Nieuws/Nieuws

"Je moet de breedte opzoeken"

Albert Heijn houdt vast aan bezorgkosten

Door door Richard van de Crommert

Zaandam - Wie dacht dat het einde van bezorgkosten in zicht is, heeft aan bestuursvoorzitter Dick Boer van Ahold geen goede.

Het supermarktbedrijf, dat in ons land marktleider is met Albert Heijn, denkt er niet aan om het gevecht op bezorgkosten aan te gaan. En dat terwijl de nieuwe websuper Picnic zweert bij gratis bezorging, en ook concurrenten van Albert Heijn acties voeren met gratis bezorging. Maar bestuursvoorzitter Dick Boer van moederbedrijf Ahold, die een groot deel van zijn tijd kwijt is om de Belgische branchegenoot Delhaize in te lijven, moet er niet aan denken.

'Geen hindernis'

Bij dochterbedrijf Bol.com worden bezorgkosten niet meer in rekening gebracht als het kassabedrag hoger is dan 20 euro. „Maar in de wereld van de food, de dagelijkse boodschappen, zal dat niet gebeuren”, voorspelt Boer. „Wij willen dat onze producten in de winkel evenveel kosten als op het web. En dat brengt met zich mee dat bezorgkosten noodzakelijk zijn. En echt, dat is geen hindernis. Echt niet.”

'Loyaler'

Online klanten zijn goud waard voor de supermarktketen. „Onze klanten worden loyaler als ze online kopen. Ze komen terug en doen meer boodschappen dan de klant die zijn boodschappen in de winkel haalt.”

Lees het hele verhaal in DFT Avond.

Lees meer over