Nieuws/Binnenland

Medische hulpvragen via app

Met het 'Smartmelden' dat alarmcentrale SOS International vorig jaar lanceerde hoeft men niet zelf met de alarmcentrale te bellen maar kan hij/zij ervoor kiezen gebeld te worden. Naast de mogelijkheid om autopech of –schade op deze manier door te geven is het vanaf deze zomer ook mogelijk medische hulpvragen door te sturen.

SMARTmelden wordt ondersteund door meer dan 50 verzekeraars/ leasemaatschappijen.

Met de app heb je de keuze om zelf de alarmcentrale te bellen (Bellen) of gebeld te worden (Bel Mij). Kies je voor Bel Mij dan worden alle relevante gegevens, zoals locatie,verzekeringsgegevens en de reden van melden digitaal doorgestuurd naar de alarmcentrale.

SOS International neemt vervolgens contact met je op en heeft dan meteen alle relevante gegevens bij de hand. De hulpverlening kan dan snel worden opgestart.

Relevante informatie

Kiest de klant voor de Bel Mij optie, dan wordt vanuit de SOS op Reis app een digitale melding naar SOS International verstuurd. Deze digitale melding bevat alle relevantie informatie die de alarmcentrale nodig heeft om de hulpverlening te kunnen starten.

De app stuurt informatie door als: polisnummer van zorg- en reisverzekering, reden van de melding, land van verblijf, aantal meereizenden, soort vervoer, contactgegevens klant (zoals naam, mailadres en mobiel telefoonnummer)

 

Doorsturen aanvullende informatie

Is er al melding gedaan bij de alarmcentrale dan kan via de app ook informatie worden doorgestuurd zoals bijvoorbeeld foto’s van de schade aan de auto, een dashboardmelding of een medisch rapport.

De SOS op Reis app van SOS International is beschikbaar in iTunes en Google Play