Nieuw! Elke maand
15 Premium artikelen gratis.
Registreer nu of log in en lees voortaan elke maand 15 Premium artikelen gratis.
Dit is het laatste Premium artikel dat u gratis kunt lezen. Tijd voor een abonnement!
premium

'Storing bij ING kost webwinkel miljoenen'

25 JAN 2012

AMSTERDAM - De webwinkeliers en consumenten zijn laaiend over de vierde internetstoring op rij bij ING. Internetbankieren was lange tijd niet mogelijk. Tot woede van Thuiswinkel.org konden klanten van ING gistermiddag opnieuw ook geen internetaankopen doen via iDEAL. Gebruikers van Mijn ING en de app voor mobiel betalen konden niet inloggen.

De storing bij banken kost webwinkels miljoenen.
De storing bij banken kost webwinkels miljoenen.
Foto: ANP

De branchevereniging van onlinewinkeliers gaat een brief schrijven naar de bank. Voor directeur Wijnand Jongen is de maat vol. "Dit is fnuikend voor consumenten die graag betalen via iDEAL. En het is schadelijk voor winkeliers. Die lijden een strop van enkele miljoenen euro's gedurende elke dag dat de systemen van ING eruit liggen. Probleem is dat deze schade niet op de bank is te verhalen."

Wijnand Jongen noemt iDEAL via ING zwaar onvoldoende. Geclaimd wordt dat de betaalsystemen 99,5 procent van de tijd in de lucht zijn. Maar volgens Jongen redt de bank dat nooit. "We kunnen ermee leven dat tussen 23.00 uur 's avonds en 07.00 's ochtends onderhoud wordt gepleegd. Maar overdag moet het gewoon werken."

Lees meer in De Telegraaf van vandaag.

Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee
Verder lezen?
U heeft deze maand 15 Premium artikelen gratis gelezen.
Tijd voor een abonnement!
6.1 °C
WNW3
Beurs AEX
AEX 524.05
+ / - +0.06%