• Home
  • Er Op Uit
  • Verre reizen
  • Stedentrip
  • Weekje weg
  • Cruises
  • Kamperen
  • Fietsen en wandelen
  • Prijsvraag
  • Wintersport
  • Vliegtickets
  • Specials
    • Corendon
 
 
Exclusieve artikelen van de Telegraaf redactie
Foto: Eigen foto
za 02 feb 2013, 08:10 | 4 reacties

Smeerboel

Niets is viezer dan op vakantie in andermans vuil te moeten zitten. Hotelkamers en appartementen zijn vaak te smerig om aan te pakken. Vooral bij goedkope reisjes, maar dat is geen excuus.

Ook vakantieparken worden aan de schandpaal genageld. De Consumentenbond haalt na onderzoek fel uit. De geliefde huisjes blijken één grote smeerboel. Terwijl schoonmaakkosten van wel 55 euro extra op de rekening staan.

De bond is zich rot geschrokken. Schimmels, bakken stof en zand, spinrag, dode insecten, kruimels en afval, plakmeubels, vieze vlekken in beddengoed en gele spetters op het toilet. Het aanrecht heeft soms meer bacteriën dan de WC-bril. Gètver!

Besparen op schoonmakers is de belangrijkste oorzaak. Die worden onderbetaald en krijgen te weinig tijd om de boel grondig te reinigen na vertrek van gasten, die ook niet zo proper op vakantie leven* Controle is er nauwelijks.

Foto: Eigen foto
 

Ik raad vakantiegangers aan om gelijk bij de receptie van hotel of bungalowpark te klagen als er een luchtje aan de accommodatie zit. Eis dat er opnieuw wordt schoongemaakt.

Blijft het een onfrisse bedoening, neem dan foto*s als bewijs en stap naar de Geschillencommissie Reizen of Recreatie om een fors deel van de reissom of huurprijs terug te vorderen.

Center Parcs zegt het nu goed te hebben geregeld. Die besteedt de schoonmaak niet meer uit, maar laat het doen door eigen personeel. Alle kosten zijn inbegrepen. Aparte medewerkers, vlinders genoemd, checken het resultaat.

En zo hoort dat ook. Maar mijn smetvrees, opgelopen in overvolle vliegtuigen en vervuilde zwembaden, is door deze ellende weer danig opgespeeld.

p.eldering@telegraaf.nl


Schrijf een reactie
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
afbeelding van Rutger H
06-02-2013, 12:51
Rutger H (gast)
Ik heb hele goede ervaringen met Scandinavië altijd brandschoon. In andere landen is dat wel anders. Zelfs zeer dure hotels waar het gewoon vies is. Alsof het de normaalste zaak is. Klagen heeft vaak geen zin. Wegblijven en slechte reviews wel.
  • 0
  • 0
afbeelding van Melissa
04-02-2013, 13:55
Melissa (gast)
Hotels, vakantieparken moeten de boel goed schoonmaken, maar de gasten gaan ook niet altijd even netjes om met andermans eigendom, en maken er zelf tijdens hun verblijf er een enorme bende van. Onder het motto van het-is-toch-niet-van-mij. Wat het schoonmaak personeel vaak in zo'n hotelkamer of vakantie huisje aantreft als de gasten zijn vertrokken is soms gewoon te ranzig voor woorden. Wat sommige vakantieparken en hotels al doen, is het alvast toestand controleren kamer of vakantiehuisje tijdens het uitchecken van de gasten bij de receptie.
  • 0
  • 0
afbeelding van Toon B.
03-02-2013, 20:54
Toon B. (gast)
Het waren trouwens nog 4 echt splinternieuwe zwarte BH's uitgevoerd met vormvaste voorgevormde beugelcups. Mogenlijk had het hotel'n keer 'n voorraad BH's opgekocht om er hun gasten ermee te willen verrassen? Achteraf gezien zag ik in het voorbij lopen wel 'n keer op de gang zo'n schoonmaak karretje staan die kamermeisjes gebruiken waarop 'n grote doos vol met BH's lagen maar op dat moment sloeg ik er totaal geen aandacht aan. Later bij thuiskomst vernam ik van m'n vrouw dat ze gemaild was om haar maten door te geven, vandaar de juiste BH's.
  • 0
  • 0
afbeelding van Toon B.
03-02-2013, 18:47
Toon B. (gast)
Zo had ik eens 'n kamer in 'n middelgroot hotel, zag ik 2 BH's aan het handdoekrekje. Toen ik 's avonds echter ging slapen voelde ik nóg 'n BH in bed. Heb deze 's morgens ook aan het rekje gehangen, groot was m'n verbazing toen ik 's avonds wederom 'n mooie zwarte BH in bed vond terwijl de lakens wel keurig verschoond was. Besloten om deze 4 BH's in m'n koffer mee te nemen (cadeau van dat hotel misschien). Bij het vertrek en inleveren van de sleutel werd me gevraagd of de door hun aangeboden 'service' voldeed. Verbaas me er nog steeds over...
  • 0
  • 0