15 Premium artikelen gratis.
Registreer nu of log in en lees voortaan elke maand 15 Premium artikelen gratis.
Dit is het laatste Premium artikel dat u gratis kunt lezen. Tijd voor een abonnement!
premium

Review: Lego Star Wars III: The Clone Wars (3DS)

03 MEI 2011 Toke Beerens

GEEN - Lego Star Wars gaat al een tijdje mee en precies rond de release van de Nintendo 3DS verschijnt het derde deel in de serie. Lego Star Wars III: The Clone Wars is gebaseerd op de animatieserie, die ook te zien is op de Nederlandse televisie. Maar is deze game vooral bestemd voor kinderen?

De Lego-varianten van Star Wars, Indiana Jones en Harry Potter zijn een groot succes. De humorvolle games gecombineerd met Lego-poppetjes laten gamers de films op een nieuwe manier beleven. Daarin ligt de kracht van de serie. Deze nieuwe game is echter gebaseerd op een animatieserie, die vooral bedoeld is voor kinderen.

Grappig, maar te simpel

In Lego Star Wars III: The Clone Wars kan de speler met alle personages uit de serie aan de slag. Afhankelijk van de puzzel of vijand moet er gewisseld worden om de opdracht te vervullen. Dat kan simpel via de schouderknoppen of via de touchscreen. Soms heb je jedi-kracht nodig, dan weer de technische vaardigheden van een robot of de vuurwapens van de troopers.

Hoewel het wisselen tussen de personages leuk is, valt de rest tegen. De gevechten en puzzels zijn te simpel. Zelfs als je doodgaat, is het geen probleem verder te spelen, want je krijgt meteen een nieuw poppetje. Lego-poppetjes gaan immers niet echt dood. Ze vallen alleen uit elkaar. Verder geeft R2D2 onderin het scherm tips wanneer er speciale vaardigheden moeten worden uitgevoerd en of je daar een ander poppetje voor nodig hebt. Je wordt erg aan het handje meegenomen waardoor de uitdaging mist.

3D verwarrend

Hoewel Lego Star Wars III: The Clone Wars in 3D is, werkt dat niet altijd in zijn voordeel. Het is soms moeilijk om diepte te bepalen, wanneer je van de voorgrond naar de achtergrond moet springen over een klif. Ongelukjes zullen veelvuldig gebeuren. Ook al ga je toch niet game-over tijdens het spelen, irritant is het wel

Tijdens de levels waarin je een vliegtuig moet besturen, komen de 3D-effecten eindelijk tot zijn recht. Het lijkt allemaal echt op je af te komen. Wel ben je meer bezig met het vliegen en schieten, om daar echt goed op te kunnen letten. Mocht je 3D op een gegeven moment beu zijn, dan is er altijd nog het schuifje om het op 2D te zetten. Dat is het voordeel van de Nintendo 3DS. Jij bepaalt zelf hoe je het wilt hebben.

Leuk voor kinderen

Lego Star Wars 3: The Clone Wars is een aardige game, maar dit deel in de Lego-serie mist genoeg uitdaging om ook volwassenen aan te spreken. Voor kinderen is het op dit moment een leuke game (ook al is deze helaas niet vertaald naar het Nederlands), omdat een echte avonturengame nog mist op de 3DS. Daar komt in juni wellicht verandering in, wanneer Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D verschijnt.

Verder lezen?
Elke maand 15 premium artikelen gratis
Ik heb al een account / ik ben abonnee