Nieuw! Elke maand
15 Premium artikelen gratis.
Registreer nu of log in en lees voortaan elke maand 15 Premium artikelen gratis.
Dit is het laatste Premium artikel dat u gratis kunt lezen. Tijd voor een abonnement!
premium

Klanten in supermarkt happig op korting

03 AUG 2012

Consumenten letten dit jaar beter op aanbiedingen in de supermarkt dan vorig jaar, blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Gfk.

Nederlanders letten de eerste zes maanden van 2012 goed op of producten in de aanbieding zijn. Volgens cijfers van onderzoeksbureau Gfk, gaat bij consumenten 17,8 van hun supermarktbestedingen op aan artikelen die in de aanbieding zijn.

Prijsbewuster

In 2011 lag dit percentage nog op 17 procent. Deze week bleek ook dat consumenten evenveel uitgeven als vorig jaar, ondanks hogere prijzen (plus 2 procent). Dit komt omdat ze prijsbewuster winkelen en dus meer op aanbiedingen letten.

Ook de komende maanden zullen prijzen in supermarkten blijven stijgen door mislukte oogsten in onder meer Amerika, Rusland en Oekraïne, blijkt uit onderzoek van ABN Amro. Meer hierover in het artikel 'Boodschappen duurder door stijgende grondstofprijzen' 'Boodschappen duurder door stijgende grondstofprijzen'

Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
17.6 °C
ONO3
Beurs AEX
AEX 518.73
+ / - -0.36%
Populair
Actueel
Tips van redactie

Meest gelezen op DFT

poll image

Stelling DFT Geld

Ouderen kunnen er niets aan doen dat ze niet aan het werk komen


Verstuur