Pssst! De Telegraaf krijgt een nieuwe website. Nieuwsgierig? Bekijk ‘m hier!
Dit is het laatste Premium artikel dat u gratis kunt lezen. Tijd voor een abonnement!
premium

Nooit autorijden en bellen, sms’en of appen op hetzelfde moment.
Nooit autorijden en bellen, sms’en of appen op hetzelfde moment.
Foto: Bloomberg

Interpolis-spotje blijkt ’geïnspireerd’ door AT&T

18 JUL 2017

Amsterdam - De mateloos populaire commercial van verzekeraar Interpolis, waarin gewaarschuwd wordt voor de gevolgen van telefoongebruik tijdens het autorijden, lijkt wel erg veel op een reclamecampagne van AT&T.

De Amerikaanse telecomreus voert al een tijdje de slogan ’It can wait’, en kwam in 2016 met een video waarin slachtoffers van verkeersongelukken smartphonegebruikers confronteren met hun handicap.

De setting en de verhaallijn in het vorige week verschenen filmpje van Interpolis lijken wel erg op die van AT&T, constateert verzekeringssite Amweb. Het filmpje van de Tilburgse verzekeraar werd binnen een paar dagen miljoenen keren bekeken en kon op veel positieve reacties rekenen.

Verschil tussen de twee video’s is wel dat Interpolis mensen heeft gefilmd die op een circuit hun smartphone gebruiken. Interpolis laat in een reactie aan Amweb weten dat het AT&T-filmpje als inspiratie heeft gediend.

Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
12.6 °C
ZZW2
Beurs AEX
AEX 528.66
+ / - 0.0%
Populair
Actueel
Tips van redactie

Meest gelezen op DFT

poll image

Stelling DFT Geld

Ik houd nauwkeurig mijn uitgaven bij in een (digitaal) kasboek


Verstuur