De Telegraaf
Zoeken
  Zoeken met  
 
13 °C
ZW 4
 
files 0
0 km.
euro95
diesel
1,458
1,099
 
 

SNELNIEUWS

Vrijdag 20 november
za 07 nov 2009, 18:05 | 332 reacties | lees voor

Maarten van Rossem lijstduwer PvdA Utrecht

UTRECHT -  Historicus en VS-deskundige Maarten van Rossem is lijstduwer voor de PvdA in Utrecht bij de gemeenteraadsverkiezingen. Die worden gehouden op 3 maart volgend jaar. Van Rossem liet zaterdag weten hiermee „een signaal van protest” af te willen geven „tegen de huidige politieke stemming in Nederland”.

Maarten van Rossem Foto: TLG

„Het gaat me er niet om of de gemeente Utrecht mijn straat wel goed schoonmaakt - wat overigens niet het geval is - maar ik wil kiezers aan het denken zetten”, zei Van Rossem. De historicus gaat in het eerstvolgende nummer van zijn blad Maarten!, dat eind november uitkomt, verder in op zijn lijstduwerschap. Ook maakt hij daarin de staat van het land op, onder het motto Verwilderd Nederland.

Volgens de historicus laten Nederlanders hun stemgedrag te veel bepalen door 'dagkoersen'. „Als je als politicus een beetje blits uit de bocht komt in een talkshow kan je de volgende dag zo maar rekenen op vier, vijf zetels extra in de peilingen”, aldus Van Rossem.

„Terwijl een partij die politieke verantwoordelijkheid durft nemen, genadeloos wordt afgestraft. Het is absurd dat de PvdA in de peilingen op dertien Tweede Kamerzetels staat. Ik ben al jaren lid van de PvdA en wil die partij een steuntje in de rug geven.”

Van Rossem krijgt op de Utrechtse kandidatenlijst een onverkiesbare plaats.

Plaats op:      Facebook    Plaats op eKudos    Plaats op MSN reporter    Plaats op Delicious    Plaats op Twitter

 1 | 2 | Volgende
HUISREGELS
Voor reageren op artikelen bij telegraaf.nl en haar subsites gelden huisregels. Klik hier om die regels te lezen.
Zolang de PVV bestaat uit lieden als Arthur, Sassenheim heeft PVDA niets te vrezen. Intellect van Maarten van Rossem vs Arthur. PVDA komt met reeele oplossingen voor NL. En geen flauwekul als kopvoddentax.
Rosanna, Amsterdam | 08:53 | 10.11.09

Van Rossem, een republikein, vind ik veel meer een D66-type. Ik begrijp niet goed op welke manier hij binnen de PvdA past? Hij is ook een moelijk type, je haat hem of je houdt van hemt en daarom vraag ik me af of hij wel zo'n goed lijstduwer is. Maar goed, hoe minder stemmen de PvdA krijg, hoe beter.
Jonas, Nijmegen | 08:53 | 09.11.09

Goede zet van de pvda. De PVV is echt geen alternatief.
Jan , Amstelveen | 18:24 | 08.11.09

Ik hoop dat van Rossem hard gaat duwen net zolang totdat de PvdA over de rand gaat. Opgeruimd staat netjes.
rv, Leusden | 17:46 | 08.11.09

iedereen die negatief in het nieuws is is lid van de PvdA (namen kunt u zelf wel invullen) nu deze maarten van Rossem weer, je kunt het je niet gekker voorstellen wat een lachertje, ga zo door PvdA volgende week 7 zetels!! Wat een AFBRAAK partij.haha
Ton, Rotterdam | 16:32 | 08.11.09

Ik heb de reactie's eens gelezen !!! Zijn er nog gewoon denkende mensen in nederland ???? Wat een gezeik zonder argumenten zeg, alleen bij het woordje PvdA zijn de vooroordelen al klaar zonder dat er naar de inhoud wordt geluisterd. Echt te gek voor woorden dat die debielen ook nog stemrecht hebben ook..... Eigenlijk erg gevaarlijk !!!!
jaap vos, arnhem | 16:26 | 08.11.09

Een zekere pedante houding maakte van Rossum wel grappig. Nu gaat zijn ego wel wat hem op de loop. terug naar het een beetje arrogant optreden naar Pauw en Witteman en DWDD. En weg van ;" leve van Rossum:
roald, Zoetermeer | 16:15 | 08.11.09

Hij zegt"Terwijl een partij die politieke verantwoordelijkheid durft nemen, genadeloos wordt afgestraft.Ik denk dat dit meer voor de PVV geldt dan voor de PVDA.Slaap lekker verder Maarten.Op naar de 0 zetels,je kan het.
henk, utrecht | 16:03 | 08.11.09

Die hele kliek van de PVDA hier in Utrecht mag wat mij betreft héél snel verdwijnen. En Van Rossem kan duwen wat hij wilt, doch helpen zal het niet. Want het is duidelijk dat de kiezer de PVDA helemaal zat is. En hoe komt dit....Omdat de kiezer niet nadenkt...? Wel, dat doet deze nu wel, en dan is het logisch dat je niet meer op een partij stemt die al haar gedachtengoed verkwanseld heeft. Dus op naar de 0 zetels!
Gerard, Utrecht | 16:00 | 08.11.09

Men. van Rossem lees aub de reactie van dhr. Henk Vermaas; dát zegt alles! Opruimen die partij.
Bep, Rotterdam | 14:45 | 08.11.09

Ik ben écht een fan van hem maar wat politiek betreft is hij jammer genoeg bij een héél verkeerde partij. Die linksen zijn desastreus voor ons land geweest Maarten, het is hier een zooitje geworden,niets werkt goed,puinhoop, dus denk eens goed na!!
Mary, Berkel | 14:40 | 08.11.09

Wat is dit weer een geweldig bericht. Nog meer van dit soort berichtjes en de graaipartij is voorgoed verdwenen. Dat zou het mooiste bericht zijn.
hoenderhok, barneveld | 14:31 | 08.11.09

Waarom word deze flapdrol telkens weer uitgenodigd om zn linkse mening over Amerika te geven.Typisch linkse volksmennerij van de nederlandse media.De media in Amerika is ook gelkleurt , maar wekken ten miste niet de indruk opjectief te zijn.
dirk, USA | 14:26 | 08.11.09

Gek dat ik dit niet mocht schrijven: Aaaaaai, en ik ben nog wel je grootste fan, Maarten! Nou vooruit dan maar. Geef Wouter wat kritiek en je wordt, net als mijn schoonzus, zo uit de PVDA gepleurd, haha!
Erwin in 't Veld, Kato Korakiana, Corfu | 14:24 | 08.11.09

Tja, als je graag weer eens in de krant wilt en niet Gordon of Hazes heet, ben je wel gedwongen om iets interessanters te bedenken dan dat je moeder verkouden is.
Henrik, Eindhoven | 13:32 | 08.11.09

Ik geloof dat het nu tijd word dat Maarten de pijp overdraagt aan ieman met meer visieLijst duwer van partij van de armoede.Nee Maarten dat valt me zwaar tegen van jou
cuantanamo, Amsterdam | 13:32 | 08.11.09

en sinds wanneer neemt de pvda politieke verantwoording dan??juist omdat ze dat niet doen is het gewoon afgelopen met ze.ook maarten van rossum verandert daar niets aan.
roos, assen | 13:26 | 08.11.09

PvdA kan best nog een leuke partij worden. Er melden zich steeds meer lieden die links lullen om er op een goede manier rechts van te kunnen leven. Zo in de trant van een Marcel van Dam.
Piet, Schollekop | 13:20 | 08.11.09

De kosten van de lijstduwer Maarten van Rossum voor de PVDA komen uit Amerika, Amerika hoopt erop dat als de PVDA opnieuw de grootste partij wordt dat Nederland dan in Afghanistan blijven,en Amerika steunen.
Harrie, Helvoirt | 13:03 | 08.11.09

bastiaan uit barendrecht . je zal wel gelijk hebben.volgens foto.maar heerlijk gezegd kijk ik nooit naar nederland 1 of 2 of 3 .alle maal progr waar je broek van af zakt.ik ben digitaal voor 10 euro per maand extra. heb je goede progr en zeker tussen door geen reclame.moet je ook nemem .digitaal.de oplossing.
rik, barendrecht | 13:02 | 08.11.09

Het is goed geregeld als deze flapdrol je lijstduwer is ; het is beter en zent hem naar africa als bananen specialist.
Japie Nooitgedacht, Hua-Hin / Thailand | 12:53 | 08.11.09

Nee,niet weer hé dit vreselijke mannetje die niet ophoudt met praten,en zichzelf zo inteligent vind en overal weer plaats neemt in die linkse praatprogramma's,praten meneer van Rossem daar zijn ze bij de Pvda vreselijk goed in,maar nederland heeft dringend daden nodig en daar brengt u echt geen verandering in,integendeel.
JP, Arhem | 12:53 | 08.11.09

Naar de kapper, gezond eten, nieuwe kleren, als we daar nou eens mee beginnen???
Sonja, Wognum | 12:49 | 08.11.09

Het meneertje die zich zelf zo verschrikkelijk goed vind,en zichzelf zo fantastisch graag zelf mag horen praten,in elk links gesubsidieerd programma zit deze man weer aan tafel.Met zijn vies pruikje haar en eeuwig zelfde kleding denkt deze overjarige hippie de burger te kunnen overtuigen met zijn oeverloze gezwam,nou Mr.van Rossem dat uw klok al meer dan veertig stil staat wil niet zeggen dat dit ook voor de rest van de bevolking geldt.lijstduwer!?,ja naar beneden gelukkig!!
NOOIT MEER PVDA, A'dam | 12:44 | 08.11.09

Als je zulke figuren als deze van Rossem aan moet trekken als lijstduwer dan ben je als partij wel heel diep gezonken.Of je moet natuurlijk van dit soort figuren houden.Ik krijg de kriebels als ik deze Maarten hoor redeneren.Nu is de PvdA mij helemaal kwijt.Ik zal nooit op een partij stemmen met zulke lui als van Rossem.Net zo,n schreeuwlelijkerd als Pechhold.Flut partijen met een grote bek.Ik denk er nu sterk over om toch maar op PVV te stemmen.Die zijn tenminste recht voor de raap
hollander, rotterdam | 12:44 | 08.11.09

Maarten in de peiling vandaag van De HOND staat de PvdA op 16 zetels. Dus je inzet heeft direct effect.
Ruud, Amsterdam | 12:15 | 08.11.09

Bent u dus ook een zakkenvuller zoals ieder P.V.D.A.aanhanger echte arbeiders kan ik mij iets bij voorstellen maar een figuur zoals u is het toch van de zotte om aanhanger te zijn van zo,n ploeg.
J.C.Visser , Purmerend | 12:04 | 08.11.09

De reddingsboei "" van Rossum"" ?Nou maarten ik heb je toch altijd wat hoger in geschat als vandaag,jij weet als geen ander dat dit doemsenario van de pvda on om keerbaar is.Richt je pijlen beter op partijen die het echt met nederland goed voor hebben Ook voor jou zou een andres denken wel is goed kunnen zijn en niet zo vast blijven zitten in het oude denken.dit is overigens opbouwend bedoeld.
roel van der veen, vlaardingen | 12:02 | 08.11.09

Wat verwacht Dhr. Van Rossum nou? dat Hij dit zinkende schip nog kan redden,daar is veel meer voor nodig dan zijn egoisme. De PVDA heeft in Nederland zo goed als geen vertrouwen meer dat is toch wel duidelijk.
N.Loontjens, Maastricht | 11:46 | 08.11.09

Nee toch. Nu gaan we die zelfingenomen figuur weer te pas en te onpas bij DWDD en Pauw en Wittemanetje zien natuurlijk.
Jakob, Solvalla | 11:45 | 08.11.09

van Rossem:Ik denk NA. En dat is geen PvdA.!Ad
Ad, Amsterdam | 11:45 | 08.11.09

vroeger kwam de zon s,morgens op voor de pvda, nu gaat hij s,avonds onder: voorgoed.
sjors, dronten | 11:39 | 08.11.09

Geachte mevrouw Ploumen,Het wordt nu hoog tijd dat u gaat optreden. Ter Horst, Vreeman, V/d Laan, Herfkens, Vogelaar, Cohen, allemaal negatief in beeld. Nu ook nog een "lijstduwer" in de vorm van een elitaire man als Van Rossem. Laat de partij niet verder verpauperen. Treed eens op, zeker in het gewest Utrecht en verbied Van Rossum op te treden in Nova, P&W en andere actualiteiten programma's. Red de partij, draai de benoeming terug.
Henk, Amsterdam | 11:34 | 08.11.09

Uit de reacties van een aantal is op te maken dat ze totaal vastgeroest zitten in hun eigen gedachtegoed. Een mening hebben, Prima! Een mening hebben tegen beter weten in, te triest voor woorden. Ieder oordeel voor het laatste oordeel is een vooroordeel.
wim, apeldoorn | 11:33 | 08.11.09

Daar ben je klaar mee met zo sombere azijn zeiker.Als ik die man op TV zie dan krijg ik spontaan zelfmoord nijgingen.
Bastiaan, barendrecht | 11:33 | 08.11.09

Van Rossum kan boeiend vertellen, daar moet hij zich dan ook tot beperken. En zolang "links" de problemen van de gewone man ontkent en ze zelfs allemaal voor extreem recht uitmaakt, wordt het niets meer met de PvdA.
elfje, amsterdam | 11:29 | 08.11.09

Komt bonje van in die partij.Hij rekent op een nederlaag want hij loopt al in zwarte kleding,nu al in de rouw?
Tom, goed weer in mokum, Mokum | 11:29 | 08.11.09

Zo,zo, deze meneer wil mij aan het denken zetten? Een beetje arrogant vind je niet, als of ik dat al niet doe! Ga fijn je straatje schoonvegen en veeg dan de pvda mee het putje in.Dank U!
gelukkig is hij onverkiesbaar, utrecht | 11:23 | 08.11.09

Goede zet voor de PVDA, kunnenze nog sneller van de kiezerslijsten verdwijnen
lambo, Nunspeet | 11:16 | 08.11.09

Wie neemt er politieke verantwoordelijkheid, Maarten, de pvda?? laat me niet lachen!
kees, tilburg | 11:13 | 08.11.09

Nee toch! De PvdA zet een Clown in als Joker.... Het moet niet gekker worden.
Herman, Terneuzen | 11:10 | 08.11.09

Van Rossem in Utrecht, Jeltje en Norder in Den Haag: meerdere voorbeelden van 'politici' die je je partijkar liever niet ziet trekken. En trekken ze je kar toch, gaat het onvermijdelijk en wederom gierend mis. En mis gaat het met de PvdA. Terecht. Daar helpt geen dagsuccesje Van Rossem meer aan. Laat de partij nu eens definitief in zijn sop gaarkoken, brand je er niet aan!
Saskia Grubbenvorst, Heerlen | 11:05 | 08.11.09

Het zal je maar gebeuren als pvda, ze werden al niet serieus genomen. Nu ook hem nog!!
Koos, Schiedam | 10:36 | 08.11.09

van Rossum had de kiezers eerder aan het denken moeten zetten toen 20 jaar geleden al bekend was dat wanbeleid en grenzeloze immigratie ons land financieel en moreel kapot zouden maken. Hier is met name de pvda schuldig aan geweest, die ook nog eens stelselmatig hun eigen achterban heeft belazerd.Conclusie: stem vooral geen PVDA, D66, Groen Links en CDA. Conclusie stem vooral geen
jan, eindhoven | 10:35 | 08.11.09

Een nobele actie van Maarten! Misschien dat hij de partij kan adviseren, mevrouw Hamer vervangen, je moet wel behoorlijk de weg kwijt zijn wil je daar op gaan stemmen. Wel opvallend dat het CDA weinig tot geen last heeft van de maatregelen die ze samen met de PvdA nemen/niet nemen.
Teun, Rotterdam | 10:31 | 08.11.09

Wat grappig. Maarten van Rossem beticht kiezers ervan dat ze stemmen op personen wegens populariteit op t.v., zgn. dagkoersen.En nu gaat hij zelf achter een partij staan en wil hij mensen 'leren nadenken'.De slimme kiezer ziet dus dat dit weer een gevalletje dagkoers is en stemt dus NIET PvdA.Erg grappig. Maarten;-)
Roos, Utrecht | 10:30 | 08.11.09

Hij wil Nederlanders aan het denken zetten?Hahaha, hij heeft mij inderdaad aan het denken gezet.Hoe idioot en dwaas kun je zijn.
Joep, r | 10:26 | 08.11.09

Nou zeg, daar zal Nederland van wakker liggen.Lijstduwwer, vraag mij af wat deze chagrijn te duwen heeft?Ja de soepketel in 2 zetels.
Joep, r | 10:25 | 08.11.09

Van Rossem is een foute historicus, die op TV de geschiedenis verdraait en aanpast aan zijn eigen waan. Kortom iemand, die op zijn plaats is bij de PvdA. Op naar de 0 zetels!
aadd, rotterdam | 10:23 | 08.11.09

Wat moeten we hier mee, dat pedante mannetje inschakelen die enkel zichzelf wil horen kletsen. Die kerel is een karikatuur (soms best vermakelijk overigens). Ik heb nog nooit de ganse politiek zo bang meegemaakt, ze richten zich enkel op de PVV ipv met goed beleid en hun eigen gedachtengoed bezig te zijn.Hou je met politiek bezig daar in DH, ipv een hetze voeren over onze hoofden heen. Daar betalen we jullie niet voor.
steven, leiden | 10:20 | 08.11.09

Deze sympatieke hobby commentator zal het tij niet kunnen keren.Deze deskundoloog op het gebied van alles in het algemeen en Amerika in het bijzonder laat zich kennelijk leiden door sentimenten uit het verleden toen alles nog beter was.Helaas is de uiterste verkoopdatum van de PvdA gepasserd.De PvdA is voor mij wat Bush is voor van Rossem.
Fenno, Rotterdam | 10:19 | 08.11.09

„Als je als politicus een beetje blits uit de bocht komt in een talkshow kan je de volgende dag zo maar rekenen op vier, vijf zetels extra in de peilingen”, aldus Van Rossem.En wie zien we o zo vaak bij de publike omroepen verschijnen?? Halsema, Pechtold en een hoop pvda-volk. Met deze opmerking snijdt van Rossem zichzelf in de vingers.
Hans, Arnhem | 10:17 | 08.11.09

nou hier zit de enkele pvda-er die er nog is echt op te wachten.ligt het niet aan al het kiezers bedrog van de pvda dat het er zo diep triest voor staat.
m.l.kleywegt, ergens | 10:16 | 08.11.09

Gelukkig bepaal ik zelf wel wat ik ga stemmen en niet deze man.Ook zijn mening doet er niets toe!!!!!
sa, rw | 10:13 | 08.11.09

Met van Rossem erbij wordt het nu echt tijd afscheid van het PVDA te nemen..Wat een lozer...alles afkraken maar niets toevoegen..Adios PVDA!!
Marc , Utrecht | 10:13 | 08.11.09

Dat steuntje in de rug krijgt de PVDA van mij in ieder geval niet, ze helpen Nederland naar de knoppen, luisteren niet naar de Burger en doen waar ze zin in hebben, wij als Burger hebben gewoon helemaal niets te vertellen en moeten alles maar gewoon slikken, dit is een schande!
carla, delft | 10:10 | 08.11.09

De PVDA is in staat van ontbinding, dus helemaal mee eens Maartengeef ze het laatste 'duwtje' het graf in en tot slot zand erover!
Chispa, Utrecht | 10:03 | 08.11.09

Mensen, stem straks vooral op D66 dan zal Nederland nog voller stromen dan dat het nu al doet, maar dan straks niet meer klagen hoor.
loes, zoetermeer | 09:59 | 08.11.09

Van Rossem past met zijn woorden precies in het PvdA kamp. Hun eigen woorden immers, ons beleid is goed, alleen het volk is dom. Als je dat na al die jaren nog vol weet te houden, dat er niks aan je eigen beleid mankeerd maar het volk dom is geeft al blijk van misplaatste arrogantie. De PvdA moet eens schoon schip maken, deze partij is ver, heel ver afgegleden in een diep gat, zichzelf eigenlijk kompleet buiten de realiteit geplaatst. Er is maar 1 oplossing voor deze partij, uithuilen en opnieuw beginnen.
Peter, Almere | 09:57 | 08.11.09

Voor de brallende onwetenden; Maarten is een gerenomeerd historicus, schrijver en professor Amerikanistiek aan de Universiteit van Utrecht.
Cor, Zevenbergen | 09:56 | 08.11.09

Van mij mag ie de pvda helemaal naar 0 zetels duwen.Wat moet een zichzelf respecterende partij met zo iemand,dan ben je echt wanhopig
Truus, Rotjeknor | 09:56 | 08.11.09

En nee Maarten, ik laat mijn politieke keuze niet bepalen door 'dagkoersen'. Wat een elitaire en arrogante opmerking overigens. Kiezers zijn dom he ??? Ik volg nu al 30 jaar de politiek en heb helaas moeten constateren dat wie er ook aan de macht is, de echte problemen zelden aangepakt worden. Ik hoop tegen beter weten in dat het anders kan.
Hermen, Hengelo | 09:56 | 08.11.09

Weer zo'n salonsocialist die het denkt te weten. Er is er maar een in Nederland die het echt weet en echt voor het volk op komt en dat is Geert. Geert is onze redder en onze leider die Nederland weer terug zal geven aan de Nederlanders en ons terug op de kaart zal zetten.
Gewone man, Arnhem | 09:55 | 08.11.09

Sorry Maarten, maar het moet zijn; Terwijl een partij die kiezersbedrog (aow) pleegt, genadeloos wordt afgestraft. En zo is het maar net. Dit is wat de pvda gaat oogsten bij de volgende verkiezingen. Ik denk dat bij menig Nederlander het water zo langzamerhand aan de lippen staat, en dan vooral financieel gezien. Dit hebben we dan vooral te danken aan dit kabinet, waarvan de pvda ten koste van alles, zo graag deel van uit maakt.
Derk, Enschede | 09:42 | 08.11.09

Maakt voor mij niets meer uit, de pvda heeft zijn ware gezicht laten zien, nooit meer pvda.
Ano, niem | 09:42 | 08.11.09

dit vergroot de de pvda nog dieper de afgrond in bijna af gelopen met de linkse hobby's
jw, ba | 09:33 | 08.11.09

Lachwekkend, de pvda maakt er al jaren een janboelvan. De pvda heeft geen koers en is gedoemd te verdwijnen na alle mislukkingen van de afgelopen 40 jaar.De moslims zullen uiteindelijk de pvda ook laten vallen ten faveure van partijen die de individule vrijheid hoog in het vaandel hebben en wel tot goed beleid kunnen komen. Mijn stem gaat naar D66.
Marc, Hilversum | 09:31 | 08.11.09

Pvda is net een kerkelijke fundamentalistische instelling. Die staan ook niet open voor nieuwe ideeen en veranderingen en ze hebben altijd gelijk. Ook ligt het altijd aan een ander. Wilders kijk uit, verdubbel je beveiliging want dit soort figuren zijn tot alles instaat en doen het voor een hoger doe, namelijk hun eigen baantjes.
Tom, Geen PVV | 09:31 | 08.11.09

Wederom wordt de sterke onvrede welke leeft onder de bevolking volkomen genegeerd, maar beschimpt en bestrijd de PVDA degene welke als 'verlosser' optreed. Wederom toont de PVDA geen enkel respect aan de burger en ziet zij deze als manipulatief stemvee. De PVDA heeft een eigen KASTE gecreëerd waarbinnen eigen regels (en subsidie = Oud PVDA minister Hefkens, etc) gelden en kritiek niet wordt getolereerd. Politieke correctheid is de slogan.
Peter, Benthuizen | 09:27 | 08.11.09

Deze partij vertegenwoordigt al lange tijd niet meer de arbeider. Deze partij denkt al lange tijd niet meer aan de gewone man op straat. In de raad vertegenwoordigt de PvdA alleen Jaarbeurs, NS-vastgoed en Corio van Hoog Catharijne. De A van de PvdA is de A van Arrogantie. Dat Utrecht tot 2030 een grote bouwput is, is in grote mate te danken aan de PvdA. Ook deze partij wil met een onzalig luchtkwaliteitsplan de inwoners opzadelen. Dag PvdA, Triest van Rossum.
Kees van der Graaf, Utrecht | 09:26 | 08.11.09

Ook met van Rossum geen houden meer aan, Pvda gaat naar de sloop,nu het Cda en D66 nog.Snap niet dat die partijen nog zo hoog staan.
J., Groningen | 09:26 | 08.11.09

Weer zo'n redder des vaderlands. Zijn stem alleen al is de personificatie van alles wat saai is. Ergo, ik wens de PVda veel succes met dit "stemmenkanon".
JOhan Janssen, Buitenland | 09:20 | 08.11.09

Jammer dat ik niet in Utrecht woon, ik zou zeker stemmen op Maarten van Rossem!!!
Gerard, gem.Tubbergen | 09:20 | 08.11.09

Wordt lijstduwer bij een normale partij als d66. Niet bij een partij die een schijndemocratie ophoudt. De burgemeesters referenda in utrecht en Eindhoven staan mij nog gooed voor de geest. Bij u ook? Stem dan niet PvdA.
Paul, Utrecht | 09:18 | 08.11.09

Prima idee,een man met ontzettend veel kennis en goede kijk op de wereld.Kan de verwilderde horde nog veel van leren.Een nuchtere en in begrijpbare taal in staat is zaken uit kan leggen.Iets anders dan het schooljongetje Ehsan Jami die na een 14daagse kaderopleiding niets te vertellen heeft.whoehahahahahaha,zie de toekomst met zeer veel vertrouwen tegemoed.
zwolse, zwolle | 09:14 | 08.11.09

Duidelijk te zien dat de verkiezingen er aan komen. Het loopt de meeste partijen al langs de pijpen, echter, dit soort noodmaatregelen maakt het alleen maar erger en daarmee is de PVV niet te stoppen.13 zetels is nog veel te veel voor deze graai en weggeefpartij, maar de stukjes in de krant worden daardoor steeds vermakelijker. DAT zullen we moeten missen NA de verkiezingen
pierre, den haag | 09:14 | 08.11.09

De hele linkse kliek komt in het geweer om met alle middelen te voorkomen dat hun lucratieve baantjes niet op de tocht komen te staan. Dertien zetels is voor deze incompetente PvdA een te grote weelde. Jammer dat het CDA nog te veel gewoonte stemmers heeft die denken Opa en Oma stemden er ook op. Zeg maar de onnadenkende volgzame goed gelovige mensen die deze handelwijze hebben.
Paul, Rijswijk | 09:13 | 08.11.09

Ik ben zeker een fan van Maarten Maar meehelpen met de PVDA tjeee dat Ondanks dat Maarten Atheist is komt toch weer die oude zwaar gereformeerde kant weer naar boven Een Politike partij dint geen ideologie na te streven
Pietje, Rotterdam | 09:08 | 08.11.09

Met dit soort geitenwollen politiek correcte mensen als van Rossem , zal het niet beter gaan met de PvdA.Deze man heeft geen realiteitszin en is blind voor de problemen die omstaan zijn door het totaal mislukte integratie en immigratie beleid wat gevoerd is door de linkse kerk de afgelopen jaren.
Frans, Amsterdam | 09:05 | 08.11.09

Een partij die pretendeert goed te zijn, die echt iets op heeft Met zijn kiezers heeft geen lijstduwer zoals van Rossem nodigZowel ja, dan heeft de Partij een groot probleem met zichzelf, Zou het dan toch kloppen dat de PVDA de weg totaal kwijt is geraaktEn er langzaam achter komt dat de CDA een zeer sluwe partij is,een partij die Het goede naar zich toe trekt en het vuil op het bordje van de PVDA neer legtKan je zien wat voor puinhoop het is in Den Haag.
de Stoker , NH | 09:04 | 08.11.09

Een onverkiesbare plaats. Dat noemen ze democratie bij de PvdA!
Gijs, EDE | 09:01 | 08.11.09

Goede keuze van de PvdA. Hierdoor gaan ze naar de 9 zetels. Deze kamergeleerde heeft altijd uit de staatsruif gegeten. De PvdA heeft nog steeds niet door wat er werkelijk aan de hand is.
Robert, Den Haag | 09:00 | 08.11.09

Kunnen we deze heer nog wel serieus nemen na deze beslissing.
Theo, Amsterdam | 08:57 | 08.11.09

Ik vind Maarten een sympatiek, maar ietwat "stoffig" figuur!! Dat de PVDA op 13 zetels staat, verbaast mij niet!!!! Dat het CDA nog niet op het zelfde niveau staat vind ik vreemd!! De regeringspartijen hebben ons veel door de maag gesplitst waar we NIET blij mee zijn!!! Wat te denken van "Europa" en ons multiculti drama, en de daardoor totale afbraak van onze sociale stelsel??? Dat pikken we niet langer,.....en hebben het alternatief gevonden!!!!
Rob Spakman, Zaandam | 08:56 | 08.11.09

Lijstduwer, mijnheer van Rossum? Dat betekent toch dat u, wanneer u (eventueel met voorkeurstemmen)gekozen wordt, niet uw plaats in de raad inneemt? Ik noem dat geen lijstduwerschap maar kiezersbedrog!
Erik, Groningen | 08:55 | 08.11.09

Nog meer chagerijnige gezichten binnen de PVDA. Doen ! Echt goed idee... Dit heet ook populisme. Onverkiesbaar maar er wel op stemmen ! Niet op de inhoud van de partij. Dit is een heel goed idee, not.
Hans, Houten | 08:51 | 08.11.09

Wanneer hebben de goedbetaalde jongens en meisjes met dikke banen bij de pvda nu eens door dat de arbeiders die ze zeggen te vertegenwoordigen zich door pvda in de kou gezet voelen. Ik zie liever pvda dan D66 met blaaskaak en toneelspeler Pechtold maar Guusje, vd Laan en Albayrak plaatsen pvda op de zijlijn. Waar die mee bezig zijn begrijpt niemand.
Kelly, Utrecht | 08:51 | 08.11.09

slecht teken "De partij aanduwen" als een aude auto die niet wil starten.En van Rossem hoeft niet te gaan schrijven om de mensen aan het denken te zetten, een foto is genoeg!
Jan, Nieuwegein | 08:49 | 08.11.09

het gaat mij wel dat de stoep schoon is,dat behoord iedere week schoongemaakt te worden.Iedereen zijn eigen stoep schoonmaken dat hoef de gemeente niet te doen.jbbmaas etten -leur
jbbmaas , etten-leur | 08:45 | 08.11.09

De zoveelste babyboomer die het niet kan uitstaan dat na vijftig jaar hij de wereld moet delen met anderen die het NIET met hem eens zijn, en verrek, hij krijgt ze niet meer stil...
Ines, Hier | 08:43 | 08.11.09

O, maar dan komt het NU wel goed met de PvdA als ze dit soort "deskundigen" gaan aantrekken, whoehaahaahaa.
Wim, Warschau | 08:35 | 08.11.09

Absurd dat de PvdA in de peilingen op 13 zetels staat ? Hoe zou dat nu komen...13 zetels is voor deze zakkenvullende salon-socialisten nog veel te veel.
Gert, Zwolle | 08:32 | 08.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Loes, Den Haag | 08:07 | 08.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

Deze hele situatie doet me denken aan de tijd dat kinderen in het trekzeel hingen om het zeilschip van hun ouders bij windstilte vooruit te trekken.Autochtonen in het trekzeel om het op land gelopen schip der Nederlanden vlot te trekken en Maarten met de zweep erachter om de kiezers in het gareel te slaan.
Kees, Maastricht | 07:57 | 08.11.09

Alweer een z.g kenner die vanuit een ideeaal aan zakkenvullen doet, deze kliek die meent hun vriendjes te moeten steunen zullen nooit en te nimmer de hand in eigen boezem steken hooguit in eigen zak, EURO`S, en verder zal ze het een worst wezen, laten deze mensen zich eens tussen de mensen op straat begeven en niet alleen op de plaatsen waar ze hun vrienden vinden zoals witteman en pauw en de verdere kliek zakkenvullers.
Karel, Nijkerk | 07:57 | 08.11.09

Ik ben het met Maarten eens dat de politiek wat ver"wilderd" is. Maar dat hebben de ongeloofwaardige, onbetrouwbare zittende partijen aan zich zelf te danken. De burger laat zich niet langer van alleswijs maken. De problemen met onze multiculturele samenleveving worden steeds groter. We worden vals voorgelicht over climaat etc. Culturen moet je koesteren alleen in hun eigen landen.
hassink, epe | 07:17 | 08.11.09

Nu is het voor mij ook weer duidelijk waarom de linkse publieke omroepen continu hem om zijn mening vragen als er iets in de wereld gebeurt. Nu iedereen opletten, want de publieke omroepen hebben nu na de PvdA vooral ook D'66 omarmt als semi linkse partij die Nederland willen open zetten voor iedereen die maar in Nederland wil komen wonen. Kijken welke columnisten en semi wetenschappers ze nu gaan uitnodigen.
Cor, Amsterdam | 07:10 | 08.11.09

"Amerika-deskundige"...Frappant, hoor!Een aantal jaren in en rondom NYC of Washington DC leven en merendeels op beider steden in het cocktail-circuit leven maken je nog helemaal geen "deskundige" over alles wat met Amerika te maken heeft.Maar ach, dat is die oude Nederlandse koloniale mentaliteit: beweeg je onder de plaatselijke elite, vermijd de gewone man, en schrijf erover naar huis, et voila, je bent een "deskundige"...Past goed in zijn partij!
Jaap, California | 07:02 | 08.11.09

Wie is dit?Wat maakt je eigelijk VS "deskundige". Moet je daar ook iets voor presteren of is dit soort zelfbenoemde titel? Het pretendeert dat hij de wijsheid over de VS in pacht heeft. Kan me daar bij een pvda man weinig van voorstellen. Heeft deze man al eens een echte baan gehad? eentje waar het geld verdient moet worden ipv via belastinggeld geroofd bij anderen?
Bastiaan, Losser | 06:47 | 08.11.09

Helemaal mee eens Maarten !!! Wouter doet het super!!! Ondanks de onpopulaire maatregelen steunen wij hem voor 100%. Zachte heelmeesters maken nog steeds stinkende wonden! Echtpaar 75 +
Nico / Maria Verhoeff, Leiden | 06:17 | 08.11.09

Meneer van Rossum duwt ze eigen maar wezenloos, maar deze Utrechtse Studentenstad gaat een heel andere kant op vanwege het wan cq non beleid van de PvdA. Die stad heeft ook nog drie PvdA en 1 CDA zetel en als klap op de vuurpijl 1 CU en 2 VVD zetels. Dit gaat helemaal omdraaien in D66 en VVD. CU heeft het er zelf naar gemaakt door te dwingen dat erotische getinte reclamefoto's in de stadweg zouden moeten. Niet gelukt, maar toch. En nog een betutelende capriolen. Dus ook hier PvdA weg wegwezen.
Joop, Utrecht | 06:06 | 08.11.09

Nog zo'n alternatieve geitenwollensokken bellenblazer die Nederland nog meer naar de verdommenis gaat helpen. Aan dit soort mensen is buiten de Euro, de huidige economische crisis in Nederland te danken.Alleen doofstomme blinden gaan op zo'n figuur stemmen.De voedselbanken moeten al tijden Nee verkopen en het wordt nog veel erger. Regering,CDA,PVDA,CU,weg!!!.
S. Kan, Hoorn | 06:05 | 08.11.09

Van Rossem begint al verkeerd. Hij heeft het over stemming maar het gaat gewoon om de realiteit; helemaal niet stemming.En de realiteit is dat de linkse politieke elite niet meer door heeft wat er in de samneleving echt aan de hand is.Slaap zacht!
E.R. , Amsterdam | 05:50 | 08.11.09

Mijn stem gaat zeker niet naar de pvda want nederland heeft al jaren geen pittig links meer behalve geitewollensokken dus dat is pech voor mij ben nl best politiek geinteresseerd maar mijn partij zit er helaas niet meer tussen. Toch driemaal hoera voor Van Rossem want hij heeft namelijk wel door dat we allemaal te schijterig zijn om de koers te veranderen en daarom gaan we komende jaren uit eigen belang en vanwege muurvastzitten met zijn allen heel veel geld pompen in een zinkend schip. Sjappoo!!! Raymond Hoekman
raymond hoekman, nijverdal | 05:04 | 08.11.09

Ik heb vaak erg genoten van De heer van Rosssum's kijk op de wereld, van zijn vrijheid van meningsuiting. Maar dat hij nu besluit de PVDA ! te steunen, in mijn stad. Waar desbetreffende PVDA burgemeester. Aleid dit jaar nog zijn invloed heeft uitgeoefend om een volledige editie van het "Ons Utrecht" te laten vernietigen (300.000 exempl) om dat daar iets in stond was deze burgemeester niet bliefde. En daarmee de journalistiek en de vrijheid van meningsuiting inperkte. Tja
Suzan V, Utrecht | 05:01 | 08.11.09

Rechts Nederland schijt 7 kleuren zoveel is mij wel duidelijk geworden na het lezen van zo'n 50 % v/d reakties.V.Rossem de vlees geworden encyclopedie gaat de PVDA lijst duwen.Whoehahaha,dat wordt feest mensen.IK verheug mij nu al op de lente.
J.Harkema, zwolle | 04:19 | 08.11.09

Onverkiesbare plek? Appart voor een "Orakel" als van Rossum. Ik mag hem graag maar snap niet waarom de PvdA. Toch een vastzittende- gedachte partij. Hoe oud is die van Rossum eigenlijk?
Peter de Beterweter, Slaapstad | 02:49 | 08.11.09

Misschien vindt de achterban van die moedige partij wel dat de verantwoordelijkheid verkeerd wordt ingevuld. Evengoed prettig dat de schuld aan een buitenstaander kan worden gegeven.
Van Tiel, Geldermalsen | 02:16 | 08.11.09

Wie denkt Maarten van Rossem wel dat hij is? Hij kan duwen wat hij wil, de PvdA gaat bij de verkiezingen zware tol betalen voor het asociale beleid van een stelletje academische zelfverrijkende arrogante nonvaleurs, dat is zeker.
J. de Ruiter, Utrecht | 02:14 | 08.11.09

De Amerika Kenner is er eentje van de PVDA, enkele maanden geleden zat hij bij Pauw en Witteman en gaf blijk dat hij de PVDA niet meer petendeerde maar dat hij veel voelde ook niet alles van de PVV, nu blijkt dat de grote zak met PVDA geld de doorslag heeft gegeven om tegaan "duwen en te konkelen", doch als de manier van praten die hij pretendeert de manier is van de PVDA dan komen de kiezers die nog geloven in de PVDA van de regen in de drup, en komen met lege handen te staan.
Henk aan de Leye, Helvoirt | 01:52 | 08.11.09

Nog iemand met een soort gelijke eigen dunk als die andere PvdA types aan de top. Nou meneer van Rossem op naar de 10 zetels.
Kritisch, Blijven | 01:49 | 08.11.09

Dus volgens Maarten (PvdA) zijn stemmers stom. Ze laten zich als kinderen beinvloeden door talkshows. Weet je Maarten, dat soort elitist denken is het probleem niet alleen met de PvdA, maar ALLE regeringspartijen. Geen respect voor de kiezers.
Marieke, Haarlem | 01:33 | 08.11.09

Als je „een signaal van protest af wil geven tegen de huidige politieke stemming in Nederland” dan moet je juist afstand nemen van de pvda. De pvda is het toonbeeld van huidige politiek waar we zo snel mogelijk van af willen. Wat nou politieke verantwoordelijkheid nemen? Bos wist niet hoe gauw hij moest toehappen. Geen woord van protest toen de SP door JPB werd weggewimpeld.
ruud, amersfoort | 01:30 | 08.11.09

Ach, zelfs meneer Maarten, zo'n beetje de meest linkse figuur in Nederland, mag denken dat hij enig gewicht in de politieke schaal kan leggen! En dat terwijl het grootste deel van de kiezers KOTSmisselijk is van dit Kabinet en niet kunnen wachten tot er verkiezingen zijn! Wie DAT niet in de gaten heeft is stekeblind!
Peter, DenHaag | 01:25 | 08.11.09

Beste meneer Van Rossem,Uw actie is terecht en mij sympathiek. Alleen vraag ik me af hoe u uw eventuele weigering om deel te nemen aan de gemeenteraad verklaart, wanneer u met voorkeursstemmen gekozen wordt? Hartelijke groet!
Annemiek van der Meulen, Dronten | 01:23 | 08.11.09

Dan hoop ik dat van Rossem kiest voor een NL met minder regels voor de burgers en meer regels voor het bedrijfsleven. Want NL is kapot gemaakt door directeuren, toezichthouders en maatschappijen waar alles draait om meer winst. De burgers in NL weten zich wel te gedragen. Het zijn bovengenoemde die alles over hebben voor meer bonussen en geld. Dus meer vrijheid voor burgers en meer regels voor het bedrijfsleven. Minder belasting voor burgers en meer belasting voor Shell e.a.
Henk, Heerenveen | 01:19 | 08.11.09

Het is een goede zaak dat de problemen met de islam in Nederland in ieder geval op indirecte manier serieus worden genomen. Maar Van Rossem met zijn populaire directheid valt hier wel door de mand. Een socialist in schaapskleren.
bosman, Wageningen | 01:16 | 08.11.09

Moet hij dat doen!!!!Daaraan kun je echt zien dat ze écht de weg kwijt zijn.Omdat ze steeds verder zijn opgeschoven naar het midden maar vooral door de verkeerde mensen naar voren te schuiven hebben ze zichzelf de das omgedaan.KOK heeft met zijn kwartje heel veel kwaad bloed gezet en wij bloeden al jaren voor. En KOK, die zit met zijn reet op rozen en heeft ons opgezadeld met zijn erfenis.Shame on you KOK.
Schimpy, Schouwen | 01:06 | 08.11.09

Weer een mooiprater en weetal aan het politieke toneel en wat voor.Ja daar kan de arbeiderspartij de hoek mee om.Ja die weet(?) wat een echte arbeider tegenkomt!Ik denk en hoop dat hij de nagel is van de doodskist van de PvdA.
fc, Epe | 00:44 | 08.11.09

Van Rossum past goed bij de PvdA, het is alleen maar gelul in de ruimte. Het kabinet bakt er niets van en de verhalen van Van Rossum kan ook ieder kind bedenken.Dus allebei opkrassen a.u.b.
Bertje, Echt | 00:25 | 08.11.09

Schijnt slecht tegaan bij deze partij. Lieden die in en door het verleden een partij moeten duwen. Is inderdaad terug naar de tijd van de trekschuit.
Piet, VL | 00:13 | 08.11.09

Toch zijn intelligentie verkeerd ingeschat.Hij heeft de laatste tijd best een paar leuke tv programma's gemaakt.Maar... vergissen is menselijk.
kotsoppvda, Zevenaar | 00:06 | 08.11.09

Heer van Rossem bedankt. Het is inderdaad tijd dat we stelling nemen tegen het populisme en de waan van de dag.
F. Hoogland, Rotterdam | 00:02 | 08.11.09

PvdA wie je ook nog inzet jullie zijn reddeloos verloren de arbeider kiest is helemaal anders!Verraders!
vA, Driebergen | 23:58 | 07.11.09

Van Rossem wil blijkbaar zelf in de geschiedenisboeken als laatste lijstduwer van de PvdA.
Kees, Amsterdam | 23:44 | 07.11.09

Iemand beweert,dat veel mensen die gestudeerd hebben PvdA stemmen.....lijkt me stug,want geen enkel weldenkend en intelligent mens, stemt op een partij die onbetrouwbaar is, die haar eigen onderdanen discrimineert, die haar onderdanen niet als mensen beschouwt, maar als wandelende portemonnees,die criminelen meer rechten geeft dan het slachtoffer,die ons land naar de verdommenis helpt etc.
Jessica, Heerhugowaard | 23:43 | 07.11.09

Weer zo een die denkt een realist te zijn; deze salonsocialist leeft buiten de realiteit en heeft een fantastisch beeld van multiculti Nederland. Sommigen slapen als ze wakker zijn. Hij is er een voorbeeld van.
erik, amsterdam | 23:40 | 07.11.09

Deze morsige, altijd negatieve mompelaar zal de PvdA daarmee niet helpen. Het enige dat ik hem ooit heb horen doen is anderen afbranden. Nooit komt hij met een fris idee of een eigen mening. Nare verzuurde man.
PVVer, Amsterdam | 23:40 | 07.11.09

Gewoon de PVDA en de PVV samenvoegen weet je wat je dan krijgd. Een slap aftreksel van de VVD en dan kan je altijd Maarten nog vragen
Ik weet het niet, Antillen | 23:38 | 07.11.09

het is ook de laatste keer dat ik pvda gestemd heb.wat een leugenaars ,niets maar dan ook niets van de verkiezings beloften hebben ze uitgevoerd .echt helemaal niets!voor mij : NOOIT MEER PVDA!leugenaars zijn het ,ik stem nu SP.hopen dat die wel sociaal en te vertrouwen zijn.afwachten.
gerry, asd | 23:36 | 07.11.09

Mijnheer van Rossem, bedankt voor uw zorgen ! Juist doordát ik ben gaan nadenken, ben ik tot de conclusie gekomen dat we té lang gedwee CDA en PvdA hebben gestemd en dat beide partijen daar overvloedig misbruik van hebben gemaakt. De partijen die volgens u 'verantwoordelijkheid hebben genomen' hebben die zogenaamde verantwoordelijkheid verkwanseld aan gewin en eigen belang. De burger betaalt hiervoor de prijs. Tijd voor verandering.
Willem, Utrecht | 23:32 | 07.11.09

als je niet verkiesbaar wil zijn moet je niet op die lijst ... dus ik hoop dat iedereen die pvda stemt (weinig maar oke) dat die dan zijn voorkeurstem aan van Rossum geeft... Om kiezerbedrog tegen te gaan moet ie dan wel :) Achterlijke gedoe dat lijstduwer zijn... kiezerbedrog ding nummer 1 ...
Jan, Tilburg | 23:31 | 07.11.09

Nou ik zal wat olie op het vuur gooien Goede zet van de PVDA weten ze zeker dat ze strax niks meer te zeggen hebben. Zeer verstandig van Onze Wouter ken ie zeggen ik heb niks verkeerd gedaan. Ik ga mooi een baantje zoeken in Brussel mischien mag ik Jan Peter wel helpen die neemd me vast mee.
Hennie, Gouda | 23:30 | 07.11.09

Volksverlakkerij. Ze moeten eens stoppen met mensen op een lijst zetten die er niks mee willen doen. Je staat op een lijst en als je gekozen wordt MOET je verplicht worden om er wat mee te doen. Zielige figuur die Maarten van Rossum.
Tante Sjaan, Den Haag | 23:29 | 07.11.09

Waar kan ik een signaal afgeven dat ik het niet eens ben met de mening en het gedrag van dit heerschap ? Lijstduwers zijn kiezersbedrog
gerard, amsterdam | 23:29 | 07.11.09

Maarten,Jullie zouden de wereld veranderen. Geen enkel resultaat. Jullie waren de hippen die de jeugd op de kaart zetten. Jullie nemen niet eens de moeite om naar de jeugd te luisteren. Jullie gingen 12 jaar studeren. Wij maar 4, door jullie maatregelen. Wie luistert er nog naar zo´n charlatan. Hippies zijn dood! Maar... Ik kan me voorstellen dat je je klote voelt omdat de bedoeling goed was. Maar de uitvoering was zwaar shit. A lost generation. En zo gaan jullie ook de geschiedenis in. Erg toch?
Martin, Schiedam | 23:27 | 07.11.09

Het moet toch wel triest gesteld zijn met de PvdA als ze met een dergelijke clown (Amerika-deskundige = Amerika-hater) op de proppen menen te moeten komen. Maar ja, wat verwacht je van een club die al 50 jaar of zo de realiteit volledig uit het oog heeft verloren. Overigens ziet dit heerschap er uit alsof hij de nieuwe Jezus is. Maar dan alleen voor de dom-gelovigen.
Jan, Amsterdam | 23:25 | 07.11.09

Ach jee Dhr v Rossem gaat proberen de PvdAop te krikken in het verwilderde Nederland.Als lijstduwer nog wel,ik zou zeggen'duw ze.Alle leeftijden zijn welkom bij de PvdA alsze maar flink duwen.
Bertus, Den Haag | 23:24 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
jeanatwork, zeewolde | 23:24 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

Hij heeft wel gelijk!
Kees, Amsterdam | 23:22 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

Mijn stem gaat toch naar de PVV, no matter what..
Dottie, Midden van het land | 23:19 | 07.11.09

Hij wil de kiezers aan het nadenken zetten!!! De hovaardigheid die daar uit spreekt is gewoonweg stuitend.!! Mensen die niet op de PVDA stemmen denken volgen Meneer van Rossum dus niet na....Je moet maar lef hebben!
Petie, Amersfoort | 23:18 | 07.11.09

Heb deze historicis niets geleerd van de geschiedenis.
Frans, Bergen op Zoom | 23:17 | 07.11.09

Hij is zelf in iedere talkshpw te zien die er bestaat , en dan als zogenaamde US deskundige. Net zoveel verstand van de VS als iedereen die er 3 keer geweest is. Prima zet van de PvdA , weer minder kiezers die op hen zullen stemmen.
Jan, Heerlen | 23:17 | 07.11.09

wat zal de pvda achteruit gaan,maarja dat wisten weal
john, den bosch | 23:17 | 07.11.09

Een fijne onafhankelijke Amerika kenner. Altijd klaar om wat publiek geld op te strijken met PvdA propaganda. Waarom niet net als in de VS de politieke voorkeur naast de naam van de 'kenner'. Voor de publieke omroep is er natuurlijk maar een waarheid.
Geert, Apeldoorn | 23:15 | 07.11.09

Dhr van Rossem zal wel vlug door PenW uitgenodigd worden.Zal wel een amusante uitzending worden.Bekende man maar onbekende man in de politiek.De PvdA schijnt echt in nood tezijn om allemaal oudgedienden aan zich te binden,Jeltje in D-H en van Rossem in Utrecht.Ben benieuwd welke ze dan in de andere plaatsen waar ze meedoen gaan zetten.Zal een zware klus worden om de PvdA uit het slop tehalen.Of is dat het promoten van werken na je 65ste?65?
Michele, Den Haag | 23:10 | 07.11.09

Van Rossum, je begaat de grootste fout in je carrière. Je lift nog even snel mee met een zinkend ship. Hoe dom kun je zijn! wat een slap gelul over zetels. Heb je dat dat op de universiteit geleerd?
Pvv stemmer, PvdAso's | 23:05 | 07.11.09

Deze man kan toch nooit en te nimmer serieus genomen worden. Ben verbaasd dat dit figuur überhaupt nog enige aandacht krijgt.
Bert, Zeist | 23:00 | 07.11.09

Maarten van Rossem krijgt een onverkiesbare plaats. Misschien moet ik het nog even herhalen; Maarten van Rossem krijgt een onverkiesbare plaats. Wat betekent dat dan precies? Kan ik ook op een onverkiesbare plaats komen? Lijkt me ook wel geinig.....
oekie boekie, dordrecht | 22:57 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
10 kleine negertjes...., amsterdam | 22:52 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

Aha, weer een salonsocialist die nog nooit van zijn leven een arbeider van dichtbij heeft gezien.De PvdA zit er vol mee.
Fred, Leiden | 22:52 | 07.11.09

wat een mafketels zitten er toch bij de pvda
Rob, haarlem | 22:51 | 07.11.09

Ze hebben de joker ingezet.
R.C., Wekerom | 22:51 | 07.11.09

Dat gaat de pvda nog meer stemmen kosten
Jp, Diemen | 22:50 | 07.11.09

De PvdA geeft de pijp aan Maarten!Hoera!
Levi, Amsterdam | 22:49 | 07.11.09

Brr, die man ziet er altijd zo smerig uit! Lijkt wel een zwerver, te vies om aan te zien. Nou, die zou mij niet kunnen winnen als kiezer, gatver! Maar goed, past wel bij die club van Partij van de Aso's.
Louis, Veldhoven | 22:48 | 07.11.09

Maarten van Rossum geeft "een signaal van protest” af tegen de huidige politieke stemming in Nederland. Maar je moet juist een signaal van protest afgeven tegen het huidige kabinet. De PVV en zijn kiezers kunnen er niets aan doen dat het zo'n zooitje is hier in NL. Ben jij nu de intelligente academicus? Volgens mij draai wordt hier iets omgedraaid. Maar ach.... daarvoor ben je ook lid van de PvdA!
Marco, Amsterdam | 22:48 | 07.11.09

ik had een hoge pet op om zijn humor.maar wat is deze man toch een sukkel;veel succes bij je slaapmaatjes maarten!
een verwilderd iemand, voorburg | 22:46 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
de veteraan, Arnhem | 22:30 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

hellemaal tof deze man is nuchteren ziet de dingen objectief leuke mananja
anja duynstee , utrecht | 22:27 | 07.11.09

De Gemeente politiek zou vooral moeten gaan over leefbaarheid: schonen straten dus. Maar voor van Rossum, is de praktijk bijzaak. Idealen eerst, resultaten later of helemaal niet.
Anna, Amstelveen | 22:26 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Charlie, Maldegem(België) | 22:25 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

Ha ha ha ha. gnif gnif. De pvda circustent stort in...red de clowns hi hi. Wat vind ik dit nu zielig. Je zou waarachtig meelij krijgen met de partij van de armoezaaiers.
expvda-er, utrecht | 22:23 | 07.11.09

maarten van rossum is in mijn ogen helemaal geen politicus, meer een typ dat egens bij een wetenschappelijk instituut wrkt of zo. Kan je net zo goed Hans Kazan de VVD lijst laten trekken. als daar de trucs ook op zijn.
S. Garmiggele, Ronse | 22:20 | 07.11.09

Jozef, ik ken mensen die wel gestudeerd hebben en ook op PVV stemmen en ook nederlanders van andere komaf. Als je ziet hoe de oude partijen de bevolking op alle terreinen heeft belazerd., zou ik bijna zegg en PVV nu voor extreem rechts uitmaken, dan zou ik zeggen, toon eerst maar eens wie je zelf bent PVDA, dan krijg je pas respect. Maar ik vrees dat het nooit zal gebeuren. Overigens heb ik geen PVV gestemd.
geenvertrouweninoude partijen., Apeldoorn | 22:12 | 07.11.09

Een kat in het nauw maakt rare sprongen..Overigens een leuke combinatie een historicus en de PvdA (bijna geschiedenis)
Ed, Leusden | 22:10 | 07.11.09

Weer zon links persoon,vroeger door zijn vader en moeder op zijn zeventiende het huis uit geflikkerd en denkt nu iedereen in nederland te kunnen overtuigen van zijn linkse mening.Nou,dat linkse krakerstuig komt straks van een koude kermis thuis want er zijn nog genoeg vaderlandslievende mensen hier te vinden...
dennis, volendam | 22:10 | 07.11.09

Weliswaar een bijzonder intelligent mens maar door zijn veelal betweterige arrogantie is hij niet de juiste persoon om van de PvdA weer een geloofwaardige politieke partij te maken.
Leonard, Rotterdam | 22:00 | 07.11.09

De PVV kon niet op zo'n korte termijn geschikte kandidaten vinden. Maar als de PvdA de lat zo laag legt vang je altijd wel wat.Is dit het begin van het einde van de PvdA. Drees zaliger, kijkt vanuit de hemel woedend neer op de verwoesting van zijn levenswerk,door zakkenvullers.
Petrus, Leiden | 22:00 | 07.11.09

Tjonge jonge, wat triest zeg. Als je nou echt niks beters heb ... Een heel zielig mannetje met een trieste actie.
jack, leersum | 21:57 | 07.11.09

Met of zonder Van Rossum,de PvdA zal never nooit verdwijnen uit de Nederlandse politiek.Ik verwacht een grote nederlaag bij de volgende verkiezingen voor de PvdA,maar zal ook weer ijzersterk terug komen.De rechtse rakers zullen er nog wakker van gaan liggen,want vroeg of laat is de PvdA weer de grootste van het land,let op mijn woorden!
Mike, Venlo | 21:57 | 07.11.09

Ja meneer van Rossem, uw monoloog geeft precies aan waar de schoen wringt. Als je analyseert op welke wijze de coalitie regeert kom je tot de volgende conclusies:Een: Het CDA en de CU (in mindere mate)regeren zonder enige visie en zijn enkel en alleen bezig met partijpolitiek! Twee: De PvdA heeft wel visies op verschillende onderwerpen maar er ontbreekt een hogere visie. Achteraf proberen om de verschillende visies naar een overall visie te rechtvaardigen getuigt van weinig respect!
Ruud, Zaanstad | 21:55 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Karel, Hendrik Ido Ambacht | 21:55 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

Dit is grappig ........ als je het niet eens bent met het huidige politieke klimaat moet je niet bij de PVDA zijn maar bij de PVV. De PVDA is mede verantwoordelijk voor de puinhoop in Nederland.
sander, nieuwegein | 21:52 | 07.11.09

Wat een zwaktebod. Deze man is een linkse elitaire betweter zoals zo veel academici.
Jessica, Utrecht | 21:46 | 07.11.09

Je blijft lachen om de stunts binnen de pvda gelederen. Eigenlijk best wel zielig allemaal.
willem, emmen | 21:45 | 07.11.09

ja ja en toen werd alles anders (NOT)!!
Roadie, Hoofddorp | 21:44 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Ron, Noorwegen | 21:44 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

wie de schoen past trekt hem aan.Van Rossem is door zijn extreme uitspraken of kritiek ook niet vies van extra publiciteit,waarom dan andere die dit ook doen dat kwalijk nemen.
liftbouwer, maarsssen | 21:43 | 07.11.09

deze van rossem zat een week geleden in "met het oog op morgen" en verklaarde daar dat pvv stemmers halve garen zijn,ik erger me al jaren aan die vent
stef, maarssen | 21:42 | 07.11.09

Zal niet helpen om de PVV van de troon te stoten zelfs al het geduw van mvr helpt geen zier.Alle gedemoniseer ten spijt Wilders gaat met vlag en wimpel overwinnen,mede dankzij het gekonkel en gemor.Van regeringspartijen en oppositie.Bravo,de overwinning zal bitter smaken voor hen die een melkertaanhanger is.O,ja Geert doe ook iets aan die belachelijke hoge ziektekostenpremie,flikker aub een aantal managers eruit voor de broodnodige rust en kalmte in de sector.
cees, enschede | 21:39 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
wilma, den haag | 21:39 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

De morsige 'academicus' die nog geen dag van zijn beroepsleven subsidieloos geld heeft gevangen wil kiezers aan het denken zetten.Dat proces is allang in gang gezet van Rossum.Dáárom staat die partij zo slecht in de peilingen. Mensen laten zich niet zo snel meer iets op hun mouw spelden tegenwoordig. Internet heeft iets op gang gezet wat gelukkig niet meer valt te stoppen!
Hans, Eindhoven | 21:37 | 07.11.09

zeker, een prima lijstduwer. Alleen in de verkeerde richting als ik sommige partijgenoten mag geloven, dwz. nog verder naar beneden....
Oma weet het beter, Sexbierum | 21:33 | 07.11.09

Wat een afgang dat oude slecht verzorgde mannetje, hij kan beter een hengel kopen en gaan vissen.Dat is weer een miskleun om een PvdA man naar voren te duwen en dan nog met zijn uitdaging over verwildering.
Dik , rotterdam | 21:26 | 07.11.09

En hier komt de linkse elite uit de hoek. Maarten, beste man, ik heb je in Amerika bezig gezien en mijn Hemel, de deskundigheid straalde van je af. Zoveel deskundigheid in een persoon moet bijna een ondragelijke last zijn, althans zo kom je over. En nu ga jij de verantwoordelijkheid ook nog op je nemen van een stervende politieke partij. Gij zijdt de "redder des socialisten" en vaderland. Maar goed, jouw elite daad zal waarschijnlijk de laatste zijn want de rest van de linkse elite heeft al aan haar stutten getrokken
Pa Kropsla, Den Haag | 21:26 | 07.11.09

Voor een beetje USA-deskundige is het leven net zo veilig als dat van een Rechts afgeschilderde. v. Rossem geeft hier zijn veilige kaart bloot en het ware aangezicht van PvdA. Met zijn voorbeeldig linkse theatre en retoriek acht hij de waarheid om te buigen, erg knap. Toch zwemmen in eigen links water is iets anders dan met de last van een PvdA coffin tegen de werkelijke stroom van een bewuste samenleving in te spartelen.
Winterschilder, rotterdam | 21:23 | 07.11.09

Wedden dat van Rossem a.s. maandag een halfuur zendtijd zal krijgen bij Witteman met zijn poedel.
Jan, Boxmeer | 21:11 | 07.11.09

Hoeveel brengt dat op
Jo, Heerlen | 21:11 | 07.11.09

Tja, nog een extra reden om uit protest voor PVV te stemmen.
Frenco, Hilversum | 21:10 | 07.11.09

Van Rossem 'denkt' altijd dat hij het beter weet dan anderen. En dan probeert hij ook nog leuk te zijn. De bejaarde van Rossem kan beter in het circus als clown gaan werken. Dan kunnen mensen elke dag om hem lachen.
Cees, Venray | 21:08 | 07.11.09

Wat een humoristische gedachte. Kijk maar uit voor je rug!
anti pvda, Utrecht | 21:06 | 07.11.09

Ook ik heb voor de laatste maal pvda gestemd , de zogenaamde (intelligente elite ), lees stomme ouwehoers ,hebben het land naar de donder geholpen , NL is bijkant failliet , de echte crisis moet nog beginnen , want er is straks geen geld meer voor , voor bedrijven , produktie verdwijnt naar OOST , ik hou mijn hart vast , straks zijn er Nederlandse gastarbeiders in Polen , hoe heeft dit zo ver mogen komen
wimpe, warschau | 21:02 | 07.11.09

Ach gut, meneer de verstrooide professor moet even laten weten dat Wilders niet deugd, terwijl het eigenlijk zijn eigen politieke achterban is die niet deugen wil.Alles wat niet in hun morsige rossige straatje past moet meteen monddood gemaakt worden.Nee, van Rossems waarheid is de enige waarheid en dat moet nu breed uitgemeten door heel Nederland schallen.Het is gewoon een ter ziele gaande groepje salonsocialisten dat raaskallend loopt te morren omdat ze niet tegen de ECHTE waarheid kunnen.
Hans, Arnhem | 21:02 | 07.11.09

Als de PvdA Maarten van Rossum als lijstduwer nodig heeft, zijn ze vast en zeker ten einde raad.Het is over en sluiten met de PvdA.
bert, ruurlo | 20:58 | 07.11.09

Hij heeft gelijk dat politici teveel eer (goeie peilingen) krijgen hedendaags van een paar snelle harde uitspraken op het beeld, maar daar doet zijn eigen partij net zo goed aan mee als het zo uitkomt alleen zit het voor hun de laatste tijd nogal tegen (met goeie reden).
Robin, Eindhoven | 20:58 | 07.11.09

Maarten, eigenlijk moet ik je danken. Je heb mij aan het denken gezet. Ik weet nu zeker dat ik nu en nooit PVDA zal stemmen of gaan stemmen.Je maakt de keuze voor de PVV alleen maar veel gemakkelijker voor veel mensen.Thanks, dude....
Phineas, R'dam | 20:56 | 07.11.09

Bah, alle conservatieve krachten bundelen zich samen. Zal dat weer resulteren in een politieke moord, vraag ik mij af? Vrijheid en democratie zijn niet bijzonder veilig bij deze huismeesters van de heksenwaag.
Maarten, Harderwijk | 20:54 | 07.11.09

Al is Geert nog zo blond geverfd. Hij heeft ons gedachtengoed verwerft...
B, Haarlem | 20:48 | 07.11.09

„Als je als politicus een beetje blits uit de bocht komt in een talkshow kan je de volgende dag zo maar rekenen op vier, vijf zetels extra in de peilingen”, aldus Van Rossem.Vandaar dat van Rossum er ook instapt, hij doet niet anders.
m.theunisse, roosendaal | 20:44 | 07.11.09

Jammer voor PvdA, maar v.Rossum is echt geen duwer; toch veel meer een trekker. Dit gaat de PvdA weer meer zetels kosten, helaas. Echt geen beste zet.
Brutus, A.dam | 20:41 | 07.11.09

Als je de man hoort spreken dan wordt je al depressief Van Rossems troost
Jan D , Den Haag  | 20:40 | 07.11.09

Het signaal is zeer duidelijk, "er is dus niets anders als de PVV voor de burger".
Jeroen, Utrecht | 20:36 | 07.11.09

Van Rossem als je hem hoort praten dan val je bijna in slaap op de golven van onzin en oeverloos gezwets, aan zijn onverzorgde uiterlijk kun je zien dat hij niet al te ijverig is, dus laat hem lekker de PVDA nog dieper inslaap sussen, rust doet alles af.
okke Weerstand, Urk | 20:36 | 07.11.09

mijn stem krijh je
Sef, utrecht | 20:35 | 07.11.09

Hoe ver kan je zakken als pvda met zulke mensen aan te stellen Hou mijn hart vast voor de mensen in utrecht als zoon persoon in de gemeenteraad komt
bart , vianen | 20:31 | 07.11.09

Veel mensen die gestudeerd hebben, stemmen PvdA. Veel mensen die vroegtijdig van school gegaan zijn, daarna werkloos werden en nog nooit gewerkt hebben, stemmen PVV. Het vreemde is dat de laatste groep zo verschrikkelijk veel lawaai maakt, terwijl ze inhoudelijk niets te melden hebben. Iets met holle vaten...... Schelden op iedereen, maar als iemand iets over Geert zegt is het ineens een schande. Simpele mensen zonder enige kennis van zaken.
Jozef, Utrecht | 20:31 | 07.11.09

Goede nederlander,Maar bedenk voor je begintmet een hopelose zaakhet is over met de PVDA
corne, Amsterdam | 20:29 | 07.11.09

De pvda heeft zijn eigen graf gegraven dmv de Sp met Jan Marijnissen die zich niet hebben laten chanteren door Bos en zijn kornuiten die een nieuwe regering samen hadden kunnen vormen en dan was zeker de AOW niet onrechtvaardig verslechterd en veranderd naar 67 jaar maar werd het door de rijke draagkrachtigen door belastingverhogingen betaald vanwege de crisis met hoge werkloosheid. Van Rossem kan beter de SP steunen.
Wil, Rijnsburg | 20:26 | 07.11.09

v. Rossem, please hang aub niet de clown uit, jij weet dondersgoed dat achter de gordijnen de politieke koers, kaarten & kopstukken in de loop der jaren al zijn vastgelegt. Dat PVV een dictatoriaal geluid en beeld geeft is een logische gevolg, daar Wilders uit het zelfde 'Fabianistische' vaatje tap, alleen in een ander jasje dan Links. Ik hoop dat je PVDA haar laatste duwtje geef zoals zij Nederland overgaven... de afgrond in.
Winterschilder, rotterdam | 20:24 | 07.11.09

Hiermee wordt toch wel bevestigd dat al die door de Nederlandse overheid betaalde praatprogramma's links zijn. Al de ingehuurde linkse zogenaamde deskundigen en gasten indoctrineren ons met links gezwam. Maar dat hebben we al langer door hoor.
Wilma, Haarlem | 20:22 | 07.11.09

Van Rossum heeft een hoog Melkert/Herfkens gehalte. Goeie zet dus. Op naar de nul zetels..... Taart in zijn gezicht.
Guus, Goes | 20:22 | 07.11.09

Haha, en dan nog steeds blijven roepen dat de Pvda niet regentesk is: zitten er nog arbeiders bij die partij?
Sociologisch, Drenthe | 20:21 | 07.11.09

Nu weten we gelijk waarom het zo slecht gaat met de PvdA; met zulke multicul politiek correcte figuren als Rossem zal de PvdA nog verder zakken.
Rozo, Amsterdam | 20:21 | 07.11.09

Nu vindt ik Maarten van Rossem meer een afschrikking voor de PVDA dan een lijstduwer.Ik zal alleen al niet op de PVDA stemmen om te verkomen dat hij in de gemeenteraad zou komen
Hans , Utrecht  | 20:20 | 07.11.09

Laat dhr. Van Roslim de Partij van de Afgrond duwen..
jan, hilversum | 20:20 | 07.11.09

Dus van Rossem word het nieuwe poppetje van de bankiersbazen nu? New World Order nr1 is het niet van Rossem, historisch deskundige! Google het anders even(illuminatie mag ook hoor!)!!!
Logisch, Rotterdam | 20:20 | 07.11.09

PRIMA! Ik ben trots dat ik dezelfde achternaam draag!!
Eric-Jan, Den Haag  | 20:15 | 07.11.09

En voor hij gaat duwen, eerst douchen.
Plop, Den Haag | 20:15 | 07.11.09

Met Youp van 't Hek de ultieme kandidaat voor het kaviaar en champagne socialisme in 2009. Deze andere TV cabaretier bracht namelijk net zijn zielige Sinterklaas boekje uit. Van Rossem vertegenwoordigt nu niet bepaald de gewone man laat staan dat er in die kringen veel te vinden zijn die zich door hem aangesproken voelen. Dus PvdA vooral doen!
Rob van Leeuwen, Drunen | 20:13 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
wkm, utrecht | 20:12 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

met Van Rossum als lijstduwer van de PVDA hoeft de PVV geen campagne meer te voeren,nog een paar meer van die gasten zoals van Rossum bij de PVDA en de PVV haalt de absolute meerderheid
staf, Achel | 20:11 | 07.11.09

Typisch voorbeeld van linkse elite. Dit figuur zal de gewone man beslist aanspreken....
gewone man, den haag | 20:11 | 07.11.09

De PvdA zit toch wel met een probleem als deze zogenaamde US geleerde en extreem links figuur nu zich gaat mengen in verkiezingen kun je zien hoe een partij in nood is om zo iemand aan te nemen als lid.Deze zgn US kennende is een product van de 60er jaren. Altijd op kosten van de belastingbetaler geleefd.
Karel V, Rotterdam | 20:10 | 07.11.09

DE PvdA is als een 30-jaar oud DAF-je dat de helling afrijdt, omdat de remmen het niet meer doen. Je hebt minstens een dozijn ijzersterke kerels nodig om dat DAF-je weer omhoog - richting de top - te duwen. Het geduw van een slappeling als van Rossem helpt geen bal. Hij moet oppassen niet door het achteruitrijdende DAF-je verpletterd te worden. Als dat gebeurt, is er voor het Nederlandse volk overigens nog niets verloren. Integendeel, het zou een verademing voor ons betekenen. Zijn we weer van een ouwehoer verlost.
Igor, Deventer | 20:10 | 07.11.09

De ongeschoren degeneratie van de linkse politiek. Het ideale boegbeeld voor de PvdA: inhoudsloze beweringen, schreeuwen dat anderen hun mond moeten houden, de domme arrogantie van de (verloren) macht, de figuren van de makkelijke en veel te vet betaalde banen, typisch representant van het linkse parasitisme. En dat in combinatie met het bekende domineesnarcisme van de linkse regenten. De enige die hij nog kan representeren zijn kiezers die niet eens de taal spreken.Als het maar een baard heeft....
Jacobus, Almere | 20:08 | 07.11.09

Hier hebben we het stereotype exponent van de pvda, zuur en zonder enige humor. Dit chagerijn is een waardige vertegenwoordiger van de pvda. Hoe kunnen ze ze zo uitkiezen. Afijn, het verval heeft zich reeds enige tijd geleden ingezet bij gebrek aan enige realiteitszin en dat zet zich kennelijk voort.Oogkleppen en tunnelvisie zijn socialistische eigenschappen die voortdurend worden ge-etaleerd en uitgedragen, aangezien ze zichzelf elitair wanen vertegenwoordigen ze dus ook de arbeiders niet meer!
chief, den haag | 20:08 | 07.11.09

Stemmers voor Wilders komen wel van ontevreden kiezers van de PvdA, Cda, Vvd en andere partijen. Toen konden jullie ons wel gebruiken.(met de nadruk op gebruiken) We zijn niet veel veranderd, maar nu we anders gaan kiezen door jarenlange ontevredenheid worden we afgeschilderd als rechts-extremen en geven jullie ons nog een trap na ook! Maar ik onthou dit.
Janine, Den Haag | 20:08 | 07.11.09

ja hoor, oplichter, want als hij ondanks zijn onverkiesbare plaats toch met voorkeursstemmen gekozen wordt, doet ie het natuurlijk niet. gaat je stem toch naar zo;n wereldvreemde pvda=er.Weet ook zeker dat van Rossem het nog geen dag uit zal houden met een stel pvdA ers
louis, rotterdam | 20:07 | 07.11.09

Gelukkig, dat die van Rossem op een onverkiesbare plaats staat bij de gemeenteraadsverkiezingen in Utrecht! Ik moet er niet aan denken dat die arrogante kwal de mensen in Utrecht zou moeten vertegenwoordigen in de gemeenteraad !!
karel, Brunssum | 20:06 | 07.11.09

Van Rossum is nou ook niet bepaald een rooskleurig voorbeeld. De Pvda laat de arbeider in de steek, als die arbeider dat niet doorheeft en gewoontegetrouw die partij blijft stemmen, dan is dat heel dom. Mijn partij is het allang niet meer sinds dat voortrekken van cultuurverrijkers ipv de ouderen, de zieken, en de echte belastingbetalers. PvdA staat voor de arbeidsonwilligen, en niet geintegreerden. Over Pechtold niet te spreken, slapjanus.
j van dijk, alkmaar | 20:05 | 07.11.09

Demagogisch proleet of proletisch demagoog?
Wauwter Bo, Amsterdam-Zuidoost | 20:05 | 07.11.09

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
nederbelg, grensstreek | 20:04 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk

lijstduwer is geleuterDie man gaat nooit in de gemeenteraad
willem, rijswijk | 20:03 | 07.11.09

De Wereld Draait Door en Paul Witteman duwer zul je bedoelen.Het is alleen mar links wat deklok slaat bij de programma's.
Carlo De Napoli, Firenze | 20:02 | 07.11.09

Dhr. Van Rossum gefeliciteerd met uw hardnekkigheid om lid te blijven en graag de lijstduwer te willen zijn van een Partij die naar de afgrond is afgegleden. Wat zei u, de PvdA een partij is die de verantwoordelijkheid durft te nemen, op welk terrein? De PvdA die graag de beschermerheer te willen zijn van de allochtonen, die hun graag te willen pamperen, nathouden enz. Niet te willen erkennen: dat de integratiepolitiek is mislukt, dat hierdoor maatschappelijke problemen is ontstaan door toedoen van uw partij enz.enz.
Bokito, Rotterdam | 20:01 | 07.11.09

Ik zou Wilders wel eens in debat willen zien met van Rossem...Oh nee! De Blonde Pruik gaat met niemand de discussie aan, hij loopt liever weg en gaat dan aan de zijlijn lopen schreeuwen!
Bakema, Bakkem | 20:01 | 07.11.09

Wie is eigenlijk Maarten v Rossem Nooit van gehoord
Miepie, Zoetermeer | 20:00 | 07.11.09

Ik wens hem veel succes! Zet em op!
M.Vos, Huizen. | 19:58 | 07.11.09

Wilders heeft volgens jullie geen partijprogramma. De PvdA wel, alleen komen ze het niet na. Bij de volgende verkiezingen kunnen jullie er alles opzetten, maar geen hond gelooft het nog.
Adrie, Vinkeveen | 19:56 | 07.11.09

Jammer, ik heb hem toch altijd een zeer verstandige en een gezond cynische man gevonden...
H.Ruberg, Den Haag | 19:55 | 07.11.09

Als de PvdA echt het beste wenst voor de toekomst van Nederland heffen ze nu de partij op.Wie wil nu nog met de PvdA geassosieerd worden.Kwestie van Normen en Waarden.
Henk, Rotterdam | 19:55 | 07.11.09

pvda is niks mee eens, maar van de rechtse rakkers moet je het als arbeider en burger ook zeker niet hebben
karel, oostzaan | 19:54 | 07.11.09

Mensen die in vredestijd land onder water zetten,en miljarden naar de rijken en rijksten brengen!!!!dan ben je niet alleen aso,maar heb je nog minder verstand dan een eencellige plant.Als je daarop stemt ben je nog dommer.
Piet Democraat, Gouda | 19:54 | 07.11.09

Veel plezier van Rossum !! Denk je wel aan je rug met al dat duwen ?Ik stem wel op een andere lijst !!
D , Rijswijk | 19:53 | 07.11.09

Laat hem eerst maar een nachtje weken in de Badkuip.
Afgrond, Duwen | 19:53 | 07.11.09

Alsof dit helpt.. Een echte protest stem breng je niet uit op een partij die roept, doet of zegt.. als je al echt een protest stem wilt uitbrengen stem je blanco, ook dat is een mogelijkheid.Dat de Partij van de Allerrijksten op dit momement in de peilingen op 13 zetels staat hebben ze vooral aanzichzelf te weten door hun draaik*nterij. De fluwelen aanpak is niet altijd de juiste aanpak..en daar dragen ze nu de vruchten van.
Erik, Arnhem | 19:51 | 07.11.09

Ik had de heer van Rossum redelijk hoog 'zitten' , maar wat hij nu uitkraamt over die graaiende en falende pvda.....Over en Uit.
H.Versteeg, Hoofddorp | 19:51 | 07.11.09

Deze dankzij ons zuur verdiende belastinggeld overbetaalde wannabe stand-up comedian is de zoveelste zure wijn in dito zakken.
Ad Onis, Eindhoven | 19:51 | 07.11.09

 1 | 2 | Volgende
Kerstgroet aan de Ouderen
Kans op €3000,- !
Puzzel mee voor het goede doel en maak wekelijks kans op €3000,- !.
Michael Jackson Shirts