• Home
  • Games
  • Mobiel
  • Reviews
  • TV
  • 4G-special
 
 
Exclusieve artikelen van de Telegraaf redactie
Facebook wil een advertentietechnologie kopen van Microsoft waarmee het advertenties kan tonen op andere websites. Facebook wil een advertentietechnologie kopen van Microsoft waarmee het advertenties kan tonen op andere websites. Foto: AFP
vr 07 dec 2012, 15:31

Facebook aast op reclameplatform Microsoft

door onze redactie

Facebook is in gesprek met Microsoft over de overname van een advertentietechnologie waarmee het sociale netwerk advertenties kan tonen op andere websites. Op die manier wil het zijn advertentiebusiness verbreden.

Facebook zou serieuze onderhandelingen voeren met Microsoft over de mogelijkheid om Atlas Solutions over te nemen. Dit advertentieweergaveplatform is sinds 2007 in handen van Microsoft door de overname van het bedrijf aQuantive voor $6 miljard.

Mocht Facebook het platform komen, dan kan het sociale netwerk de concurrentie aangaan met Google’s DoubleClick advertentienetwerk.

Het is niet bekend hoeveel geld er met de overname gemoeid is. Microsoft zou al eerdere pogingen hebben gedaan het advertentieplatform te verkopen en het hoogste bod zou toen $30 miljoen zijn geweest.

Facebook is al geruime tijd bezig zijn advertentiebusiness te versterken bijvoorbeeld door advertenties te tonen op mobiele apparaten en met functies die marketeers de effectiviteit van zijn advertenties moeten tonen.

Het sociale netwerk haalt momenteel 86 procent van zijn inkomsten uit advertenties die verschijnen op de eigen website.


18.5 °C
ONO1
 
files 166
151 km.
Beurs AEX
AEX 417.4
+ / - -0.06%