HUISREGELS
Voor reageren op artikelen bij telegraaf.nl en haar subsites gelden huisregels.
Klik hier om die regels te lezen.
Dik 45 jaar mijn brood verdiend aan boord van oceaan gaande schepen op de wilde vaart.Altijd gespaard en nu wordt ik in de maling genomen door mijn pensioenfonds.Ht mooiste is als je tegen de tachtig loopt de pil van drion in te nemen met een fles ierse whisky,dan ben je en van het pensioenfonds af en van het spul dat ik mijn,uw,onze regering durft te noemen.Wat een land,wat een democratie,wat een list en bedrog.
Henk,geen cent te makken, Rotterdam | 18:35 | 08.11.09
de rijken worden steeds rijker, de armen worden steeds armer!Waar blijft nu onze regering eens die met de vuist op tafel slaat en daarmee opkomt voor het volk dat hen gekozen heeft?Ben bang dat we af zullen glijden naar een dictatuurstaat........
B.Cortie, Thailand / Nederland | 17:52 | 08.11.09
het is duidelijk dat ze ten onder gaan aan hebzucht, graaien etc. volgens mij kunnen of willen ze de verantwoordelijken niet pakken want dan komen ze ook aan zichzelf.opvretersland bah.....Hoort dit ook allemaal bij de normen van balkenende????
klaas, noordned | 17:32 | 08.11.09
Erik correct! Ook ik weiger deel te nemen aan verplichte pensioenfonds omdat het gewoon geld weggooien is. Ik spaar zelf en hoef mijn niet meer te ergeren aan: inhouding van allerlei idiote kosten en premies die mij nooit vooraf zijn gemeld, speculeren op de beurs, onleesbare polisvoorwaarden, geen reactie op brieven, eenzijdige voorwaarden, bij overlijden verdwijnt mij geld niet in de zak van de verzekeraar etc etc. Ons pensioenstelsel is een graaicirucs voor velen en de werknemer moet genoegen nemen met een fooi!
ziek stelsel dus, weiger deelname pensioenfondsen | 17:27 | 08.11.09
Ben 5-jaar geleden met pensioen gegaan. AOW plus aan vulling ABP. Nu 5-jaar later i s mijn aanvullend pensioen per maand Euro 60 lager dan waar ik mee begon. Tel uit je "winst".
Volbregt, Rottrdam | 17:06 | 08.11.09
Zo langzamerhand komt boven water wat de politiek van de laatste 30 jaar ons (mij) heeft opgeleverd:Uitverkoop van nutsvoorzieningen, binnenhalen grote groepen non-westerse allochtonen die grote problemen veroorzaken,opgelicht worden door pensioenfondsen, waar gewoon criminelen aan het hoofd stonden/staan. Dit land is vervallen tot een bananenrepubliek.
Kroos, Utrecht | 16:38 | 08.11.09
Ja,we zyn allemaal gek om door te werken. Wy zien er niks van terug.De Grote Bazen in..Huis, nr zoveel van onze centen!!En wy maar blyven werken voor.......???????????????
Caroline, LISSE | 16:30 | 08.11.09
Alles is in een korte tijd van Scheringa afgepakt.Waarom nu niet bij de pensioen lui? Waarm worden ze niet opgepakt wegens oplichting en diefstal. En waarom wordt hun huis niet onder de kont verkocht. Ze hebben van mijn 50 jaar werken het geld gestolen. Maffia top gangsters maar ook de lui van rechter en politie. Pak op die smeerlappen en pak ze mijn geld af, of moet ik het daar gaan halen. En maar praten over democratie, een bende is het,
J, Roosendaal. | 15:24 | 08.11.09
Maar ook buiten dat, die nog met 67jr gaan kost het nog meer 2jr aow en 2jr aanvullend pensioen waarvan de rijke werkgever daarvan profiteerd, maar waar je wel voor betaald hebMen bespaart 4miljard maar de ambtenarensalariëring kosten 150miljard.Waarom kabouter Bos zijn achterban op 26 okt oplichtte, komt dat door de Lissabon akkoorden?Of halsstarrigheid.
piet, h'sluis | 14:45 | 08.11.09
Niets en niemand is meer te vertrouwen, de zgn. 'deskundigen' managers, politici enz. beroven je waar je bij staat.Ben je dood dan komt de fiscus ook nog weer langs, wat een gruwelijk land is dit.
Mary, Berkel | 14:35 | 08.11.09
Pensioenfondsen maakten tot de crises van iedere 30 eurocent in 30 jaar 1,00 euro vanaf de pensioendatum op 65 jaar. De lage rente en daling van beleggingen bracht dat niveau begin 2009 tot een verwachting van 80 eurocent. Nog steeds een redelijk rendement. Maar zorgelijk voor de langere termijn. Gelukkig staat de prognose weer wat hoger op ongeveer 90 eurocent. De VARA heeft met Kassa de zaak aanzienlijk zwart gebracht. Dat is jammer.
Mede/werker pensioenfonds, Zeist | 14:03 | 08.11.09
In dit land wordt zo langzamerhand iedereen door iedereen bestolen. Wie wordt er dan beter van?? Juist ja, de mensen, die hier nooit iets hebben opgebouwd of een bijdrage aan de samenleving hebben geleverd. Met dank aan de linkse politiek!!
pjotr, zeist | 13:44 | 08.11.09
Ik heb bij een pensioenfonds gewerkt. 10 jaar geleden heb ik besloten mijn pensioen nooit meer bij een pensioenfonds onder te brengen. Wat ben ik blij dat ik toen die keuze heb gemaakt. Jammer dat mijn opgebouwde pensioen daar nog steeds staat te verteren.Als er iets lelijker is dan hypotheken met kleine lettertjes dan is het wel je pensioen!
Erik, Amsterdam | 13:19 | 08.11.09
het zal weer niet zo zijn.heb ik 46 jaar hard gewerkt en altijd afgedragen loop ik het nog een keer op.maar alweer bedankt regering.
yk, wieringermeer | 13:19 | 08.11.09
Waar is mijn geld gebleven en wie pakt de boeven aan?
Thom, Breda | 12:42 | 08.11.09
Hoe is het mogelijk? Spaarders krijgen bij een deconfiture van hun bank tot ¤100.000,-- geld terug. Mensen die meer dan 30 jaar 'in the blind' hun geld hebben toevertrouwd aan een pensioenfonds en nu kennelijk door wanbeleid en goklust van derden meten inboeten kunnen niet rekenen op vergoedingen van de buiten hun schuld verloren tegoeden.Zijn de overheid, de AFM, etc, nu helemaal gek geworden?100.000 regeltjes, maar voor het geknoei en goklust géén zinnige regels?
Wolfgang, Duisburg | 12:25 | 08.11.09
Voor hoeveel en voor hoelang laat de mens zich nog bestelen...? De dreiging aan Banken om masaal het geld daadwerkelijk op te eisen doet pensioenfondsen ook verbleken als er een golf overstap naar een betere pensioen voorziening. Weeg deze actie af tegen de economische en politieke ontwikkelingen, en pak je verlies tegenover zekerheid en het afbreken van de macht over u door de geldhandelaren met luchtkasteel-praatjes.
Winterschilder, rotterdam | 12:21 | 08.11.09
Oké de ge pensioneerden, die heel hardt voor hun geld hebben gewerkt, worden nu bestolen. Wie en wat wordt daaraan gedaan? Het zal toch niet zo zijn, dat dit de doofpot ingaat.
John, Scheveningen | 12:06 | 08.11.09
Het is gemeld,maar wat gaat er nu gebeuren dan?Gaan die mensen het er nu ook met terug werkende kracht bij krijgen?
roel van der veen, vlaardingen | 12:05 | 08.11.09
Wereldwijde directe en indirecte financiële schade veroorzaakt door een relatief klein aantal superzakkenvullers die in Amerika zelfs aan mensen zonder inkomen hypotheken verstrekten. Hoe is het mogelijk dat die criminelen nog steeds vrij rond lopen, terwijl wereldwijd onschuldige betalers van belasting en pensioenpremies zwaar en langdurig de dupe van hun praktijken zijn.Hun namen zijn allemaal bekend. Waarom krijgen die witteboordencriminelen niet dezelfde justitiële behandeling als Madoff ?
Lezer., Rotterdam | 11:59 | 08.11.09
na 9 jaar defensie met een kluitje in het riet gestuurd.DE HEREN WORDEN BEDANKT.directeuren en bestuurders slepen jaarlijks tonnen euro`s weg om het ABP in de problemente brengen het zijn wel de premie betalers die het kind van de rekening zijn door die vriendjes politiek een grof schandaal en zakkenvullenrij!!!
veteraan, nijmegen | 11:55 | 08.11.09
Wat een stelletje stiekemerds. Als Kassa dit niet aanhangig had gemaakt,was een groot deel van de gepensioneerden nog de mening toegedaan dat alles koek en ei was. Dus niet. Nou partijen in de Tweede Kamer, stel uw vragen en doe er wat mee.En met doe er wat mee, bedoel ik wel in het positieve voor de gepensioneerden. Er is al genoeg geld vanuit het ABP naar Financiën gegaan. Corrigeer dat.
Jack, L.Dorp | 11:22 | 08.11.09
Zoals al beschreven "steelt" de overheid uit de kas van het ABP om begrotingsgaten en " hobby's' te financieren en toen in de jaren 80 ineens uitkwam dat het ABP ook nog speculatief bezig was werden er kamervragen gesteld. Vervolgens is toen na overloos debatteren afgesproken dat de Kamer dit niet meer toestond en er op zou toezien dat dit niet meer zou gebeuren. 20 jaar later is het zelfde gebeurd en wat is er over van het kamerbesluit. Niets, hoe zo zorgzame overheid???????????????
Bernard Tomassen, Heemstede | 11:17 | 08.11.09
Ben zelf aangesloten bij het ABP, maar hier wordt ik toch een beetje bang van, de nieuwsbrief voor gepensioneerden kletst de laatste tijd dan wel over kommer en kwel, maar is dat wel de waarheid??? Ik vrees, dat er wel degelijk grote reserves zijn (net als bij gemeenten, provincies en waterschappen) maar dat wij er nooit iets van zien. Verwacht wel een reactie van 't ABP.
swobbe, fryslân | 11:16 | 08.11.09
Het wordt nog erger, dankzij onze Eu worden de pesnsioenen op termijn gelijk getrokken met onze vrienden, die zelf nauwelijks voorzieningen hebben op pensioengebied.Daarom worden ze ook uiteindelijk zo graag lid van de club. Informatie hierover wordt zorgvuldig onder de pet gehouden.
Joep, Odijk | 11:09 | 08.11.09
De bestuurders van het ABP hebben geweldig gefaald. Dat komt ervan als er geen vertegenwoordigers van de gepensioneerden tot het bestuur worden toegelaten maar wel ex politici in het bestuur worden benoemd die geen verstand hebben van beleggen en pensioenen,zoals Brinkman en Borghouts. Ook nu heeft de politiek er weer voor gezorgd dat Nijpels bestuursvoorzitter van het ABP is geworden nadat hij als commissaris bij de DSB Bank volledig heeft gefaald. Onbegrijpelijk en je kunt er niets tegen doen.
B. Lucas Luijckx, Leidschendam-Voorburg | 11:09 | 08.11.09
** Hoe je het ook wendt en keert ** deze regering haalt altijd het ** Geld ** bij de minst krachtige..!! Deze gepensioneerden / bijstand trekkers / laagst betaalde... en ga zo maar door....? zijn de ** DUPE ** van het wanbelijd van deze huidige regering.Het is een grote schande dat deze regering nog aan blijft. Dus vervroegde verkiezingen in 2010. Even een andere wind door Nederland.( Een wind met een denkwijze van de Nederlanders... en voor de Nederlanders...!
H.ij., adam | 11:06 | 08.11.09
Als we dan weten dat van al die miljarden die de pensioenfondsen beheren geen cent naar de pensioenen gaat. De Pensioenen worden betaalt door de premie,s die werkende opbrengen. Dat er geen indexatie is bepaalt de Ned.Bank dus de regering. De Ned.Bank wijst ook de goed betaalde ondeskundige bestuursleden aan.
willen10, amsterdam | 11:06 | 08.11.09
Het is geen wonder dat het ABP zo slecht uit de bus komt. Het is een overheidspensioen en de overheid steelt eruit als ze het financieringstekort weer eens naar beneden willen brengen en de pensioenfondsen volgens hen teveel geld in kas heeft. Van één keer weet ik het zeker, maar het schijnt 2x gebeurd te zijn. Stort de overheid nu weer geld terug in de fondsen net als bij de banken? Nee natuurlijk niet! En anderen maar beweren dat je bij de overheid een goed pensioen krijgt.
Karin Bakker, Zaandam | 10:59 | 08.11.09
Met dank aan de aangestelde bestuurders (lees voormalige gesjeesde politci, voornamelijk van de links kerk) welke alleen bezig waren/zijn hun eigen positie te behouden om zoveel mogelijk centen naar hun eigen bankrekening over te maken.Hallo D66, indien je democratie wil bevorderen moet je aanstellingen tegen gaan en opteren voor gekozen bestuurders.
Peter, Benthuizen | 10:55 | 08.11.09
Gooi dat hele pensioen stelsel overboord , betaal een vast bedrag aan de staat zodat de AOW omhoog gaat en laat dan een ieder zelf voor een individuele aanvulling zorgen.(gegarandeerd). Nu beleggen al die pensieoenfondsen met het geld van de klant en spelen er mooi weer mee , resultaat 0!!Kan natuurlijk wel de directie van die pensioen fondsen aanspreken voor wanbeleid.
henk, deventer | 10:54 | 08.11.09
Heel veel mensen weten niet eens dat ze geld tegoed hebben!Mensen ga je papieren eens na en schrijf iedereen aan met de vraag waarom je nooit een overzicht hebt mogen ontvangen.Boeven zijn het! Tot 50% aan premie inhouden, laat Wouter daar eens wat aan doen!En natuurlijk geen VRINDJES politiek meer!Geen "oud" politici meer aannemen, dat zou nog eens integer management zijn!Plus daarna meer kennis van zaken aan de TOP! En dat is weer beter voor de klant, de "indirecte" salaris betalers!Dag Nijpels!
Monique, Wassenær | 10:51 | 08.11.09
En waar is ons pensioengeld gebleven?Bonissen?
Jan, Koog a/d Zaan | 10:49 | 08.11.09
Ben nog van de generatie die zelf een pensioen via een tussenpersoon afsloot.Toen'Den Haag'deze goudmijn ontdekte werd er natuurlijk besloten dat men vanaf daar de klauwen op al dat geld moest leggen.Kan me alleen niet herinneren ooit aan deze oplichters toestemming gegeven te hebben om met MIJN geld te gaan gokken.Resultaat:samen met mijn man'krijgen'wij 15.000 Euro p.j.minder dan waar wij ruim 40 jaar voor hebben betaald!Over fraude gesproken!
Lisa Marie, Capelle aan den IJssel | 10:42 | 08.11.09
De fondsen die het tijdens de crisis goed hebben gedaan waren meestal fondsen die voor de crisis op het randje van de afgrond stonden. Was er geen crisis gekomen dan hadden deze fondsen nu bij Kassa gestaan.
Eerlijk over, Pensioen | 10:42 | 08.11.09
Ook hier zal een bestuur er goed aan doen de nodige financ.prikkels van een fondsbeheerder ve pensioenfonds weg moeten nemen,een oudvakbondsbestuurder sprak hier laatst over,dat deze een bonus krijgen over gemaakte winsten bij belegggingen en geen strafpunten wanneer verlies wordt geleden!Terwijl zeker politieke vriendjes uit het bestuur moeten wordenverwijderd!
Bram, almere | 10:36 | 08.11.09
Iedereen weet zo langzamerhand wel wie er bij die pensioenfondsen aan het roer hebben gezeten en nog zitten.Het is altijd makkelijk met andermans geld te "spelen" en omdat ze zo "deskundig" zijn worden ze beloond met gouden handdrukken of worden C.v.d. K. of burgemeester. Het wordt tijd dat die lieden strafrechtelijk worden aangepakt!
Joop, Roosendaal | 10:35 | 08.11.09
Weer komt APB op een slechte manier in beeld.Waarom moet een man als Nijpels die alleen maar via zijn "vrienden" en een gladde tong is aangesteld maar volgens insiders totaal geen verstand van zaken heeft deze zeer zware maar lucratief betaalde functie hebben? Ontsla deze man dan direct,indien de bewering klopt,en stel een vent aan die de loze woorden omzet in daden.
JH, Rolde | 10:33 | 08.11.09
'geld dat dom is maakt recht wat krom is'de geldjongens vinden wel weer een weg om onder hun verplichtingen uit te komen .wie weet hoeveel verantwoordelijken er weer met een flinke buidel geld er tussenuit knijpen.en de gewone burger maar weer de dupe.wonen wij toch in een bananenrepubliek!!gek toch niet dat Wilders zo veel kiezersvolk trekt.
w.stuurman, overveen | 10:12 | 08.11.09
Zolang het pensioen verplicht is zal je er altijd dik op verliezen. Dit land roemt om zijn vrijheid maar ik werkelijkheid zit je hier gevangen in al je lasten. Als je ze niet meer kan betalen verkopen ze alles wat je bezit en lig je naakt op straat te bedelen. Snel weg uit dit apenland.
Rob, Helaas nog in nederland | 10:12 | 08.11.09
Als deze cijfers kloppen, als ze kloppen hé,en ik loop één enkele Euro mis, van m'n 49 jarige arbeid, dus als betalende werknemer aan de pensioenfondsen, dan wordt het door mij terug gehaald. Als het niet goedsschiks gaat, dan kwaadsschiks.
W. Alderliefste., Velsen. | 10:01 | 08.11.09
Het hele pensioen gedoe is natuurlijk belachelijk. Gewoon het geld wat je anders al dan niet verplicht aan je pensioen betaald, in het salaris doen en verplicht op een spaarrekening storten. Wedden dat je veel en veel meer hebt dan via een pensioenfonds. Een fonds steelt je geld en gaat er allerlei onzinnige dingen mee doen en als dat niet lukt is de gewone man het haasje. Is dus eigenlijk gewoon oplichting.
yvonne, Rotterdam | 09:55 | 08.11.09
Inderdaad, ons pensioenstelsel is een gotspe! Het wordt tijd dat een serieus wordt gekeken naar het rendement. Maar ja, verzekeraars en de fondsen verdienen goud geld - inhoudingen van 5o% op de premieinleg vinden ze heel normaal. Mensen, we worden collectief belazerd. Word wakker! Teveel politici houden hun mondje dicht want hen wacht goudgerande baantjes. Bijv. NIjpels bij ABP etc etc.
schande, schande | 09:54 | 08.11.09
Laten ze nou eens een paar mannen en/of vrouwen met ballen benoemen in de top van de pensioenfondsen die ook nog kennis van zaken hebben en niet van die baantjesjagers die uitgerangeerd zijn in de politiek. En dan moeten in 2011 de zgn. rijke bejaarden mee gaan betalen aan hun eigen AOW. Die mogen blij zijn als er nog wat overblijft.
Miep, Nietbejaard, Amsterdam | 09:46 | 08.11.09
de stemmingmakerij in kassa is echt te erg. dat dit nog op tv mag worden uitgezonden! mensen, jullie worden door programma's als deze een depressie aangepraat!
pierre, zndvoort | 09:41 | 08.11.09
De soep wordt weer niet zo heet gegeten,als hij opgediend wordt,als de beurzen zo snel blijven aantrekken,zoals nu gebeurd zijn de fondsen zo weer in de rode cijfers en kan men via een inhaal indexatie de uitkeringen weer terug op het oude peil brengen,dus kan het meevallen.Echter wat doen,die zakkenvullende en onkundige oud politici zoals Nijpels en zijn andere VVD vrienden in het bestuur van zo'n fonds?Vriendjes politiek en niets anders en dat moeten ze bij Kassa eens aan de kaak stellen,dat zet zoden aan de dijk
Baruch, Vlaardingen | 09:30 | 08.11.09
Beleggen is voor pensioenfondsen niet eenvoudig. Zeker niet wanneer de beurzen crashen. Delta Lloyd heefy als een van de weinig grote maatschappijen de schade uiterst beperkt gehouden door onder hun aandelenportefeuille stoplossen te leggen.
John, Zoetermeer | 09:30 | 08.11.09
Hetzelfde probleem doet zich voor met ondernemingen die overgenomen worden,in sommige gevallen lopen werknemers tienduizenden euro,s mis.Doordat pensioenrechten/voorzieningen zoals die was, niet mee overgenomen worden.
tomaat, bergen op zoom | 09:24 | 08.11.09
Ik hoor helemaal niet dat de overheid een jaar of wat geleden de ABP kas heeft geplunderd om de staatsfinanciën op peil te brengen. Het was wel het gespaarde geld van de ambtenaren. Het zelfde gebeurde met het beruchte kwartje van Kok(PvdA). Wanneer betaalt de overheid het ABP geld eens terug. Wel door Bos (PvdA)de banken (aandeelhouders) steunen maar de gewone man betaalt het gelag.
Paul, Rijswijk | 09:23 | 08.11.09
Als je het gemiddelde rendament van een pensioenfonds over een heel lange periode (bijv. 30 jaar) bekijkt is dat uitermate slecht. Je kunt je geld dan bijna nog beter gewoon op een spaarrekening zetten. In 1987 hebben ze ook al ik weet niet hoeveel verloren tijdens de beurscrash. Ik vraag me af wat die bestuurders daar heel de dag zitten te doen. Het is toch hun taak om goed om te gaan met onze centen maar te lopen iedere keer achter de feiten aan. Maar wel een hoog salaris opstrijken.
Jan Vos, Veen | 09:21 | 08.11.09
Verbaast me niets. In de Raad van Bestuur van het ABP zitten o.a. Xander den Uyl en Ed Nijpels, en die staan allebei nou niet bepaald bekend om hun buitengewone kennis op financieel gebied.
Gompie, Zoetermeer | 09:10 | 08.11.09
Hoe kan ik dat uitleggen aan mijn 96-jarige moeder die nu in een verzorgingstehuis moet sabbelen/Sparen om naar de kapper te gaan.
L. Jansen, Heerlen | 09:09 | 08.11.09
Als WouterBos dit weet zal er als de kippen bij zijn om het weg te halen.
Bruno M, Kerkrade | 09:07 | 08.11.09
Geen tijd om te reageren, Piet ze gaven niet eens een duidelijk antwoord op de vragen die gesteld werden.Zij zijn verantwoordelijk voor de rommel aldaar.Ook zij hebben met geld gespeeld en verloren dus nu moeten ze niet doen alsof ze er niets aan konde ndoen.
Henk, Den Helder | 08:56 | 08.11.09
Ach ze hebben jarenlang hun zakken zitten vullen met het geld wat wij voor onze pensioenen opgebracht hebben.Enorme salarissen - onkostenvergoedingen - bonussen - afvloeingsregelingen - gigantische nieuwe kantoren - etc. etc.Het kon allemaal niet op, maar het is wel ten koste van onze pensioenen gegaan.Wie gaat de verantwoordelijken eens goed aanpakken ?????
henk, vlaardingen | 08:55 | 08.11.09
Pensioen is niet bedacht om de burgers van een appeltje voor de dorst te voorzien, maar om bureaucraten aan een dik betaalde baan te helpen. De burger moet het geld leveren. Gaat het goed, dan ziet u er een schijntje van terug. Gaat het mis, dan is op=op.
Theo, Amsterdam | 08:51 | 08.11.09
Het is toch schandalig, daar heb je dan al die jaren voor gewerkt en gespaard.Letterlijk dus weggegooid geld.EN NU??????????Worden we ook nog eens gepakt als je een eigen huis hebt, en denk dat je niet naar de voedselbank hoeft.Nog even en de mensen die dachten dat ze NIET hun hand hoefden op te houden,worden hier door de Overheid toe gedwongen!!!!!
fleur, Voorburg | 08:50 | 08.11.09
Voor mensen die bij PME en PMT zitten: kijk eerst eens op de website van het fonds naar de reactie van de fondsen waarom ze niet bij Kassa wilde zijn. De uitzending maakte dat ook wel duidelijk, het was duidelijk niet de bedoeling dat de fondsen iets gingen uitleggen of toelichten. Ze kregen nauwelijks spreektijd en werden telkens onderbroken. Tegenstanders werden daarentegen uitgebreid aan het woord gelaten.
Piet, Pensioen | 07:53 | 08.11.09
Om je pensioen waarde vast te maken moet er belegd worden. Dat gaat al eeuwen zo.Dacht je nou echt dat het door het in een ouwe kous te stoppen meer waard wordt ?Alleen is er zo een hoop mis gegaan met beleggen door o.a. de crisis, maar ook omdat we door de zogenaamde belangen vereniging van beleggers GEDWONGEN zijn de ABNAMRO te verkopen een hoop geld mis gelopen zijn.Hadden we de ABNAMRO niet verkocht dan waren alle pensioen fondsen nog schatrijk geweest.Dus niet de schuld van de pensioen fondsen.
Henk, Mokum | 07:46 | 08.11.09
Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
piet, Uden | 07:40 | 08.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk
Toen het ABP overging van de staat naar een zelfstandig pensioenfonds heeft de regering eerst nog snel de ABP kas met enkele miljarden leeg geplunderd.Dat was geld ingebracht door de leden van het pensioenfonds en dan kan ik het niet anders bestempelen als diefstal, witteboordendiefstal wel te verstaan.Het zou de huidige regering sieren als ze deze miljarden nu zouden terug storten in de ABP kas, nu het ABP problemen heeft.
bertus tokkemans, Den Bosch | 07:31 | 08.11.09
Had niets anders verwacht , zakken vullers zijn het alls gaat naar de k..... in Nederland en het gaat veel te snel (EUROPA)je mag het niet goed hebben ze pakken alls af ,wat denk alls je een hypotheek heb een over 30 jaar betalen.
hvt, Hellevoetsluis | 07:15 | 08.11.09
Er is veel winst gemaakt, ver boven de dekkingsgraad. Worden die winsten afgeroomd en/of tegen een vaste rente weggezet of gokken ze daarmee gewoon door? Er is heel veel mis(gegaan) en het moet anders en beter. Graaiers en zakkevullers (oud politici en oud ambtenaren)moeten we daar niet hebben zitten. Het is tijd voor een nieuwe opzet met kundige en integere mensen die tegen een heel goed salaris bereid zijn deze klus te klaren onder goed toezicht, niet bestaande uit besluitenloze oud politici of ambtenaren.
widebrow, Venlo | 07:03 | 08.11.09
Schande PMT als ik die dikke enveloppen in de bus krijg,waarin beschreven wordt hoe goed dat jullie het doen.Wat een neppers Foei.Een lekker baantje bij de verwarming terwijl anderen daar buiten hun ruggen staan te verzieken in weer en wind.Schaam jullie diep.
MGC, Geleen | 06:54 | 08.11.09
Wat grappig dat klaaggraag rechts ineens achter een VARA-programma aanloopt. Ach ja, zolang de onvrede maar wordt gevoed zijn ze tevreden. Maar stel nou toch eens dat de pensioenfondsen het geld niet hadden belegd maar op een spaarrekening gezet, dan hadden jullie allemaal tot je 80e door kunnen werken. Had je pas echt reden tot klagen gehad. Als je bij een pensioenfonds zit behoort nadenken blijkbaar niet tot je core business.
Kees, Amsterdam | 02:58 | 08.11.09
Hmmm ik begon met werken in 1975 en kwam er veel later achter dat vrouwen toen niet eens pensioen opbouwden, bestond gewoon niet. In de eighties bij het ene bedrijf wel, het andere niet. Tig jaar later blijk ik bij 1 bedrijf iets te hebben opgebouwd waar ik niets van wist, bleek bij NN te zitten, nooit iets ontvangen tot ze overgingen naar een fonds waar ik keurig elk jaar een overzichtje krijg. Er ligt denk ik een hoop geld wat mensen niet eens weten!
Anna, voelt zich al jaren bedonderd | 02:42 | 08.11.09
Ik wilde in 1988 mijn pensioen in eigen beheer houden. Dit kon niet volgens de wet. In 1989 meldde het ABP vol trots dat het meer in derivaten en buitenlandse projecten ging beleggen om het rendement te verhogen. Aan de ambtenaren geschreven dat zij dit niet konden en dat mijn premies veilig belegd moest worden in Nederlandse obligaties, dat dit op lange termijn zekerder was. Mijn gelijk kwam al twee jaar later en is sindsdien niet veranderd. Lekker gokgeld van anderen om in goede tijden fijne bonussen op te strijken
JV, Rotterdam | 02:28 | 08.11.09
En daar hebben de ouderen zich die jaren rot voor gewerkt,nou word het tijd dat nederland eens schoon gemaakt word,zodat er geen geld meer verloren gaat aan loze projecten eerst de ouderen die hard gewerkt hebben dan weer de mensen die nieuw komen eigen volk eerst.
mark, amsterdam | 02:01 | 08.11.09
Waarom verplicht deelnemen aan een pensioenfonds, dat risicovol aan het beleggen is? Waarom zijn er pensioenfondsen die hun dekkingsgraad in orde hebben en andere niet? Waarom strooit een pensioenfonds met bonussen, terwijl het resultaat slecht is. Waarom is Nijpels directeur van het ABP maar heeft geen enkele financiele opleiding???Waarom grijpt de volksvertegenwoordiging niet in?
J. de Ruiter, Utrecht | 01:57 | 08.11.09
met een gemiddelde van ongeveer 300 euro per maand mar dan wel al gedurende 35 jaar heb ik ongeveer twee miljoen bij elkaar gespaard. Dat komt doordat het altijd geleveredged is geweest en belegd in verhuurd onroerend goed. Dat brengt momenteel zo'n 2 ton per jaar aan huur op. Min de reserveringen, kosten en belastingen hou ik zo'n 7.000 Euro netto over per maand. Maar als ik verkoop heb ik mijn 2miljoen ook nog eens he!Wie denkt dat een pensioenfonds dat beter zou hebben gedaan is gek !!!!!!!!
cees, amsterdam | 01:54 | 08.11.09
Vanaf de eerste dag dat ik verplicht! pensioenpremie moest gaan betalen heb ik al gezegd dat ik het liever zelf zou gaan doen.Maar dat mocht niet.Het moest naar de instanties die het gingen beleggen in call en put-opties (iets dat ik never nooit zou doen met mijn spaargeld). Verschrikkelijk om te zien hoeveel risico er is gelopen met MIJN geld. Ze hadden beter naar een casino kunnen gaan ermee. En nu betaal ik het gelag.
herman, ijmuiden | 01:46 | 08.11.09
Dat krijg je als bepaalde incompetente ex-politici de dienst gaan uitmaken in Raden van bestuur van bepaalde grote pensioenfondsen! Dankzij Zalm heb ik ook nog een extra pensioenbreuk opgelopen als ambtenaar - weer geen ambtenaar - toch weer ambtenaar! We hebben er nooit een cent compensatie voor geregen, maar wel een pensioenbreuk waardoor we voor een deel bij het ABP terecht zijn gekomen! Dat fonds betaalde de laatste jaren al verschillende malen de inflatie/prijscompensatie niet uit! Leve de overheid!
Ruud, Rotterdam | 01:42 | 08.11.09
Ik doe mooi niet meer mee aan dit collectief "sociaal" piramidespel waarbij anderen de regels bepalen. Ik beslis liever zelf over MIJN geld. Wie denkt dat ie een (belasting)voordeel heeft met het in een pensioenfonds stoppen wordt straks driedubbel genaaid: 1) door slechte beleggingen zit er minder in de pot dan je er zelf in hebt gestopt 2) pensioen komt pas beschkbaar vanaf je 67e (of 80e tegen die tijd) en 3) pensioen wordt later ook nog eens zwaar belast want anders blijft die pot niet meer gevuld.
Zoekhet, Maaruit | 00:54 | 08.11.09
na 65 ben je ook jan met de pet je betaalt de crisis.gefeliciteert met je pensioen.
ineke , tilburg | 00:38 | 08.11.09
Hoge ambtenaren(Koninklijkhuis) krijgen een hoog pensioen.Wie betaald de premie?Juist de belastingbetaler.Wie betaald het pensioen van de burger?Ja, jij zelf daar betaald die hoge ambtenaar niet aan mee.Conclusie:Zij hebben goed voor zich zelf gezorgd,zo dat U allen zijn vorstelijk pensioen heeft betaald.Bij TNT Post moeten die postbodes salaris inleveren,zou het niet zo zijn dat die hoge ambtenaren ook niet eens geld terug geven aan de burger.
AH, HOORN | 00:27 | 08.11.09
Ik ben gedwongen aangesloten bij de prutsers van PME, als de crisis over is ga ik in een andere sector werken om onder het juk van deze afpersers uit te komen.
peter, deventer | 00:22 | 08.11.09
Het verbaast mij helemaal niet. Bij ABP was tot april Eelco Brinkman, tot juli Harrie Borghouts en sinds juli Ed Nijpels bestuurs-voorzitter. Allemaal politici die volledig maling hebben aan de belangen van de gewone man. Het enige belang dat zij dienen is dat van de ministers ter Horst en Donner, die maar 1 oplossing hebben: pensioenen ook naar 67 !
Hans, Rotterdam | 00:09 | 08.11.09
leuk deze berichten ,ik had wel wat verwacht maar niet zoals nu de stand is als alles weer omhoog gaat ziekenfonds,huur zal een pensioen verhoging wel weer achter blijven.ABP commissarissen hebben het weer goed gedaan en waarom niet met een ander zijn geld.Wie zoekt die grappemakers uit voor zo n funktie.
jan, de bilt | 23:56 | 07.11.09
Piet uit Hoorn heeft het beste idee. Ik vind een geblokkeerde spaarrekening voor elke nederlander die werkt een prima idee. Gaat er geen geld verloren aan dure salarissen en gebouwen en miscalculatie bij beleggen. Schandalig dat er zoveel aan salarissen van betaald moeten worden van zgn.ambtenaren bij pensioenfondsen. Eigenlijk zijn we helemaal niet vrij om te doen en te laten wat we willen in Nederland. De elite bepaalt en steelt.
marien, nijmegen | 23:54 | 07.11.09
Ik hoor niets over de zogenaamde solidariteitspremie die ABP leden VERPLICHT ruim 10 jaar moeten ophoesten voor 55 plussers die nu dus mede op onze kosten in hun kamper door Europa touren. Zullie we die premie met onmiddelijke ingang afschaffen en terug laten betalen aan de hardwerkende teveel premie betalende ABP leden?
Ton, Tilburg | 23:45 | 07.11.09
Maar laten ze er dan vanaf nu ook wat aan gaan doen dat iedereen z'n verdiende pensioen dan ook krijgt waar hij recht op heeft !
Joannes, Hardenberg | 23:36 | 07.11.09
zeer tendensieuze uitzending. Pensioenfondsen moeten maatregelen nemen indien dekking < 105%. Door de credietcrisis was de dekking veel lager. Nu de aandelenmarkten weer aantrekken is de dekking snel weer op peil en zijn de maatregelen niet meer nodig. Gepensioneerden lopen 1, hooguit twee indexrondes achter. Geen duizenden euro's in 15 jaar, maar enkele honderden in 1 of 2 jaar. Kassa: nadenken is ook een vak!
Pensioenadviseur, Roosendaal | 23:34 | 07.11.09
Krijg het gevoel dat deze mededeling bedoeld is om mensen verplicht lager te laten werken. Pensioenfondsen hebben nauw contact met die kneuzen uit het Binnenhof. Er is genoeg geld. Regering zit iedere keer te graaien in pensioenpotten.
Jan Willem, Den Haag | 23:33 | 07.11.09
Dat krijg je met die TOP bonus graaiers. Heb zelf mijn eigen pensioenvoorziening getroffen door niet overdreven luxe te leven, te sparen en onroerend goed te kopen, en de verhuuropbrengst is ook nog eens belastingvrij.
Tim Slim, Bahamas | 23:22 | 07.11.09
CDA he, Alle CDA kopstukken zijn bezig geweest om de pensioenen te bestelen (dat is ze nu gelukt onder de dekmantel van de crisis) met Eelco Brinkman voorop, weet u nog? Dit is nu de VOC mentaliteit de ouderen de rekening laten betalen, Eelco heeft precies op tijd he schip verlaten, voorkennis he, heeft u wel eens gezien hoe deze oubollige regent woont? Ik snap niet dat er nog iemand CDA stemt, werkelijk niet.
Leo, Groningen | 23:17 | 07.11.09
hoe kan nu een gepensioneerde met een pension uitkeering weten dat hij niet te kort krijgt ik heb nog nooit een over zicht gehad hoeveel ik heb ingelegen ik heb zelf wel een berekening gemaakt het is op het moment de meest onoverzichtelijke bezighied die er is
gerrit, amsterdam | 23:11 | 07.11.09
@Pannenkoek, Amsterdam | 21:39 | 07.11.09"beste ron uit almere: De SP heeft geprotesteerd maar er werd niet geluisterd door zalm en vrienden"Dat kan best zijn, maar naar mijn weten is er niet gestaakt, zijn er geen acties gevoerd, en is het volk amper ingelicht. Hier had de SP best meer kunnen doen. Grof gezegd: er zijn voor minder oorloggen begonnen, maar kennelijk is de Nederlander een erg mak lam voor de slacht.
Ron, Almere | 23:09 | 07.11.09
Vanaf mijn 15e werk ik me al kapot en dat is nu 43 jaar. Mijn hele leven pensioenpremie betaalt als een halve gare en die pensioenfondsen spelen maar mooi weer met jouw geld! Schandalige maffiapraktijken. Ik had liever mijn eigen pensioengeld al die jaren opzij willen leggen, dan was ik er heel wat beter vanaf gekomen. Altijd maar die rot smoesjes van de regering en die pensioenfondsen. Gebruiken die crisis steeds weer om hun eigen wanbeleid te verdoezelen!
Lydia, Rotterdam | 23:06 | 07.11.09
Was het begin jaren 80 niet de toenmalige regering onder Lubbers die 27 miljard uit het ABP pensioenfonds haalde en het er nooit meer heeft terug gestort?? Dan hadden we er nu toch een stuk beter voor gestaan.
Cor, Brielle | 23:03 | 07.11.09
Maar wat verwacht je als je incompetente ex-ministers of leden van grote politieke partijen in de directie hebt. Het volgende probleem is het poldermodel waarbij alle investeringen op basis van consenses plaats vinden. Onroerend goed adviseurs van ABP in Boston wisten mij te vertellen dat ABP weken tot maanden nodig hadden om een beslissing te nemen. Het gevolg was dat ABP alleen de duurste projecten kreeg. In tijden van internet en e-mail loopt NL weer achter en wie betaald de rekening de gepensioeneerde burgers!
econoom, leiden | 22:49 | 07.11.09
Voor 100 Euro per maand (vast) groeit mijn pensionfondsbasis 14% per jaar (vast)... omdat dit is belegdt in fysieke-handel ipv de beurs-lucht-handel. Niet alleen de rente is door de vaste waarde stijging van de beleging aangenaam, maar tevens de opbrengsten bij verkoop die geheel aan mij wordt uitgekeerdt. Hetgeen ik bezit daar krijg ik meer van en het wordt steeds meer waard..."Kunst - Goud - Edelstenen" dag fonds,bank & AEX !
Winterschilder, rotterdam | 22:49 | 07.11.09
al die jaren betaal je pension premie fonds beheerders moeten minder feestjes en bonusen geven aan hoge pieten zo kan iedereen hun geld krijgen waar ze recht op hebben,Van mijn geld lever ik geen cent.
willem de harde werker, utrecht | 22:47 | 07.11.09
De BPF's PME en PMT vonden het niet nodig op te komen dagen. De arrogantie. Waneer komt de tijd, dat je kan kiezen waar je je pensioen wilt onderbrengen met een risico profiel keuze, dan kunnen we afscheid nemen van aantal arrogante BPF' s, die onverantwoorde risico's nemen en zich vervolgens niet hoeven te verantwoorden.
Eddie..., Amsterdam | 22:43 | 07.11.09
Geplaatst via mobiel
Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Peter, Leiden | 22:42 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk
Genoemde bedragen zijn peanuts vergeleken met de ca 70.000 euro die ons door de AOW leeftijdverhoging (2 jaar AOW+Pensioen) door de neus worden geboord.
Jan, Eindhoven | 22:29 | 07.11.09
Bepaalde medewerkers van het ABP hebben jaren geleden een flinke bonus gekregen omdatze zo goed hadden belegd. Zouden ze nu ook voor jaren een flink gedeelte van hun salaris moeten inleveren omdat ze gespeeld hebben met het geld van iemand anders?
Cor, Leeuwarden | 22:27 | 07.11.09
Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Jan grootste pauper, van Amsterdam | 22:16 | 07.11.09
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk
Zou het niet tijd worden dat de slecht presterende fondsen een nieuwe leiding krijgen of hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden?Bestaat er een Lakeman voor de pensioenfondsen?
Andre, Leimuiden | 22:11 | 07.11.09
Behalve Jan uit Amsterdam en Bert uit Terneuzen weet blijkbaar niemand van allen hieronder waar ze het over hebben. Iedereen gaat mee met de populistische stemmingmakerij van Kassa. Belegt een fonds risicovol (lage pensioenpremie) dan ga je onderuit met tegenvallende beleggingen.Belegt een fonds niet-risicovol (hogere pensioenpremie) dan ga je onderuit met de stand van de rente.Kortom, bij malaise kan een fonds het bijna nooit goed doen.
Piet, Amsterdam | 22:10 | 07.11.09
Pure manipulatie van Kassa: hadden de pensioenfondsen niet belegd dan was de pensioenpremie voor de paupers twee keer zo hoog geweest. Maar dat wil het mekkerende deel van Nederland niet horen.
Jan, Amsterdam | 21:44 | 07.11.09
keer op keer worden we belazerd hier door dat zooitje graaiers,banken verzekeringen mogen ons om de tuin leiden met valse voorwensels,er komt geen eind aan de misstanden hier in nederland alle slachtoffers van gif en vaccinaties,ik hoop echt dat er mensen zijn die voor een schoon eerlijk en rechtvaardig nederland willen strijden,want we gaan echt tenonder zo,schaam m,n eigen voor de generatie die nederland opgebouwd hebben na de oorlog
a, spijkenisse | 21:44 | 07.11.09
NS personeel is in verleden overgegaan van ABP naar eigen pensioenfonds: resultaat dekkingsgraad van dit pensioenfonds is, ondanks crisis, meer dan 125% en pensioenen zijn/ worden daardoor volledig geindexeerd en geen premieverhoging.
J.Homan, Amsterdam | 21:43 | 07.11.09
de pensioenfondsen afschaffen mijn geld opmaken daar heb ik geen pensioenfonds voornodig!
karel, oostzaan | 21:41 | 07.11.09
beste ron uit almere: De SP heeft geprotesteerd maar er werd niet geluisterd door zalm en vrienden
Pannenkoek, Amsterdam | 21:39 | 07.11.09
Bij het beleggen is het altijd zo dat de centen van verlies bij andere als winst in de zakken verdwijnt.Wie zijn deze vrienden van het bestuur van deze pensioenfondsen. Hier moet sprake zijn van grootscheepse corruptie.
Karel.Weken, Velp | 21:38 | 07.11.09
de gewone harde werker wordt al jaren bedonderd door de grote heren en de regering, ze hebben geen sociaal gevoel
joke, schiedam | 21:37 | 07.11.09
Zaten er geen 'grote'jongens in de Raad van Toezicht van het ABP?Borghouts, Nijpels e.a.?Gaan zij het gat nu aanvullen?
D.E. Klos, a'dam | 21:34 | 07.11.09
Wat een prut-toezicht is dat dan, dit land is zo corrupt als de neten. Ik zeg al mijn polissen op, zou iedereen moeten doen. Want de rente komt niet ten goede van uw portemonnee maar van de banken en verzekeraars, de boete die ik betaal neem ik voor lief al vind ik het wel belachelijk.
Yas, Almere | 21:32 | 07.11.09
Hallo Piet uit hoorn.Wat u daar schrijft zo denk ik er al jaren over.Inderdaad ieder een geblokkeerde rekening waarop je kan sparen en per jaar rente wordt gestort en vanaf 65 jaar uitkeren.Nu gokken ze met ons geld.
Henk, Ridderkerk | 21:31 | 07.11.09
De bestuursleden gaan 's avonds met goed gevulde jas- en broekzakken naar huis, en vooral nergens over praten natuurlijk. Totdat het programma KASSA de zaak aan de kaak stelt. De kleine man/vrouw moeten het maar zien te redden. Pure schande. Dit soort problemen moeten vaker bekend worden. Er hoeft ook geen onderzoek te komen over de rol van de media over de DSB bank, deze lichtte ook mensen op. Brieven schrijven naar de instantie en vragen wat je nog tegoed hebt.
Veron, Lingewaard | 21:31 | 07.11.09
Dit komt nog bovenop de 10% pensioen die alle mensen misgelopen zijn als gevolg van het verkwanselen van de gulden voor de euro door Zalm. Voor een volledig pensioen was ca. 300.000 gulden nodig, dat betekent dat, afhankelijk van leeftijd en opbouw, de gemiddelde Nederlander toen alleen al op z'n pensioen voor vele tienduizenden guldens bestolen is. Plus het verlies op evt spaargeld. Maar niemand protesteerde...
Ron, Almere | 21:31 | 07.11.09
Zat Nijpels niet bij het ABP?
Joh., Almere | 21:07 | 07.11.09
Leuk dat alles op de crisis gegooid kan worden..daar denken ze mee weg te komen steeds..terwijl wij allemaal weten dat het incompetent beleggen is..
Dennis, almere | 21:02 | 07.11.09
Geplaatst via mobiel
Ja, en daar komt dan nog de ouderen pensioentax van de PvdA bovenop, want er veel geld nodig voor het sociale beleid.Mogelijk dat Nijpels het de goede kant op kan sturen,hij komt van de DSB vandaan.
Brutus, A.dam | 20:58 | 07.11.09
Wat ik erg jammer vind is dat niemand aan heeft gehaald dat onze "regering" in de jaren negentig echt vet in het APB pensioenfonds heeft gegraaid om de nationale kas te vullen omdat er weer eens teveel in was gegrabbeld! Dit is NOOIT terug gestort. Schande aan onze "regering"!
Bert, Terneuzen | 20:57 | 07.11.09
Pensioenfondsen gewoon afschaffen. Het geld wat je spaart gewoon op een geblokkeerde rekening zetten. Als je 67 bent mag je er gebruik van maken. Dan hoeven ze van mijn geld geen gebouwen te kopen. En dure zakkenvullers in dienst nemen. Het is namelijk gecreëerd werk. Ik werk met te pletter voor dat zooitje ongeregeld. Heel simpel afschaffen die hap. Maarja, dat zal wel niet gebeuren. Er hebben te veel mensen belang bij. Het gaat om macht, belangen en geld.
Piet, Hoorn | 20:54 | 07.11.09
Pfff, over een paar jaar flikkeren Balkie en zijn trawanten onze oudedag reserve in een grote europese pot met dan Albanie, Roemenie, Bulgarije (en god verhoede het) Turkeije. Tel uit je winst.
Harry, Enschede | 20:54 | 07.11.09
legale criminelen zijn het
Theo, Zevenaar | 20:53 | 07.11.09
U als betaler van uw pensioenpremie bent niet belangrijk. De imcompetente graaibestuurders spelen graag makelaartje en beleggertje van uw zuurverdiende centen. Kennis en kunde is niet belangrijk, wel wie je kent (Nijpels).
Ed, Amsterdam | 20:47 | 07.11.09
Enige jaren geleden heeft de Regering een gigantisch bedrag van de pensioenfondsen gestolen. Nu is het dan tijd dat dit terug wordt gegeven met ook een gigantische rente. Maar dat zal niet gebeuren met geldsmijters als de PVDA in de regering. Zij hebben het nodig voor hun eigen hobby's.
Lucas, Amsterdam | 20:45 | 07.11.09
Ze blijven dus gewoon doorgaan met JATTEN!!!
Dick, Zoetermeer | 20:43 | 07.11.09
haha, dus de graaiers en dieven winnen uiteindelijk toch.Met dank aan bakellende en zijn dieven
ruud leiden, leiden | 20:42 | 07.11.09
Het zijn allemaal zakken vullers ikke ikke ikke en de rest kan stikke.Dat is bij de banken/verzekeraars/pensioenfondsen als ze er zelf maar beter van worden.
Joop, Almere | 20:37 | 07.11.09
Ik begrijp niet dat pensioenfondsen gigantische kantoorgebouwen hebben en duizenden personeelsleden plus nog een raad van bestuur die wel tonnen incasseert maar de ballen weet van de materie. Ik heb vorig jaar en dit voorjaar twee keer een brief geschreven naar het pens.fonds UWV en nooit antwoord gehad. Ik maak mij zorgen en wil inzicht, maar je komt er niet doorheen. Dat gebrek aan openheid geeft te denken.
Steer, Altea | 20:37 | 07.11.09
Leuk weer, krijgen wij dan ook eens een vette belastingvrije bonus???
gea, arnhem | 20:31 | 07.11.09
Halen de toekomstige gepensioneerde mensen de AOW leeftijd wel?..Als ze straks tot 67 jaar moeten gaan werken!!
RAMON, RDAM | 20:26 | 07.11.09
Dus sparen in een ouwe sok is beter.Ga het fonds waar ik bij zit PMT maar eens uitleg vragen of ik nog wel veilig zit.De directie van PMT zit wel veilig van me centen.
Marc, Rotterdam | 20:25 | 07.11.09