID dit niet doorheeft, en blind achter hem aanloopt.
HenkJan, Den Haag | 14:33 | 07.11.09

Wilders voert hier een paar ijzersterke punten aan. D66 is inderdaad een gladde nietszeggende partij die feitelijk in 43 jaar tijd nog nooit iets heeft veranderd aan het Nederlandse bestuursbestel. De Graaf trad ooit af omdat hij de gekozen burgemeester er niet door kreeg en wat deed hijm zelf? Hij liet zich aanstellen als burgemeester van Nijmegen! Over aanstellerij gesproken! Pechthold is eng en opportunistisch en daarmee dus een goeie politicus. Maar Wilders zal toch winnen van D66!
Jan-Willem Ouderhorst, Voorschoten | 14:33 | 07.11.09

Demoniseren is helemaal in politiek Den Haag gewoon gebruik geworden. Het begon met Fortuijn en gaat door met Wilders. Alhoewel ik geen blinde aanhanger van de PVV ben en het vaak jammer vind dat Wilders op een niet meer subtiele wijze provoceert, is hij in de politiek een van de weinigen die weet heeft van wat er in een groot deel van de samenleving leeft. Dat kan zeker niet worden gezegd van de PvdA en zeker niet van die wauwelaar Pechtold als vertegenwoordiger van zgn. intellectueel Nederland.Slappe hap!!
H. van der Palm, Bilthoven | 14:32 | 07.11.09

Wilders heeft weer gelijk een ontzetende goede prater maar paatjes vullen geen gaatjes dat zie ik in Pecholt Het gekke hij weet het zogoed maar waarom toen niet toen hij in de regeing zat Toen bracht hij er niets van Waar hij nu die zelfde regering ze even de les telezen met zijn overhaaste wetten die hij in 2 dagen er door wil hebben en zitten we nu als Nederland in de puree economisch Weyers en Brinhorst En godverredomme mag maar vuile homo mag niet kom nou Heb niets met het demokratische sociale geloof sekte
Tinus, Soest  | 14:30 | 07.11.09

Kamerleden moesten een stuk minder verdienen, dan bleven er nog alleen maar mensen over die aan het landsbelang denken en niet aan zichzelf.
Kieb, Hoensbroek | 14:30 | 07.11.09

Ik lees nu dat Pedanthold er niets van terug neemt. Nee, natuurlijk niet, hij scheldt, voor het oog van de camera, zelfs zijn linkse regeringsvriendjes uit, maar heeft NOG NOOIT een motie van afkeuring of i.d. gesteund tegen die vriendjes..Oftewel, hij doet zich als een leeuw voor, maar jagen laat een leeuw aan de leeuwin over en Pedanthold het échte werk gewoon...aan anderen.....! Maar dáár is dan meestal geen camera bij....hahaha, schertsfiguur.
Sjaak, Den Helder | 14:29 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
jan, groningen | 14:29 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

Het hele verhaal is dat links als de dood is voor Wilders omdat er steeds meer mensen zijn die walgen van dit kabinet en op Wilders gaan stemmen al dan niet uit onvrede. Ze zien de partij alsmaar groter groeien en zien dit als een bedreiging en dat hebben ze nog altijd aan zichzelf te danken! Maar in plaats van hand in eigen boezem te steken is het toch veel leuker om leugens rond te strooien en op een schijnheilige linkse manier de ander uit te schakelen! Stelletje schijnheilige linkse leugenaars!!
Kotsmisselijk, Rotterdam | 14:28 | 07.11.09

Pechtold, wat heb jij ooit gepresteerd? Ja een puinhoop in Leiden achter gelaten een puinhoop in Den Haag en een puinhoop in Wageningen nagelaten, In het Paarse kabinet heb je er ook een puinhoop van gemaakt en nu een grote bek hebben tegen Wilders? Man ga je diep schamen! Ja je wil de grenzen nog meer open stellen voor gelukszoekers, LOSER! Mensen stem met verstand stem PVV !!
AJ, Rotterdam | 14:26 | 07.11.09

Grappig er zijn blijkbaar 2 kampen.Het D66 kamp met erg veel taalfouten en het Wilders kamp met minder taalfouten en meer inhoud.Zegt wel wat toch?
Frenco, Hilversum | 14:25 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Rempsycho, Schermerhorn | 14:23 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

Ik ben blij dat ik , een moeder van 3 hafbloedjes weet , dat ik volgens de demonisering van D66 en Pvda een extreem rechtse en racistische moeder ben , mijn kids zouden lachen als het niet om te janken is , MAARRRRRR ik blijf PVV stemmen , hoe harder ze Geert Wilders onderuit trappen hoe steviger ik in mijn schoenen sta ! Gelukkig stemt de hele familie 80 man sterk op Geert Wilders .
Heleen een moeder van 3 halfbloedjes ......., NEEderland ontwaakt ondanks D66 /PvdA.... | 14:23 | 07.11.09

Ik zou die Pechtold heel graag een proces aan zijn broek willen doen, Ik als PVV stemmer wordt als "Racist" uitgemaakt! Wat zijn zijn standpunten dan? Ja er is er 1 bekend, nog meer de grenzen open zetten voor gelukszoekers! Nee, van dat linkse zooitje moet ik allang niets meer hebben. Mensen ga eens naar de site van de PVV en zie wat hun voorstellen voor de toekomst zijn dan gaan je ogen wel open! Ik raad een ieder aan stem PVV de hoop voor de toekomst.
Ton, anti PvdA en zeker anti D66, Rotterdam | 14:20 | 07.11.09

De enigste die ik met de grootste wantrouwen bekijk in de politiek is Pechthold. Dat figuur is, in mijn ogen, een soort gladde graaier. Let op mijn woorden.
k.j., Coevorden | 14:19 | 07.11.09

De meeste van de politieke partijen wordt groot door de tegen te zijn. Wilders gaat snel teleurstellen als hij aan de macht komt. Helaas maar waar.
Jan, Rotterdam | 14:19 | 07.11.09

Ergens wel jammer dat de politicus, Dhr. Wilders niet zoals Dhr.Pechtold is, of wil zijn, anders had Nederland er weer een uniek komisch duo bij voor de eerst volgende oudejaarsconference.
Ruud, studentenhuis, Groningen | 14:17 | 07.11.09

Ik hoop dat Wilders snel gaat regeren.Dan valt hij voor alle nederlanders snel door de mand. Wilders "film" heeft maanden geduurd. Thuis doe je dat in 2 dagen beter en sneller. Wilders roept stevige taal, maar als puntje bij paaltje gaat komen, en hij niets presteert, vraag ik me af wie hij dan het verwijt gaat neerleggen. Kijk naar D66 groot in de opositie, verdewenen in de regering.
Alex, Amsterdam | 14:15 | 07.11.09

Als Wilders de succes van D66 aan hem te danken is, dan betekent dit, dat er veel mensen zijn opgestaan en zijn begonnen zicht tegen het gedraag van Wilders uit te spreken en dat doen ze door op D66 stemmen.Als ik Wilders was, zal ik beginnen achter mijn oor te krabben en begin mijn zelf af te vragen wat ik verkeer doet, want er zijn even veel mensen voor jou als tegen jou en dan hebt ik het nog niet over de andere partijen.
cdakierzerdieantipvvis, nederland | 14:13 | 07.11.09

OOOoooo wat hou ik toch veel van die Pechtold, een man met ballen die nergens spijt van heeft of voor terug deinst, en hij zal zich zo te zien ook bij zijn standpunt betreft Wilders.PVVers bezoek de site van D66 en zie hoeveel goede standpunten ze hebben.De probleem van PVV is, ze blijven veel in hun verleden, tijden zijn veranderd en zo ook D66, D66 heeft niet voor niets zoveel zetels van PVDA weggeplukt.
.doet het wat toe?, die weet U toch al? | 14:13 | 07.11.09

Wilders is een huilebalk, die niet tegen kan om de klappen terug te krijgen die hij als eerste heeft uitgedeeld.Wilders beweerd dat zijn partij democratische is, omdat PVV democratische gekozen is.Nou, nou, omdat PVV democratische gekozen is , maakt het PVV nog niet democratische, want als PVV Wilders democratische is, dan weet PVV Wilders, dat tegengas van andere partijen krijgen, dat, dat alles met democratisch te maken heeft.
pechtold mijn stem heb je., Rotterdam | 14:13 | 07.11.09

En PVV de 9 zetels partij in de Tweede Kamer, heeft alles wat ze nu zijn en hebben bereikt zoals die fantasie 28 zetels in de peilingen enzovoort, te danken aan het woord moslims Islam en zijn Fitna, voor het rest PVV is inhoudsloos, vandaar alles wat Wilders te zeggen heeft, gebruikt hij het woord MOSLIMS, want hij weet dat hij en zijn partij veel danken hebben aan het woord Moslims.
H. Pre..., r ij s w ij k | 14:12 | 07.11.09

Als Wilders de succes van D66 aan hem te danken is, dan betekent dit, dat er veel mensen zijn opgestaan en zijn begonnen zicht tegen het gedraag van Wilders uit te spreken en dat doen ze door op D66 stemmen.Als ik Wilders was, zal ik beginnen achter mijn oor te krabben en begin mijn zelf af te vragen wat ik verkeer doet, want er zijn even veel mensen voor jou als tegen jou en dan hebt ik het nog niet over de andere partijen.
cdakierzerdieantipvvis, nederland | 14:11 | 07.11.09

Pechtolt roept al een paar jaar hetzelfde en het schieten op de knieen ging volgens mij om voetbal-hooligans in het algemeen. Pechtolt heeft mij zwaar beledigd, ik ben niet extreem rechts omdat ik niet links stem. Voor het gerecht met die man. Weg met die enge linkse kliek, want we zijn er al decennia flink op achteruit gegaan. Het gegraai moet stoppen en er moet veel meer gedaan worden voor de burgers.
Yas, Almere | 14:11 | 07.11.09

Ik vind de PVDA ook zo zielig momenteel. Wij begrijpen toch allemaal best wel dat ze door Wilders te demoniseren zelf weer stevig in het zadel willen komen te zitten? Ja, en Pechtold? Ik heb ook geen enkel idee waar die voor staat. Ik ga gewoon voor Wilders want die heeft tenminste nog een mening.
Janine, O. | 14:11 | 07.11.09

Zolang de gevestigde orde een groot gedeelte van de Nederlandse bevolking als extreem rechts stemmers betiteldt.Des te groter wordt de afkeer van onze regerende partijen.Je kunt zien dat men sinds Pim Fortuyn helemaal geen ene ruk heeft gedaan aan de groeiende afkeer van hun jarenlange wanbeleid tav immigratie/ ouderenopvang /aanpak criminaliteit enz enzZolang alle politieke partijen als doel hebben om alleen de pvv aan te vallen in plaats van om de onvrede onder de bevolking weg te nemen des te groter wordt de pvv
rob.kl, gouda | 14:10 | 07.11.09

ik had, eigenlijk heb, nog steeds twijfels over wilders en hoe hij het als premier zal gaan doen, maar alles is beter dan dat grachtengordel partijtje van pechthold dus zal ik voor het eerst in mijn leven op een rechtse partij stemmen! hup holland hup,de p.v.v. !
berend, amsterdam | 14:10 | 07.11.09

Wilders lijkt meer op Pechtold dan hij waarschijnlijk wil. Beiden een gladde babbel, handig met de media en een sterk groeiende aanhang die de heren op niet meer dan hun mooie verhalen blind geloofd. Eigenlijk zijn beide heren gewoon een soort goed geslaagde Tell Sell reclame!
Japie, Amsterdam | 14:09 | 07.11.09

Pechtold is gladder dan een aal en daarbij hij is inderdaad een aftreksel van bos en balkenende bijmekaar.D66 een partij die niet weet waarheen ze moeten(meelopertjes dus).
Jan Grootjans, Nederland | 14:09 | 07.11.09

D'66 staat voor laf , achterbaks , laag bij de grond , heeft geen duidelijk beleid . Alleen het beleid van demoniseren en konten likken van de gevestigde orde. Als zo'n kikker als Pechthold dan zoveel stemmen krijgt , zegt dit genoeg over de kennis van de stemmers.
klaas, nortepe | 14:09 | 07.11.09

Wilders of Pechtold, lood om oud ijzer. Beiden staan hoog in de peilingen, omdat mensen graag op winnaars stemmen, zonder de inhoud te kennen. Een PvdA stemmer stapte over naar D'66, omdat de PvdA voor verhoging van de AOW leeftijd was. Hij "vergat" daarbij, dat D'66 al ruim vóór de PvdA voorstander van die verhoging was. Overigens stemmen op PVV of D'66 heeft geen zin. PVV komt niet in de regering, omdat niemand met ze wil regeren. D'66 stapt niet in de regering, omdat zij dan in no time weer op 3 zetels staan.
Ab, Vlaardingen | 14:08 | 07.11.09

Geert wordt steeds weer slecht weggezet... net als fortuin en andere mensen die niet links denken. Wij zijn zeker een democratie..maar wel als je alleen links denkt...En jij bent vast vergeten te schrijven, dat de mensen die niet eens zijn de rechtse denkbeeld van Wilders worden in een hoekje gezet als, links Elite, Djimies, knettergekke enzovoort, gestoorden en handlanger van Mohammed B.
.doet het wat toe?, rotterdam | 14:07 | 07.11.09

Wat een grapjesmaker toch die wilders kakatoelawaai papagaai.
nee geen, pvv | 14:07 | 07.11.09

Pechtold is een man met ruggengraat, die altijd, al meer dan 3jaar tegen Wilders vecht en hij heeft altijd het zelfde over Wilders gezegd, alleen nu krijgt Pechtold meer gehoor en beginnen meer mensen met hem eens te zijn.Wilders heeft lang kunnen zeggen en roepen wat hij wil, en nu hij tegengas krijgt, ga hij huilen, nee Wilders is echt niet mijn persoon, ik hou niet van huilbaby is een grote man lichaam.
.doet het wat toe?, rotterdam | 14:07 | 07.11.09

ik lees dan van sommige dat wilders geen debat aan wil. maar laten we eerlijk zijn, als je een debat aan wil (en dat is ook gebeurt met pim) dan is het met zijn allen tegen een. zou ik ook niet willen. huigelachtig
hollander, holland | 14:06 | 07.11.09

Wilders heeft wel gelijk.De linkse elite waar we in dit land al sinds Den Uyl door gekoeieneerd worden speelt hier een heel smerig spelletje. Als je een beetje hersens hebt en je voor politiek interesseert kun je dat spelletje zien. Het is misselijkmakend. Ik zou willen dat we van alles van links afwaren. Ze hebben ALLES in dit land verpest en spelen nu mooi weer met Drees. In de laatste levensjaren heb ik hem nog gekend en hij moest niets meer van de PVDA hebben.!Daarom begon zijn zoon DS70 Wilders is NIET rechts
kappa, den haag | 14:06 | 07.11.09

Werkloze peter en logisch zoals altijd, hier aanwezig om hun rechtse extreem extremist gif te spuiten.PVV Wilders heeft alles wat ze zijn en betekent aan de moslims Marokkanen te danken, als alle moslims Marokkanen die hier in Nederland wonen helemaal niets meer doet, dan heeft PVV helemaal geen poot meer om erop te staan.En PVV heeft zijn bestaan ook te danken aan het kwart (25%) PVVers die toegeven rechtser dan rechts te zijn.
die weten ze wel, r ij s w ij k | 14:04 | 07.11.09

Geert als toneel speler, laat me niet lachen.Deze man maakt ons land echt belachelijk.Een eigen gereid stuk vreten dat we in zijn sop moeten laten gaar stomen.Niet meer over lullen, dan gaat het van zelf over.
Henk, Mokum | 14:04 | 07.11.09

Wilders heeft gelijk.Wilders heeft met veel lef een mening over de Islam. En daarmee is hij voor velen een held, een vrijheidsstrijderPechtold's enige mening is een mening over Wilders. Waar het echt om gaat weet hij niet.Een hol vat dus.
de dijkwaker, Kampen | 14:03 | 07.11.09

Dit heb ik al eerder geschreven.Pechtold is een heel sluwe vos hij stookt het vuurtje aan. Door Geert zwaar te demoniseren en LEUGENS te verkondigen,zorgt hij voor tweespalt in het land. Het is nu voor of tegen Wilders,hij neemt het nu op voor de zogenaamde zielige,dit alleen voor eigen gewin.Verder stelt het programma van D66 niet veel voor.Wel duidelijk zijn ze voor toetreding van Turkije tot de EU,mocht dit gebeuren dan wordt het EU parlement overspoeld met Moslims.En met de democratie krijgt de meerderheid ..?
Herman, Oss | 14:02 | 07.11.09

Hoe arrogant kan je worden W?
Es, R dam | 14:02 | 07.11.09

Velen hier waren optimistisch met Obama met zijn change. Kijk dan naar dit land, zie D 66, PvdA en CDA en besef dan, change is hier ver weg. Kompleet oerduffe, nietszeggende partijtjes, elkaar in het zadel houdend. D 66 en zijn kroonjuwelen, drama. Deze 3 partijen, kijk dan in landen om je heen waar WEL mensen met ruggegraat en uitstraling zitten. Waar je het mee eens of oneens kunt zijn, maar met boodschap. En wij hebben dit, diep treurig. Totaal nietszeggende eenheidsworsten.
Peter, Almere | 14:01 | 07.11.09

De gladde Pechtold kan zeggen wat hij wil maar DE ENIGE NEUTRALE manier om echt te zien wat de PVV wil, is simpelweg: check hun doelstellingen op hun website dan zie je dat hun bange vijanden liegen!
p.precies, den haag | 14:01 | 07.11.09

Wilders moet niet janken en gewoon het debat aangaan net als Pechtold. De PVV is zelf ook niet vies van flinke standpunten. Als D66 een koekje van eigen deeg bakt moet je daar tegen kunnen Wilders. Vergeet niet dat D66 net als PVV ooit uit ontevredenheid met de gevestigde orde is ontstaan. Zij overleven al decennia dankzij inhoud. PVV staat voor anti-moslim, verder alles gejat van VVD en SP.
El Cid, amsterdam | 14:01 | 07.11.09

euh welke inhoud, welke gegronde argumenten heeft de pvv dan eigenlijk. Het valt mij op dat wilders willekeurig standpunten op een voetstuk zet om ze een week later wanneer deze niet meer uitkomen in te trekken en even later weer op dat zelfde voetstuk weer te presenteren. De pvv wil alleen vrijheid van meeningsuiting van hun eigen ideeen en ideologie. en vergeet niet wilders is de Rechtse elite die ook ons geld vangd voor zijn geraaskalk
de democraat, nederland | 14:00 | 07.11.09

pechtold is een glad en glibberig horror figuur die laf allerlei onnozele leuzen uitkraamt, wat een loooooooozer!!
wally de wit, son | 13:59 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
mike, amsterdam | 13:59 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

 1 | 2 | 3 | Volgende
Kerstgroet aan de Ouderen
Kans op €3000,- !
Puzzel mee voor het goede doel en maak wekelijks kans op €3000,- !.
Michael Jackson Shirts