Exclusieve artikelen van de Telegraaf redactie

Veel klachten over kortingsbonnen Groupon

19 FEB 2013

DEN HAAG - Kortingsbonnenwebsite Groupon heeft van de Consumentenautoriteit een tik op de vingers gekregen, omdat consumenten bij klachten over aanbiedingen van Groupon van het kastje naar de muur werden gestuurd. Dat meldde de toezichthouder dinsdag.

Foto: ap

Via overheidsloket ConsuWijzer kwamen veel meldingen binnen van mensen die niet wisten wie zij moesten bellen, wanneer hun kortingsbon niet verzilverd kon worden. Ook was vaak niet duidelijk waar een product naar toegestuurd moest worden wanneer iemand van zijn aankoop wilde afzien.

Betere voorlichting

Groupon heeft de toezichthouder inmiddels toegezegd om consumenten beter voor te lichten over aanbiedingen die via de site worden geboekt. De klant zal meer duidelijkheid verschaft worden over wie precies voor een bepaalde actie verantwoordelijk is, en wat de voorwaarden zijn. Als Groupon zich niet aan deze beloften houdt, riskeert het bedrijf een boete.

7.4 °C
N3
 
files 289
169 km.
Beurs AEX
AEX 439.68
+ / - -2.36%
Populair
Actueel
Tips van redactie

Stelling DFT Geld

‘Het is de hoogste tijd dat de lonen in Nederland gaan stijgen'


Verstuur