• Home
  • Vakantie
  • Zorg & Gezin
  • Slim & Zuinig
  • Huis & Hypotheek
  • Werk & Inkomen
  • Sparen
  • Vermogen
  • Pensioen
  • Columnisten
  • Premium
 
 
Exclusieve artikelen van de Telegraaf redactie
di 19 feb 2013, 11:20

Veel klachten over kortingsbonnen Groupon

DEN HAAG - 

Kortingsbonnenwebsite Groupon heeft van de Consumentenautoriteit een tik op de vingers gekregen, omdat consumenten bij klachten over aanbiedingen van Groupon van het kastje naar de muur werden gestuurd. Dat meldde de toezichthouder dinsdag.

Foto: ap

Via overheidsloket ConsuWijzer kwamen veel meldingen binnen van mensen die niet wisten wie zij moesten bellen, wanneer hun kortingsbon niet verzilverd kon worden. Ook was vaak niet duidelijk waar een product naar toegestuurd moest worden wanneer iemand van zijn aankoop wilde afzien.

Betere voorlichting

Groupon heeft de toezichthouder inmiddels toegezegd om consumenten beter voor te lichten over aanbiedingen die via de site worden geboekt. De klant zal meer duidelijkheid verschaft worden over wie precies voor een bepaalde actie verantwoordelijk is, en wat de voorwaarden zijn. Als Groupon zich niet aan deze beloften houdt, riskeert het bedrijf een boete.


17.1 °C
ONO2
 
files 234
170 km.
Beurs AEX
AEX 413.78
+ / - -0.72%

Stelling OverGeld

‘Het is goed dat zorgverzekeraars miljarden aan reserves in kas houden’


Verstuur
Populair
Actueel
Tips van redactie