Volgens de onderzoekers hebben mannen en vrouwen die dagelijks minimaal vier koppen koffie drinken 18 procent minder kans om in het ziekenhuis te worden opgenomen wegens hartritmestoornissen. Bij wie op een dag één tot drie keer koffie drinkt, was een verlaging in risico te zien van 7 procent.
„Het onderzoek betekent niet dat mensen koffie moeten drinken om hartritmestoornissen te voorkomen”, benadrukt onderzoeker Arthur Klatsky. De uitkomst ondersteunt volgens hem wel het idee dat mensen met hartritmestoornissen of met het risico daarop, koffie niet hoeven te laten staan.
Aan het onderzoek hebben ruim 130.000 mannen en vrouwen meegedaan. De onderzoekers hebben het aantal ziekenhuisopnamen in deze groep tien jaar lang bijgehouden.
© 1996-2012 Telegraaf Media Nederland | Landelijke Media B.V., Amsterdam.
Alle rechten voorbehouden.
e-mail: redactie-i@telegraaf.nl
Privacy | Disclaimer
Telfort Sim Only
Hete Huisvrouwen
Erotische webwinkel
Simpel Sim Only Abonnement
Nu bij neckermann.com
Autoverzekering
Vakantie Dagdeals
Win en verras iemand
Boek je zomervakantie
Last minute Gambia
Spectaculinair genieten
Nu € 4 korting op
Winterbanden