• Home
  • Games
  • Mobiel
  • Reviews
  • TV
  • 4G-special
 
 
Exclusieve artikelen van de Telegraaf redactie
wo 27 feb 2013, 16:23

Zeelenberg maakt Twitter lucratief

Divorce-acteur en ondernemer Dirk Zeelenberg heeft samen met internetondernemer Ton van ’t Noordende een methode gelanceerd waarmee iedereen geld kan verdienen met zijn twitteraccount.

Foto: De Telegraaf

Ze hebben Spreadthebrand.com opgericht, een platform dat Twitteraars matcht met mogelijke merken en adverteerders, die gaan betalen voor het versturen van berichten over bijvoorbeeld nieuwe produkten. Zo is te bedenken dat een vrouw met jonge kinderen een tweet over een nieuwe luier zou kunnen versturen aan al haar volgers, wat vermoedelijk ook weer moeders met babies zijn.

Het platform is voor iedereen toegankelijk en aanmelding kan via de website. Een twitteraar kan na aanmelding aangeven voor welke type merken en diensten hij of zij eventueel benaderd zou willen worden. Spreadthebrand.com maakt vervolgens een profiel op van de twitteraar en zijn volgers en wanneer er een match met een merk is, wordt betrokkene direct via e-mail benaderd.

De keuze om mee te doen aan een campagne ligt altijd bij de Twitteraar. Spreadthebrand.com maakt per campagne een prijs op per Twitteraar: de Social Media Value. Deze waarde vertegenwoordigt ook het bedrag dat de Twitteraar kan verdienen voor het meedoen met een campagne. De prijs wordt real-time gemeten en is afhankelijk van factoren als (echte) volgers, actieve of inactieve volgers en de hoogte van de Twitteraar op de ranglijst van de categorie waarvoor hij/zij wordt benaderd.

Het doel van Spreadthebrand.com is om zo relevant mogelijke marketingcampagnes te faciliteren waar zowel consumenten, influentials als merken profijt van hebben.


16.4 °C
O2
 
files 198
221 km.
Beurs AEX
AEX 417.4
+ / - -0.06%