Nieuws/Binnenland

’In verband met uw privacy helpen wij u niet’

Tankstation helemaal klaar met bellende klanten

Hartholt Olie Wesepe

Hartholt Olie Wesepe

Google Maps

WESEPE - Bij tankstation Hartholt Olie in Wesepe zijn ze helemaal klaar met bellende klanten. En dus helpen ze deze ’onfatsoenlijke mensen’ niet meer aan de toonbank.

Hartholt Olie Wesepe

Hartholt Olie Wesepe

Google Maps

En dat laten ze met een ferme tekst aan de balie weten: ’In verband met uw privacy helpen wij u niet tijdens uw telefoongesprek. Wij helpen u graag verder na uw telefoongesprek’.

Volgens Jorien Wigink, medewerkster van het tankstation, werd dit hoog tijd. „De klant is koning, dat weet ik ook wel. Zo wil ik ze ook benaderen. Maar alsjeblieft, mogen ze ons ook met respect behandelen?”, zegt ze tegen BN De Stem.

Muur

Wigink heeft zich in de loop der jaren kapot zitten ergeren aan bellende klanten, die nauwelijks oog hadden bij het afrekenen voor de medewerkers van het tankstation. „Dan kijk ik de klant toch ook gewoon niet meer aan? En ik noem het bedrag wat ze moeten betalen ook niet. Ze zitten toch helemaal in hun eigen wereldje. Ik ga echt niet tegen een muur aanpraten. Ik baal echt van dat gedrag.”

Inmiddels heeft de actie van Hartholt Olie navolging gekregen bij het tankstation in Windesheim. „Want ook hier gebeurt het steeds vaker. Kwam er een klant bellend binnen, greep ik expres zelf ook mijn telefoon. Werd hij boos. Nu kan ik op de tekst wijzen en het heeft effect. De klant snapt het meteen”, aldus Harm van Milgen van Hartolie Windesheim.

Lees meer over