Exclusieve artikelen van de Telegraaf redactie
vr 03 aug 2012, 14:31

Klanten in supermarkt happig op korting

Consumenten letten dit jaar beter op aanbiedingen in de supermarkt dan vorig jaar, blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Gfk.

Nederlanders letten de eerste zes maanden van 2012 goed op of producten in de aanbieding zijn. Volgens cijfers van onderzoeksbureau Gfk, gaat bij consumenten 17,8 van hun supermarktbestedingen op aan artikelen die in de aanbieding zijn.

Prijsbewuster

In 2011 lag dit percentage nog op 17 procent. Deze week bleek ook dat consumenten evenveel uitgeven als vorig jaar, ondanks hogere prijzen (plus 2 procent). Dit komt omdat ze prijsbewuster winkelen en dus meer op aanbiedingen letten.

Ook de komende maanden zullen prijzen in supermarkten blijven stijgen door mislukte oogsten in onder meer Amerika, Rusland en Oekraïne, blijkt uit onderzoek van ABN Amro. Meer hierover in het artikel 'Boodschappen duurder door stijgende grondstofprijzen' 'Boodschappen duurder door stijgende grondstofprijzen'


11.8 °C
Z3
 
files 161
143 km.
Beurs AEX
AEX 423.46
+ / - +1.6%

Stelling DFT Geld

‘De banken hebben gelijk dat zij veel filialen sluiten’


Verstuur
Populair
Actueel
Tips van redactie