Pssst! De Telegraaf krijgt een nieuwe website. Nieuwsgierig? Bekijk ‘m hier!
Dit is het laatste Premium artikel dat u gratis kunt lezen. Tijd voor een abonnement!
premium

Mkb nog steeds verstopt op het web

02 APR 2014

Mkb'ers ondernemen nog altijd te weinig actie om beter vindbaar te worden op het web. Dit komt deels omdat ze het lastig vinden te kiezen uit de verschillende platformen waarop ze gevonden kunnen worden door nieuwe klanten.

Foto: ANP

Van alle mkb-websites is een kwart meer dan vijf jaar oud en een ruime meerderheid (67 procent) niet geoptimaliseerd voor zoekmachines of mobiele applicaties. Dat blijkt uit de tweede editie van de MKB Online Monitor, het halfjaarlijks onderzoek uitgevoerd door TNS Nipo in opdracht van DTG.

In juli 2013 werd geconcludeerd dat 37 procent van het mkb van plan was binnen twee jaar te gaan investeren in een nieuwe website, in veel gevallen door een commerciële partij. Deze trend zet door: ,,Niet alleen zien wij dat de vervangingsvraag voor websites nog steeds hoog is en groeit (47 procent), we zien ook een duidelijke verschuiving naar een professionelere aanpak”, aldus Erik Hoekstra, CEO van DTG.

Ondernemers blijken nog weinig actief zijn met bedrijfsprofielen op verschillende bedrijvensites zoals detelefoongids.nl, LinkedIn en Facebook. Een van de gevolgen is dat er een divers beeld van een bedrijf ontstaat: zo wordt bijvoorbeeld de dienstverlening op de ene website wel uitvoerig beschreven terwijl deze op een andere website onderbelicht is.

Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
15.5 °C
ZW3
Beurs AEX
AEX 528.52
+ / - -0.03%
Actueel
Meest gelezen