Nieuws/Financieel

Rabobank past ’misleidend’ voedselspotje aan

Door Ruben Eg

Rabobank

UTRECHT - Rabobank zal niet meer beloven dat de aanpak van de bank ‘tot een oplossing van het wereldvoedselprobleem zal leiden’.

Rabobank

De Reclame Code Commissie heeft Rabobank over de belofte in een nieuwe reclamecampagne op de vingers getikt, zo bevestigde de bank vrijdag. De instelling oordeelde naar aanleiding van klachten dat Rabobank in de tv-commercial ‘niet voldoende aannemelijk maakt dat de aanpak van de bank tot een oplossing van het wereldvoedselprobleem zal leiden’.

Hierop besloot de bank de tekst in het spotje aan te passen. Toch blijft Rabo bij zijn ‘enorme ambitie’, aldus een persbericht over de kwestie: „Growing a better world together is een helder commitment waar men Rabobank als leidende Food & Agri bank in de wereld aan kan houden. De uitspraak van de Reclame Code Commissie verandert daar niets aan.”

De radiocommercial in de campagne van Rabobank hoeft van de Reclame Code Commissie niet aangepast te worden.

Lees meer over