Nieuws

Online kassa rinkelt weer harder

Door Redactie DFT

ANP

Nederlandse consumenten hebben het eerste halfjaar van 2017 €10,66 miljard uitgegeven aan online aankopen, 13% meer dan dezelfde periode vorig jaar.

ANP

Dat blijkt uit onderzoek van GfK, Thuiswinkel.org en PostNL. In totaal gingen er in de eerste helft van dit jaar 92,59 miljoen producten en diensten over de digitale toonbank. Naar verwachting zal dit aantal eind 2017 uitkomen op 200 miljoen, voor een bedrag van €22,6 miljard.

Meer dan de helft van de bestedingen in de eerste helft van 2017, €5,89 miljard, ging naar online producten, zoals elektronica, kleding en speelgoed. Deze bestedingen groeiden met 16% ten opzichte van vorig jaar. „Deze groei vormt de basis van de groei van de Nederlandse detailhandel”, zegt Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org.

Volgens hem groeien de verkopen in de winkelstraat niet of nauwelijks. „Als zijn er uitzonderingen, zoals de fysieke woonwinkels”, aldus Jongen.

Door Redactie DFT