*

Zoeken
  Zoeken met  
19.2 °C
NNO 3
 
files 36
40 km.
euro95
diesel
1,801
1,469
 
 
di 25 mei 2010, 10:04
|
lees voor

Alcohol verkleint risico op suikerziekte

UTRECHT -  Eén tot twee glazen alcohol per dag verkleint het risico op het krijgen van diabetes type 2, oftewel ouderdomssuikerziekte. Dat blijkt uit langdurig onderzoek door het Rijksinstituut voor Volkgezondheid en Milieu (RIVM) en het Universitair Medisch Centrum Utrecht (UMCU) onder 35.000 volwassenen. TNO en de Wageningen Universiteit hielpen de gegevens te analyseren, meldde TNO dinsdag.

Matige alcoholconsumptie kan volgens de onderzoeksinstituten deel uitmaken van een gezonde leefstijl, die diabetes kan voorkomen. Het is beter dan helemaal niet drinken. Voor vrouwen is één drankje nog gezond. Bij mannen geldt dat voor maximaal twee glazen. Daarbij moeten mensen nog steeds wel gezond leven (voorkomen van overgewicht, voldoende bewegen, niet roken en uitgebalanceerd eten).
Weekendabonnement
Het EK-abonnement, 6 weken € 20,-!

Vrij zonnige 1e Pinksterdag

Zeist, 27 mei 2012 - In het binnenland zijn stapelwolken aanwezig en zeer lokaal ontstaan buien met kans op onweer. In de loop van de avond verdwijnt de kans op buien en ook vannacht is het droog. Morgen iets meer bewolking, maar ook zeker ruimte voor de zon. Later in de week gevoelig kouder en meer kans op regen.

Uitgebreide weersverwachting