Nieuw! Elke maand
15 Premium artikelen gratis.
Registreer nu of log in en lees voortaan elke maand 15 Premium artikelen gratis.
Dit is het laatste Premium artikel dat u gratis kunt lezen. Tijd voor een abonnement!
premium

Sietske Atsma en Claire Sepp (r) hebben zelf ook verschillende behandelingen ondergaan.
Sietske Atsma en Claire Sepp (r) hebben zelf ook verschillende behandelingen ondergaan.
Foto: RONALD BAKKER

STARTER VAN DE WEEK Wiemooiwilzijn doorbreekt taboes

Cosmetische ingrepen tonen

28 MRT 2017 Sophie Zimmerman

AMSTERDAM - Steeds meer vrouwen, en mannen, wagen zich aan plastische of cosmetische behandelingen. „Door de stijgende vraag neemt het aanbod van behandelingen toe, waardoor het soms moeilijk is voor mensen om het overzicht te houden en voor de juiste behandeling en arts te kiezen”, denken oprichters Sietske Atsma en Claire Sepp van het online platform en adviesbureau wiemooiwilzijn, dat consumenten wil informeren over deze wereld.

De onderneemsters kennen de esthetische medische branche van binnenuit. Ze leerden elkaar kennen als collega’s bij een cosmetische kliniek en hebben zelf ook verschillende behandelingen ondergaan.

„We merkten bij consulten in de kliniek en bij gesprekken met mensen uit onze omgeving dat de drempel om bij cosmetische artsen voor advies aan te kloppen erg hoog is”, vertelt Sepp. „Er hangt toch een taboe omheen.” Dat taboe willen Atsma en Sepp wegnemen.

Via het platform kunnen geïnteresseerden niet alleen een consult aanvragen voor persoonlijk advies; er wordt ook uitleg gegeven over de verschillende behandelingen, vaak geïllustreerd met filmpjes waarin de dames zelf of modellen de ingreep of behandeling ondergaan. Ook staan er informatieve blogs en vlogs op de site. „We willen op een toegankelijke manier uitleg geven over wat er allemaal gebeurt op dit vlak en wat er mogelijk is”, aldus Atsma.

De 34-jarige Atsma is al jaren een voorstander van esthetische chirurgie en steekt dat niet onder stoelen of banken. Haar eigen ervaringen op de operatietafel deelde ze eerder al via andere online kanalen. Zij is dan ook grotendeels verantwoordelijk voor de content op de site. „We zijn pas een paar maanden live dus veel van de werkzaamheden doen we nu nog samen, maar je zou kunnen zeggen dat ik meer de buitenkant van de onderneming ben en Claire de binnenkant.“

Sepp (41) houdt zich naast het platform bijvoorbeeld ook bezig met de business to business-kant van wiemooiwilzijn. „We linken bijvoorbeeld bekende influencers aan producten die we goed vinden. Dan zorgen wij dat ze een behandeling kunnen ondergaan en daarover vloggen of schrijven op hun eigen kanaal. We fungeren dan als een soort agency.”

Die verschillende takken van hun onderneming houden de dames gescheiden. „Maar we pretenderen niet volledig onafhankelijk te zijn.”, voegt Atsma toe. „We hebben vanuit onze eigen ervaringen ook voorkeuren voor bepaalde artsen. We zijn ervaringsdeskundigen die onze kennis willen delen en hopen zo gelijkgestemden aan te spreken en het taboe te doorbreken.”

Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
20.2 °C
WZW5
Beurs AEX
AEX 519.47
+ / - +0.02%
Actueel
Meest gelezen