Nieuw! Elke maand
15 Premium artikelen gratis.
Registreer nu of log in en lees voortaan elke maand 15 Premium artikelen gratis.
arrow3,74%
arrow0,99%
arrow0,78%
arrow0,59%
arrow0,47%
meer...

Beursagenda vrijdag

07:00
NL: Halfjaarcijfers Philips Lighting, Accell Group

08:00
NL: Prijzen bestaande koopwoningen

13:00
VS: Kwartaalcijfers Colgate-Palmolive, GE, Honeywell, Schlumberger

Vrijdag in De Financiële Telegraaf:

Haven Rotterdam stoomt op

'Sligro kan beter wachten met verkoop'

Beursfeest verstoord

U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
premium
'Unilever zet merk Ragu in de etalage'
Foto: ANP

'Unilever op koers met verkopen merken'

10 MRT 2014 Richard van de Crommert

ROTTERDAM - Met een behoorlijke vaart is Unilever een aantal van zijn producten het afgelopen jaar gaan verkopen. Het Bifi-worstje verdween uit de Unilever-keuken, maar ook het Amerikaanse pindakaasmerk Skippy maakte plaats. Sinds enkele weken staat ook het sausmerk Ragu in de etalage. Verwacht wordt dat die verkoop zo’n $2 miljard kan opbrengen.

Analisten vinden dat Unilever goede stappen zet naar een meer gestroomlijnde organisatie. Volgens Karel Zoete van de Rabobank kijkt de Brits-Nederlandse multinational vooral naar merken die minder goed renderen. „En waarbij het niet makkelijk is om de marges te verhogen”, zegt hij. „Het is zeer zeker een juiste strategie om
U kunt geen Premium artikel meer lezen
Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
18.5 °C
WZW4
Beurs AEX
AEX 522.22
+ / - -0.77%
AEX522,22arrow-0,77% 21-07
AMX805,48arrow-1,90% 21-07
ASCX990,93arrow-2,06% 21-07
BEL-203883,47arrow-0,44% 21-07
FTSE 1007452,91arrow-0,47% 21-07
CAC-405117,66arrow-1,57% 21-07
SMI8938,68arrow-0,98% 21-07
meer...
arrow3,74%
arrow0,99%
arrow0,78%
arrow0,59%
arrow0,47%
meer...