Financieel/Partnercontent
Get into the FUTURE
Gesponsord
TMG is founding partner en exclusieve mediapartner van SingularityU The Netherlands, omdat we het gedachtegoed van SingularityU NL omarmen. SingularityU NL is de autoriteit op het gebied van technologieën die onze maatschappij in rap tempo veranderen. Kunstmatige intelligentie, blockchain, nano- en gentechnologie, 3D-printing, neuroscience: technologieën die exponentieel groeien en sectoren als zorg, financiën, voedsel, wonen en energie in toenemende mate beïnvloeden. De Financiële Telegraaf brengt samen met SingularityU NL een crossmediaal concept: Get Into The FUTURE.

Denk in moonshots

PayPal-, Tesla- en SpaceX oprichter Elon Musk voorspelde het al toen hij nog op school zat: internet, duurzame energie en ruimtereizen zouden de wereld gaan veranderen. En hij zou daarmee beginnen. Het perfecte voorbeeld van denken in moonshots: wild en gedurfd. Je grootste probleem wordt je grootste uitdaging. Noem iets dat je wil oplossen en zorg dat je daar hoe dan ook komt, zonder in beperkingen te denken.

THE FUTURE OF SOLUTIONS

De term 'Moonshot Thinking' komt van Google X, de onderzoeksafdeling van Google, die als doel heeft ideeën uit te werken die 10 keer beter zijn dan wat al bestaat en die op het eerste gezicht onmogelijk lijken. Hoe doe je dat? Niet door te sleutelen aan een bestaand businessmodel. Begin met een schone lei. Neem een stap terug en bekijk het grote plaatje. Denk eerst in worst case scenario’s: wat als bepaalde ontwikkelingen jouw bedrijf overbodig maken? Laat dan je fantasie de vrije loop. Bedenk de wildste oplossingen, al zijn ze nog zo absurd. En dan: experimenteer op kleine schaal, faal en stuur bij. Maar houd de stip op de horizon in het vizier: aim for the moon.