Pssst! De Telegraaf krijgt een nieuwe website. Nieuwsgierig? Bekijk ‘m hier!
arrow-1,66%
arrow-1,46%
arrow-1,42%
arrow-1,40%
arrow-1,26%
meer...
Dit is het laatste Premium artikel dat u gratis kunt lezen. Tijd voor een abonnement!
premium
Foto: RENÉ OUDSHOORN

Bierbrouwer laat zich inspireren door succes Nespresso

Heineken blaast thuistap nieuw leven in

25 SEP 2014 Richard van de Crommert

ZOETERWOUDE - De thuistap is terug van weggeweest. Het succes van Nespresso heeft Heineken geinspireerd om de thuistap nieuw leven in te blazen. Net als bij het koffiemerk wil de bierbrouwer het thuisverbruik met een luxe sausje overgieten.

Vanavond wordt de nieuwe thuistap onder de naam The Sub op een exclusieve bijeenkomst in Amsterdam op de markt gezet. Net als bij Nespresso zullen de bierpatronen met 2 liter inhoud voor de nieuwe thuistap alleen bij Heineken zelf besteld kunnen worden. ,,Dat ecommerce-deel is volledig nieuw voor ons", zegt directeur Bram Westenbrink van het bedrijf.

Volgens een trendwatcher gokt Heineken erop dat thuisdrinkers, in navolging van koffiedrinkers, een stuk meer voor hun glas bier willen betalen dan nu. ,,Nespresso lukt het om mensen 35 cent te laten betalen voor een kopje koffie thuis. Met de hippe Sub hoopt Heineken dat consumenten bereid zijn 75 cent te betalen voor een glas bier. Het is knap als ze dat lukt."

Daarnaast hoopt de brouwer liefhebbers van design te verleiden. The Sub is ontworpen door de populaire Australische designer Marc Newson. Hij werk onder andere bekend door het ontwerpen van kleding voor G-Star.

De nieuwe thuistap heeft nog het meest weg van een metrobuis of een onderzeeboot. Het hoekige van zijn voorganger, de Beertender, is bij het vuilnis gezet.

Riskante stap

Het is een riskante stap voor Heineken. Het apparaat voor op het aanrecht is nooit een groot succes geweest. Bavaria en Grolsch trokken zich twee jaar geleden zelfs terug van de markt omdat er geen geld te verdienen viel met de verkoop van vaatjes bier ervoor. Heineken ging toen stug door met de BeerTender, waarvoor de belangstelling de afgelopen jaren ook terugliep.

Toch denkt Heineken dat The Sub een hebbeding kan worden voor mannen. ,,Mede doordat hij er zo cool uitziet en het bier op 2 graden Celsius wordt getapt, moet het een succesnummer maken", verwacht Westenbrink.

Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
13.4 °C
Z3
Beurs AEX
AEX 528.66
+ / - 0.0%

Nu populair op DFT

Piepers verrotten in de grond
De hevige regenval kan rampzalige gevolgen hebben voor de aardappeloogst. DFT-VNDG ging met een...