*

wo 12 okt 2011, 11:45 | 195 reacties

Plaszak nu ook in vliegtuig?

Plaszakkenfabrikant TravelJohn heeft er binnenkort misschien een grote klant bij. In een poging kosten te besparen, heeft Ryanair voorgesteld toiletten uit het vliegtuig te verwijderen en te vervangen door extra passagiersstoelen. De prijsvechter, berucht om zijn controversiële besparingsmaatregelen, zeg de ticketprijs hierdoor met vijf procent te kunnen verlagen.

Michael O'Leary Michael O'Leary

In de Boeing 737-800 toestellen waar Ryanair mee vliegt, bevinden zich drie toiletten en is plek voor 189 passagiers. Als de plannen doorgaan, zouden 195 mensen (inclusief crew) het met één toilet moeten doen.

Misselijk

Belangenorganisatie Abta heeft al verontrust gereageerd: "We weten allemaal hoe ongemakkelijk het kan zijn als iemand misselijk is en het toilet minutenlang bezet houdt. Deze maatregel zou weleens te ver kunnen gaan", aldus een woordvoerder.

Wettelijk zijn luchtvaartmaatschappijen echter niets verplicht. "We proberen Boeing zover te krijgen een vliegtuig te bouwen met zes extra stoelen, in het bijzonder voor de korteafstandsvluchten", aldus Ryanair topman O'Leary. "We gebruiken de drie toiletten toch zelden allemaal."

In een reactie laat Boeing weten verzoeken van klanten altijd serieus te nemen.

Reageren niet mogelijk.

Weekendabonnement
Het EK-abonnement, 6 weken € 20,-!

HUISREGELS
Voor reageren op artikelen bij telegraaf.nl en haar subsites gelden huisregels. Klik hier om die regels te lezen.
En waar gaan die mannen - en misschien ook wel eens vrouwen - hun behoevde verrichten? In de gang misschien? En moeten alle mensen alleen plassen en niets anders? Wat een Kateridee.
K. Vanderspek, Belmont, MA, USA  | 17:03 | 16.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Maar waar moet je dat gaan doen? ik neem aan niet open en bloot naast je medepassagiers? en als het dan toch op een speciale plaats moet laten we dan gewoon toiletten houden! organisatie denk ook eens aan mensen die een chronische zieke hebben of vliegen zo spannend vind dat degene aan de diaree zit. zn plaszak kan je je passagiers niet aandoen, zware stap terug in de tijd en super onhygienisch!! wat een belachelijk idee!
mijnmening, Lisse  | 14:54 | 16.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De langste vlucht van Ryan Air is iets van 3 uur, dan hoef je toch geen gebruik te maken van een toilet ?
C, Rotterdam  | 12:22 | 16.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wat een gezeur! Dit zijn korte vluchten binnen Europa, gewoon van te voren op de luchthaven je behoefte doen en niet te veel eten en drinken in het vliegtuig.
Peter, Amsterdam  | 11:21 | 13.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
dat is toch die maatschappij die ook staanplaatsen wilde verkopen????? men moet niet alles geloven....
SJH, Gouda  | 21:03 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Nederlanders, zullen al mopperend gezien de lagere prijs, dit accepteren.
Bernard, Den Haag  | 20:00 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik stap nooit op een vliegtuig zonder toilet. Grootste probleem met het vliegen hedendaags is dat passagiers betalen niet genoeg voor hun reis. Dit maakt prijsvechters mogelijk, die zulke stomme ideeën serieus voorstellen en sterk verdedigen. Ik hoop Boeing zegt gewoon, "hoepel op en ga fietsen!"
Eric Johnson, Los Angeles  | 19:38 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
HIj weet weer eens de publiciteit te halen. Wat deze man al bespaard heeft aan kosten voor advertentie,s en toch steeds de internationale voorpagina,s haalt, is enorm. En iedere krant stapt er steeds weer in. ( Staanplaatsen, Betaald plassen, Muntslot toiletten, geen toiletten, plaszak enz. ) Negeren deze gratis publiciteit zoeker.
Marco, Boekarest  | 19:05 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Mooi! Aan boord van de vliegtuig zie ik het zeker wel zitten, met hulp van een "handige" behulpzame stewardes. Fijn hè?
O.K., Midden   | 19:00 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Zo, dat was dan het einde van Rayn Air.
Sjef Eijmael, Maastricht  | 18:48 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En wat moet je als je een GROTE BOODSCHAP moet doen?
Joop Moerenhout, California, USA  | 18:39 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En plassen in de cockpit, vet cool! Plassen met een fantastisch uitzicht!
Wilco, Zandvoort  | 18:26 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Goedkoop reclame voeren met dit item zeg!
Deze reactie is geplaatst vanuit de iPhone app van De Telegraaf
Maarten, Hilversum  | 18:21 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Prima plan, als het je niet bevalt vlieg je toch lekker met de duurste maatschappij ter wereld, de KLM? Dan poep je voor ¤ 100 per drol extra!
Karel, Enschede  | 18:16 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het word steeds gekker, alles om maar te besparen. straks willen ze nog de stoelen uit een vliegtuig verwijderen om meer mensen te kunnen vervoeren. kostenbesparing heet dat!! welkom in de tijd van de besparingen
Paul, Capelle a/d IJssel  | 18:15 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
ja, en de UCI wil vanaf volgend jaar dat wielrenners tijdens de wedstrijd ook in zo'n zak gaan zeiken, die ze vervolgens door de zogenaamde waterdragers naar de ploegleiderswagen laten brengen. En na de wedstrijd worden de zakken door de dopingcontroleurs opgehaald om gecontroleerd te worden op doping.
Simpele Harrie, Lieshout  | 18:14 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
dit valt onder wildplassen!!!!!!!!!!!
H, Lov.ton  | 18:13 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Je kan het een plaszak noemen... straks wordt het een luier (lees inco materiaal waar onze oudjes al inzitten vanwege personeelstekort/werkdruk). Hé dat scheelt ook een plaspauze tijdens vergaderingen, werktijd (onze toekomst). Ik stel voor dat de NS-directie het een hele week uit probeert. Laat Rutte en co voor de gezelligheid meedoen. Dan voelen ze hoe het is! Nu het onze oudjes betreft interesseert het niemand... maar een luier/plaszak tijdens werktijd? Ach gut, je mag het zelf betalen! Zelfzorg noem je het!
kritisch, utrecht  | 18:02 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Stel dat Dr. Plasterk per vliegtuig naar Amerika moet,dan zie ik hem nog geen plas doen in de plaszak.
Ansje Platzak, Waspik  | 17:56 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
mag ik nog een scheet laten of zijn er ook scheetzakken.als ik een niesbui krijg ook nog een nieszak erbij.hoeveel gaat dat mij exta kosten?
fer, amsterdam  | 17:52 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het moet niet gekker worden, niet alleen platzak als je met het openbaar vervoer gaat. Maar ook via plaszak in het ongerief. Nu nog gedroogd voedsel. Wel de tarieven omhoog hoor, niet vergeten.
Delmunda, Klaaswaal  | 17:44 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Nu als je zelfs nog geen 3 toiletten meer aangeboden krijgt voor zo,n 190 personen dat al niet zo veel is voor zulke prijs. Nu dan weet ik het wel NOOIT MET RYNAIR. mensen.
Rl, Best  | 17:23 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Weer gratis publiciteit voor Ryanair, daar draait het allemaal om......
Joost, Enkhuizen  | 17:15 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik ben dik tevre met Ryanair. als je bij hun een retourtje boekt voor 40 euro, terwijl die bij KLM 300 euro kost. dan moet je ook niet verwachten dat de service het zelfde is als KLM. prijs/kwaliteit is dus steen goed
henk, apeldoorn  | 17:04 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
gewoon nooit meer met deze maatschappij vliegen dan leren ze het wel af.en ook niet op de nederlandse markt toelaten.
w, venhuizen  | 17:01 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Zijn er dan nog steeds mensen die vliegen met Ryanair??? Ongelofelijk!!
Erik, Overijssel  | 16:48 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ben benieuwd wat de partij van de Dieren hiervan vindt. Of worden er toch mensen vervoerd in dat vliegtuig. Wat een stank zal e.e.a. geven.... Overigens bedenk maar eens naar waar je echt moet vertoeven als je je blaas, of nog erger, moet ledigen. Het is echt te gek voor woorden. Echt iets van de nieuwe generatie managers;Waar kan ik nog verder op bezuinigen?
Albert, Elst  | 16:30 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Doe mij maar een plasgootje in het gangpad ik schaam mij in deze tijd nergens meer voor.
Stront Boer, Ligboxenstal   | 16:26 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Tja t wordt steeds vervelender. Eerst mag je niet meer roken. Nu kun je kont nog niet eens fatsioenlijk afvegen. Ik ga gelukkig alweer jaren met de auto op vakantie. Europa is ook mooi met de auto en voel me weer lekker vrij op vakantie. Al die controles en het lange wachten voordat ik weer es een sigaret op mochtv stoken ben ik kitsbeu. Boek ook al nooit geen HOTELS meer om die redenen.
Pffft , ik vlieg al enkele jaren geen meter meer, nooit meer, Roker heeft afkeer gekregen van vliegreizen  | 16:23 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Grappig, hoe iedereen hier op aan het reageren is. RyanAir doet dit enkel om in de media te komen. Dit zal de maatschappij toch niet tot de werkelijkheid brengen. Negatieve reclame is óók reclame. Tevens vlieg ik graag met Ryanair, Bijna geen vertraging of gewoon op tijd. Verder vliegen ze met een jonge vloot van de B737-800. Beter dan die oude schroten van onze KLM. Als je zo goedkoop kunt vliegen, moet je niet klagen. Ook vliegen ze van af MST,EIN,CRL en NRN ligt er altijd wel een in de buurt.
Theo, Roermond  | 16:21 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
als die top manager alleen maar 2% van zijn salaris inleverd,kunnen er zelfs toiletten bij. ik vind dat de FAA hierop moet toezien om geen toiletten te verwijderen of,zoals diezelfde m.pij. al voorstelde om staan plaatsen te introduceren,bij deze toko gaat werkelijk geld boven alles,totdat het weer misgaat,dan gaan we weer piepen..nokken met die onzin graag,en hou de vliegtuigen nou eens als serieuze machines,geen kermis atractie.
rick, spanje  | 16:19 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Zo gaat het altijd eerst lokken met lage prijzen. Mensen vlieg niet met zo,n maatschappij!!! Ze zullen ook wel besparen op onderhoud en veiligheid. Het moet ergens vandaan komen.
bezorgde burger, Nederland  | 16:08 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Is een extra reden voor mij om nooit met dit soort maatschappijen te vliegen. Je zal toch een aanval van buikkramp krijgen om maar iets te noemen, moet je daar dan ook een plaszak voor gebruiken. Bah wat een armoe en een onhygiënische toestanden.
Amsterdammertje, Amsterdam  | 16:05 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Leuk zo'n titel maar waar komen er dan nog meer plaszakken? Maar ja er gaat straks toch niemand meer met ryanair.
Frits, Purmerend  | 15:56 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Prima initiatief. Geen probleem ermee. Ik vlieg al tijden met Ryan air en Easyjet. Lekker goedkoop en nooit problemen mee gehad en heb me altijd aan hun spelregels gehouden.Snap al die ophef niet. Als die zeikzak je tegenstaat boek je toch lekker een andere maatschappij. Ik zou zeggen..drink niet zoveel en voor het instappen ff lekker leegzeiken op een heus toilet.
Bennie, Verweggiestan  | 15:54 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Oke, dat wordt niet meer vliegen met deze maatschappij. Dat is snel bekeken zo.
Een dame, Nederland  | 15:50 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik weet nu in ieder geval welke vliegmaatschappij ik NIET moet nemen! Geef mij de vertrouwde KLM maar. Kom Later Maar, luidt de anti reclame slogan, maar er is tenminste wel goede service, zeg toilet, aan boord! Dat is me veel waard en dat mag van mij best een paar centen extra kosten!
Babette Meulenbelt, Rotterdam  | 15:49 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
ja en je mag in de cockpit pissen met je plaszak.
jan, amsterdam  | 15:40 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Om hier nog op te reageren is grote onzin en verloren tijd. Eerst de ns nu deze ryanair, Gewoon zeer dom, ik pak voor alle reizen mijn auto wel, Ben ik zelf baas om te doen wat ik wil. Deze dwazen maken hun eigen toko kapot. Hier willen de mensen toch nietmeer mee reizen...
De Rebel.....................Rokend............, politiestaat nederland...............  | 15:34 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Welk primitief mens heeft zich dit weer uitgedacht
Teun van Vliet, Ede  | 15:22 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dit is pure reclame van O'Leary. Wat Ryanair we heeft gedaan om meer passagiers te laden is de stoelafstand met 3 cm verkleinen. Dat zie je niet maar voel je wel.
frequent reiziger, voorschoten  | 15:22 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Weet een goede oplossing.Allemaal in een plaszak de GROTE behoefte doen en dan glimlachend de zak aan de stewardess overhandigen.....
Richard, Brighton  | 15:21 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
wel ja,ook nog eens een plaszak in het vliegtuig. zal een een hele lange reis moeten maken,gaat lekker zo. laat alle winkelketens ook hun toilet maar sluiten,meer ruimte voor rekken met waren,die verkocht kunnen worden. als dat echt allemaal gaat gebeuren ben ik in staat gewoon over tegenaan te piesen,zijn ze helemaal van god los?op scholen en kantoren misschien ook aan de plaszak? minister schultz ga het uit proberen bij u zelf thuis met de kinderen,die waarschijnlijk ook wel eens last van diaree hebben,succes.
ellen , voorschoten  | 15:15 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Goed plan. Als het je niet zint, kies je toch voor een andere maatschappij.
Bertuzz, Spijkenisse  | 15:11 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik heb al zoveel redenen om niet met Ryanair te vliegen dat deze er ook nog wel bij kan. Betaal liever 100 Euro meer om met een fatsoenlijke maatschappij te vliegen dan ooit nog met Ryanair te vliegen. Vriendelijkheid en service hebben ze namelijk nog nooit van gehoord bij die club.
Erwin, Roosendaal  | 15:08 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Weer zo'n publiciteit stunt van Ryanair waar wederom een slecht geïnformeerde journalist intrapt. Iemand die een beetje zijn huiswerk had gedaan had geweten dat Ryanair al het wettelijk maximum aantal toegestane stoelen in hun Boeing 737's heeft zitten en dat er zonder miljoenen investering van Boeing voor her-certificatie met meer stoelen er wettelijk geen stoel meer bij kan. Deze mythe is bij deze dus ontkracht. Valse info van Ryanair om gratis publiciteit te krijgen, missie geslaagd!!!!
Ron, Eindhoven  | 14:58 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Onzin. Weer een stunt om gratis in het nieuws te komen. Wettelijk moeten er zoveel toiletten per zoveel passagiers zijn. Dus dat krijgen ze nooit voor elkaar. En in de cockpit kom je niet zoals hier boven gesuggereerd wordt al zou je dat nog zo graag willen.
Deze reactie is geplaatst vanuit de iPhone app van De Telegraaf
Daan, Lelystad  | 14:54 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Voor mij een reden geen Ryanair meer te boeken, ik ben geen vee wat zo goedkoop mogelijk vervoerd moet worden. Zeikerds.
wild, plasser  | 14:54 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
uitstekend idee,want die kotszakken gaan altyd doorlekken op een gegeven moment.
wereldreiziger, nederland  | 14:52 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Mogen we dan de cockpit gebruiken? of het kamertje van eeb stewardes?
willem, drachten  | 14:51 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dit artikel is vorige jaar ook al geplaatst, als grapje (ook net als de staplaatsen in een vliegtuig). Maar nu ineens relevant omdat de NS het echt wil doen. Vorig jaar was het een pr grapje van Ryanair. Bizar dat de NS het blijkbaar echt doorzet.
Martijn, Noord-Brabant  | 14:50 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
laat de toiletten op z,n plaats .en ga aub op andere dingen bezuinigen.het is al een hele klus om op het toilet te zitten,en nu nog de plaszak op de koop toe.wij gaan langzamerhand op de derde wereld land lijken,waar mensen gewoon hun behoeften op straat doen.pasop dat het ook hier zover komt.geen plaszak ,maar toiletten waar de mensen niet alleen plassen,maar ook hun grote boodschap kunnen doen.dat is men blijkbaar vergeten.
sahita nazier, almere  | 14:47 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
dan heb ik een probleem.ik moet altijd poepen als ik in het vliegtuig zit.zijn er dan ook poep zakken aanwezig of krijgen we een luier omgedaan door de stewardes?
peter de goede, amsterdam  | 14:42 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Allemaal onzin van degene die dit nou weer verzint. De boeing 737-800 is gecertificeerd voor maximaal 189 stoelen. Dit heeft te maken met de certificatie-eis dat er binne 90 seconden geëvacueerd moet kunnen worden met de bestaande uitgangen. Ook al haal je de toiletten en alle keukenruimte eruit, dan nog kun je er niet meer stoelen in kwijt zonder dat je meer/grotere nooduitgangen hebt. Dan wordt het dus eigenlijk een ander vliegtuig.
P Piloot, Utopia  | 14:42 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Gewoon niet met Ryanair vliegen. Als je alles bij elkaar optelt,de service, lange overstaptijden en alle extra's kun je beter met andere luchtvaartmaatschappijen vliegen. Mr O'Leary ziet passagiers als voorwerpen niet als mensen; laat staan klanten. Geen toiletten,stewardess als piloot, staanplaatsen in vliegtuigen etc... Hoe Lang duurt het nog voor de (Europese)authoriteiten ingrijpen ? Waarschijnlijk moet het eerste gruwelijk misgaan.Nog een besparingstip: op één motor vliegen!
Robert, Breda  | 14:38 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Tis ook nooit genoeg wat ze verdienen die bonusknakkers zitten zelf 1 e klasse dus die moeten niet zeiken zakkenvullers.
jan L, Den Haag  | 14:37 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
dan plas ik nog liever in mijn broek.als iedereen dat doet zijn alle vleigtuig stoelen zeiknat.en de kosten natuurlijk voor het bedrijf.dan is het snel afgelopen met dit proef ballonetje.of zijn ze te lui om de wc schoon te maken?sorry meneer maar mijn plaszak was lek.
ferdinand, amsterdam  | 14:34 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Doe het allemaal net als de Franse acteur Depardieu, pak een fles en pis hem vol, lever daarna de volle fles in bij zulke bedrijven, als het kon bij de directeuren, beter nog: vlieg met betere maatschappijen.
m. smit, nieuweschans  | 14:34 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Nog even en het dieren vervoer is beter dan het vervoer voor mensen,het moet gewoon verzorgd vervoer zijn.Toch gek dat zo,n Ierse luchtvaartmaatschappij weet hoe het moet bezuinigen om meer geld te maken,terwijl de rest van Ierland naar het schijnt daar geen kaas van gegeten heeft,gezien de crises.
hj, den haag  | 14:33 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
reizen per vliegtuig begint hiermee net als de ns treinen steeds meer op veevervoer te lijken. met een grote groep beesten opgesloten in een kooi op weg naar het slachthuis.
Mark, Maassluis  | 14:32 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
in andere landen maken we ons al belachelijk met de trein ,en nu het vliegtuig?? en doen ze dat ook in het vliegtuig waar de koningin in vliegt,of is dit alleen voor de gewone mens die op vakantie gaat? doe eens normaal man
de jonge, raamsdonksveer  | 14:30 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
ik zei het al...het is niet alleen de ns...tankstations...(grote)winkels...de toiletten verdwijnen door de bezuinigingen...hoge nood om dit politiek te gaan afdwingen...welke partij durft...oudere partij?...cda kan ook wel wat kiezers gebruiken!!!!!
bert jansen, leiden  | 14:23 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
waarschijnlijk kan het nog goedkoper plaszak mee laten nemen of gewoon weer de ouderwetse pot
wimpie, hoofddorp  | 14:21 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ryanair is voor mij sinds afgelopen zomer een "nogo" geworden. Overal extra kosten voor rekenen, zelf geen fouten maken met inboeken en dan toch nog een rekening krijgen voor een extra koffer omdat het in de computer anders staat (op ticket stond alles wel goed maar toch betalen), veel te weinig personeel inzetten waardoor onnodig lang wachten etc etc Mensen negeer deze maatschappij want als je alles doorrekent ben je net zo duur uit als met een normale goede maatschappij. RYANAIR = #FAIL
Erik, Den Haag  | 14:21 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik stel voor om ook alle stoelen uit het vliegtuig te halen want dan kunnen er nog meer mensen in. Allemaal staan en onze plas ophouden tot we op de plaats van bestemming zijn. Koeien in veewagons hebben toch ook geen zitplaatsen...
Gurk , Deverloo  | 14:18 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Al eerder gezegd:hoe moet het vrouwen,die in hun menstruatieiperiode zitten? Allemaal bij de piloot te biecht om de behoefte te doen?Lekker smakelijk. Passagiers die uit warme landen komen en aan de race zijn, ook zo gezellig in die plaszak, of kan dat niet moet je dan nog meer bijbetalen voor een poepzak? Laat de vliegprijs zo als het is, met gebruik van een toilet. Die korting is dan niet nodig.
martha, sgtum  | 14:17 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
ja met die goede vliegtuigen kunnen ze ook Parachute erbij nemen en valhelmen ,het moet niet gekker worden
shalali,shalala, gompy Z-H   | 14:11 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Stelletje zeikerds, iedereen wil maar goedkoper, nee... nog goedkoper vliegen! Dan zeiken over plaszakjes? Get a life!!!! Ik ben geen fan van plaszakjes maar zeker geen fan van de alsmaar goedkoper willende vliegtuigpassagiers die niet bereid zijn om voor kwaliteit te betalen maar alleen maar voor goedkoop gaan! You get what you pay for!! Reken eens uit wat wat een vliegtuig kost. Nadien piep je wel anders.
Nic., Alkmaar  | 14:10 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
In tegenstelling tot de NS heeft Ryanair geen monopolie. Als ik in mijn broek moet piesen vlieg ik niet meer met "the most reliable airline". Laat staan met jonge kinderen op vakantie. Ryanair wil aan boord heel graag (dure) drankjes verkopen. Zonder plee, geen drankverkoop O'Leary.
Frequent Flyer, Eindhoven  | 14:08 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Meneer O'Leary wordt ook een oudere man en zal dan ook worden geconfronteerd met "oudere mannen" plasproblemen. Hij komt er dus vanzelf wel achter. Bovendien blijven er dan in plaats van 6 stoelen 16 stoelen in het vliegtuig onbezet. Een nutteloze aktie.
Erick van Egmond, Langeraar  | 14:04 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik word gek van die prijzenslag in de vliegwereld. Gewoon duurder die vliegtuig- stoelen, dit moet een keer weer fout gaan als er zo bezuinigd moet worden op de kwaliteit. Consumenten (koopjesjagers), wordt eens wakker, als je het niet kan betalen blijf dan thuis en steun de economie in je eigen land.
Jeetje, Den Haag  | 14:01 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Nee hè, ga weg man. Doe alsjeblieft wel normaal! Denk je nou echt dat ze in plaszak door kan plassen? Hoe zit 't als jij ongesteld bent of juist poepie moet doen? Tsjonge, alsjeblieft beter nadenken.
C., anoniem  | 14:00 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het is nog geen 1 april toch?
Frank, Eindhoven  | 13:59 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Is dit ECHT, of een PR-stunt? Kan mij echt niet voorstellen dat een gezond verstand deze actie zou verzinnen, TE absurd voor woorden!
x, x  | 13:58 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Simple keus - vlieg met een andere maatschappij!
JAG-Belasting betaler zonder stemrecht, Amstelgrad  | 13:57 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het ideale moment om rolstoelen in het vliegtuig toe te laten.
Goede, Amsterdam  | 13:53 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De consument is hier deels zelf schuldig aan. Men verwacht half europa door te kunnen vliegen voor een tientje. Dat geld moet ergens vandaan komen.
Gino, Valkenswaard  | 13:52 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ryanair staat bekent om zijn onzinnige ideëen. Het is dus niet mogelijk om met de B737-800 meer passagiers mee te nemen. De B737-800 is gecertificeerd voor maximaal 189 passagiers. Meer mogen er gewoon niet in. Dat mensen Uberhaupt met deze veevervoerder willen vliegen is mij een raadsel. Werkelijk voor alles geldt een toeslag. Een beetje meer betalen (of soms nog niet eens) en je vliegt naar bijna alle bekende steden in Europa met normale maatschappijen naar normale luchthavens. Gaat je koffer met 20kg ook nog mee.
Hans, Dordrecht  | 13:50 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
ryan air dus ook al niet meer boeken. maar weer terug met de auto op vakantie ,dan kan ik achter iedere boom gaan staan pissen in heel europa . ben de regeltjes van die mafkezen spuugzat.
g, roermond  | 13:48 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Als je ook geen plaszak meer geeft heb je ook geen ruimte nodig om het ding te vullen.... Nog meer te besparen dus. Maak er dan meteen een vrachtvliegtuig van ook zonder raampjes, is lichter dus goedkoper.
ab, cd  | 13:46 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Kunnen ze hun naam meteen aanpassen naar CathetAIR...
Pruus, Itter  | 13:45 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
doe niet zo moeilijk, gewoon: raampje open en je...
mr. Berrie, Oss  | 13:45 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
niet meer vliegen met R,air is heel simpel..moet je eens kijken hoe vlug die zak weg is. vlugger als wij hem vullen kunnen
mari, koekange  | 13:44 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wanneer ze wat lager gaan vliegen dan kunnen ze een net aan de staart binden waar ze minstens 50 extra passagiers in kwijtkunnen.
Erik, Groningen  | 13:40 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
woon niet vliegen met ryan air dan gaan zij falliet. en dan zijn we af van dat gezeik.
willem, leiden  | 13:37 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dan nemen we wel en andere vliegt,maatschapp. toch zonder toilet hoe kan dit nou .Denk is door .
L.Schultz, Rotterdam  | 13:35 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Snap die reacties niet. Als we massaal Ryanair links laten liggen, moet je zien hoe snel de toiletten terug komen.
jurgen, delft  | 13:34 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Een reden om niet meer met Ryanair te vliegen,ik denk ook niet dat dit gebeurt want dat kost klanten. Ik hoop dat er nu genoeg is geschreven over het knotsgekke idee van de NS.
a.terpstra, Rolde  | 13:33 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Afgelopen zomer voor het eerst en tevens voor het laatst gevlogen met die waardeloze maatschappij. Nooit meer;enkel stress vanwege bagage en sjaggerijnige stewardessen.Een plaszak? hoe verzin je het. Dacht dat alleen de NS zo blunderde!
Reiziger, Breda  | 13:32 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Begrijpt niemand dan dat Ryanair deze discussie start om aandacht te krijgen en reclame te maken. Dacht je nu echt dat de piloten en cabincrew van Ryanair dit accepteren. Tuurlijk niet want die gaan meteen staken. Elke keer lukt het Ryanair om de aandacht te trekken en te krijgen. Een vliegtuig kan je ook op 1 motor laten vliegen; dat bespaart namelijk ook veel brandstof en zo kan je de ticketprijs ook omlaag brengen. Dat zal wel de volgende aandacht-trekker worden .....
Jan Vlieger, Schiphol  | 13:32 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Briljante man is dit. Hij komt met bizarre ideeën. Kranten schrijven erover. Mensen verbazen zich erover,reageren en praten erover. Kortom: gratis reclame voor Ryan Air. Simpeler kan het niet!! Overigens prima maatschappij EN als je niet zo dom bent als de meeste mensen zichzelf voordoen, zijn alle kosten gewoon inzichtelijk.
Tobias, Hoorn  | 13:31 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Als mijn kots -en plaszak maar niet meetellen bij de handbagage. Ze kunnen toch wel een gaatje naar buiten boren?
Eco-noom, Groningen  | 13:27 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
RyanAir heeft de "best marketing in the world", elke keer popt er weer een idee van hen op en halen ze de voorzijde van elke krant. Staanplaatsen, betalen voor je toilet, nu het slopen van toiletten. Het bewijst maar weer eens hoe goed onze journalisten onderzoek doen voordat ze wat schrijven
fred, leeuwarden  | 13:25 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Hier geloof ik geen "zak" van dat de hele wereld ons uitlacht met de plaszak dat klopt en dit is dan een van de grappen hierover. We gaan namelijk niet op transport maar op reis.
Bart, Eindhoven  | 13:25 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Gaan ze dan ook eisen dat passagiers niet meer mogen drinken? Tot 4 uur voor vertrek of zoiets? Of bij boarden iedereen verplichten naar zijn/haar eigen gezeik te luisteren? Kunnen ze meteen de servicedesk sluiten, want service is er niet toch niet meer.
marco, 030  | 13:21 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ha, ik weet een nog véél beter idee! Sloop alle stoelen er uit en neem bij het inladen een voorbeeld aan Japan, waar speciale mannetjes klaarstaan om de treinen vol te proppen. Dat kan dus ook wel met de vliegtuigen, van deze vliegmaatschappij. Als het toestel goed vol zit dan kunnen de mensen elkaar gewoon staande houden. Wat ben ik blij, dat ik niet van plan ben ooit te gaan vliegen! Alleen al vanwege alle "toestanden" tegenwoordig, vóórdat je een toestel ziet.
Henk, Raalte  | 13:21 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dit is allemaal marketing. Eens in de zoveel tijd doen ze zoiets en iedereen heeft het over ze. Gratis publiciteit. Erg slim. Ooit wel eens zo een plan zien uitgevoerd worden? Staanplaatsen en muntjes toilet gingen dit idee al voor.
Deze reactie is geplaatst vanuit de iPhone app van De Telegraaf
eigen, mening  | 13:20 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik kan alleen maar zeggen dat mensen als vee worden behandeld voor een paar euro winst. Het verbaast me wel dat steeds meer mensen ongegeneerd over zich heen laten lopen.(lees plassen) Er zijn ook fatsoenlijke redelijk goedkope vliegmaatschappijen
Saskia, Nederland  | 13:19 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Hahah, toen het verhaal van de NS in de krant kwam inde UK kwam al meteen een reply van "zal mij benieuwen hoe lang het duurt voor dat RyanAir die zak gaat gebruiken". Diegene had een vooruiitziende blik.
Andries, Amsterdam  | 13:18 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Die dingen heten natuurlijk niet voor niets "TravelJohn"! Handig: vervang die kotszakjes met TravelJohnnetjes. Ben wél benieuwd hoe stewardessen die verplichte demonstratie van wat-te-doen-in-noodgevallen dan gaan uitvoeren...
DemoJohn, woubrugge  | 13:18 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Heb ik dan ook ineens een aanklacht wegens onzedelijk gedrag aan m'n 'broek' hangen? als m'n leuter er in het vliegtuig uithangt? haha
Mike, Zoetermeer  | 13:16 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Beetje India effect, maken ze binnenkort ook stoelen op de vleugels? :)
Bart, ZH  | 13:15 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Punt een: Niemand verplicht u met RA te vluegen Punt twee: Een bus, tram of metro hebben toch ook geen toilet?
S. Eiker, Mokum  | 13:14 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De NS kan dan zeer zeker patent aanvragen als het beste idee van Nederland, wanneer ik dat zo lees.
Piet, Landgraaf  | 13:08 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Knettergek en schandalig! Mensen hebben er recht op hun natuurlijke behoefte op normale wijze te kunnen doen. Het wordt de hoogste tijd op vele plaatsen, zoals in grotere winkels, vliegtuigen en treinen, toiletten VERPLICHT TE STELLEN! De situatie die nu gecreëerd wordt is ongezond en onhygiënisch. Overheid doe er wat aan!!!!
Reiziger, Nederonbenullenland.  | 13:07 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Bij vluchten korter dan een uur kunnen alle stoelen er toch ook wel uit? Dan kun je nog meer passagiers kwijt!
Peter, Delft  | 13:07 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Is toch helemaal geen probleem ? Gewoon niet meer met Ryanair vliegen : probleem opgelost....!
Jan, Almere  | 13:06 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het is al een schande dat een pippo bij de NS dit heeft ingevoerd. Slechtste idee ooit, aangevende dat je totaal geen interesse hebt in je klanten. De NS gaat dit waarschijnlijk terugdraaien door toiletten te installeren. Voor Ryanair is dit anders, die hebben per definitie geen interesse in hun klanten en zullen zonder meer dit overnemen. Hoe dan ook het gaat gebeuren dat iemand gewoon in het vliegtuig gaat plassen, kan je donder op zeggen! Ik bespaar liever ergens dan geld, geen Ryanair voor mij!
arie, hilversum  | 13:04 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
waarom doet me dit toch denken aan die oude slavenschepen? - netjes op een rij naast elkaar met minimale ruimte. - en als je nodig moet, dan gewoon je blaas legen (in het gunstigste geval) want als je een grote bruine moet wegleggen heb je geen schijtzak. het hele vliegtuig zal net zo meuren als die slavenschepen van vroeger - ryain air?? neuh dach ut nie!
bertus, amsterdam  | 13:02 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Kan toch niet waar zijn en wat als iemand last heeft van buikloop? Veel gekker moet het toch echt niet worden
Marietje, Delft  | 13:02 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Gewoon een grote zak voor alle passagiers, spaart nog meer geld uit!
Jan Boelen, Beilen  | 13:02 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Rainair zijn gewoon een stelletje zeikers!! Zij behandelen de reizigers als een kudde vee. Gewoon mijden die handel en voor wat meer fatsoen betalen........
Christiaan Spijekrs, Zoutelande  | 13:00 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Heb een beter idee, waarom geen stangen aan de bagage luiken en beugels zodat we allemaal staan plekken creëren! kunnen er nog meer in! nee alle gekheid op een stokje! moet niet gekker worden. Het gaat steeds meer op veevervoer lijken. De een zet de beenruimte zo minimaal dat iemand die wat lang is eigenlijk niet meer kan zitten en nu de toiletten eruit! Ik vlieg regelmatig maar die al zeer kleine dingen zijn altijd bezet! Advies, niet doen! Straks is een toilet alleen nog voor de business class!
Touber, Tiel  | 13:00 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Op een (lange) vlucht raakten eens alle toilleten verstopt. We moesten allemaal in bekers plassen. Geen pretje. En hoe moeten degene die moeten poepen dat doen?
k, ij  | 12:59 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik zou zeggen alle stoelen eruit en alleen nog maar staanplaatsen. Het wordt steeds gekker bij deze vliegmaatschappij. !!!!!!!
angelien, huissen  | 12:56 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Hoe goedkoop ze ook zijn, ik zal nooit met die maatschappij vliegen, en hoop dat vele mij volgen
theo, Markelo  | 12:53 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En dan straks nog ¤5,- durven vragen voor zo'n plaszak. + ¤1,- voor toegang toiletruimte.
Geen Ryanair fan, Ergens in Nederland  | 12:53 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Die zijn gek geworden, zeg. Moeten de vrouwen het nu inhouden of of in hun broek doen?
Anna , Sneek  | 12:53 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
dat wordt dus NOOIT geen Rayanair meer, dit is de druppel....ik ga zo weinig mogelijk naar het toilet in het vliegtuig, het idee alleen al, waar in Gods naam moet je je staan met je plaszak en je poepdoos?
anja, leeuwarden  | 12:52 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Een reden om met onmiddelijke ingang deze maatschappij links te laten liggen en te kiezen voor een maatschappij waar ze nog wel het beste voor hebben met mensen. Te gek voor woorden, plassen in een zakje ..
It's me, B'sum  | 12:52 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Goed idee, kunnen we eindelijk zien wat er werkelijk gaat gebeuren en hoeft de NS alleen dit onderzoek te volgen en geen centjes uitgeven aan onderzoeken voordat ze dit ook gaan doen. Persoonlijk zou ik dan gaan kijken naar een andere luchtvaart maatschappij maar wie weet, doe dat ook iets aan logistiek zodat het inchecken en uitchecken niet zo lang duurt. Ik ben erg benieuwd en laten we dit niet op voorhand tegenhouden zoals bij de NS maar probeer eens iets. Wat vernieuwend.
Rene, zuid Holland  | 12:52 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het draait tegenwordig alleen nog maar om geld, ofwel de graaimogelijkheden van de bestuurders! Een beetje service en kwaliteit is tegenwoordig teveel gevraagd! Straks worden we nog als vracht vervoerd!
Ik, Hier  | 12:51 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Is er ook nagedacht hoe een vrouw in een zakje moet plassen? Dit gaat toch allemaal te ver!
Ik, ergens  | 12:50 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Waarom moeten de tickets nog 5% goedkoper. Ik als klant wil gewoon naar het toilet kunnen! Ik ben heel tevreden over de prijzen van de tickets. Volgens mij gaat het niet meer om wat de klant nou eigenlijk echt wil. Waar het om gaat is de extra winst die de luchtvaartmaatschappij kan maken. Er komt echter een moment dat de klant het niet meer accepteerd en afhaakt. Dat moment lijkt mij heel dichtbij.(moet je een plaszakje kopen?)
moc, rdaal  | 12:49 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Natuurlijk..... als ze dat doen dan zullen ze veel klanten wegjagen.
Tyson, Lisse  | 12:49 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ze zijn daar nu dus ook van de pot gerukt. Lijkt de NS wel.
Dr. Acula, Roemenie  | 12:48 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Een reden te meer om dit Ryanair te boycotten. Ze kunnen beter zichzelf afvragen hoe ze meer passagiers kunnen krijgen: door juist meer service en comfort te bieden !! Ik vind het idee van zo'n plaszak misselijkmakend.
Peter, Amsterdam  | 12:48 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En dan gaat de cockpit open wanneer je onverhoopt toch je behoefte kwijt moet?
Co Piloot, Sky High  | 12:48 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
zijn ze nu allemaal gek geworden.
loonstra, kloosterburen  | 12:48 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik vlieg redelijk frequent met Ryanair. Ben ook niet in het bezit van een zwakke blaas. Maar dit gaat zelfs mij te ver. Als Ryanair daadwerkelijk de toiletten gaat verwijderen, dan ga ik een andere maatschappij zoeken. Ook al gaat mij dat meer reistijd kosten.
Moi, Eindhoven  | 12:48 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Heerlijk toch te moeten constateren dat die marktwerking me nu ook al het pissen belemmert.
grondijs, bunnik  | 12:48 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ach, dat is weer eens een slimme manier van Ryanair om gratis een heleboel publiciteit te krijgen: zo af en toe eens een gek idee lanceren.
piet, NL'er in B  | 12:47 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik begrijp het niet, je hebt toch ook een hokje nodig voor wat privacy! Of moet die plaszak in de gangpad gebruikt worden. Toiletten in een vliegtuig zijn al te klein, dus het ene hokje voor het andere inleveren?
Gelato, 's-Hertogenbosch  | 12:47 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Haahahaa! Niet serieus te nemen. Ryanair komt weleens vaker in het nieuws omdat ze iets hebben bedacht. Vrijwel altijd een publiciteitsstunt.
janet, Utrecht  | 12:45 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En wat te doen bij diaree? waanzinnig slecht idee ook in de trein.
n.van de griend , rotterdam  | 12:45 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
O'leary heeft weer even een aandachtsmomentje nodig. na de betaal toilet en vliegtuigen met slechts 1 piloot is dit weer zo'n onderwerp waar hij graag gratis reclame voor zijn vliegtoko mee maakt. Gewoon negeren
P, Loot  | 12:45 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En de volgende stap is staanplaatsen en luierverkoop,dan kunnen alle staanplaatsen er uit.
karel, amsterdam  | 12:44 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
business class, economy class, cattle class, dan heel lang niets en dan Ryan-air
richard, amsterdam  | 12:43 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
nou ja das mooi en waar komen de zakken ? en jongens we mogen het dan gezellig in de cockpit doen net als de trein hahahaaah
pispaaltje, leiden  | 12:42 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het moet niet gekker worden. Mensenrechten, verworven vanaf de middeleeuwen. En ...... u raad het al, door geldgebrek worden de eerste levensbehoeften van de mens achterwegen gelaten, ordinair gedoe bij de trein en het vliegtuig. Waar gaat dat heen...
Goort uit, Amersfoort  | 12:42 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Vee vervoer, dus! Waarom eigenlijk stoelen nog op korte vluchten?
Optimistje, Nijmegen  | 12:42 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
het moet toch niet nog gekker worden he... bezuinigen is al erg genoeg en dan nu overal plaszakken introduceren?... waarom niet gelijk aan een cateter leggen?? idioterie is het..
janna, almelo  | 12:42 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Was al geen fan van Ryanair maar als dit werkelijheid wordt ga ik zeker nooit meer met ze vliegen. Om maar 6 stoelen extra de toiletten verwijderen? Binnenkort mag je daar de hele vlucht staan net als in de bus.
I. Bernaers, Amsterdam  | 12:42 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
het moet niet nog primitiever worden. Het stenen tijdperk komt terug. Wat glijden we toch lekker af!! Doe toch een beetje normaal!!
A. Valk, Uithoorn  | 12:41 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Je bent toch niet verplicht om met Ryanair te vliegen?
Jan, H  | 12:41 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Leuk als je met buikloop van je vakantiebestemming terugkomt. Ik WAS een fan van Ryanair, maar dit gaat echt vijf stappen te ver. Zeker al je ook nog kinderen hebt die toch frequenter naar het toilet gaat.
jaap, voorburg  | 12:41 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ze kunnen de toiletten beter handhaven, maar wel 3 passagiers extra meenemen. Die nemen aanvankelijk elk plaats op een van de 3 toiletten. Zodra iemand gebruik wil maken van het toilet mag de ander van het toilet afkomen en de stoel innemen die is vrijgekomen. Dit rouleringssysteem draagt ertoe bij dat men af en toe naast 'vreemde' passagiers komt te zitten hetgeen heel interessant en amusant kan zijn. Een combinatie van stoelgang en stoelendans...
Jos, Oss  | 12:40 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
hoe willen ze dat oplossen met passagiers die blaas problemen hebben en vaak moeten plassen? en waar moet je je blaas legen? in de pantry?
pdo.obl, oud-beijerland  | 12:39 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En dan ook je behoefte doen in het hokje van de machinist ? En na afloop het zakje uit het raam gooien , zeker ?
Jodokus, A.  | 12:39 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Waarom niet een laadvloer zonder stoelen en stro kunnen er meer in een vliegtuig en het stro is voor de uitwerpselen. Tip voor Ryan air U vervoert mensen en geen dingen.en wat Ryan Air wil is mensonterend.
fordje6, friesland  | 12:38 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ook leuk, als je in een luchtzak tercht komt
M Soeters, Rotterdam  | 12:37 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Even voor het inchecken langs de verpleegkundige om een Cateter aan te brengen en we wensen U een prettige Vlucht!
Jorfa, Bloemendaal  | 12:37 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Kan toch nooit serieus zijn. Stel voor om de raampjes in het vliegtuig als uitzetramen uit te voeren dan kan ieder naar buiten plassen. Ook leuk. En dan vooral veel of extra drinken verkopen tijdens de vlucht (levert ook extra geld op).
Antoon, Schijndel  | 12:37 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Niks van waar, voorbeeld van de marketing-strategie die O'Leary al jaren toepast.
S.B. Tijl, Haarlem  | 12:37 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Die gebruik ik al jarenlang..... in mijn Cessna!
J. Aviator, Oshkosh  | 12:37 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Die in het vliegtuig mag max 100 ml zijn, dus die lopen snel over. Dan moet je er een paar nemen en in het gangpad assistentie vragen zodat er zonder morsen snel gewisseld kan worden, het liefst boven de bagage van de helper.
pietje, almere  | 12:36 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ja en dan is het enige toilet bezet,krijg je een plaszak van de stewardess,en die vervolgens vullen in de cockpit,alles erover,instrumenten nat,kortsluiting en dan maar neerstorten.maar goed,de ticket was goedkoper
Van der Griend, Antwerpen  | 12:36 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Nog een reden om Ryan Air te mijden als de pest!En goedkoop? Ja me hoela ,als je 13 uur wil doen over een vlucht van normaal 3,5 uur met overstappen en wachten en eerst nog even naar Dusseldorf rijden om op te stappen dan zijn ze redelijk in prijs. De enige echte prijsvechter is Easyjet!
Petra, Zaandam  | 12:35 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
mooi is dat,kan ik op mijn stoel zitten blijven.de hele wereld is ziek,je moet een gat in het vliegtuig maken,ku je daar boven zitten.
poepje, oostwold  | 12:35 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De honger is nooit gestreeld. Als je kosten wilt besparen moet je kwaliteit van mensen benutten. Door opgeleide mensen op de werkvloer te laten werken waardoor je bijna geen midden kader nodig bent.Maar ongeschoolde uitzendkrachten die niks gerekend worden en daarbij steeds opnieuw moet inwerken met een groot midden overhead is goedkoper toch. Zit je nu te zeuren over 3 wc's. Whow goede return investment zeg. Met goede service en personeel haal je meer binnen.
ronald, meppel  | 12:32 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Beter alle toiletten weghalen uit de directiekantoren en vanaf nu niet meer schoonmaken,dat bespaart veel meer
Peter de Ley, Oud-Turnhout  | 12:31 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Logische zet van Ryanair. De meeste vluchten duren korter dan een ritje met de bus of tram in de randstad. We horen toch ook niemand klagen over het ontbreken van toiletten in een streekbus??
Natasja, Edam  | 12:31 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
RyanAir biedt al lang niet meer wat ik zoek in een luchtvaart maatschappij. Ik krijg echt geen warm gevoel van afstandelijke bediening en geniepige extra kosten. Voor grote mensen is deze club toch al een ramp. Ik betaal wel een eerlijke prijs voor een redelijke service!
Paul Vos, Best  | 12:31 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
en vandaag of morgen gaar Ryan Air over de kop,KLM of Transavia kopen de kisten over en zitten dan met de problemen,dat kost weer enige miljoenen om er toiletten in te bouwen.wat een onzin en vieze bedoening bij RA,heel de wereld viel over de NS en RA vindt het nu weer een voordeel,zijn die plaszakken gratis? ben benieuwd wat op de lange duur meer gaat kosten,de eenmalige inbouw en onderhoud van toilet of zovelen zakken.bij wie zijn die kisten in onderhoud?benieuwd wat daar uitgespaard wordt
burger, rotterdam  | 12:31 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Onverstandig idee. Men zou beter lering kunnen trekken uit de vele woedende reacties en internationale hoon, die de Nederlandse Spoorwegen over zich heen kreeg met dat zakkerige idee. Zo`n mens-onvriendelijke maatregel gaat hen ongetwijfeld juist klanten kosten! Voor Ryan Air geldt ; ..Never change a winning team !
Klant, Nederland  | 12:30 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De oplossing is toch heel simpel? Gewoon niet meer met Ryan Air vliegen.
Steven Browns, Amsterdam  | 12:30 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wat ik zo zie en meemaakt de toiletten in een vliegtuig worden altijd gebruikt en ook op kortere vluchten van circa 2a2,5 uur,..Logisch dat er veel kritiek komt bij de NS als dit voorstel nu ook al gedaan wordt bij vluchten dan is het eind zoek!!
RAMON, RDAM  | 12:29 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik vloog sowieso al niet met RyanAir, in de toekomst weet ik zeker dat ik nooit met Ryan zal vliegen.
R.A., Almere  | 12:29 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En weer een reden om niet met Ryanair te vliegen.
Ron, Boxtel  | 12:27 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Goed idee! zoiets zouden ze nu ook bij de NS moeten invoeren
Koos, Boer Tange  | 12:26 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Hahaha. weer een gratis reclame stunt om weer eens in the picture te komen. Positief of negatief.
joho, houten  | 12:25 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dan zie je mij nooit meer met Ryanair vliegen. Hou dan gewoon 2 toiletten en doe er eentje weg. Plaszakken in het vliegtuig...het moet niet gekker worden om zo je geld te kunnen verdienen.
Johan, Weeze  | 12:25 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Volgens mij is het nog steeds verplicht om op openbare plaatsen altijd een toilet te hebben. nu moet ik altijd dus ik zou niet meer met ryanair vliegen!!
Joost, hazerswoude  | 12:24 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Nooit meer vliegen met een maatschappij die dergelijke producten aan zijn passagiers levert
M. Jansing, Rotterdam  | 12:24 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ze zijn daar dus net zo gek, als bij de N.S Jammer dat ik geen Koningin ben, dan mag je wel lux naar het toillet
cora, Zuid-Holland  | 12:24 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
nederland is helemaal van de pot gerukt met zijn belachelijke ideeen
elisa, a'dam  | 12:24 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Gewoon een po onder elke stoel,zoals in oma's goede oude tijd,met onder de kinderstoel.simpel he?.
opa, a,dam  | 12:23 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ryanair is een vreselijke maatschappij. Alle kostenbesparingen die zijn doorgevoerd hebben geleid tot een steeds onveiliger gevoel aanboord. De laatste passagiers moeten hun handbaggage maar weer terug vinden. Instappen is altijd chaos bij Ryanair. De crew is zelden vrolijk en oogt niet bekwaam! De omroep installatie aanboord is dusdanig slecht afgesteld, dat ik nog nooit heb gehoord wat de piloten zeiden!! Helaas boekt myn vrouw altijd Ryanair, maar voor mij is de gehele romantiek van vliegen verlogen door Ryanair
Jeroen S T , Heeze  | 12:23 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dan ga ik voortaan met de auto op vakantie!
peter van de Ven, Best  | 12:23 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
dan kies ik voor een andere maatschappij ook als dat duurder uitkomt
Bart, Bussum  | 12:22 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Itt de trein kan je er gewoon voor kiezen niet met Ryanair te vliegen. Heb meestal wel vertrouwen in prijsvechters, maar Ryanair vertrouw ik voor geen meter (al is daar geen directe aanleiding toe, anders dan hun ziekelijke obsessie de kosten te drukken).
Dave, Utrecht  | 12:21 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Waar gaan we met deze denkwereld naar toe? als dit dus doorgezet wordt, staat iedereen in de rij, met plaszak, voor dat ene toilet? Niet dus met Ryan-Air vliegen!
DEEF, zwartgat  | 12:21 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En dan de stoelen nog dichter bij elkaar dan kunnen we als kippen in een legbatterij vliegen. Gewoon een ECHTE vliegtuigmaatschappij kiezen i.p.v die goedkope serviceloze flutmaatschappijen. Volgende stap bezuinigen op onderhoud ?
daan, amsterdam  | 12:21 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Gaan we dan urineren in de cockpit? Lijkt me geweldig.Alle vrouwen hun broek naar beneden en de piloten kijken ergens anders na dan naar de stuurknuppel. hahaha hilarisch wordt dat,
christa, vreeland  | 12:20 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Die maatschapij moeten ze gewoon de lucht uit halen.
Peet M, Den Haag  | 12:20 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
gewoon niet meer vliegen met hun, gaan ze zelf falliet.
piet, heenvliet  | 12:20 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En weer is het deze meneer gelukt om de schijnwerpers te vinden om er vervolgens midden in te gaan staan. Laat dit stuk onbenul maar lekker zwetsen hoor..
GS, Gouda  | 12:19 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
En als je een "grote" boodschap moet doen dan?
P., Poepjes  | 12:19 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
volgens mij is iedereen gek aan het worden
c, hilversum  | 12:19 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ryanair, een lagere prijs hoeft echt niet, een toilet wel.
Sara, Rotterdam  | 12:18 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
en als je nu een andere behoefte moet doen?? op de toilet???
nederlandse, schiphol  | 12:17 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het verschil tussen de NS en Ryanair is dat zonder de toiletten Ryanair 5% van de prijs van een ticket afhaalt. De NS laat je gewoon de VOLLE mep betalen, omdat ze weten dat je geen andere keuze hebt. Je kunt nog steeds een duurdere vlucht kiezen als je liever vliegt met een toilet aan boord.
Joe, Leek  | 12:17 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
en dan plassen in de cockpit naast de piloot?
Rob Oomen, Den Haag  | 12:17 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
alleen maar staanplaatsen bespaart ook heel veel ruimte !
Jan B, Delftl  | 12:17 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
nog gekker, zal er ook een op mijn fiets monteren, alzo ben ik geen wildplasser, maar een zakplasser!
van dam, zatonie  | 12:00 | 12.10.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Zoek op bestemming