• Home
  • Er Op Uit
  • Verre reizen
  • Stedentrip
  • Weekje weg
  • Cruises
  • Kamperen
  • Fietsen en wandelen
  • Prijsvraag
  • Wintersport
  • Vliegtickets
  • Specials
    • Corendon
 
 
Exclusieve artikelen van de Telegraaf redactie
Foto: Museum van de Twintigste Eeuw
do 06 dec 2012, 10:17

125 jaar Autoreclame

Kent u hem nog, de grappige tv-reclame 'Met de Fiat Panda lach je iedereen uit', of de overenthousiaste autoverkoper van Citroën? Een autoreclame vertelt veel over onszelf en over onze samenleving.

Dat verhaal wordt in de tentoonstelling '125 jaar Autoreclame' in het Museum van de Twintigste Eeuw verteld aan de hand van advertenties, affiches, commercials en ander reclamemateriaal. De expositie neemt bezoekers mee op reis langs verschillende thema's; Stijl en Status, Big is Beautiful, Klein maar Fijn en De vrouw en de Auto.

Naast bekende autoreclames uit eigen land zullen er ook vele campagnes uit het buitenland te zien zijn, zoals de reclame voor Pierce-Arrow, Cadillac en de legendarische Amerikaanse campagne voor de Volkswagen Kever.

De tentoonstelling is samengesteld door Wilbert Schreurs, de bekendste reclamehistoricus van Nederland, Hans Horwitz, verzamelaar en oud-reclameman en ontwerper Pim van Schaik. De expositie was eerder te zien in het Louwman Automuseum in Den Haag en is nu, in compactere versie, tot maart 2013 te zien in Hoorn.

Adres: Krententuin 24 (Oostereiland), Hoorn. Info: www.museumhoorn.nl