Nieuws

Sites grootbanken ondermaats

ANP

AMSTERDAM - De sites van grootbanken kunnen veel beter en toegankelijker. Klanten vinden ze slechter dan die van ander financiële instellingen. De site van ING scoort overigens wel goed als het gaat om verzekeringen.

ANP

Van een onzer verslaggevers

Dat blijkt uit klantervarings en klantgemaksonderzoek Digital Excellence Monitor 2017 van digitaal onderzoeks- en adviesbureau WUA.

Van de grootbanken scoort de site van de Rabobank het beste. Met een vijfde plaats voor de computer en twaalfde plaats voor de mobiele site, moet de bank nog veel financiële instellingen voor zich dulden.

Creditcardmaatschappijen

Mobiel scoren de creditcardmaatschappijen het beste. YourMasterCard.nl scoort zowel mobiel als op de desktop erg goed. ICScards.nl, YourMasterCard.nl en MasterCard.com hebben volgens klanten de meest duidelijke toegankelijke site.

Een belangrijke verklaring is dat deze sites vooral gebruikt worden voor grote leuke aankopen, aldus de WUA. De creditcardmaatschappijen spelen daar op een site handig op in.

Verzekeringssites

,,Een goede site moet overzichtelijk en transparant zijn”, zegt Matthijs van den Broek van WUO. ,,Een bedrijf moet doen wat er op de site wordt beloofd. Er moeten geen addertjes onder het gras zitten.”

Mobiel presteren alle grootbanken op dat gebied ondermaats. De mobiele site SNS Bank scoort het slechts met plaats 19 van de 22.

Opvallend is de positie van de ANWB. Die scoort qua klantervaring zowel bij de banken als bij de verzekeraars goed. Overigens is het kwaliteitsverschil tussen de verzekeringssites een stuk kleiner dan bij banken.