Pssst! De Telegraaf krijgt een nieuwe website. Nieuwsgierig? Bekijk ‘m hier!
Dit is het laatste Premium artikel dat u gratis kunt lezen. Tijd voor een abonnement!
premium
Daan de Waal en Kiki Weber: “Als junior krijg je al vroeg veel verantwoordelijkheid.”
Daan de Waal en Kiki Weber: “Als junior krijg je al vroeg veel verantwoordelijkheid.”
Foto: Femmy Weijs

In samenwerking met PepsiCo

Springplank voor talent

Isabel Michelotti

Werken bij PepsiCo betekent niet alleen teamspirit, flexibele werktijden en veel eigen verantwoordelijkheid, maar ook ruime doorgroei- mogelijkheden én de optie je carrière een internationale slinger te geven.

“In mijn functie als Jr. Brand Manager voor Lay’s Benelux schakel ik vrijwel dagelijks met collega’s uit bijvoorbeeld Frank- rijk, Spanje en Engeland,” vertelt Daan de Waal, die na zijn stage in het marketingteam van Duyvis, ruim 2,5 jaar geleden, voor PepsiCo bleef werken. “We houden ons bijvoorbeeld bezig met de sponsordeal van PepsiCo met UEFA Champions League, waarbij ons team het plan voor de Benelux heeft uitgewerkt. Dat internationale contact maakt het werk dynamisch. Bovendien heerst er een informele sfeer met weinig hiërarchie.”

Zijn collega Kiki Weber, Jr. Brand Manager Social Beverages, beaamt dat: “Met vragen kun je gemakkelijk bij collega’s terecht. Als junior krijg je al vroeg veel verantwoordelijkheid, je wordt redelijk in het diepe gegooid. Maar daardoor leer je in korte tijd heel veel. Bovendien sta je er niet alleen voor: je doet het samen met je team.”

Snel schakelen

Zowel Kiki als Daan zien het als een groot voordeel dat innovaties snel in de markt kunnen worden gezet. Daan: “Lay’s is marktleider en pakt die rol ook echt: we willen

de markt altijd voor zijn. Denk aan innovatieve manieren van communicatie, zoals interactieve abri’s, maar ook aan nieuwe bereidingswijzen voor producten, zoals Lay’s Oven of Doritos Roulette, waarbij 1 op de 10 chips heel pittig is.” Kiki: “Als de lichten intern op groen staan, werkt iedereen mee en kan iets relatief gezien snel in de markt worden gezet.”

Kiki neemt deel aan het Graduate Development Program, waarbij 10 geselecteerde PepsiCo-starters uit Nederland en België een jaar lang een traject aangaan van trainingen, een real live project en intervisie. “Omdat we een kleine groep zijn, ontstaat er een vertrouwensband en haal je heel veel uit de trainingen. We werken momenteel aan een commerciële strategie voor Quaker, waarbij we samenwerken met mensen uit alle disciplines. We krijgen tijd en budget en als wat er uitkomt goed is, wordt het ook daadwerkelijk uitgevoerd. Een mooie stimulans.” Daan: “PepsiCo biedt enorm veel doorgroeimogelijkheden, zowel in Nederland als internationaal, want je hebt een groot netwerk dat je dagelijks onderhoudt. Een zijstap maken, of wisselen tussen afdelingen, is altijd mogelijk. Nine-to-five werken is geen must: zolang je je werk op orde hebt en je alles goed met je manager afspreekt, is het heel flexibel. FlexiCo, noemen we dat hier!”

Werken bij PepsiCo

Tom Bochove, Manager Talent Acquisition Benelux: “PepsiCo biedt een omgeving waarin veel van je wordt verwacht en het tempo hoog ligt, maar waar iedereen zeer gemotiveerd is. De beuk erin dus, maar wel met een enorme bereidwilligheid om collega’s te helpen en cross-disciplinair te werken. Om jong talent aan te trekken, werken we continue aan onze zichtbaarheid. Via bestaande kanalen zoals verschillende job-boards en LinkedIn, maar ook op innovatieve manieren, zoals met video’s waarbij we een drone gebruiken om onze fabrieken in beeld te brengen. Zo scheppen wij voor toekomstige collega’s een zo volledig mogelijk beeld van PepsiCo en bieden wij hen alvast een kijkje in de keuken.”

“Verbeter screenen aan de poort met algoritmes.” Lees hier het hele artikel

Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
16.3 °C
Z3
Beurs AEX
AEX 529.48
+ / - +0.16%
Meer Premium