*


Reiskrant Weekactie

Aanmelden reiskrant Nieuwsbrief
wo 03 feb 2010, 07:30 | 84 reacties

Aruba krijgt tram

Van onze luchtvaartredacteur
ORANJESTAD -  Na Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht krijgt nog een plaats in het koninkrijk een tramlijn: Oranjestad op Aruba.

„Over uiterlijk een halfjaar willen we met de aanleg beginnen. De ruim drie kilometer lange lijn moet in 2012 klaar zijn”, aldus de Arubaanse premier Mike Eman.

Het eiland gaat de financiering van de spoorlijn zelf regelen, maar gaat daarbij wel samenwerken met de Haagse trammaatschappij HTM. „Zij gaan ons vooral helpen met de exploitatie en andere logistieke zaken”, aldus Eman, die de afgelopen dagen in Nederland was.

De tramlijn moet de haven verbinden met het centrum van Oranjestad, zodat de honderdduizenden cruisetoeristen makkelijker bij de winkels kunnen komen.


Weekendabonnement
Weekendabonnement?
Met bloemen geef je gevoel. Geef mee en win!

HUISREGELS
Voor reageren op artikelen bij telegraaf.nl en haar subsites gelden huisregels. Klik hier om die regels te lezen.
Op zich niet slecht, maar als ik het goed begijp praten we over 3 KM? het is de moeite niet waard. Maak er dan een een goed en knap project van en niet alleen voor toeristen. De bevolking zelf mag er ook iets aan hebben toch?
gijs, ilpendam  | 10:20 | 05.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
ik vind het niet nodig omdat nu niemand autos gaan huren
rahul, amsterdam  | 18:16 | 04.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Laten ze daar ook maar eens beginnen met een noord - zuid metro lijn.Wellicht lukt het daar wel!
rob, amsterdam  | 12:20 | 04.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het geld moet uit verschillende "ontwikkelingsfondsen" komen. Steek het geld dan in de noodlijdende AZV, of in het onderwijs. Ga eerst eens de wegen verbeteren. De zo gewaardeerde toerist wordt vanuit de moderne luchthaven over een waardeloze hobbel- en kuilenweg langs chique winkelcentra naar de luxe hotels gereden. En je dan als luxe toeristenbestemming willen profileren. Triest gewoon!
Thierry Henry, Nijmegen  | 11:46 | 04.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het is gewoon een prestigeproject. De AVP is haar verkiezingscampagne van 2013 al aan t voorbereiden. Ze brengen de KLM met veel fanfare terug (niet dat het wat uitmaakt want 80% vliegt toch door naar Curaçao) en halveren de gehate BBO (niet dat de prijzen enigszins zijn gedaald, t geld verdwijnt nu de zakken vd zakenlui ipv in de staatskas). Jazeker, ze komen hun beloftes na. Maar als je door de hevige partijpropaganda heen prikt....
Denco Croes, Enschede  | 11:24 | 04.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Daar gaat mijn hoop op een verbetering in het bestuur op Aruba. Na slechts 3 maanden op zijn stoel en nadat hij binnen de eerste 100 dagen van de regering reeds 3 maal naar Amsterdam is afgereisd naast trips naar New York, Willemstad en laatst naar Haiti doet Premier Eman in 1 persbericht alle vertrouwen in hem op Aruba vervagen. Duidelijk is dat er een verschil is tussen visie hebben en dagdromen......
David, Oranjestad, Aruba  | 00:00 | 04.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Lijkt me een goed idee. Contrast: Vandaag kondigde de Minister van Transport aan dat de subsidie aan Arubus (locale busdienst), dit jaar met 2 miljoen gulden omlaag gaat. Politiek blijft politiek, waar ook ter wereld.
Mark Hodgson, Aruba  | 21:30 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Aruba behoort wel degelijk tot het koninkrijk der Nederlanden i.t.t. sommige betweterige reacties op deze site beweren. Het is een autonoom land binnen het Koninkrijk. Men heeft hier dus ook de Nederlandse Nationaliteit (lees paspoort). Ik woon er en vind het een gaaf idee, wel doortrekken van Noord tot St Nicolaas!
Joost Jacobs, Aruba  | 17:33 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Aruba hoort degelijk tot de Konikrijk der Nederlanden. Daar zit De Telegraaf niet verkeerd. Het Konikrijk bestaat namelijk uit Nederland, Aruba en de Nederlandse Antillen. In het Statuut is het zo te vinden. Aruba betaalt het zelf. Net zoals vrijwel alles. Informeert u zich goed en laat niet politici u beinvloeden en verwar Aruba niet met anderen alstublieft.
Harms, Aruba  | 17:18 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ga ondergronds, lekker uit de zon. Huur een paar experts in uit Amsterdam. En dan heb je een metro en een een kolossaal gat in de grond en in de begroting. En een oplever vertraging van 3 jaar. Is ook niet erg, want ze hebben nog nooit een sluitende begrating kunnen ophoesten.
dicky, amsterdan  | 15:57 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Aha, nu snap ik waarom de Noord-Zuid lijn zo duur uitvalt. Ze trekken het gewoon door naar Aruba!!!
Jitin, Lelystad  | 14:57 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
@ Doornik, Westernieland U bent zeker nog nooit op Aruba geweest! Fietsen kan daar praktisch niet en als het fietsen was, was het 1 minuut en geen 10! Onzin deze tramlijn!
anneke, oranjestad  | 14:54 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Als arubaan al reeds 38 jaar woonachtig in Nederland juich ik het 100% toe. Het is een milieuvriedelijk transport middel. Het autogebruik op Aruba is gigantisch en door het toenemend autoverkeer vallen per jaar heel veel slachtoffers. De huidige infrastructuur is niet berekend op een enorme wagenpark. Voor het publiek is de tram een perfect alternatief/keuze mogelijkheid. Als toerist hoef ik ook geen auto meer te huren in de 2 weken dat ik op Aruba vertoef.In Nederlnd maak ik dagelijks gebruik van de tram.
F.J.B. Tromp, Nootdorp  | 14:46 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
HSL of NZ lijn (spoorlijk of tramlijn)
richard, haarlem  | 14:32 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wat een zonde! Meer zeg ik niet!
W, M  | 14:29 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Mooi, waar kan mijn solicitatie brief heen ?
arena hater, o aan de a  | 14:25 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Aruba is 31 km lang en 9 km breed,die hebben echt een tram nodig,not. Taxi drivers broodloos maken,geweldigen ideen hebben ze weer.
Paul, Azie  | 14:18 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
3 Kilometers? De haven ligt in het centrum!!! Hooguit 300 meter. Ik had zo gehoopt dat de tram van het centrum naar San Nicolaas zou gaan. Veel meer nut!!! Wat een geld verspilling.
Annemarieke, Willemstad  | 14:13 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
wij zijn 2 jaar geleden weg gegaan uit nederland om dat men daar volgens ons niet helemaal meer spoorde maar dit slaat helemaal nergens op wat nou een tram als je hier een windt laat ben je al in de stad gebruik het geld maar voor de mensen die het echt nodig hebben.
snoesje, aruba  | 14:04 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
'Verenigd Rechts Europa', beter opletten! Aruba heeft een status aparte BINNEN het Koninkrijk der Nederlanden. Dat bestaat namelijk (voorlopig nog) uit drie landen (met alledrie een status aparte): Nederland, de Antillen en Aruba.
Wijsneus, Utrecht  | 13:49 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
belachelijk , geld verspilling
j, j  | 13:48 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Groningen krijgt ook al een tram.... dus nr. 6
Wc Eend, Groningen  | 13:37 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ook Utrecht heeft een tram!
Hans L, Utrecht  | 13:37 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Deze tramlijn wordt u aangeboden door de Nederlandse belastingbetaler. (O nee, wat zeg ik nu...er staat dat Aruba dit zelf financiert met behulp van de de HTM...ROFLOL...) Waarom niet gelijk gaan voor een monorail oid?
Erik van den Berg, Den Bosch  | 13:33 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
nog even aanvullen: in Schiedam, Vlaardingen, Barendrecht, Voorburg-Leidschendam, Zoetermeer rijden ook trams
s. de boer, schiedam  | 13:26 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Van de cruiseterminal naar O'stad is maar 5 minuten lopen. Beter is het om de tram vanaf de highrise hotels langs de kust naar de stad aan te leggen. De huidige ov mogelijkheden voor toeristen en personeel van de hotels zijn bedroevend....
A. van der Spek, Bloemendaal  | 13:17 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Het is toch nog geen 1 April.....???????
Orlando de Weever, Aruba   | 13:15 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ben benieuwd hoe de trambestuurders daar worden behandelt...
Bob van Munten, Zoetermeer  | 13:11 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
haha, het eiland gaat de financiering zelf regelen... met welk geld dan?juist ons belastinggeld. dacht dat Aruba zonodig afstand wou doen van NL. hier en daar zal er wel weer wat aan de strijkstok blijven hangen. zolang links nog aan de macht is verandert dit nooit.
Buter, Assen  | 13:10 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Hij hoeft niet eens te rijden, voorin stappen en er achter weeruit zover is het van de cruise terminal naar de winkels!
tally, Noord, Aruba  | 13:04 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Investeren in een 18 meter bus (gelede bus)met een vrije busbaan is goedkoper en beter te onderhouden dan een tram die specifiek technies onderhoud nodig heeft, om nog maar te zwijgen over de infrastructuur. Een snelle directe verbinding is een prima idee maar dan wel met bussen.
Dikke, Lip  | 13:03 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
LOL! In augustus nog op Aruba geweest. Van cruiseterminal naar winkels is 100 m, dat kunnen zelfs die vette amerikanen kruipend af. Wel slim zou een verbinding zijn tussen high-/lowrise hotelstrip en Oranjestad, plus verbinding richting Sint Nicolaas natuurlijk.
Mo, Alphen  | 12:47 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
de inleiding klopt niet. Aruba heeft status aparte en hoort dus niet bij de nederlandse antillen. Zij bouwen hun eiland op aan eigen(toeristen) inkomsten. Wel goed dat zij dit samen willen doen met den haag ivm ervaringen. Wie weet wordt de lijn wel uitgebreid zodat iedereen ervan profiteert.
aruba liefhebber, hilversum  | 12:39 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ja, heel goed. In Den haag weten ze wel hoe je een tramlijn moet leggen.
Ronald, Den Haag  | 12:38 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
foutje..... oranjestad / aruba is onafhankelijk van NL dus hoort niet meer bij het Koninkrijk
k, rdam  | 12:38 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Iedereen reageert weer voorspelbaar negatief (dat zijn reacties meestal, positief zijn doen wij Hollanders in stilte maar klagen doen we zo luid mogelijk!) Ik vind het een prima idee. Heel goed voor de lokale economie want die leeft van de cruisetoeristen en niets anders.
Willem , Delft  | 12:33 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
ik denk dat het geen slecht idee is.De toeristen vanaf de cruise schepen kunnen de winkels in Oranjestad belopen maar de toeristen vanaf de highrise hotels ja die moeten een stuk verder en voor die mensen zou het een uitkomst zijn. Wel zou Aruba wat meer moeten gaan denken aan hun eigen bewoners en de tram doortrekken naar St.Nicolaas zodat iedereen op het eiland er van kan profiteren.
Marjo bos, Almere Haven  | 12:20 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Wat nou, nog een plaats in het koninkrijk krijgt een tram erbij???? Aruba behoort helemaal niet tot het koninkrijk! Beter bij de les blijven, Telegraaf!
R.R.L.J.R., Nootdorp  | 12:12 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
3 km dat kan je ook wel lopen of licht dat aan mij
nucka, zaandam  | 12:07 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Jammer dat ze in zo een klein land een tram gaan opzetten dit kost een vermogen en dat geld kunnen ze beter voor andere zaken gebruiken.
Peter, Arnhem  | 12:02 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dit gaat ons weer bakken met geld kosten in deze bodemloze put. Waarom geen deal met Chavez van Venezuela sluiten. Wij 3 jaar lang gratis olie en hij krijgt de Antillen! Dan levert het tenminste nog wat op!!
Rino, Haarlem  | 11:57 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Connexxion is voornemens een aantal oude trams uit Wenen in te zetten als sneltram. Zijn voor een fors bedrag overgenomen en rijklaar gemaakt. Voor weinig zijn deze misschien te slijten aan Oranjestad. Deze oude trams zullen zeker niet misstaan als toeristische trekpleister als verbinding haven binnenstad Oranjestad
Jodiho, IJsselstein  | 11:54 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dit is zeker een 1 april grapje!! Als Arubaan ben ik 100% tegen een tramlijn. Het is gewoon 5 minuutjes lopen van punt tot punt, met een lekker biertje in de hand. Gewoon onzin!!!
Globix, Tilburg  | 11:51 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Leuk voor de taxichauffeurs , die moeten daarvan leven !! Laat die tram dan door woonwijken rijden naar hotels bv voor de kamermeisjes etc die geen auto hebben.
deliefstethuis, den haag  | 11:47 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Weet men wel hoeveel electriciteit er nodig is om een tram te laten rijden. Mijn inziens kan de huidige centrale dit nooit aan.
Gerard, Den Haag  | 11:46 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Oranjestad moet een tramlijn krijgen,want je weet toch swa die toeristen zien dat als een gemis.Zonder toeristen geen Aruba begrijp je swa?
Arubadulce, Utreg  | 11:43 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Een tram richting San Nicolaas langs de kust is beter als sightseeing..concentreer niet alles op Oranjestad ..de cruiseboten kunnen ook aanmeren in San nicolaas nu de raffinaderij niet werkt de haven ligt er al!en net als de reacties hier weergeven..vele arubanen hebben geen auto in de knoek beter dat zij bevoordeeld worden richting centrum om boodschappen te kunnen doen.
Ineke, Leiden  | 11:43 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ai ai, Maar de situatie daar kennende zal dit een strop zijn voor de taxichauffeurs die de toeristen al ophalen bij de cruiseboten--de afmeerkade..Maar het bevorderd wel de economische bloei in het centrum van Oranjestad en een sight-seeing tram door het oude centrum van Aruba is een goed idee, dan zal het autoverkeer in die hoofdstraat geweerd worden.
C> Fornara , Leiden  | 11:38 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Naast A'dam, R'dam, Utrecht en Den Haag rijden er ook trams in Schiedam, Nieuwegein, Rijswijk, Amstelveen en Diemen. Allemaal zelfstandige gemeentes. Het zou best kunnen dat ik nog een (rand)gemeente ben vergeten. Maar goed, ik wens Oranjestad er veel succes mee.
AS, Apeldoorn  | 11:33 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Kan ik in deze tram ook terecht met mijn OV-chipkaart?
Gregory, Oranjestad  | 11:32 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dat vindt ik belachelijk! dat geld kunnen ze investeren in de een tram die van sta.cruz em san nicolaas en door de andere wijken. Er zijn veel mensen die gee auto hebben of nawelijks hun rekeningen kunnen betalen daar. Neem de gezondheidzorg en andere zorg instellingen van Nederland als voorbeeld voor aruba!!!!
arucamba, amsterdam  | 11:29 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Utrecht hoort helemaal niet in dit rijtje. Die zgn. sneltram is er alleen omdat de steden Nieuwegein en IJsselstein geen NS-verbinding hebben. Dat er van dat lijntje ook een paar haltes in Utrecht liggen maakt het nog niet tot een stadstramnet. En Delft en Rijswijk? De Amsterdamse trams rijden ook in Diemen en Amstelveen.
Wim van Eenennaam, Middenbeemster  | 11:27 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik hoop dat ze de chipkaart niet gaan gebruiken. Ook niet te hard rijden zoals in Amsterdam want anders rijden ze zo de zee in.
Rob, Amsterdam  | 11:27 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
daar zullen ze spijt van krijgen, tenminste als het autoverkeer daar net zo druk is als hier, tram heeft voorrang en je staat dan op kruispunten waar meerdere tramlijnen rijden uren te wachten tot de auto weer door mag, overal opstoppingen, ze rijden niet op tijd, dan is er dit, dan dat, met ov-kaart is tram duurder dan de auto, in Jerusalem komt ook een tram, je staat daar ook al uren voor rood, daar krijgen ze ook spijt.
bezorgde burger, rotterdam  | 11:25 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Zwolle krijgt ook een tramlijn bij stadsdeel Stadshagen.
Ron, Zwolle  | 11:24 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Van Cruise-steiger naar winkels??? Dat is 5 min. lopen!!! Waarom niet van Sta Cruz naar Oranjestad of van Paradera naar St.Nicolaas? Dan heeft de Arubaanse bevolking er ook nog iets aan! Wat een toraal overbodige investering is dit!!!
Aru-Macamba, eerst op Aruba, nu in NL.  | 11:16 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Belachelijk, hierdoor maak je gelijk de taxi bedrijven die het hier van de touristen moeten hebben weer werkeloos.
Jan, Assen  | 11:14 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Neem de amsterdamse metrobouwers in de arm of de bouwers van parkeergarage in Rotterdam dan weet je zeker dat het niks wordt.Ik gun die mensen die tram best hoor,maar zo'n kort lijntje daar zet toch vraagtekens bij.Dit kost handen met ons geld!!!
C.de.Jong., Rotterdam.  | 11:10 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Drie kilometer is wel erg kort voor een tramlijntje. Dat is op Aruba met het mooie zonklimaat gemakkelijk tien minuten fietsen! Weer weggegooid geld net als op de Noord-Zuidlijn in Amsterdam....
Doornik, Westernieland  | 11:06 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Een tram vanaf de haven naar het centrum van Oranjestad? Het is amper 100 meter lopen vanaf de cruiseterminal!! Misschien een boemeltreintje van en naar de hotels (low-rise en high-rise) is dan meer interresant.
Hero, Oirschot  | 11:06 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ze gaan zeker ook meteen een Efteling openen? Als ik de bemerking lees dat ze zelf de de boel gaan bekostigen gaat er bij mij alweer eea kriebelen.
Nathalie, Hillegom  | 11:00 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Geweldig voor Aruba en Oranjestad ik wist niet dat die iets aan een tramlijn had. Maar vooruit, het is dus reuzefijn: gebruik de expertise van de Noord-Zuid en Betuwelijn want die kosten geld zat. O, gaat nu Den Haag subsidieren? Dan leren ze meteen zwartrijders weren. Wellicht bouwen ze geen tunnels in Oranjestad, de tramtunnel in Den Haag was en blijft een reuzengat maar dat hoef ik ze niet meer te leren
JHAGM Sneuf van Toetellaere, Tollembeecke  | 10:53 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ruim 3 kilomater, is dat 6 haltes?
Kritische Nederlander, Helmond  | 10:52 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Verwijderd, Verwijderd  | 10:50 | 03.02.10
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk
Gaat Hollandia(lubbers)dan de viaducten aanleggen?Komt de fam. Lubbers dan nog hoger in de Quote 500 te staan?Geen wonder dat Ruud zich voor de arme landen in de wereld blijft inzetten.En dan 's avonds zijn broer bellen;"Ik heb weer een beetje handel voor je." Broer:"Waar?".Ruud;"Een brug voor Ierland."
Jan, Rotterdam  | 10:49 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Hopelijk rijdt deze tram op milieuvriendelijke brandstof, en niet zoals die stinkdieselbussen die er nu rijden, en volgepropt ziten met toeristen. de tram moet ook behoorlijk wat passagiers kunnen verwerken. Hopelijk is Aruba bereid om ook de weggebruiker (automobilisten) in te lichten wat ze nu wel of niet mogen in de buurt van een tram.Mischien moeten er nog meer trams komen, van de hotels naar het winkelgebied.waar nu bussen rijden.
Gert, Oosterhout N.B.  | 10:39 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Nee, niet doen !! Maak er gelijk een prestige object van, een METRO is veel beter. Nodig B & W van Amsterdam uit, die hebben erg veel ervaring met dit soort zaken. Leuk, dan hebben we binnenkort twee bouwputten in ons Koninkrijk.
Ome Japie, Amsterdam  | 10:39 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
welke andere 4 gemeenten zijn dat dan, ná Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht?
Joanna, Almere  | 10:33 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ik voel hier een noord-zuid lijn aankomen...
Jos Peppel, Bussum  | 10:27 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Oranjestad wordt de vijfde stad met tramlijn. Delft heeft geen eigen tram, maar wordt bedient door HTM Den Haag. De tram op Aruba wordt over 6 maanden aangelegd dus voor Groningen, Nijmegen ect. Op Aruba krijgt men dingen makkelijker voor mekaar dan in NL, dus daarom kunnen projecten op Aruba sneller van de grond. Overigens wordt dit betaald door Aruba en NIET door NL zoals sommigen hier doen pretenderen. Proficiaat Aruba.
Realist, Amsterdam  | 10:25 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
das weer zo'n een actie van de partij van mike om geld achterover te slaan... de haven is nog geen 5 minuten lopen naar het centrum van oranjestad ..... dus uhm
Arubaan, Aruba  | 10:21 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
nr 6 , na Delft ( eerder nr 5 ) is er ook nog Rijswijk ZH die een tram hebben lopen.
., .  | 10:19 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
De belastingen zullen hier wel omhoog gaan om dit te financieren.
koos, rotterdam  | 10:19 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Ah erg tof en ook nodig voor zo'n mooie stad. Ik ben trots op de nieuwe Arubaanse overheid, wat een verademing van de voormalige overheid. En al dat betaald door de Arubaanse belasting betaler.
Edward, Rotterdam  | 10:18 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Totaaaal onnodig aangezien de aanleg steiger van die cruise schepen midden in 'DE' winkelstraat van oranjestad ligt !
Been there, done that, got the t-shirt, Dongen  | 10:17 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
Verwijderd, Verwijderd  | 10:16 | 03.02.10
Klagen over deze reactie niet meer mogelijk
Tellen is moeilijk he. 1. Rotterdam 2.Amsterdam 3.Utrecht 4. den Haag 5. Oranjestad
fordje6, friesland  | 10:16 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
U bent weer niet goed op de hoogte: Ook Groningen heeft, sedert enige maanden, besloten om tramlijnen aan te leggen !!!!
hendriks, groningen  | 10:16 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Kunnen wij niet meer tellen,Amsterdam,Rotterdam,Den Haag en Utrecht en Oranjestad. Dat zijn er volgens mij vijf.
Rein , heerenveen  | 10:12 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Nr 5 dan zeker...... In Delft is er ook een Tramlijn
Koos, Delft  | 10:11 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Vierde stad? Vijfde stad dus... Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht(sneltram) zijn namelijk al 4. Eigenlijk zesde stad, want Groningen krijgt er over een paar jaar ook eentje en ook in Zwolle, Maastricht en Nijmegen liggen plannen op tafel, in Utrecht ligt er daarnaast nog een plan op tafel om ook een stadstram terug aan te leggen.
Marc, Groningen  | 10:10 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
op zonne-energie hopelijk. Panelen er op en rijden maar.....
d. de krijger, roermond  | 10:09 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
ik lees hier toch dat het ons geld gaat kosten. wordt wel geschreven dat ze zelf de finaciering moeten regelen, en dat komt er dus op neer dat ze ook dit weer niet kunnen en dat wij er voor op mogen draaien. resultaten uit het verleden, zijn in deze WEL een garantie voor de toekomst.
waut, maaskantje  | 10:08 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Dat wordt dan de 5e plaats neem ik aan... Op de voorpagina staat vierde.
Karel, Apeldoorn  | 10:03 | 03.02.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Zoek op bestemming



Aanmelden nieuwsbrief