Nieuw! Elke maand
15 Premium artikelen gratis.
Registreer nu of log in en lees voortaan elke maand 15 Premium artikelen gratis.
Dit is het laatste Premium artikel dat u gratis kunt lezen. Tijd voor een abonnement!
premium

Het reclamebord in actie.
Het reclamebord in actie.
Foto: Apotek Hjärtjat / YouTube

Reclamebord begint te hoesten als roker voorbij loopt

11 JAN 2017

Stockholm - De Zweedse apotheker Apotek Hjärtat is met een bijzondere reclamecampagne gestart om mensen te laten stoppen met roken. In Zweden zijn reclameborden geplaatst die beginnen te ’hoesten’ als een roker in de buurt is.

Het reclamebord is voorzien van een rookmelder. Als die rook detecteert wordt een filmpje ingestart waarop iemand aan het hoesten is. Hierdoor moet de roker bewust worden van de gevolgen van het roken.

De reclameborden zijn geplaatst op strategische plaatsen waar mensen normaal roken. Hieronder is er eentje in actie te zien in Stockholm.

Roken kost de wereldeconomie waarschijnlijk meer dan een biljoen dollar (circa 944 miljard euro) per jaar. Dat blijkt uit dinsdag gepubliceerd onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en het Amerikaanse National Cancer Institute. Ieder jaar sterven naar schatting zo’n 6 miljoen mensen aan de gevolgen van roken.

Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!

lees meer over

19.1 °C
WNW4
Beurs AEX
AEX 527.97
+ / - -0.04%