Pssst! De Telegraaf krijgt een nieuwe website. Nieuwsgierig? Bekijk ‘m hier!
Dit is het laatste Premium artikel dat u gratis kunt lezen. Tijd voor een abonnement!
premium
Christina Caljé en medewerkers bij videoplatform Autheos.
Christina Caljé en medewerkers bij videoplatform Autheos.
Foto: AUMARY MILLER

Doorbreker Autheos

Zoekende koper voor zijn

05 SEP 2017 Theo Besteman

Dertig reclamevideo's voor dezelfde eyeliner. Dat lijkt veel, maar bedrijven bedienen online-consumenten steeds accurater voor hun individuele smaak. Dankzij Autheos, het videoplatform dat veruit de meeste e-commercebedrijven als klant heeft.

Zijn in de VS geboren directeur Christina Caljé, die eerder voor snelle groei bij leensite Peerby zorgde, werd door investeerders Holland Venture en Guy Brandley gevraagd Autheos in Europa en later de VS te laten groeien bij merken en bij 'e-tailers', de retailer die online verkoopt.

In Caljés wereld draait alles om online 'optimalisatie': hoe maakt het geïnteresseerde lezers en kijkers tot kopende consumenten bij zijn klanten als Blokker en bol.com. Omdat shoppers steeds vaker online kopen, zoeken merken en retailers manieren om de consument vooral met een prettige ervaring binnen te halen.

Effectief

Volgens Christina Caljé is video de meest effectieve manier. "In fysieke winkels kun je alle producten proberen, voelen, dimensies zien. Dat is online onmogelijk.

De beste video brengt het product wel tot leven. Wij zorgen voor een goede mix van informatie en inspiratie naast gevoel." Dat slaat aan bij veel multinationals.

Wie een product online zoekt en op de 'bekijk video'-knop klikt, heeft in drie op vier gevallen de kans het Autheos-platform te gebruiken. Het bedrijf in hartje Amsterdam interpreteert gedragsgegevens van de consument.

Patronen

Reagerend op click-gedrag van zoekers filtert het de beste video's per product voor gebruikers. Maar ook het tijdstip wanneer welke video het beste kan worden getoond.

Caljé: "In de loop van de tijd hebben we de interessante patronen gezien van welke soorten video's goed presteren bij consumenten en, misschien wel belangrijker, welke niet presteren. Dat soort feedback ontbrak bij de meeste merken en online retailbedrijven."

Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
16.5 °C
WZW3
Beurs AEX
AEX 528.67
+ / - +0.0%
Actueel
Meest gelezen