Sport/Autosport

Ook videogames onderdeel van 'digitale revolutie'

Formule 1 gaat samenwerken met Snapchat

Door Van onze Telesportredactie

Lewis Hamilton met zijn smartphone.

Lewis Hamilton met zijn smartphone.

Reuters

Er waait een vernieuwende wind door de Formule 1, getuige twee opvallende nieuwe digitale initiatieven.

Lewis Hamilton met zijn smartphone.

Lewis Hamilton met zijn smartphone.

Reuters

De hoogste autosportklasse heeft een overeenkomst gesloten met moederbedrijf Snap Inc. - bekend van Snapchat, de populaire communicatieapp. Vanaf de huidige Grand Prix van Silverstone zullen er beelden te zien zijn die gebruikers tijdens het raceweekeinde hebben gemaakt.

Ook tijdens de komende GP's van Singapore, Japan, de VS, Mexico, Brazilië en Abu Dhabi werken de twee partijen samen. De Formule 1 hoopt daarmee een grotere jonge doelgroep te bereiken.

Bovendien heeft sportief F1-directeur Ross Brawn aangegeven meer met videogames te willen doen. Zo heeft de voormalig teambaas voorgesteld om belangrijke regelwijzigingen uit te testen in realistische racegames. Daarnaast wil hij dat er een virtuele Formule 1 komt die paralel loopt aan het reguliere Grand Prix-seizoen.

 

Lees meer over