Exclusieve artikelen van de Telegraaf redactie
di 05 feb 2013, 11:42

‘Nederlandse horeca niet geweldig’

Hoewel het imago van Nederland onder toeristen overwegend goed is, zijn toeristen niet erg te spreken over het culinaire aanbod en de prijs-kwaliteitverhouding in de horeca.

Meer omzet in horeca Foto: ANP

Dit blijkt uit het dinsdag bekendgemaakte vierjaarlijkse imago-onderzoek van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC).

Ondanks de overwegend positieve kijk van buitenlanders zag het NBTC dat in sommige landen Nederland minder aantrekkelijk wordt gevonden dan vier jaar geleden.

Dat zou komen door toenemende concurrentie in de internationale slag om de gunst van de toerist. Het NBTC werkt daarom onder meer samen met Koninklijke Horeca Nederland aan een campagne die het culinaire imago van Nederland wat opkrikt.

Het NBTC heeft het onderzoek uitgevoerd in Duitsland, Groot-Brittannië, België en de Verenigde Staten, Frankrijk, Italië, Spanje, Denemarken en Zweden. Japan en de opkomende markten Brazilië, China en Rusland zijn in 2012 voor het eerst toegevoegd.

 


13.3 °C
WZW5
 
files 255
183 km.
Beurs AEX
AEX 392.05
+ / - +1.99%
DFT

Ik plaats dit jaar geen beeltenissen of producten van Zwarte Piet in mijn zaak of in communicatie naar de klant.


Verstuur