Pssst! De Telegraaf krijgt een nieuwe website. Nieuwsgierig? Bekijk ‘m hier!
Dit is het laatste Premium artikel dat u gratis kunt lezen. Tijd voor een abonnement!
premium
Foto: Bloomberg

Microscoop en app tegen tassenvervalsing

05 SEP 2017 Redactie DFT

Amsterdam - Een start-up in de Amerikaanse stad New York denkt de oplossing te hebben gevonden tegen de vervalsing van duren tassen van merken als Gucci, Prada en Louis Vuitton. Met een draagbare microscoop en een app op een smartphone moeten verkopers echt van nep gaan onderscheiden.

Er is de luxemerken veel aan gelegen om vervalsers van hun producten uit de markt te houden. Volgens één schatting spenderen de modehuizen daar alleen al dit jaar $6,2 miljard (€5,2 miljard) aan. Met hologrammen, ultrakleine beprinting en zelfs kleine zendertjes zijn de echtheidskenmerken van een gemiddelde luxetas minstens net zo uitgebreid als die van de bankbiljetten waarmee ze worden afgerekend.

De kleine camera die bij het systeem hoort maakt een uitvergroting van 260 keer van het object waarop het gericht wordt. Daarmee worden details zichtbaar die door het menselijk oog niet waar te nemen zijn.

Het systeem telt tientallen miljoenen foto’s van 30.000 vervalste tassen en portemonnees. Ondernemers betalen $299 en vervolgens $99 per maand om de microscoop te gebruiken.

Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
12.4 °C
Z3
Beurs AEX
AEX 528.66
+ / - 0.0%
Populair
Actueel
Tips van redactie

Meest gelezen op DFT

poll image

Stelling DFT Geld

Ik houd nauwkeurig mijn uitgaven bij in een (digitaal) kasboek


Verstuur