De Telegraaf
Zoeken
  Zoeken met  
 
10 °C
Z 2
 
files 0
0 km.
euro95
diesel
1,458
1,099
 
 

Restaurants


Herfstmaal bij Hotel de Jonge
 

Herfstmaal bij Hotel de Jonge

Het Drents Museum moest met een bezoekje vereerd worden en omdat de ouders niet ver van Assen wonen, werd besloten gezamenlijk te lunchen, voorafgaand aan het museumbezoek. Hotel de Jonge werd het, op een steenworp van de cultuurtempel.

Wijnclub


Madiran
 

Madiran

Het was dé grote belofte van de jaren tachtig. Zo’n beetje elk zichzelf respecterend wijntijdschrift schreef er grote verhalen over. De wijnen uit Madiran hadden de toekomst. Ze waren hét alternatief voor de betere bordeaux, die zich toen al uit de markt begonnen te prijzen. • 1 reactie

Kookboeken & Tools


Miss Dahl's heerlijkheden
 

Miss Dahl's heerlijkheden

Sophie Dahl (32) is niet alleen beeldschoon, ze kan ook verrukkelijk koken. In Miss Dahl’s heerlijkheden, beschrijft ze haar zoektocht naar een gezond dieet. Het Kookboek is daarmee tevens de biografie van een fotomodel met overgewicht en letterlijk een kijkje in de keuken van de familie Dahl.
do 05 feb 2009, 14:40

Scholieren leren beter dankzij Jamie Oliver

AMSTERDAM -  Het gezonde voedsel voor schoolkantines van Jamie Oliver heeft goede invloed op Britse scholieren. Ze scoren beter tijdens examens en zijn meer aanwezig in de klas.

Foto: ANP

Elfjarigen die de maaltijden van Jamie Oliver eten, scoorden 6 procent beter voor Engels, meldt The Sunday Times. Het verzuim vanwege ziekte door deze groep was 15 procent minder dan voorheen.

Het Institute for Social and Economic Research (ISER) van Essex University heeft zich voor het onderzoek vooral toegelegd op scholen in Greenwich in het zuidoosten van Londen. In 2004 begon Oliver hier zijn campagne met gezond kantine-eten voor Channel 4. Afgelopen weekend zei hij: „Zelfs toen we bezig waren met het programma, zagen we de voordelen voor de gezondheid van de kinderen. De nieuwe menu`s maakte hen kalmer waardoor ze beter in staat waren te leren. Deze onderzoeksresultaten zijn fantastisch. Dit is de eerste keer dat er gedegen onderzoek is gedaan naar de positieve effecten van de Feed Me Better-campagne. Het bewijst dat we het al die tijd bij het rechte eind hadden.”

Plaats op:      Facebook    Plaats op eKudos    Plaats op MSN reporter    Plaats op Delicious    Plaats op Twitter