De Telegraaf
Zoeken
  Zoeken met  
 
12 °C
ZW 3
 
files 0
0 km.
euro95
diesel
1,458
1,099
 
 
Slechte week voor Damrak
Met hakken over de sloot heeft de AEX boven de grens van 310 punten de week beëindigd. Het beleggersvertrouwen in de bestendigheid van het... meer...
spacer
spacer
spacer
AEX

Zaterdag in De Financiële Telegraaf:

Spyker overvalt personeel met overheveling productie

AOW-plan kost bouwvakkers 7 mille per jaar

Curatoren voorzien eerste betalingen in de zomer

Please Wait ...
loading ...
za 07 nov 2009, 18:00 | 158 reacties

Bos steunt idee van heffing op banken

ST. ANDREWS (AFN) -  Minister Wouter Bos van Financiën steunt het idee om banken een verzekeringspremie te vragen waarmee de schade kan worden betaald als een bank in de problemen is gekomen. Dergelijke kosten komen nu nog vooral op het bord van de belastingbetaler.

,,Een uitstekende gedachte'' zei Bos zaterdag na afloop van een G20-bijeenkomst in het Schotse St. Andrews waar de heffing werd besproken. De premie is volgens Bos nadrukkelijk iets anders dan de Tobin-tax, een belasting op financiële transacties, waarover de afgelopen jaren wel is gesproken. ,,We kijken nu naar een verzekeringsinstrument waardoor je de financiële sector zelf laat betalen voor de schade. Maar dat is geen algemene belasting op banken.''

Achtergrond van de heffing is voor Bos ook dat er een straf moet komen op slecht gedrag van bankiers. ,,Want die hadden we niet in het huidige systeem. Economen noemen dat 'moral hazard''', aldus Bos. Daarbij blijven bestuurders, bankiers of topmensen in het zakenleven zelf buiten schot bij de risico's die ze nemen.

Onevenwichtigheden

Bos is ook tevreden over de afspraken die gemaakt zijn over het verzamelen van data van de grote economieën in de wereld, waaronder de Nederlandse. Die gegevens zullen op G20-toppen worden besproken waardoor landen elkaar kunnen aanspreken op wereldwijde onevenwichtigheden. Een van de verklaringen voor de economische crisis van het afgelopen jaar is de onevenwichtige groei in bijvoorbeeld China, waarbij China de overheidstekorten in de Verenigde Staten financierde.

Teleurgesteld was Bos zaterdag over het gebrek aan vooruitgang tussen de ministers van Financiën op het dossier van de klimaatveranderingen en de vooorbereidingen op de klimaattop in december in Kopenhagen. Bos: ,,Teleurgesteld, maar ik had er rekening mee gehouden. Alle druk komt nu te liggen op de bijeenkomst in Kopenhagen, voor die tijd is er geen gelegenheid meer om nog tot een doorbraak te komen.''

Plaats op:      Facebook    Plaats op eKudos    Plaats op MSN reporter    Plaats op Delicious    Plaats op Twitter

HUISREGELS
Voor reageren op artikelen bij telegraaf.nl en haar subsites gelden huisregels. Klik hier om die regels te lezen.
En waar denkt onze kabouter dat de banken de centjes terughalen ??? Bij de klant, die is dus weer de Klos met Bos
Jan Modaal, Stolwijk | 12:54 | 09.11.09

.. en weer betaald de gewone burger de rekening.
de, rotterdam | 10:02 | 09.11.09

Minister Bos komt kennelijk van een andere planeet…De banken berekenen gewoon de premie door in hun producten en dan betalen we nog.Het ontgaat minister Bos dat de belastingbetaler overal voor opdraait !Vut weg, OBU weg, WW ingekort, dan maar sparen voor een Prepensioen die je vervolgens mag inleveren bij een ww uitkering. Dus spaar het geld voor de overbrugging naar je (uitgestelde) pensioen maar in een oude sok, dan wordt het tenminste niet door weer een nieuwe regel van het sociale regime Balkenende x afgepakt
Hans, De Bilt | 01:13 | 09.11.09

Stom stom stom - dit was de mogelijkheid om onterecht en teveel betaalde bonussen terug te claimen van de boosdoeners. In plaats daarvan gaan de goede banken nog meer betalen om de slechte te redden. De goede banken zien nooit iets van dit geld terug, en zullen dit dus van de rekeninghouders proberen te claimen.
George, Sydney | 23:55 | 08.11.09

Een vreemde gedachte van Bos. Uitspraken van: het hoeft de belastingbetalers niets kosten, nee het levert nog iets op"zijn ineens van de baan. Incasso bij de bestuurders,commissarissen en directies van omvallende banken wil Bos ook niet. Neen die mensen krijgen van Bos een nieuwe miljoenen fuctie bij de ABN/AMRO. Maar gelukkig krijgt DNB het toezicht op de verzekeringspot. Dat is altijd al save gebleken.
Bertus, B.drecht | 22:31 | 08.11.09

Bos slaat de plank mis. De deposito garantie regeling wordt door de banken zelf betaald en niet door de overheid. Typisch PvdA om met halve waarheden te komen
chris van de be, amsterdam | 19:56 | 08.11.09

De RABO heeft alvast een verhoging ingevoerd op het idee van Bos door de kosten voor betaalrekening en alle andere bijkomende flauwekul te verhogen. Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn toch!!
Maria, Sliedrecht | 19:04 | 08.11.09

Uh het garantiestelsel bestaat al Bos. Overigens wanneer betaald DNB eindelijk het voorschot uit van DSB spaarrekening? De 14 dagen zijn allang om. Heb een beetje het gevoel gepiepeld te worden door de curator.
jan, alkmaar | 18:03 | 08.11.09

Voor de mensen die denken dat het niet uitmaakt of de belastingbetaler of de rekeninghouder betaalt: als belastingbetaler heb je geen keus en als rekeninghouder wel. Banken zullen met elkaar moeten blijven concurreren en dus ga je bankieren bij diegene die de risico's en kosten laag houdt.
Dicky, Amsterdam | 17:47 | 08.11.09

die bos van de pvda denkt dat wij gek zijn de gewone mensen gaan dat weer betalen... wat is het toch treurig die politici zijn zo onbetrouwbaar als ik weet niet hoe. je moet je schamen als je een kind van een politicus bent.
j, a | 16:50 | 08.11.09

Jammer dat Bos niet op het idee wil komen van de schade verhalen op bestuurders,commissarissen,directeuren van instellingen die omvallen. Ergo,die figuren krijgen bij vertrek miljoenen aan vertrekpremies mee. Nee, de schade verhalen doet Bos via de heffing op banken,die dat uiteraard doorberekenen aan de klantjes.Ja de echte PvdA-er verhaalt altijd alles op de gewone belastingbetalers. En het peperdure toezicht op dit alles komt bij de DNB.Kok was overigens commissaris bij de ING BANK
B.E.Taler, Den Haag | 16:50 | 08.11.09

En waar kan de 'gewone'ondernemer zich verzekeren tegen een failisement? Denk nu toch eens na, bedrijven die niet functioneren horen om te vallen. Dat heet marktwerking. Zo dwing je ze tot zelfregulering en goed beleid. DHet bieden van steun en hulp is alleen maar symptoom-bestrijding en valt WEER onder de categorie 'perverse prikkels'. Je winst mag je houden, je verliezen dekken wij wel, als klant of belastingbetaler.
Bos is niet naïef, hij hoopt alleen dat wij dat wel zijn | 16:30 | 08.11.09

de pvv gaat het moeilijk krijgen want het zijn de rijken en het oranje huis die dadelijk de touwtjes in handen nemen,omdat die groepen allen de eigen belangen willen behouden,en met de pvv komt er veel stront naar boven; en dat mag hier in dit katholieken linkse systeem niet gebeuren,,,,wat ik erg jammer vind.john een pvv er.ik hoop dat deze geplaatst wordt..
john s, rotterdam | 16:29 | 08.11.09

Het wordt heffing op banken genoemd, maar de klant gaat betalen hoor!! Ergo door tekortschietend toezicht en handhaving regels gaat de gebruiker weer de rekening ophoesten. Hoogervorst AFM en Wellink DNB toucheren de topsalarissen en de bankklanten zijn de sigaar van hun dis-funktioneren. Want ook al springt de "overheid" bij in Ice Save. Wie is de overheid? Ja precies dat zijn wij zelf dat in ONZE portemonnee dus een sigaar uit eigen doos.
Jan Kinderhand, Amsterdam | 16:11 | 08.11.09

zeg maar wat je wilt,maar bos doet het goed.als nou iedereen 10 miljoen krijgt in nederland is het nog niet goed.beetje respect voor onze regering.met dat gezeur allemaal
edwin, vlijmen | 15:44 | 08.11.09

Kun je meteen zien hoe slim onze minister van financieen is. Aan wie denke je dat de banken die verzekeringspremie doorberekenen? middels hogere hypotheekrente of lagere spaarrente etc?Aan de consument die onderaan de pyramide staat! Aan U en mij dus.
consument en belastingbetaler, veenendaal | 14:52 | 08.11.09

En de consument gaat dus betalen voor het falen van Bos en de Nederlandse bank.
Hannes, Oss | 14:40 | 08.11.09

Hij kan het wel een goed idee vinden, maar wie is er de dupe van denk je? Gewoon de rekeninghouder van de bank. Alle extra kosten worden lekker doorberekend dus de consument is de klos.
john spies, Rhenen | 14:15 | 08.11.09

Als burgers zich al jaren hebben moeten verzekeren tegen financiele ongemaken. Dan zouden banken dit al veel eerder moeten doen. Gezien de bank een optel som is van al die burgers. Omdat banken het grootste financieel risico lopen.
broekroelofs, NL | 13:51 | 08.11.09

Een nieuwe belasting waar de PvdA niet achter staat die zal nooit worden uitgevonden.
IJ.Plokker, Dordrecht | 13:28 | 08.11.09

Wat een grappen!!! Wie betaalt de extra heffing? Dezelfde mensen die de belastingen betalen. Een andere weg maar in dit geval lopen alle wegen naar ons.
erik, amsterdam | 13:23 | 08.11.09

Dan kunnen de banken het weer op hun klanten verhalen, altijd weer hetzelfde liedje...Hmmmm
Harry, Beverwijk | 13:16 | 08.11.09

De heffing zou de belastingbetaler ontlasten. Wie denkt u dat die premie gaat betalen, naast alle onzinnige kosten die de banken al doorberekenen aan de klanten? Juist! Allen de wijze waarop betaald gaat worden verandert, maar dat heeft Bos niet door.Niemand schiet hier iets mee op.
CC , Almere | 12:59 | 08.11.09

En de spaarder betaald dit weer¨Net als altijd. Beste woutertje, dit idee is afgesmetterd op de G20. Waarom had je daar niet de moed iets te zeggen? De banken meoten gecontrolleerd worden, zonder pardon. Maar de kosten moeten ook bij de banken blijven. Gewoon iets minder winst of iets kleinere bonussen.
hendrkus, Lievelde | 12:57 | 08.11.09

Ga eerst maar eens beter toezicht houden,of laat het toezicht over aan deskundigen!
boetes, leeuwarden | 12:56 | 08.11.09

Weet je het zeker, Wouter. Jij gaat toch bij een bank werken na deze regeringsperiode ...(is meer dan de Balkenendenorm !)
michel, arnhem | 12:49 | 08.11.09

Bos gaat het weer waarmaken,en laat het weer betalen door de belastingbetaler ,wacht maar af.Hij denkt dat hij dit op een goede manier weer kan oplossen,en zo nr.1 wordt.En vooral met de verkiezingen,[verliezingen]straks voor de deur,proberen ze weer populair te worden.Maar bij mij geen schijn van kans ,want wat hebben ze gedaan,voor iedereen ,totaal niet ,alleen alles duurder gemaakt,dat ist.
aida, groningen | 12:47 | 08.11.09

Weer zo'n volksveraders actie van Bos & het kabinet. Hoeveel en Hoelang nog...? Geachte heren het volk wordt bewuster, haar neuzen draaien gezamelijk naar EEN kant, een gevaarlijke richting voor u... Het Volkstribunaal. Wanneer de bodem in zicht is voert de hoogmoed haar wreedste stuip trekkingen & noodgrepen, in paniek om voor hun val nog de laatste restjes te bemachtigen. En zie... het zuigen gebeurd heden in alle hevigheid
Winterschilder, rotterdam | 12:40 | 08.11.09

Ik werd hoopvol van dit artikel, maar toen zag ik da tik te snel had gelezen. "Heffing" en "Op" las ik verkeerd om en dat had me nu echt vrolijk gemaakt.Het bancair systeem is failliet, dus een nieuw systeem o.b.v. nutsfunctie is in het algemeen belang wenselijk.
bart, den haag | 12:35 | 08.11.09

Meneer BOS, Schaf al die idiote bonussen af.Haal zelf de kooltjes uit het vuur,inplaats van Hamer.Stop met het beschadigen van Premier Balkenende + cda + vvd +Mevrouw Kroes,Zalm [de beste minister van Financien ooit]Dit alles, alleen maar om eigen falen/onmacht te verbergen.Geen communisme in Nederland.
nixan, amsterdam | 12:33 | 08.11.09

Schaf alle bonussen af.Haal zelf de kooltjes uit het vuur,inplaats van Hamer.Stop met het beschadigen van Premier Balkenende + cda + vvd +Mevrouw Kroes,Zalm [de beste minister van Financien ooit]Dit alles, alleen maar om eigen falen/onmacht te verbergen.Geen communisme in Nederland.
nixan, amsterdam | 12:30 | 08.11.09

Een kwartje van Kok een euro van Bos iets anders dan de werkende plukken heeft Woutertje nooit van gehoord nu weer het banken verhaal leer toch eens de tering naar de nering te zetten zonder onze mensen uit te melken zorg dat er nergens bij onvermogen een oprotpremie word betaald. laat salarissen geen extreme vormen aannemen ga eens voor belasting verlaging voor werkenden dan jaag je de geschoolden niet het land uit,kijk eens eerlijk naar alle nieuwkomers dat is onbetaalbaar blijf van de aow af,zij hebben rechten.
mijnik, Utrecht | 12:30 | 08.11.09

Een kwartje van Kok een euro van Bos iets anders dan de werkende plukken heeft Woutertje nooit van gehoord nu weer het banken verhaal leer toch eens de tering naar de nering te zetten zonder onze mensen uit te melken zorg dat er nergens bij onvermogen een oprotpremie word betaald. laat salarissen geen extreme vormen aannemen ga eens voor belasting verlaging voor werkenden dan jaag je de geschoolden niet het land uit,kijk eens eerlijk naar alle nieuwkomers dat is onbetaalbaar blijf van de aow af,zij hebben rechten.
mijnik, Utrecht | 12:30 | 08.11.09

Gewoon opsplitsen die zooi zodat ze net als elk ander bedrijf ongeneerd en ongehinderdonderuit kunnen gaan. Als banken minder groot worden, wordt hun macht dat ook en daarmee ook hun bekken, de risico's die ze nemen en wellicht zelfs hun bonussen.
PeeWee, Brussel | 12:26 | 08.11.09

welke debiel heeft op die aap gestemt??? GRRRRRR
ralf, ijsselstein | 12:19 | 08.11.09

een verzekeringspremie waarmee de schade kan worden betaald als een bank in de problemen is gekomen. Dergelijke kosten komen nu nog vooral op het bord van de belastingbetaler, en wie gaat die premie betalen dat blijft dus de belasting betaler want dan gaan gewoon het gebruik van je pin-kaart (meer) berekent worden en verzekeringen duurder, dus een de burger wordt weer de LUL
Mart, Amsterdam | 12:18 | 08.11.09

De rekeninghouders zullen wel weer voor deze onnodige maatregel moeten bloeden.Een eerlijker systeem is dat de banken zelf een verplichte bijdrage van 25 % van de winst en 75 % inhouden op de bonussen en dit alles storten in een fonds dat beheert wordt door consumentenorganisaties.Deze ministers zullen zelf wel een topbaan bij een finacniele instelling wensen met een hoge vergoeding zonder dat zij verantwoording voor hun daden willen afleggen.
harry, utrecht | 12:16 | 08.11.09

Er was eens een verzekeraar die bankaire risico's verzekerde genaamd AIG. Die is met $180 miljard gered door de US-overheid. Ook o.m. Nederlandse risico's zijn daar gedekt geweest én op kosten van de US-belastingbetaler uitbetaald (gaf wat politiek gemor daar...). Risicoverzekeraars kunnen op lange termijn niet meer uitkeren dan er aan premie binnenkomt. Een heel stelsel verzekeren is onmogelijk.Met een verzekering gaan de banken nog meer risico's nemen. De downside bestaat dan immers niet meer.
Rick, Monnickendam | 12:10 | 08.11.09

En de rekening leggen we bij jan de arbeider ,wat een lachertje gewoon door gaan zo.
Leen, capelle | 12:09 | 08.11.09

En op wie gaan de bsnken dat verhalwn? Op hun klanten, of wel diezelfde belasting betalers die dat nu ook al via via doen. Schieten we daar wat mee op? Nee. Hij jan het beter verhalen op die managers met hun hoge bonussen
Léon Durville, Vaassen | 11:57 | 08.11.09
Geplaatst via mobiel

en bij wie denkt bos dat de banken deze kosten zullen verhalen? bij hun klanten natuurlijk, daar zijn ze zeer bedreven in.
sjors, dronten | 11:49 | 08.11.09

Wouter, wat ben je toch een sukkel. De door jou voorgestelde verzekeringspremie zal worden betaald met geld dat de banken "overhouden" door de rente op de spaarpremies te verlagen en de rente op "roodstaan" te verhogen. Uiteindelijk betaald de belastingbetaler dus de premie. Wat ben je toch een domme, opportunistische draaikont.
Hans, Arnhem | 11:40 | 08.11.09

Fijn idee! Dan betaal ik voortaan dus niet meer als belastingbetaler voor de cowboy-banken, maar nog meer als rekeninghouder bij een bank die wel zijn zaken op orde heeft. De goede banken (en dus hun rekeninghouders) kunnen al iedere keer bijlappen via het depositogarantiestelsel en dat gaat zo dus nog erger worden.
Adriaan, Amsterdam | 11:30 | 08.11.09

Zoals het plan er nu ligt lijken vooral de consumenten de tol te moeten betalen voor het slechte gedrag van bankiers: die heffing wordt echt wel aan hen doorberekend. Als je bankiers zelf wilt belonen of straffen moet dat rechtstreeks via hun eigen inkomsten. De enige manier die ik zie is een drastische vermindering van de bonuscultuur en invoering van malussen bij mismanagement (die men dan uit eigen zak moet betalen).
Mark, Den Haag | 11:30 | 08.11.09

Ik begrijp niet waarom dit risico moet worden afgedekt, als een 'gewoon' bedrijft faalt gaat die toch ook gewoon failliet? Dat heet marktwerking en zo haalt men de rotte appels eruit en dwingt men de sector tot zelfregulaering. Als een bank 'te groot' is om te mogen falen, dan is dat het probleem en niet anders. Het kunstmatig overeind houden van banken die niet functioneren is symptoom-bestrijding. Ben blij dat in ieder geval Brussel dat nog inziet...
Vriendin van Nelie, Hoofddorp | 11:29 | 08.11.09

Boete voor de banken brengt geen oplossing aangezien daarmee juist de ellende veroorzakendetopzakkenvullers van die banken nog steeds ongestraft hun gang kunnen gaan. Het werkt pas als genoemde zakkenvullers met hun totale privevermogen aansprakelijk worden gesteld voor hun wanprestatie. Dus een soort plukzekaal regeling.
Lezer., Rotterdam | 11:28 | 08.11.09

En wie denk je nu, betaald de die z.g. bank(bos)belasting. Precies de consument, want de kosten worden gewoon doorberekent.
Noot46, Amsterdam | 11:27 | 08.11.09

Er moet in ieder geval miets komen waarmee de banken héél goed in de gaten worden gehouden. Want banken en verzekeringsmaatschappijen zijn ook al niet betrouwbaar. Dat blijkt uit de gebeurtenissen in het afgelopen jaar.
H.v.M., Rotterdam | 11:20 | 08.11.09

En uiteraard zal door de banken dit bedrag weer verhaald gaan worden op de consument.Kosten bank omhoog heeft als gevolg lasten consument omhoog.Ik ga denk ik toch mijn geld maar van de bank afhalen. Opmaken kan ik zelf ook.
Richard, Arnhem | 11:15 | 08.11.09

Bijna iedere reactie hier gegeven vraagt zich af wie die heffing gaat betalen, wij natuurlijk en alleen maar omdat de banken een wanbeleid voeren door over de ruggen van de gewone man geld te verdienen omdat later via een bonus aan de top te geven. Dank u meneer Bos, wat is er met uw hersencellen aan de hand, laat u nakijken.
Yvonne, Almere | 11:05 | 08.11.09

Natuurlijk, zodra het woord 'belasting' om de hoek komt kijken stemt Woutertje in. Zijn we deze man, die ons zuurverdiende geld uitgeeft alsof het niets is, niet gigantisch zat in Nederland?
Hans, Amsterdam | 11:02 | 08.11.09

Bij de bron belasten, als commerciele banken geld van de ECB lenen daar een belasting opheffen dan kunnen de schakels naar onder toe, zoals bedrijven en consumenten, minder belasting gaan betalen. Bijkomend voordeel het belastingstelsel kan vereenvoudigd worden.
rene arns, cuijk | 11:00 | 08.11.09

Het demoniseren van Bos op deze site neemt echt groteske vormen aan. Het zijn de zielepieten die niet voor zichzelf kunnen zorgen en steeds maar blijven zeuren op de overheid. Bos doet het fantastisch, als een van de weinigen. Bos-bashen is een kennelijk leuke hobby, maar zouden jullie niet gewoon eens aan het werk gaan?
jan1234, Assen | 10:50 | 08.11.09

Nu dat Bos een goedmakertje heeft uiteindelijk met de bedragen die hij int over de gelden van de zwartspaarders, maakt hij dat daar maar mee goed. En de boetes rechtstreeks storten op de schuldenlasten. Dan betalen de "rijken" er ook nog aan mee. En verder denk ik dat het verstandig is dat er nieuwe verkiezingen komen liefst dit jaar nog, dan kunnen we de zooitje ongeregeld -allemaal- naar huis sturen.
belastingen, Nederland | 10:36 | 08.11.09

Voorkomen in de toekomst!Alles is in Nederland toch gebonden aan vergunningen, vaak zelfs op het ziekelijke af.1. Iedereen die een nu nog een financiële dient (product) op de markt aanbied moet daarvoor een vergunning hebben, van de toezichthouder(s) dus vooraf en niet achteraf.2. Voordeel, alle dubieuze (producten) en oplichters worden bij voorbaad uitgeschakeld.
K.IJsselstein, Amstelveen | 10:32 | 08.11.09

De ervaring van het verleden heeft wel geleerd als banken ergens een verzekeringspremie voor vragen je zeker weet dat je bedondert wordt. Ook op deze premie zullen de banken weer dik verdienen met als snurkende toezichthouders de AFM en DNB
Karel, Breda | 10:31 | 08.11.09

Mijnheer W,Bos.Ga Aub meteen op vakantie,denk voor de de zoveelste keer weer es goed na.de gewone man moet alles uit de kast trekken om nog een beetje te leven.de banken gaan dit gebeuren op bord van jan met de pet leggen,dus kunnen de bruine weer trekken.Kom vandaag met een bericht Heer Bos,dit is toch geen goed idee.
Wim, Zwolle | 10:06 | 08.11.09

Dit idee is tenminste iets, en nu draaien we er ook met zijn allen voor op. Eigenlijk zouden we aan banken dezelfde eisen moeten stellen die zij ook aan hun klanten stellen. Dus gewoon een gezond eigen vermogen anders geen bankvergunning meer.
Jaap, Amsterdam | 10:06 | 08.11.09

Wanneer er een grens wordt getrokken, wat een bank maximaal per jaar mag verdienen ( winst) en de rest vloeit terug in de economie dan is het probleem opgelost. Het zelfde geldt voor vele andere bedrijven zoals bv de gas bedrijven ed .
chris, drachten | 09:49 | 08.11.09

Prachtig kunnen we hier onze aandacht op vestigen en praat niemand meer over de voortwoekerende boniscultuur. Kunnen mannen als Zalm en co. weer rustig doorslapen.
tjans, stein | 09:43 | 08.11.09

Natuurlijk is Bos tevreden met deze "maatregel". Hij krijgt het geld binnen via de banken en hoeft niet zelf direct de belasting te verhogen. Nu heeft hij het niet gedaan maar een ander. Sluw he. De bankdeelnemer betaald dit en niet de belastingbetaler. Ja, ja! Oh is dat een en dezelfde persoon, gut wat vervelend nu maar ja het moest toch geregeld worden? of niet soms.
docky 43, hoofddorp | 09:36 | 08.11.09

Wat een arrogantie dat die Wouter-Bos-Bashers nu werkelijk denken dat ze verstand hebben van financiële zaken en economie. Hieruit blijkt maar weer dat het deze mensen alleen maar gaat om het demoniseren van een persoon. Wouter Bos (ben ook geen fan van hem) verricht heel goed werk. En met een beetje intelligentie zie je waar hij mee bezig en dat we daar over een paar jaar heel veel van zullen profiteren.
Florian, Renkum | 09:36 | 08.11.09

Kijk een geweldig idee van de heer Bos, nu komt het uit mijn linkerbroekzak en straks uit mijn rechterbroekzak, die man is zijn salaris wel waard.Zet de uitgekeerde bonussen 5 jaar op een geblokkeerde rekening en graai uit die pot.
r, Maasdonk | 09:36 | 08.11.09

En wie mag uiteindelijk de premies gaan betalen? Juist............!
Huub, Sittard | 09:32 | 08.11.09

En wie gaat dat betalen???? natuurlijk de klant is weer de gedupeerde.Goedzo Wouter weer een slag voor terug keer van de economie.
Frans, Amsterdam | 09:32 | 08.11.09

"Een van de verklaringen voor de economische crisis van het afgelopen jaar is de onevenwichtige groei in bijvoorbeeld China, waarbij China de overheidstekorten in de Verenigde Staten financierde."Als in het westen de bomen tot in de hemel groeien, aangewakkerd door windhandel in de USA, dan heet dat gezonde groei. Als China met eerlijk en hard werken hard groeit dan het dat in het westen "onevenwichtige groei".
John Zoetebier, Wellington | 09:31 | 08.11.09

Hoe je het ook wendt of keert en welke mooie constructies en zullen worden gevonden, uiteindelijk betaalt ‘Jan met de Pet’ de kosten en dus niet de banken. Slaap lekker verder Wouter Bos!
Johnnyboy, Berkhout | 09:22 | 08.11.09

Nee een geweldig idee. Want wie gaat dat uiteindelijk betalen heertje bos? Heel juist, de consument met vaag versluierde opstal verhoginkjes in allerlei financiële producten. Dat die 'goede man' daar zelf nu niet op komt.
Civile, Noordwijk | 09:21 | 08.11.09

En wie gaat uiteindelijk dan die verzekeringspremie betalen ? Da's dan toch ook de burger ! Lood om oud ijzer dus.
ik, daar | 09:19 | 08.11.09

Als de situatie met met name bankiers zich voor( gelukkig naar het zich laat aanzien"had"blijven doen) zal dit onherroepelijk leiden tot de weder opstanding van militante bewegingen als de voormalige Rote Armee Fraction een Robin Hood organisatie , die dan op brede steun vanuit de samenleving kunnen rekenen , hoogmoed wordt door de samenleving afgestraft (Lodewijk de 15, Keizer Nero , Napoleon, Hitler en Mussolinie.in minder mate Wilhelmina van Pruisen en Willem V
histories besef, goejanvanwelledijk  | 09:12 | 08.11.09

En dat moeten de cliënten dan weer betalen, terwijl de kosten voor een 'betaalrekening' al hoog zijn 34.- eur. p/j terwijl we bijna alles zelf doen(internet) en ook geen papieren afschriften.
wimmie, zoetermeer | 09:05 | 08.11.09

Goedzo Bos en bedankt! Dit betekent de rente naar beneden, en de bankkosten omhoog voor Jan met de korte achternaam! Je was allang doof, nu ook nog blind!
L, H | 09:04 | 08.11.09

En wie kan die premie gaan betalen...de spaarder en de huishoudens met een hypotheek.
Mark, Culemborg | 09:02 | 08.11.09

als de banken ook in de bodemloze put moeten storten dan betekent dat en de kosten voor de klant duurder worden en dat er minder winst gemaakt wordt en dus minder inkomen voor de pensioenfondsen ddus lager pensioen voor de werknemers . Links en rechtsom de burger betaald het en allemaal om het weer weg te geven aan mensen/zaken die volkomen doorgedraait zijn . Millieu betalingen aan afrika, waar halen ze het idiote idee van daan
henk, amsterdam | 08:54 | 08.11.09

En wie gaan dat weer betalen ja juist de klanten terwijl de heren directeuren dikke premie's krijgen, terwijl zij verantwoordelijk zijn voor de economische malaise.Zij gaan nog steeds op oude voet door. En Bos ja natuurlijk zegt hij ja, verkiezingen he......Laten de heren hun premie's maar storten in een depot voor als het mis gaat.
Henk, Den helder | 08:53 | 08.11.09

Het ene kromme idee na het andere komt uit de Wouter Bos trommel gehuppeld, hij doet dan ook alles om de staatskas te spekken en zichelf te verzekeren van een lekker baantje straks, als de PvdA onderuit gaat is dat natuurlijk nooit zijn schuld, in zijn hoogmoedswaanzin heeft hij nog veel meer plannen om de burgertjes uit te knijpen, maar dat verteld hij nog ff niet!!!
Nico Dekker, Amstelveen | 08:52 | 08.11.09

En wie gaat het bedrag van de verzekering betalen!!! de klant natuurlijk !! slimme zet !!!
janis, Alexandroupolis | 08:33 | 08.11.09

En wie moeten het geld voor die verzekeringspremies op gaan brengen!??? De klant, dus u en ik. Want de banken zullen die kosten ongetwijfeld doorberekenen.De banken zullen altijd het laatste woord houden. Het blijven oplichters.
RS, CH | 08:27 | 08.11.09

Wat betreft bonnussen heer Grijpink zoetermeer 35 jaar bankdirecteur bij abn amro kreeg bonus van 15 miljoen.Kleine zelfstandige die iets b.v 3000 wil lenen om even rust in zijn bedrijfje te hebben in deze tijd, laten ze in de stront zakken.Bang dat ze het kwijt raken terwijl ze zelf niks anders doen dan roven en stelen maar ff hulp geven aan zzpr homaar .
piet cohen, den haag | 08:25 | 08.11.09

Deze uitstekende minister heeft telkens goede ideeen en plannen. Boer Koekoek uit Venlo schreeuwt alleen maar en komt met niets. Er achteraan blijven lopen slaafjes.
Roy, Diemen | 08:21 | 08.11.09

Ben benieuwd wat de gemiddelde reis van een minister met aanhang naar het buitenland kost;kom je met nutteloze ideeen terug dan uit eigen zak betalen Koenders verdiendt de Superbokaal zijn reisjes zijn bij voorbaat al nutteloos.
eigen land, voorr | 07:06 | 08.11.09

De kosten van een verzekeringspremie worden afgewenteld of doorberekend aan klanten. Dat is niet slim, maar volksverlakkerij. De verzekeringspremie zou bijvoorbeeld 15% moeten bedragen van de jaarlijkse winst. Daardoor kunnen topbankiers minder bonus opstrijken, want die is practisch altijd gerelateerd aan de winst. Een heffing op banken is primair bedoeld om de bancaire sector te steunen, het afbreukrisico te verminderen en voorkomen dat de Staat te hulp moet schieten. De vorm waarin het gegoten wordt is belangrijk.
Wesley Amzand, Amsterdam | 05:08 | 08.11.09

Bonussen en gouden handdrukken zijn decennia lang toegestaan onder het welwillend oog ( en opgehouden handen) van rechts Nederland samen met het CDA trouwens.De VVD ,de PVV en verdonk willen hun geld bronnen niet met name noemen.Zit daar misschien wel een smerig luchtje aan?Nu er een grote crisis is ontstaan door de geldgeile bankiers de managers e.a.hand-ophouders, worden door de PVDA de bakens eindelijk verzet.De PVDA zal weer gaan stijgen in de peilingen.
J.Harkema, zwolle | 04:33 | 08.11.09

Tuurlijk steunt onze Wouter dit idee. Hij zal het alleen nooit uitvoeren in Nederland. Dat heet de schijnheiligheid van ons Woutertje.
Peter de Beterweter, Slaapstad | 02:44 | 08.11.09

Hoezo domme gast. En waar haalt de bank het geld vandaag. Bij de burger. Maar ja, Wouter zal, nadat hij de komende verkiezingen wordt afgedroogt in de uitslag, wel een leuke en zeer goed betaald baantje ergens krijgen voor dit ideetje. Toch Wouter? In goed voorbeeld van Wim "ik steel het kwartje" Kok.
W. de Vries, Weesp | 02:27 | 08.11.09

Banken betalen al voor het deposito garantiestelsel....dus ook voor de DSB. Nu ook nog eens belasting? Moeten er nog meer banken kapot soms?
yvonne, Amsterdam | 02:03 | 08.11.09

Ach, de banken zullen daar wel mee instemmen, ze rekenen het wel weer door aan hun klanten. Dus of het nou van onze belastingen komt of extra bankkosten, wij betalen er uiteindelijk toch voor. Het komt heus niet uit de winst en van aandeelhouders.Verkiezingsslogans zijn al in volle toer.
Govert, Zwijndrecht | 01:44 | 08.11.09

Wouter denk ff na ; niet een keer maar meerdere keren; hoe je het wendt of keert de uitkomst is: dat de klant hun problemen/ hun bonussen/ hun eigen verrijking enz.ALTIJD zal moeten betalen..... De enigste goede oplossing zou zijn: alle banken moeten onder toezicht van de overheid komen, die alle handelingen controleert, maar dan komje op een punt dat de overheid geen bedrijfs-mensen in huis heeft.... en dan wordt het natte vingerwerk,
D , Rijswijk | 01:28 | 08.11.09

Krullie weet het ineens;Die gaat maandag as zijn euro K´opvragen,cash.Nou is het wel helemaal mooi geweest,ik hou ze wel thuis in een kluis,want die zielige 3% die ik krijg op de spaarrekening is de moeite niet meer.Krullie wil geld voor zijn geld zien.Ik kom nog wel eens terug koekeloeren als het 6% of meer is.Krullie heeft het weer helemaal gehad en is er klaar mee.
Krullie, Velgen | 00:40 | 08.11.09

En ook met de extra belasting, is de klant degene die hier voor op draait. en als het dan fout gaat, is het geld als nog verdwenen. in de zakken van de graaiers.
mozes, middelburg | 00:20 | 08.11.09

Ja een prachtige gedachte. maar daar blijft het bij. Immers zullen de banken de klant die rekening presenteren. Letterlijk alles wat er bedacht wordt komt uiteindelijk ten laste van de klant. Die mag letterlijk ALLES betalen!
Ruud, Rotterdam | 00:19 | 08.11.09

Alles wat zijn onzalig en onbetaalbaar pardon kan financieren is welkom.
Siem, Schollekop | 00:16 | 08.11.09

Als er zo'n heffing komt, dan komt de rekening ook bij de belastingbetaler, alleen niet via de belastingdienst, maar via zijn bankrekening, de kosten voor bankzaken, de kosten van financiering, en de kosten van het hebben van een bankrekening.Het is zo dat een bank niet kan worden gerund door mensen die weten dat hun beloning toeneemt naarmate de risico's die ze nemen onverantwoorder worden. Wouter wil zeg maar een fonds van 4 miljard bouwen op basis van belastingen bij banken.
martin, arnhem | 00:07 | 08.11.09

Enne wie betaald die heffing meneer Bos ? Juist ja de belastingbetaler de burger die klant is bij de bank. Regentes gedrag zit kennelijk in de aderen en is onverwijderbaar
Gerard, Amsterdam | 23:56 | 07.11.09

Zie de reacties! Uiteraard betalen de klanten dit toch wel zelf. De banken zullen hun tarieven verhogen en/of de rentes verlagen, m.a.w. al het mogelijke doen om hier niet zelf voor op te draaien. Slim hoor Wouter. En jij dacht dat wij dit "gebaar" van jou zouden waarderen?
R, Heemskerk | 23:48 | 07.11.09

Als Wouter er zo enthousiast over is betekent dat maar 1 ding: de schatkist wordt er weer beter van en wij moeten dat alweer opbrengen. Straks kunnen we ons zelfs geen kartonnen doos veroorloven om in te wonen.
jan, amsterdam | 23:42 | 07.11.09

Hoe kortzichtig kun je als minister van financien zijn, als je denkt dat de banken deze extra kosten gaan ophoesten. Elke boeren pummel begrijpt dat de klant (wij dus, die aan alle kanten al worden genaaid) deze verzekeringspremie mogen ophoesten. Wederom gaat de burger dus opdraaien voor de rotzooi bij de banken. Tijd om de ouwe sok weer tevoorschijn te halen.
Fokke, Leeuwarden | 23:36 | 07.11.09

Simpele gedachte. Wat ging er fout bij de bouwfraude? Wie gaat de rekening van deze heffing betalen....juist de klant van de Bank ofwel de burger. Dus weer lastenverzwaring. Kunnen ze niet schaken en drie zetten vooruit denken ??Want onze Bos denkt toch wel in blunders, heeft m.i. alleen nog maar blunders begaan samen met Wellink. Goed koppel ! commissie vd DSB Bank,3 professoren allemaal met veel kennis maar geen Bankervaring
Rodin, Breda | 23:21 | 07.11.09

En dit is het niveau van onze politici.Wat een kneuzen.
Cata, Fran | 23:18 | 07.11.09

Ik dacht al 'waar blijft-ie?' Want als het om stelen van zuurverdiende centjes gaat staat de PvdA uiteraard absoluut op no.1. Want wat deze schertsfiguur namelijk vergeet is dat de klant die heffing betaalt! Dus in feite een lastenverhoging om nog meer Sinterklaas te kunnen spelen.
Gompie, Zoetermeer | 23:14 | 07.11.09

Dus die mogen wij als klanten betalen. Wat is het verschil? Belasting of meer aan de banken betalen? Moet je hier nu voor gestudeerd hebben???
Ans, Arnhem | 23:09 | 07.11.09

En wie gaat dát dan weer betalen?? Drie keer raden: de klant, de klant en nogeens de klant! Dus Bos, géén nieuwe belasting a.u.b. want dan worden we weer gepakt; de banken zien gelijk weer een mogelijkheid om daar een schepje voor zichzelf bovenop te doen!
willem, nijmegen | 23:07 | 07.11.09

Dom Dom want wie gaan die heffingen uiteindelijk betalen? Juist de burgers. De banken gaan dan hogere kosten door berekenen. Dus wij worden weer gepakt.
jammaat, amstelveen | 23:06 | 07.11.09

Alsof de banken dan de klanten niet pakken en lagere rente geven of op een andere manier ons het geld uit de zakken kloppen om dit te betalen. Hoe dan ook, de belastingbetaler is de klos.
Daytona, Den Haag | 23:00 | 07.11.09

...ik ben benieuwd wie dat uiteindelijk dan weer gaat betalen...?
oekie boekie, dordrecht | 22:58 | 07.11.09

wouter, denk even na. denk je nu echt dat de banken die premie uit eigen zak betalen. dacht het niet, minder rente op spaar rekeningen, hogere rente op leningen en de burger betaald de rekening. wake up uit je rode wolk en verzin iets anders .....
erres, adam | 22:46 | 07.11.09

Ik weet al wie ook dit weer gaat betalen: de hardwerkende burger.Wouter, volgende stomme idee graag. Pure volksverlakkerij!
Tedje, Rotterdam | 22:38 | 07.11.09

tja; en dan wordt deze verzekeringspremie in mindering gebracht op mijn toch al armetierige rente, waardoor er nog 1.2% overblijft. Precies genoeg om meneer Bos mijn vermogens rendement heffing te kunnen toeschuiven. Ik voorzie een vermogens vlucht naar China ofzo. Directie leden van grote bedrijven gewoon persoonlijk aansprakelijk stellen en fatsoenlijk toezicht houden.
Jan Jansen, Den Bosch | 22:33 | 07.11.09

Belasting over de bonussen.Simpel he?!Doe iets nuttigs
George , Amstelveen | 22:30 | 07.11.09

Bos geeft eerst miljarden uit aan banken die er een puinhoop van maken, vervolgens weigert hij een andere (concurrent van de inmiddels staatsbanken) te steunen. De (staats)banken lenen niets meer uit waardoor de economie hapert en stilvalt met als gevolg extra werkeloosheid dus minder bestedingen. Uiteraard ga je in zo'n situatie de kosten voor de burgers nog meer verhogen zodat niemand meer iets uit kan geven, Chapeu! NOT!!
B. Wos, Den Haag | 22:26 | 07.11.09

En woutertje denkt niet dat deze verzekeringspremie doorberekend wordt in hun diensten, dus toch weer de belastingbetaler die het moet ophoesten, leuk bedacht maar het blijft precies hetzelfde en je probeert alleen maar stemmen te winnen.
Dick, Alkmaar | 22:23 | 07.11.09

En wie denkt U , zal uiteindelijk die heffing gaan betalen?
Kok J, Hrln | 22:22 | 07.11.09

Een gevangenisstraf van een jaar of 10 voor het bestuur van banken zal, in geval van wanbeleid, in mijn ogen een veel groter efect hebben. Dit kan ingevoerd worden met een terugwerkende kracht en heeft als voordeel dat het niet aan klanten doorberekend kan worden. Laat de veroorzakers van de crisis het gelag maar betalen!!
Jan Noga, Muntendam | 22:06 | 07.11.09

wanneer komt er een geheime tegenmacht tegen die gevaarlijke lui als Bos machthebbers die macht hebben en macht willen houden net als zijn vriendjes, als hij klaar is met de politiek net als balkenende moet Wout ook in de wereld van de bonussen, hij moet ze dus te vriend houden, één groot geheim spel wij hebben er echt geen weet van behalve dat wij allen uitgeperst worden tot de max
stam, amsterdam | 21:58 | 07.11.09

Met medewerking van de politiek zuigt & wurgt de macht der Bank, Verzekering & Geldhandelaar aan de verschrompelde maar goedgeefse belastingborst. Als lijfeigenen draagt men, onder de vlag van het Nationale welzijn z'n geld & eigendomsrecht mak af... bang voor politieke-incorrectheid, vrijheidsancties & dwangsommen. Ondanks blijft men stom & gedwee dit banksysteem gebruiken & onderhouden, terwijl het valt of staat bij uw gratie.
Winterschilder, rotterdam | 21:55 | 07.11.09

Was het de regering en de banken niet die ons de banken in onze strot hebben geduwd?Alles moest via bank/giro.Voor mij had het niet gehoeven.Als ik premie moet gaan betalen om er zeker van te zijn dat ik mijn eigen geld, waar ik belasting premie en ander belastingen over hebt betaald terug krijgen, haal ik het van mijn rekening en leg het onder mijn matras.De banken verrichten alle ellende aan en willen dat de consument hiervoor opdraait.Ze hebben het bij de DSB gezien als mensen massaal hun geld van bank halen.
punisher, Ridderkerk | 21:54 | 07.11.09

goed idee, laten we beginnen met alle bonussen die in het bankwezen worden uitgekeerd in de verzekeringspot te stortenhoeft er van de rekeninghouder niet zo veel meer bij.
henk, kampen | 21:47 | 07.11.09

Wat veel belangrijker is. Haal de garantiestelling weg bij de monopoliepositie van de banken. Roep per omgaande een andere instantie in het leven die wel geld verschaffen met de garantiestelling van de staat. Zie eerdere berichten in de dagbladen.Er is iets echt fout.
h, amersfoort | 21:46 | 07.11.09

Banken zijn de meest (indirect) gesubsidieerde bedrijfstak in Nederland.Wie denk je dat er nu echt beter wordt van de Hypotheekrenteaftrek? De banken natuurlijk. Gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Het wordt tijd dat zij deze verkapte subsidie weer ten goede aan de consument laten komen!
Johan B, Almelo | 21:41 | 07.11.09

Dag level playing field. En het geld voor de premie moet toch ergens vandaan komen. Betekent dit dat banken zoal ING moeten boeten voor boevenbendes zoals DSB?
Jay, Amsterdam | 21:40 | 07.11.09

En die belachelijk slechte foto van Bos moet ook weer bij dit artikel. Het demoniseren van Bos gaat maar door. Net als het ophemelen van Wilders. Als Wilders straks veroordeeld wordt voor haatzaaien en discrimineren, zouden ze ook de media die zijn uitspraken verspreid hebben moeten veroordelen. Een vrijwillig interview met hem houden en zijn antwoorden publiceren is dan ook te beschouwen als een misdrijf. Berichten over zijn capriolen in de Kamer natuurlijk nooit.
Alex, Alkmaar | 21:38 | 07.11.09

Ach, of het nou via een "bankenheffing" gaat, of via de belastingcenten, dat maakt niet uit. De gewone burger is toch de sjaak en zal voor de kosten op moeten draaien. Daar wagen de hoge heren zich zelf niet aan. Die komen pas weer kijken als ze een bonus dreigen te missen.
bert, enschede | 21:36 | 07.11.09

En de banken rekenen het weer door aan hun klanten.Uiteindelijk betaal je toch de rekening maar dat hoor je Wouter Bos niet zeggen.
bas ooms, rotterdam | 21:29 | 07.11.09

Wat voor maatregelen er ook genomen worden het maakt uiteindelijk helemaal niets uit! De rekening wordt toch neergelegd bij de klant.
job de boer, beverwijk | 21:25 | 07.11.09

Een verzekeringspremie die natuurlijk weer wordt doorberekend aan de consument en bedrijfsleven... dus straks dankzij de steun van Bos nog duurdere betaalpassen... en het bedrijfsleven berekend dat weer door in de prijzen... dus hogere inflatie = hogere rente = duurdere hypotheken... BEDANKT ALVAST BOS!... Je snapt het helemaal...
freek, amsterdam | 21:23 | 07.11.09

Kunnen ze weer de Nieuwe Oorlog van Koenders (P.vd.A) in Afrika weer van Betalen .Gewoon een ordinaire Jatterij weer van die Linkse Dievenclub.
Lafeber, Zevenhuizen | 21:20 | 07.11.09

dit wordt dan de derde keer dat de klanten moeten betalen voor de diefstal van de banken eerst voor het heden (toeslag op de tarieven)het verleden(de ondersteuning van bos)en nu de toekomst(deze belasting wordt echt op ons bord neergelegd)
visser, maarssen | 21:19 | 07.11.09

waarom niet een extra heffing op de inkomsten van de aandeelhouders, met laat ons zeggen terugwerkende kracht van een paar jaar? dit zijn de mensen die er het meeste aan verdienen. en het niet zoals altijd afwentelen op de burgens, banken rekenen de kosten toch wel door.
gert, landsmeer | 21:17 | 07.11.09

Hier begin je toch helemaal moedeloos van te worden...Straks worden gewoon de bankkosten verhoogt.Dank je wel Bos, namens alle laagbetaalden.
V V , Limburg | 21:14 | 07.11.09

beste mensen we hebben helemaal geen verzekring nodig voor ons geld wat weer extra gaat kosten eis het loonzakje weer terug moet je eens zien dat je het extra opleverd en gewoon die ouwesok of vindt je dat ouderwets je kan ook kluisjes kopen en op verschillende plekken in je huis plaatsen heb je ook geen last van de fiod
henky, rotterdam | 21:14 | 07.11.09

En wie gaan dat betalen? Juist, u en ik.
Frenco, Hilversum | 21:12 | 07.11.09

Bos gaat dat plan zeker steunen. Er komen heel mooie functies en commissariaten bij vacant.En dat alles ook onder toezicht van DNB en AFM. Wout en Nout regelen dat wel. En de spaarders kunnen rustig slapen omdat ze dan vrij snel geen spaargeld meer hebben.
Martin T., Breda | 21:11 | 07.11.09

Die W. Bos (mijn partij)heeft maar één ding in z'n bolleboos die banken, wij als arbeiders worden ziek van die verzekeringen, weer meer ziekte kosten premie, hij moet weten, dat niet meer kan, we moeten weer meer betalen, op is op, daar moet hij een stokje voor steken, van een kalle kip valt niet meer te plukken,de regering met z'n praktijken. laat ze dat maar eens op lossen, weer graaien met elkaar, we hebben niks meer.'T is op
frits , Emmen | 21:07 | 07.11.09

En de consumenten betalen uiteindelijk de rekening/heffing.
Jaap, Delft | 21:06 | 07.11.09

Waar hebben we De Nederlandse Bank voor???? of kunnen we die dan afschaffen?
Mark, Amsterdam | 21:04 | 07.11.09

Wanneer gaat Bos eens echt iets doen voor en met het volk, ipv die geldhandel omhoog te houden. Alsof de Economie de messiah is. De kans voor zijn aller grootste politieke actie is om die rotte vlees homp vol parasieten van Staat & Politiek af te snijden. Welke politiek biedt nog Rechtsbescherming tegen deze Regering en de Monataire wurging van eindeloze Schuld. Misschien Volkskracht & AEX-vacin vs Banken & Graai-Handlangers.
Winterschilder, rotterdam | 21:02 | 07.11.09

Het is werkelijk ongelofelijk! Wat Bos ook doet, het word altijd negatief beoordeeld! Terwijl hij zo ongeveer de enige van het hele zootje is die zijn werk wel goed doet. Maar nee hoor! Lekker roepen om Geert, die werkelijk nog niets heeft gepresenteerd, anders dan roepen dat het allemaal verkeerd is. Maar zel met een idee komen, nee, dan moet je niet bij Geert zijn, want dan ben je aan het demoniseren. Bos! Mijn steun heb je. Onvoorwaardelijk!
Luuk, Groningen | 21:02 | 07.11.09

En ik steun het idee van een onderzoek naar zijn optreden in het DSB debacle. Hoe eerder deze man weg is des te beter het is.
Wegwezen en nooit meer,, terug | 21:02 | 07.11.09

het is een prima idee om werknemers ook te verplichten een verzekering te laten afsluiten tegen werkeloosheid, en een verzekering tegen corupte boekhouders, een verzekering tegen identiteitsdiefstal, enz. enz. en wat dacht u van een falend overheidsbeleid verzekering.
spek, amsterdam | 21:02 | 07.11.09

Een vraag aan kabouter Bos.. Hoe denkt u dat de banken deze kosten gaan terughalen? Heel goed... Bij de mensen die een bankrekening hebben!! Goed gedacht jochie!!Wij betalen al die dure gebouwen en het gegrabbel en gegraai! Daar eerst maar mee beginnen!!
Bert, Terneuzen | 21:01 | 07.11.09

Ik ben erg benieuwd naar de visie van Wilders over de huidige financieel economische situatie van Nederland en zijn voorstellen ter verbetering hiervan(naast een kopvoddentax natuurlijk).
Amrica , Amsterdam | 20:59 | 07.11.09

Natuurlijk, links staat meteen paraat om nieuwe belastingen te heffen en de burger nog meer te laten betalen. Daar komt het uiteindelijk toch op neer.
G. van de Steeg, Elspeet | 20:58 | 07.11.09

als dit gebeurd dan betaald de burger dit ,want de vergoedingen aan de bank gaan omhoog. Ze blijven toch graaien die bankiers
Pedro, Ens | 20:54 | 07.11.09

Dat haalt toch allemaal niets uit. De gelegitimeerde financiele criminele bank- en verzekeringsboeven belasten dat gewoon lekker door aan de klant. Ik voorspel dat we straks gewoon moeten gaan betalen omdat we onze spaargelden en salrisrekeningen via een bank laten lopen. Hiermee is direct verklaard waarom de verschrikkelijke 2e wereldoorlog veteraan De Jager als een echte Nazi op zwartgeld spaaarders jaagt. De overheid is een onbetrouwbare roversbende geworden. let op mijn woorden, opstand is in wording!
Ruud, Zaanstad | 20:54 | 07.11.09

En wie betalen het dan. De klanten van de banken. Dus de gewone man "de belastingbetaler" Dus links of rechtsom betalen we het met zijn allen.
Tjitse, Lelystad | 20:54 | 07.11.09

Dat verzekeringsfonds komt toch zeker onder toezicht van de DNB, heer Bos?.Nou dan kunnen we gerust zijn! Komen er ook nog een stel mooie functies vacant, bij dat fonds. En de spaarders bij een goede bank mogen dat betalen,terwijl Bos al 1,2 procent van het spaargeld in de belastingpot steekt.Indertijd zei Bos bij de overname ABN en steun aan ING, SNS dat dit de belastingbetalers niks hoeft te kosten. Korte termijn geheugen versleten,Bos?
B.E.Taler, DenHaag | 20:52 | 07.11.09

Dus de veilig opererende banken mogen dokken voor de avonturiers... net zoals bij u de spaarders mogen dokken voor de gokkers tja, dat is weer eerlijk geregeld meneer Bos
petra, rotterdam | 20:50 | 07.11.09

Ja gaat Bos nu uitvoeren wat hun NWO bankiersbazen hebben gezegt wat hij moest doen en vriendje Brown heeft al een voorzetje gegeven ermee? Wanneer stopt men nou eigenlijk eens met het monetaire bankensysteem gebazeerd op eeuwige schuld? Je kan toch niet tot in de eeuwigheid schuld opbouwen bij banken als staat? Kijk eens naar de wereldwijde staatsschulden? Hoe komt dat eigenlijk? Als staat zou je verwachten dat ze beter met geld om kunnen gaan dan de banken? Wie gaat er eigenlijk over? De bankiers?!
Logisch, Rotterdam | 20:50 | 07.11.09

Wie dacht je dat een dergelijke verzekeringspremie voor de kiezen zal krijgen? Of dacht je dat de banken dat zelf gingen ophoesten en het niet aan de klanten zou doorberekenen? Je voelt alweer nattigheid en probeert je alvast in te dekken nietwaar? Uiteindelijk vind je wel weer een stroman om opnieuw de klappen op te vangen, wees gerust minister!
Altheus Dekorum, Rotterdam Capelle | 20:49 | 07.11.09

Wordt allemaal doorberekend ,met gevolg de klant betaald het zelf weer.We betalen al zat
Lucas Bols, Veluwe | 20:48 | 07.11.09

Belastingbetaler of klant. Wat maakt het uit. Het komt uit dezelfde portomonnee. Het gaat de gewone man dus geld kosten. Doe maar weer snel het salaris in een enveloppe en laat al die banken kapot gaan. Ben je ook van dat gezever over debet en credit rente af. Wat je hebt kan je opmaken en meer niet.
Kas, Heemstede | 20:48 | 07.11.09

Alle ideeen zijn goed bij Bos als het maar geld opbrengt,..maar hij vergeet dat het weer bij de burgers weg wordt gehaald!!
RAMON, RDAM | 20:48 | 07.11.09

leuk bedacht Meneer Bos en co.maar wie gaat dat betalen... JUIST ja de gewone burgers wat dacht je lagere spaarrente hogere leen rente om de kosten terug te verdienen (oeps) nu heb ik de banken op ideetjes gebracht ( wat dachten ze van een bonus voor mij voor het idee miljoentje of 5 lijk mij prima)
Ronald, Tiel | 20:47 | 07.11.09

En wat denk Wouter Bos wie dit gaat betalen?Uiteraard de klanten van de banken of te wel iedereen die een bankrekening heeft!Indirect rooie belasting!
Robert de Jong, Arnhem | 20:47 | 07.11.09

En dan betaald de rekeninghouder toch de premie !!
Eric, Haarlem | 20:43 | 07.11.09

Geweldig plan,Ik betaal nu de rekening al aan twee kanten een via de belasting en en aan de bamkOmdat alles tragen gaat en dus zij meer rente trekken van mijn geld.en straks dus een derde om het te voorkomen.weer een sterkt staalt als je geld hebt en het verpest is het ieders probleem heb je niet en het gaat fout is het jou probleem..BOS ga zo door er is niet veel meer wat kan verkloten in NL.
Bob, Hoorn | 20:42 | 07.11.09

Moet je dan geen dubbele verzekering afsluiten, voor het geval ook de verzekeringsbank in de problemen komt ??
Hier, in NL | 20:41 | 07.11.09

"Dergelijke kosten komen nu nog vooral op het bord van de belastingbetaler."En Bossie( onnozele zool) wat dacht je dan,dat de banken dat betalen?Komt weer op het bordje van de klanten, is dus weer de gewone belastingbetaler, en het cirkeltje is weer rond.
zolder, haarlem | 20:41 | 07.11.09

AEX 310,03 arrow -1,05%  18:03
AMX 495,56 arrow -0,66%  18:02
ASCX 444,76 arrow -1,08%  18:02
BEL-20 2.483,46 arrow -0,09%  18:03
FTSE 100 5.251,41 arrow -0,31%  17:35
CAC-40 3.729,36 arrow -0,82%  18:03
DAX 5.663,15 arrow -0,68%  17:45
SMI 6.277,46 arrow -0,15%  17:31
DOW JONES 10.318,16 arrow -0,14%  22:04
NASDAQ 2.146,04 arrow -0,50%  23:15
NIKKEI 9.497,68 arrow -0,54%  09:00
meer...
Omzet (mln stuks) 119,1
Euro/Amerikaanse dollar 21:59 1,4860
Euro/Britse pond 23:04 0,9001
Euro/Japanse yen 21:59 132,2822
Euro/Zwitserse frank 23:00 1,5122
meer...
brent crude cash 76,50 arrow -0,17
nymex wti 77,00 arrow 0,00
meer...
Please Wait ...
loading ...