Nieuw! Elke maand
15 Premium artikelen gratis.
Registreer nu of log in en lees voortaan elke maand 15 Premium artikelen gratis.
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
premium
Het logo van Unilever bij het hoofdkantoor in Rotterdam.
Foto: Antonisse Media

Brits-Nederlands concern zit in ’perfect storm’

Groei Unilever stelt beleggers teleur

23 OKT 2014

AMSTERDAM - Unilever heeft niet langer de wind in de rug. Het moederbedrijf van merken als Knorr, Axe, Lipton en Dove ziet vooral de vraag in China en de opkomende markten afvlakken.

Unilever zag de omzet vorig kwartaal met 2% dalen tot €12,2 miljard, zo blijkt uit een vandaag gepubliceerd handelsbericht. Die afname kwam naast de zwakkere markten door negatieve wisselkoerseffecten. Gecorrigeerd voor valuta-effecten was er sprake van een onderliggende groei van 2,1%; dat is de kleinste toename van de
U kunt geen Premium artikel meer lezen
Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
18.5 °C
WZW4
Beurs AEX
AEX 522.22
+ / - -0.77%