Nieuw! Elke maand
15 Premium artikelen gratis.
Registreer nu of log in en lees voortaan elke maand 15 Premium artikelen gratis.
Dit is het laatste Premium artikel dat u gratis kunt lezen. Tijd voor een abonnement!
premium

Koning klant is fabeltje

04 MRT 2013 Jurry Brand

De klant is koning, maar voelt zich nog altijd niet erg vorstelijk behandeld. Zo’n twee derde van de Nederlanders vindt dat organisaties hen niet het gevoel geven dat ze belangrijk zijn. Een veeg teken, zeker in deze economisch barre tijden, zeggen deskundigen.

Foto: ANP

Bedrijven buitelen over elkaar heen met reclamecampagnes die de klant centraal stellen. Maar in de praktijk valt dat tegen, staat in het Nationaal Klantbelevingsonderzoek 2012. Zo zegt 42 procent van de ondervraagden zich als klant niet gewaardeerd te voelen. En 55 procent zegt dat de organisatie ’niet altijd haar uiterste best doet’ om klanten te helpen.

„Om de klanttevredenheid te verbeteren, denken bedrijven vaak dat ze hun uitvoering moeten verbeteren. Dus nog sneller, nog beter en nog foutlozer”, zegt onderzoeker Stephan van Gelder. „Het gaat er om dat je zorgt dat je de beleving van klanten verbetert.”

Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
15.3 °C
NW2
Beurs AEX
AEX 524.69
+ / - +0.58%
Populair
Actueel
Tips van redactie

Meest gelezen op DFT

poll image

Stelling DFT Geld

Ik vertrouw online rekentools voor bijvoorbeeld een hypotheek


Verstuur