Nieuw! Elke maand
15 Premium artikelen gratis.
Registreer nu of log in en lees voortaan elke maand 15 Premium artikelen gratis.
Dit is het laatste Premium artikel dat u gratis kunt lezen. Tijd voor een abonnement!
premium

Klant geen koning in NL

18 SEP 2013

Veel Nederlandse bedrijven zouden betere resultaten behalen als ze dienstbaarder waren. Ondernemingen hebben de mond vol van klantgerichtheid, maar in de praktijk houden ze vaak weinig rekening met hun clientèle. Dat schrijft marketingdeskundige Paul Moers in zijn boek Dienstbaar zijn is het nieuwe goud, meldt dagblad Trouw.

Foto: Reuters

Moers werkte voor onder meer Unilever, Albert Heijn en slijter Gall & Gall. Volgens de deskundige denken ondernemers vaak dat hun producten uniek zijn en hun prijsstellingen scherp, maar dat is niet zo.

Volgens Moers moeten bedrijven zich meer richten op winst maken. Als een verkoper beter zijn best doet, kunnen prijzen wat worden verhoogd. Ook zouden bedrijven beter moeten begrijpen wat de klant wil. Vooral banken weten dat vaak niet.

Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
17.8 °C
ZW4
Beurs AEX
AEX 522.22
+ / - -0.77%
Actueel
Meest gelezen