Nieuw! Elke maand
15 Premium artikelen gratis.
Registreer nu of log in en lees voortaan elke maand 15 Premium artikelen gratis.
arrow-10,77%
arrow-9,08%
arrow-4,56%
arrow-3,36%
arrow-2,87%
meer...

Beursagenda maandag

08.00
CBS: Prijzen bestaande koopwoningen

15:00
VS: Huizenprijzen juni (S&P Case-Shiller)

18:00
Halfjaarcijfers Batenburg Techniek

Zaterdag in De Financiële Telegraaf:

Hudson's Bay begint vol vertrouwen in Nederland

Zzp-clubs hekelen ouderwets denken van vakbonden

Meer vaste krachten in metaalsector

Dit is het laatste Premium artikel dat u gratis kunt lezen. Tijd voor een abonnement!
premium
Aegon
ISIN: NL0000303709
EUR
1D | 5D | 1M | 3M | 6M | 1Y | Interactief

Rechter laakt informatievoorziening Aegon

28 JUN 2017

DEN HAAG (AFN) - Aegon heeft haar klanten onvoldoende geïnformeerd over de kosten van beleggingen en de hoogte van overlijdensrisicopremies. Dat oordeelde de rechtbank in Den Haag woensdag in een bodemprocedure over een aantal woekerpolissen van de verzekeraar.

De zaak was aangespannen door drie oud-klanten van Aegon en de Vereniging Woekerpolis.nl, die van mening zijn dat Aegon te hoge kosten in rekening bracht. De zaak ging niet over een collectieve schadeclaim.

Volgens directeur Stef Smit van Consumentenclaim, dat samen optrekt met de vereniging, moet Aegon nu met de gedupeerden in overleg om te praten over compensatie voor te veel betaalde premies en kosten. Aegon heeft honderdduizenden polissen verkocht van het soort waar de zaak om draaide. De hoogte van de schade is volgens Smit ,,speculatief, maar kan oplopen tot enkele duizenden euro's per polis."

Een woordvoerster van Aegon zegt dat de uitspraak nog in detail moet worden bestudeerd, maar wijst erop dat de rechter vaststelde dat er terecht kosten in rekening zijn gebracht. Wel waren er ,,leemtes'' in de informatievoorziening over de hoogte van die kosten. Of die kosten onredelijk waren en of Aegon die moet compenseren moet in individuele gevallen worden bepaald.

Aegon beraadt zich nog op de mogelijkheid in beroep te gaan en bekijkt ook nog of klanten worden benaderd naar aanleiding van de uitspraak. ,,Maar klanten zijn altijd welkom voor overleg."

Dinsdag werd door de Vereniging Woekerpolis.nl en Consumentenclaim in een soortgelijk conflict met branchegenoot Allianz een akkoord bereikt over compensatie. Er loopt ook nog een rechtszaak over woekerpolissen tegen NN (Nationale-Nederlanden), waarin volgende maand uitspraak wordt verwacht.

Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
15.1 °C
WZW3
Beurs AEX
AEX 519.64
+ / - -0.78%
AEX519,64arrow-0,78% 18-08
AMX788,01arrow-0,67% 18-08
ASCX1000,76arrow-0,89% 18-08
BEL-203924,78arrow-0,48% 18-08
FTSE 1007323,98arrow-0,86% 18-08
CAC-405114,15arrow-0,64% 18-08
SMI8874,35arrow-0,79% 18-08
meer...
arrow-10,77%
arrow-9,08%
arrow-4,56%
arrow-3,36%
arrow-2,87%
meer...