Nieuws/Nieuws

Nieuws

Cursus vriendelijk zijn voor inwoners Tenerife

Reis je deze zomer naar Tenerife? Bereid je dan voor op een warme ontvangst. Het toerismebureau van het Spaanse eiland heeft namelijk een campagne gelanceerd waarbij de inwoners wordt geleerd om een aardiger persoon te worden.

De campagne richt zich niet alleen tot de inwoners, maar ook tot de toeristische sector en ondernemers. Dat schrijft The Telegraph.

Het toerismebureau beseft dat het toerisme de belangrijkste inkomstenbron is van het eiland en wil met deze actie het imago van Tenerife verbeteren. Tenerife trekt jaarlijks ongeveer vijf miljoen toeristen en het toerismebureau wil graag dat de mensen blijven terugkomen.

De campagne wordt 'Tenerife Buena Gente' genoemd en dat betekent 'Tenerife goede mensen'. Inwoners moeten volgens het idee extra hun best doen om hun vriendelijke kant te laten zien.

Volgens veel toerismebureaus beinvloedt het imago van de bestemming de toerismestroom. Tenerife is daarom zeker niet de eerste die een dergelijke campagne inzet. In 2006 liep eenzelfde campagne voor Tourism Australia verkeerd af, omdat het campagnefilmpje werd afgesloten met 'So where the bloody hell are you?' Deze woorden schoten bij velen in het verkeerde keelgat. De campagne, die 124 miljoen euro kostte, werd kort na de lancering alweer stopgezet..

Een andere campagne had last van slechte timing. Zo werd in Hong Kong reclame gemaakt met de tekst 'Hong Kong is adembenemend'. Kort daarna brak de SARS-epidemie uit.