Nieuws/Nieuws

Prijzenoorlog: Albert Heijn verlaagt prijzen 1900 producten

Door door Richard van de Crommert

Het is Albert Heijn menens in de prijzenoorlog. De supermarktketen heeft in plaats van de aangekondigde 1000 artikelen, maar liefst 1900 producten met gemiddeld 6,5 procent in prijs verlaagd.

Gemiddeld zijn de prijzen van die 1900 artikelen 6,5% in prijs omlaag gegaan, zo berekende bureau Inprijsverhoogd.nl, dat de prijswijzigingen van verschillende winkelketens volgt. ,,Ik moet zeggen dat het geen loze belofte van Albert Heijn was", zegt Thijs van der Tuin van het bureau.

,,Ze hebben echt flink doorgepakt. En er staan geen prijsverhogingen tegenover. Die kunnen vandaag natuurlijk nog wel komen." Andere ketens zoals de Jumbo, Dirk van den Broek en Coop hebben direct gereageerd en ook hun prijzen verlaagd.

De prijsverlagingen varieren van van 0,3 procent voor Swifferdoekjes tot 51 procent voor Silvo Zilverpoets. In totaal gaat het om ongeveer 1700 producten van A-merken. De rest is van het huismerk van de supermarktketen.