Nieuws

FAMILIEZAKEN The Pure Family wil mensen inspireren

Samen werken aan diverse merken

Door Jessica Numann

De familie Kazmi heeft elkaar door het ondernemerschap op een andere manier leren kennen.

De familie Kazmi heeft elkaar door het ondernemerschap op een andere manier leren kennen.

RENE OUDSHOORN

Delft - Dat ze ondernemer wilden worden, wisten broers Sheraz (31) en Nawaz (29) Kazmi altijd al. Inmiddels is een groot deel van het gezin aan boord van de moderne keten The Pure Family. Een begrip in Delft, vooral dankzij boegbeeld ‘Papa Kazmi’.

De familie Kazmi heeft elkaar door het ondernemerschap op een andere manier leren kennen.

De familie Kazmi heeft elkaar door het ondernemerschap op een andere manier leren kennen.

RENE OUDSHOORN

In 2009 begonnen de jongens vanuit de collegebanken met het opzetten van marketing- en strategiebureau MiU. Sheraz: ,,We vonden dat marketing te weinig draait om bijdragen aan mensen en de wereld in het algemeen. In dat gat zijn wij gesprongen.”

The Pure Family is anno 2017 de overkoepelende organisatie van vijf merken: naast MiU twee horecagelegenheden in Delft: saladebar HAKA, gefinancierd met crowdfunding, en restaurant Hills & Mills, het domein van ‘Papa Kazmi’.

Vader Kazmi kwam op zijn 17e vanuit Pakistan via London naar Nederland, waar hij de moeder van zijn kinderen ontmoette en in de horeca ging werken. ,,Thuis kookte hij altijd ongelooflijk lekker, maar op zijn werk werd hij nooit echt gewaardeerd om zijn talent: daar moesten we wat mee. Op verzoek van vele gasten bij Hills & Mills brachten wij een kookboek uit vol persoonlijke verhalen.‘Papa Kazmi’ is nu ook in Londen en Tokyo te koop.”

Inmiddels bestaat het management van The Pure Family uit negen mensen, onder wie ook zus Batul (25). Met bijna vijftig personeelsleden staat het bedrijf op het punt een tweede kantoor te openen. Er zijn veel plannen: een digitaal platform om de community te verbinden, events en nieuwe concepten. Sheraz: ,,Samenwerken met familie is een risico, maar wij hebben elkaar op een andere manier leren kennen. Dat heeft ons sterker gemaakt. Als familie willen wij mensen inspireren om betekenisvol te leven. Het bedrijf is een verlengstuk van onszelf.”