Nieuws/Binnenland

’In verband met uw privacy helpen wij u niet’

Tankstation helemaal klaar met bellende klanten

Hartholt Olie Wesepe

Hartholt Olie Wesepe

Google Maps

WESEPE - Bij tankstation Hartholt Olie in Wesepe zijn ze helemaal klaar met bellende klanten. En dus helpen ze deze ’onfatsoenlijke mensen’ niet meer aan de toonbank.

Hartholt Olie Wesepe

Hartholt Olie Wesepe

Google Maps

En dat laten ze met een ferme tekst aan de balie weten: ’In verband met uw privacy helpen wij u niet tijdens uw telefoongesprek. Wij helpen u graag verder na uw telefoongesprek’.

Volgens Jorien Wigink, medewerkster van het tankstation, werd dit hoog tijd. „De klant is koning, dat weet ik ook wel. Zo wil ik ze ook benaderen. Maar alsjeblieft, mogen ze ons ook met respect behandelen?”, zegt ze tegen BN De Stem.

Muur

Wigink heeft zich in de loop der jaren kapot zitten ergeren aan bellende klanten, die nauwelijks oog hadden bij het afrekenen voor de medewerkers van het tankstation. „Dan kijk ik de klant toch ook gewoon niet meer aan? En ik noem het bedrag wat ze moeten betalen ook niet. Ze zitten toch helemaal in hun eigen wereldje. Ik ga echt niet tegen een muur aanpraten. Ik baal echt van dat gedrag.”

Inmiddels heeft de actie van Hartholt Olie navolging gekregen bij het tankstation in Windesheim. „Want ook hier gebeurt het steeds vaker. Kwam er een klant bellend binnen, greep ik expres zelf ook mijn telefoon. Werd hij boos. Nu kan ik op de tekst wijzen en het heeft effect. De klant snapt het meteen”, aldus Harm van Milgen van Hartolie Windesheim.

Lees meer over

IngeB
13 okt. 2017 18:13

Prima actie. Degenen die hier melden dat het onzinnig is of dat de medewerkers achter de kassa, die zich hieraan ergeren, zelf ergens schuldig aan zouden zijn hebben nog nooit van het woord respect gehoord en voelen zich aangesproken op hun gedrag. Telefoneren terwijl je afrekent is een gebrek aan respect en fatsoen om de ander even netjes in de ogen aan te kijken als je contact heb, is doen alsof je het drukdrukdruk hebt en jezelf gewoon belangrijker vinden dan die ander. Als je een gesprek MOET afhandelen dan wacht je gewoon even tot je gesprek is aflopen voordat je afrekent. Fatsoen noemen we dat. Zo moeilijk is het allemaal niet. Wel een kwestie van keuzes en prioriteiten. Een prettige samenleving begint bij jezelf en het fatsoen en respect dat je voor je medemens kunt opbrengen. Ik hoop dat meer winkels en bedrijven dit voorbeeld volgen. Heb het hier in Rotterdam helaas nog maar 1 keer ergens gezien, maar wat mij betreft wordt het gewoon de norm.

Dekale123
13 okt. 2017 17:55

Als iemand onder een gesprek in eens weg loopt om de telefoon aan te nemen, praat ik niet meer met hem. Klaar. Met zo`n onbeschoft iemand wens ik verder niets meer te maken te hebben. Onbeschoft gedrag hoef je niet te accepteren.

kolonel
13 okt. 2017 17:13

beter een bellende klant als onbeschoft personeel achter de toonbank,,want dat is mijn ervaring.

Elisabeth G.
13 okt. 2017 16:38

Groot gelijk!

Onno ten Thije
13 okt. 2017 16:27

Ok het zal!+/- 90% van de appjes zijn sex gerelateerd en dus meestal stiekem o, wat spannend(klopt ha ha ),dat is de belangrijkste reden dat ze hun mobieltje een de praat(oor)houden.met andere woorden wie kan je nog vertrouwen,want als je niet afgeluisterd wordt door....., dan bedonder je je baas,man of vrouw.of.... wel.

William Mars
13 okt. 2017 15:46

Het is nu een beetje verwarrend om de krant te lezen,maar ik amuseer me toch wel,als oud nederlander vergelijk ik het nieuws veelal met vroeger,en wat de mensen uitspoken nu is een lachertje.inplaats dat de mens uit groeid naar beter en goed leven is het nu wat kan ik doen om in de krant te komen. of op de TV. De vijf jaar oorlog die achter ons was,begint nu te lijken op een kinderspel. greetings, William