Nieuw! Elke maand
15 Premium artikelen gratis.
Registreer nu of log in en lees voortaan elke maand 15 Premium artikelen gratis.
Dit is het laatste Premium artikel dat u gratis kunt lezen. Tijd voor een abonnement!
premium
Foto: AFP

Muziekstreaming groeit hard door

12 JUN 2017

AMSTERDAM - In het streamen van muziek gaat de komende jaren steeds meer geld om. Muziekstreaming-diensten zien hun omzet tot 2021 jaarlijks met 20 procent stijgen. Dat verwacht accountants- en consultantskantoor PwC.

Ook onlinevideodiensten hebben de wind in de zeilen. Hun omzet groeit tot en met 2021 jaarlijks met ruim 11 procent.

Volgens de onderzoekers is Spotify een voorbeeld van een bedrijf dat flinke groei laat zien. Het bedrijf uit Stockholm maakt gebruik van slimme technologie om klanten suggesties voor liedjes te doen, en slaagt er met die klantvriendelijke aanpak in het verschil te maken.

De groei van de uitgaven aan onlinereclame vlakt af. Consumenten hebben steeds vaker een voorkeur voor reclamevrije diensten. Dat er toch ieder jaar meer geld aan internetreclame wordt uitgegeven, komt voor het grootste deel op conto van het gebruik van mobiel internet. Vorig jaar stegen de advertentie-uitgaven daarvoor met bijna 60 procent.

Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
16.8 °C
O3
Beurs AEX
AEX 521.87
+ / - +1.0%