Pssst! De Telegraaf krijgt een nieuwe website. Nieuwsgierig? Bekijk ‘m hier!
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
premium
Foto: Hollandse Hoogte

Consument kent zijn rechten niet bij terugsturen aankopen

Verstrikt in webwinkels

01 OKT 2016 Martijn Klerks

Amsterdam - Consumenten hebben geen idee welke rechten ze hebben bij het terugsturen van online aankopen. Webwinkels overtreden de regels op dat gebied ’massaal’.

Dat zegt de Consumentenbond in een reactie op de eerste webwinkel-boete die de Autoriteit Consument en Markt (ACM) gisteren heeft uitgeschreven.TegoedbonWie online een artikel bestelt, mag dat zonder opgaaf van reden binnen twee weken na ontvangst retourneren. De webwinkel moet dan het hele aankoopbedrag én de verzendkosten
U kunt geen Premium artikel meer lezen
Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
19.4 °C
O3
Beurs AEX
AEX 528.03
+ / - -0.08%
Populair
Actueel
Tips van redactie
poll image

Stelling DFT Geld

De premie (1% van de hypotheeksom) voor de Nationale Hypotheek Garantie die verzekert tegen restschuld, moet omlaag.


Verstuur