Nieuw! Elke maand
15 Premium artikelen gratis.
Registreer nu of log in en lees voortaan elke maand 15 Premium artikelen gratis.
Dit is het laatste Premium artikel dat u gratis kunt lezen. Tijd voor een abonnement!
premium

‘Nederlandse horeca niet geweldig’

05 FEB 2013

Hoewel het imago van Nederland onder toeristen overwegend goed is, zijn toeristen niet erg te spreken over het culinaire aanbod en de prijs-kwaliteitverhouding in de horeca.

Meer omzet in horeca
Foto: ANP

Dit blijkt uit het dinsdag bekendgemaakte vierjaarlijkse imago-onderzoek van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC).

Ondanks de overwegend positieve kijk van buitenlanders zag het NBTC dat in sommige landen Nederland minder aantrekkelijk wordt gevonden dan vier jaar geleden.

Dat zou komen door toenemende concurrentie in de internationale slag om de gunst van de toerist. Het NBTC werkt daarom onder meer samen met Koninklijke Horeca Nederland aan een campagne die het culinaire imago van Nederland wat opkrikt.

Het NBTC heeft het onderzoek uitgevoerd in Duitsland, Groot-Brittannië, België en de Verenigde Staten, Frankrijk, Italië, Spanje, Denemarken en Zweden. Japan en de opkomende markten Brazilië, China en Rusland zijn in 2012 voor het eerst toegevoegd.

 

Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
15.8 °C
NO2
Beurs AEX
AEX 527.46
+ / - -0.08%
Actueel
Meest gelezen